MB penkit

kupee

Onkos muilla ollut ongelmia tottua W124 etupenkkien selkänojiin? En oikein löytänyt millään hyvää istuma-asentoa ko. pirssissä johtuen juuri oudosta selkänojan muotoilusta. Muutenkin ajoasento tuntui olevan melko pysty - kuin ruokapöydässä istuisi ryhdikkäänä ;)
Entä saako penkkiä laskettua alaspäin tehdasasennosta jollain virityksillä?

9

2771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nick

      ..ole tuota ongelmaa huomannut silloin harvoin kuin olen w124- etupenkeillä istunut. Mutta entäpä w126-penkit sitten. Mieleen tulee aina enemmän tai vähemmän lässähtänyt trampoliini tms. En tiedä onko suunnittelun lähtökohtana sitten ollut, että penkissä pitää istua aivan keskellä jotta se olisi "normaali". Mutta kallistuppas vaikka ottamaan jotakin hansikaslokerosta tai takapenkiltä, niin johan alkaa merkillinen "heijaaminen". Sama ongelma autoon istuttaessa. Kokemuksia? Selityksiä?

      • J-P

        penkin rungosta. Omassa 201:sessä ratkaisin aikoinani asian hakemalla verhoomosta s-mutka jousta, joita käytetään sohvissa, ja sovittamalla niitä pari penkin runkoon. Pikkuisen vielä superlonia tekemään muotoa, niin hyvä tuli. Tai no, niin hyvä kun mersun penkistä saa. Nimittäin en ilmeisesti ole ainoa, joka ihmettelee miksi niin laadukkaaseen autoon on jakkarat haettu Itä-saksan armeijan ylijäämävarastosta. Siitä pääsee tietysti vaihtamalla recaron penkin.


      • Timo

        126:ssa on tosiaankin aika surkeat penkit alunperin, sopivasti jäykistämällä niistäkin saa ihan kohtuulliset. Muutamat verhoilijat ovat 'erikoistuneet' näihin juttuihin, ainakin Jyväskylästä löytyy kaveri joka tekee jäykistämiset, hyllystä löytyy myös alkuperäisiä verhoilukankaita. Miten muuten on, sopisiko tuollaiset uudemman (90->) W124:n penkit helposti W126:een?


      • Kallonkutistaja
        J-P kirjoitti:

        penkin rungosta. Omassa 201:sessä ratkaisin aikoinani asian hakemalla verhoomosta s-mutka jousta, joita käytetään sohvissa, ja sovittamalla niitä pari penkin runkoon. Pikkuisen vielä superlonia tekemään muotoa, niin hyvä tuli. Tai no, niin hyvä kun mersun penkistä saa. Nimittäin en ilmeisesti ole ainoa, joka ihmettelee miksi niin laadukkaaseen autoon on jakkarat haettu Itä-saksan armeijan ylijäämävarastosta. Siitä pääsee tietysti vaihtamalla recaron penkin.

        Penkin sopivuus on aina yksilökysymys. Minun mielestäni taas minun kokoiselle mersun penkit ovat sellaiset, jotka haluaisinkin. Nyt on alla Recaro, mutta mieluummin istuisin alkuperäisellä penkillä. Ei ero ole kovin iso. Recaro on vähän ahdas, vaikka olenkin normaalikokoinen, mutta tukee tietysti hyvin. Alkuperäinen on yleishyvä ja mukava.


    • Jone

      W124:en istuimet vaihtuivat jämäkämpiin leveäkylkisten mallien myötä syksyllä -89. Olen kuullut puhuttavan kaitakylkisten "hetekaistuimista", jolla varmaankin tarkoitetaan, että penkit joustavat melkoisesti. Itselläni ei ole kokemusta noista pehmeämmistä penkeistä. Mielestäni uudemmissa malleissa on hyvät istuimet, joiden säätövarat riittävät ja ovat hyvät istua. Ja nimenomaan se, että W124:ssa ei tarvitse istua "lattialla" tekee ajoasennosta mielyttävän.
      Kuljettajan istuimessa on korkeudensäätö vasemmalla sivulla. Veto kahvasta ylöspäin ja liu'utat penkkiä taaksepäin, niin istuin laskeutuu alaspäin. Näin ainakin minulla.

      • kupee

        mutta kun ei mene tarpeeksi alas. Itse pidän juuri siitä ajoasennosta jossa istutaan lattialla jolloin esim. nilkka ei väsy koska kaasujalka on suhteellisen suorassa. Näitä pystyasentoisia autoja on ainakin näköjään MB W124 mallit ainakin ja lisäksi vanhat Volvot ja Saabit ainakin. Makuasia tietysti...


      • Jone
        kupee kirjoitti:

        mutta kun ei mene tarpeeksi alas. Itse pidän juuri siitä ajoasennosta jossa istutaan lattialla jolloin esim. nilkka ei väsy koska kaasujalka on suhteellisen suorassa. Näitä pystyasentoisia autoja on ainakin näköjään MB W124 mallit ainakin ja lisäksi vanhat Volvot ja Saabit ainakin. Makuasia tietysti...

        Aivan totta, makuasioitahan nämä pitkälle ovat. En tiedä onko autosi coupe - jos ei, olisikohan coupe-mallissa matalampi alusrakenne, jonka voisi vaihtaa nykyisen tilalle?


      • juha
        kupee kirjoitti:

        mutta kun ei mene tarpeeksi alas. Itse pidän juuri siitä ajoasennosta jossa istutaan lattialla jolloin esim. nilkka ei väsy koska kaasujalka on suhteellisen suorassa. Näitä pystyasentoisia autoja on ainakin näköjään MB W124 mallit ainakin ja lisäksi vanhat Volvot ja Saabit ainakin. Makuasia tietysti...

        Mulla ainakin on perse lattialla ihan säätöjen avulla, ei siksi että jouset on poikki ;-). 93 w124:ssä on korkeussäätö jossa riittää säätövara ainakin meikälle, alkuun puutu kaasujalan pohje koko ajan kun penkki oli liian ylhäällä, sitten hokasin että perskule tässähän on korkeussäätö erikseen. Se vaan hämäs kun korkeussäätö säätää penkkiä myös pituussuunnassa, pituussäätö piti korjata kohdalleen korkeuden säädön jälkeen... vähän puolalainen systeemi vasta-alkajalle...


      • nih
        juha kirjoitti:

        Mulla ainakin on perse lattialla ihan säätöjen avulla, ei siksi että jouset on poikki ;-). 93 w124:ssä on korkeussäätö jossa riittää säätövara ainakin meikälle, alkuun puutu kaasujalan pohje koko ajan kun penkki oli liian ylhäällä, sitten hokasin että perskule tässähän on korkeussäätö erikseen. Se vaan hämäs kun korkeussäätö säätää penkkiä myös pituussuunnassa, pituussäätö piti korjata kohdalleen korkeuden säädön jälkeen... vähän puolalainen systeemi vasta-alkajalle...

        ...taitaakin olla MB yksi niitä harvoja autoja, joissa säätövara riittää Magic Johnsonillekin tuosta vain.

        Vakavasti puhuen, kannattaisiko poiketa takalattialla taskulampun kanssa. Oli nimittäin itsellä ongelmaa myös penkin korkeuden kanssa, "vieraskuskin" jälkeen ei penkkiä tahtonut saada millään tarpeeksi alas. Hetki syynäämistä ja katso: matkaeväs-jaffapullo oli kiilautunut mekanismien eteen ja esti penkin tiputtamisen ala-astentoon.

        ...että ei se viankorjaus aina vaadi monttöörin taitoja, jos mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe