Omaishoitajat,miten olette varautuneet poikkeustilaan?

Anonyymi

Kertokaa vinkkinne, olkaa hyvä.
-

10

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaupassa käydessäni suojakäsineet, reilu turvaväli muihin asiakkaisiin,, suojakäsineet roskikseen heti kun kaupasta ulos tulen, autossa käsidesi.
      Kotona käsien pesua usein, käsidesiä en säästele sitäkin käytän usein.
      Vierailut kielsin kaikilta, ulko-ovi lukkossa aina ettei kukaan tietämättäni ala tunkea sisälle, enkä päästä ketään sisälle.
      Toistaiseksi pärjätty ilman kotisairaanhoitajan ja kotihoidon käyntejä.
      Kaupasta tuon vain pakattuja tarvikkeita, irtohedelmiä en tuo koska niitä käpälöidään, muutkin ulkomaan tuotteet olen yrittänyt karsia pois.

• Anonyymi

Iltasanomat, taloussanomat osiossa on juttu omaishoidosta nykytilanteessa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pese kädet ulos mennessä ja sisään tullessa.Älä Näppäile puhelinta tms.kaupassa.Pyyhu auton ratti ja vaihdekeppi tms mihin olet koskenut.

• Anonyymi

Minulle soitettiin sosiaalitoimistosta,että miten sitten jos sairastun,voinko nimetä jonkun tilalleni,vai onko se heidän tehtävä?Enpä ollut tullut ajatelleeksikkaan asiaa..He olivat kartoittamassa omaishoitajien tilannetta.

• Anonyymi

Kaupassa käyn vain riskiryhmille varattuna aikana ja jos on välttämättä käytävä muuten valitsen rauhallisen ajan.Kun korona alkoi levitä hallitsemattomasti Suomessa ja itsekkin kuulun työssäkäyvään omaishoitajajoukkoon jäin pois työstä omani ja hoidettavan vuoksi.Nyt lomautettuna en suinkaan ole työtön ja siitä ovat myös päivärahan maksajat samaa mieltä.He vähensivät päivärahaa kun teen omaishoitajana sivutyötä.Siis minua rangaistaan siitä,että olen omaishoitaja.Yhtään omaishoitajan vapaapäivää en ole ikinä voinut käyttää ja olen sentään ollut omaishoitajana yli 7 vuotta.Ensin 2vuotta molemmille vanhemmille ja sitten isälle.Näin yhteiskunta vetää viimeisetkin mehut minusta irti.Into on vähissä.ja odotan josko pääsisin syksyllä eläkeputkeen kun ikä tulee täyteen.

• Anonyymi

On sinullakin pitkä aika omaishoitajana, toivon voimia sinulle. Itse olin yli 10 v. Kyllä se mehut vie, elämänmuutos on sitten myös uusi olotila.

Luojan siunausta kaikille omaishoitajille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sinullakin pitkä aika omaishoitajana, toivon voimia sinulle. Itse olin yli 10 v. Kyllä se mehut vie, elämänmuutos on sitten myös uusi olotila.

Luojan siunausta kaikille omaishoitajille.

Omaishoitajat on kaltoin kohdeltuja ja hyväksi käytettyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omaishoitajat on kaltoin kohdeltuja ja hyväksi käytettyjä.

Näin siinä kävi minullekkin, en jaksa edes kirjoittaa mitä olen kokenut. Öisin luin kun valvoin hoidettavani vuoksi mm.teologiaa joka auttoi ymmärtämään paljon,

Sen jälkeen olen hyljännyt tämän maailman, vetäydyin yksinäisyyteen muistojen keskelle jossa on hyvä olla. Kauniita muistoja ei kukaan voi viedä minulta pois, ne säilyvät aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin siinä kävi minullekkin, en jaksa edes kirjoittaa mitä olen kokenut. Öisin luin kun valvoin hoidettavani vuoksi mm.teologiaa joka auttoi ymmärtämään paljon,

Sen jälkeen olen hyljännyt tämän maailman, vetäydyin yksinäisyyteen muistojen keskelle jossa on hyvä olla. Kauniita muistoja ei kukaan voi viedä minulta pois, ne säilyvät aina.

Äiti on vanhainkodissa, eli parasta että ei käy katsomassa.Tietysti ikävä painaa, mutta onneksi voi rukoilla.

Muistelin eilen äidin itkua isän kuoleman jälkeen, onneksi olimme tukemassa toisiamme. Jäljet se rakkaus jättää, mutta ilman rakkautta ei ole mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe