Lääkkeet ja ruokahaluttomuus

Anonyymi

Yritin laittaa viestin samasta aiheesta äsken, mutta se ei onnistunut.

Olen 2 tyypin diabeetikko. Lääkityksenä on 3 tbl Diformin Retard 750 mg ja 1 tbl Metformin 500 mg.

Aiemmin aamupalana ollut salaattia, keitettyjä kasviksia, paprikaa, kinkkua, juustoa ja keitetty kananmuna. Juomana vesi. Lämpimänä ruokana kasviksia ja lihaa, juomana vesi.

En syö marjoja, hedelmiä, viljatuotteita, riisiä, pastaa, perunaa enkä kalaa.

Lääkitys on ollut tuollaisena useita kuukausia. Nyt on tullut ruokahaluttomuus, jatkuva etova olo ja oksentelu. Oksentelua on ollut muutaman kerran viikossa. Ainoa minkä saan kestämään sisällä on muutama lusikallinen kreikkalaista jugurttia ja rasvatonta piimää. Samoin vesi. Olen yrittänyt syödä hiukan porkkanaa ja vehnähiutalepuuroa jos ne kestäisi sisällä.

Juon vettä 2.5 litraa päivässä. Aiemmin join suolatonta ja maustamatonta kivennäisvettä, mutta nyt ei sitäkää tee mieli.

Olen sanonut lääkärille oireistani, mutta hän ei ole ottanut mitään kantaa. Ilmeisesti se on harmiton oire, mutta onko kenelläkään toisella käyttäjällä ollut vastaavaa? Diabetespoli on kiinni ja terveyskeskuksessa ei vastata hoidostani.

Olen 12 v sitten osittain halvaantunut selkäleikkauksessa. Pyörätuolin kelaaminen on hyvin raskasta.

Olen 162 cm pätkä ja painan 53 kg. Diabeteshoitajan mielestä olisi parempi jos painaisin 45 - 48 kg jolloin ei olisi niin suuri riski muilla sairauksilla. Eli laihtuminen olisi hyödyksi - joskaan sitä ei ole tapahtunut.

En usko että ruokahaluttomuus ja huonovointisuus johtuisi käyttämästäni tyroksiinista ( kilpirauhanen poistettu ) .

5

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika paljon juot kun tuohon vielä lisätään ruuasta saatava vesi. Onko verensokerisi niin korkealla että janottaa noin paljon? Minullekin tulee etova olo jos juon vettä kovin paljon, joten ainakin jotain pientä välipalaa pitää saada jotta vatsa rauhoittuu.

      • Anonyymi

        Hei ja kiitos vastauksestasi! Aamulla on verensokeri 5.2 - 6.6. Aiemmin kun pystyi syömään ruokaa, verensokeri laski sinne 4 pintaan. Mutta nyt se pyrkii kohoamaan vaikka ei syö oikeastaan mitään. Se on päivän mittaan yli 7. Ajattelin, että jos ne lääkkeet tekee sitä ruokahaluttomuutta, joten jätin 2 tablettia pois. Se on hiukan riskipeliä verensokerien kanssa, mutta tämä on mennyt sellaiseksi, että ei tiedä mitä pystyy syömään mikä voisi kestää sisällä. No eilen muutaman lusikallisen jugurttia söin. Aiemmin ruokamäärät oli isommat ja verensokeri maltillisempi. Ei kuitenkaan ole norovirusta eikä muutakaan mahatautia. Pitää yrittää syödä jotain, vaikka sitten pieninä määrinä.


    • Anonyymi

      Ei ole järkeä, että syöt liikaa ja epäterveellissti. Liha, juusto ja kananmuna on tarpeettomia. Sitten otat verensokerilääkkeitä ja toivot että se alenisi. Ja sitten oksennat. Eli ei lääkkeet sitä aiheuta vaan bulimia.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeestä keksit tuon bulimian? Ainakaan aloitusviestistä ei pysty päättelemään että kirjoittaja ahmisi ruokaa määrättömästi. Hän oksentaa koska jokin lääkkeitä aiheuttaa pahoinvointia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe