Epävakaa nainen työkyvyttömyyseläkkeellä

Anonyymi

Meni hiljattain suhde poikki naisen kanssa, joka on mt syistä työkyvyttömyyseläkkeellä ja hänellä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Laittoi vielä suhteen poikki viestillä. Ei tuntunut kovin hyvältä.

Ihan yleisellä tasolla kyselen, miten miehet yleensä suhtautuu tämmöisiin tapauksiin? Meidän paikkakunnalla on pulaa naisista.

20

2431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä mies saa sellaisen naisen, jonka ansaitsee.

• Anonyymi

MITEN SE NAINEN TIENATAAN?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MITEN SE NAINEN TIENATAAN?

Ansaitseminen-sana tarkoittaa paljon muutakin kuin tienaamista.
        Kannattaa tutustua suomen kieleen....

• Anonyymi

No mitä sitten oikeen odotit?Voi olla että epävakaa persoonallisuushäiriö hänet tekee epävakaaksi niin että otitko huomioon seikan?Voi olla että kaipaa ympärilleen vähän enemmän ymmärtävää ihmistä eli joustavaa ja ystävällisen tukevaa?olitko sellainen?

• Anonyymi

Siis onko joku päässy tuon perusteella työkyvyttömyyseläkkeelle? miten?

• Anonyymi

Sain siis tuollaisen diagnoosin, mutta en ikinä päivääkään saikkua! Miksi toiset saa ja toiset ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain siis tuollaisen diagnoosin, mutta en ikinä päivääkään saikkua! Miksi toiset saa ja toiset ei?

No olen mä ainakin ollu saikulla hyvästä syystä koska sain raivareita töissa ja en voi sille mitään tän sairauden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No olen mä ainakin ollu saikulla hyvästä syystä koska sain raivareita töissa ja en voi sille mitään tän sairauden takia.

Onko sulla lapsuuden traumoja jotka triggeröityy toisten ihmisten kommenteista?
        Et voi syyttää loputtomiin jotain ´´sairautta´´jos sinulla on käsittelemättömiä asioita elämässäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sama juttu että sain raivareita töissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sama juttu että sain raivareita töissä

Kyllä sitä täytyy olla todella SAIRAS, että saa töissä raivareita. On siis kysymyksessä epävakauden pitkälle kehittynyt vaihe. Sillä on tapana edetä yhtä nopeasti kuin syöpä ja se myös leviää pahemmin kuin korona. Harvemmin kuitenkaan tarttuu esimiesasemassa oleviin.

• Anonyymi

Yhdellä syyllä ei yleensä eläkkeelle pääse. Persoonallisuushäiriö ei ole eläkkeen peruste. Ko. diagnoosi vain osoittaa, että ihmistä on tutkittu paljon. Eli todennäköisesti ongelmavyyhti on moninainen. Masennusta, ahdistusta, persoonallisuushäiriö, päihdeongelmia, hoitamattomia tai huonosti hoidettuja fyysisiä sairauksia jne. Kaikkineen laaja-alaista elämänhallinnan ongelmaa.

Itsekin olen eläkkeellä ja yksi diagnooseista on persoonallisuushäiriö. Ei se itsestäkään niin mukavalta tunnu, kun kaikki elämässä on jäänyt ja jää kesken.

Aloittaja voi päättää itse, haluaako vielä yrittää ottaa naiseen yhteyttä. Tuskin suhteesta vakaata tulisi koskaan. Mutta myös meillä persoonallisuushäiriöisillä on tunteet. Ja saatamme katua tempauksiamme. Ihan tavalliset asiat saattavat vain hiertää nopeasti yli, ja kyky selviytyä tilanteista on heikko. Pako (mukaan lukien toisen jättäminen tekstiviestillä) on yksi ratkaisu ahdistavaan ja ambivalenttiin tilanteeseen. Johon suhteen toisen osapuoli kaiken lisäksi on todennäköisesti syytön.

Eli koeta ymmärtää toista osapuolta. Ilmeisesti suhde ei kestänyt kauaa, eli siinä mielessä haavasikaan eivät ole niin syviä. Seuraavalla kerralla osaat ilmeisesti valita vakaan ja tasapainoisen naisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla lapsuuden traumoja jotka triggeröityy toisten ihmisten kommenteista?
        Et voi syyttää loputtomiin jotain ´´sairautta´´jos sinulla on käsittelemättömiä asioita elämässäsi.

Ajattele, että syntyvä lapsi on tyhjä taulu. Tai ehkä tietokone, joka ohjelmoidaan. Se ohjelmoidaan virheellisesti. Tämän oleellisen ohjelmoinnin aloittavat lapsen ensimmäiset aikuiset hoitajat, yleensä äiti ja isä. Eli diagnoosin pohjalla olevat syyt voivat olla ihan peruskiviä tai soiseen maaperään talon alle juntattaviin betonipaaluihin verrattavia rakenteita. Eli niitä ei korjata, jollei pureta koko taloa. Koko tapa hahmottaa maailmaa ja hallita omaa itseään ja elämäänsä ovat silloin viallisia. Sellaiset isot kokonaisuudet eivät ole helposti muokattavissa. Ongelmana on sekin, että ongelmat ovat kumuloituneet koko ajan kasvun ja ajan kulumisen myötä. Siinä ei paljoa auta, että tunnistaa käsittelemättömät asiat.

Siksi toiseksi nykyään terapioidaan niin paljon ihmisiä, että syvääluotaavia psykoanalyyseja ei enää pidetä arvossaan. Halutaan tarjota nopeita muutaman kerran käyttäytymisterapioita, joilla ihminen saadaan pikapikaa takaisin työelämään. Sellainen pikaterapia ei auta millään lailla perustavalaatuisissa syvissä koko elämää ja omaa olemista koskevissa häiriötiloissa. Jos verrataan ihmistä jälleen kerran kerrostaloon, niin silloin pitäisi hajottaa atomeiksi se pilvenpiirtäjä, jotta saadaan vialliset peruspilarit korjattua. Ja sen jälkeen siitä talosta ei ole enää mitään jäljellä.

Jotkut ihmiset ovat käyneet kymmeniä vuosia turhaan terapioissa. Kaikki ihmiset eivät ole autettavissa. Etenkään sellaiset, joiden kohdalla pitäisi muuttaa vaatimattomasti kaikki. Välttämättä vaikeatkaan ongelmat eivät heti näy päältä päin. Sama juttu, kuin että laastilla ja maalilla voi yrittää peittää hometta, mutta siellä se on ja muhii ja räjähtää jossain vaiheessa näkyviin.

Jos osaat ratkaista kaikkein vaikeimmat ongelmat, niin hakeudu toki itse terapiakoulutukseen. Saat varmaan nobelin palkinnon maapallon väestön tuottavuuden lisäämisestä.

• Anonyymi

Olen saanut saman diagnoosin jo yli 20 vuotta sitten, samoin saikkujen kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.

Elämäni oli silloin kokonaisvaltaisesti epävakaata, oli alkoholia, lääkkeitä ja kaikkea muutakin sekaisin.
      Tuli psykooseja ja harhoja, useimmin päihteiden vaikutuksen alaisena tai vieroitusoireissa.
      En olisi pystynyt tekemään töitä enää nuoruuteni loppuessa, olin täysin hajalla.

Kyllä se epävakaa vieläkin joissain jutuissa tulee ilmi, yleensä huomaan sen vain itse. Muutoin olen saanut elämäni ihan hyvin raiteilleen kovalla työllä.

Otetaan sekin huomioon että -90-luvulla oli helpompaa päästä/joutua mt-syistä eläkkeelle kuin tänä päivänä.

• Anonyymi

Olet onnenpekka!
      Varsinkin kun jötti viestillä.
      Luuseri akka.
      Isot onnittelut!

Naiset on kuin busseja, niihin hypätään kyytiin ja matkustetaan aikansa. Aina voi hypätä pois ja vaihtaa bussia.

Jätä keskikalja,tupakka, makkara ja muut paska ruuat pois.

Alat kuntoilla 3-4 kertaa viikossa ensi kesään saakka niin saat varmasti paremman naisen.Etkä tietenkään lopeta kuntoilua.

Ja jos sieltä paikkakunnalta ei löydy niin suosittelen muuttamaan uudelle paikkakunnalle.

Eikä niitä tulevia akkoja kannata liikaa yrittää ymmärtää tulee vaan pää kipeäksi.

Ei muutakuin salille ja hyvää syksyä.

• Anonyymi

Suomi on mielenterveysongelmaisten naisten unelmamaa. Eläkkeelle pelkkien ulkonäköpaineiden takia jo pian täysi-ikäistymisen jälkeen.

• Anonyymi

:D :D :D
        Päivän paras, ehdottomasti!

Sarjassamme "Miesuhrit".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:D :D :D
        Päivän paras, ehdottomasti!

Sarjassamme "Miesuhrit".

Etenkin kun miehet eläköityvät varmemmin ja nuorempina mielenterveyssyillä. Naiset ovat alidiagnosoituja. Sama juttu oppimishäiriöiden kanssa. Ja autismin kirjon häiriöiden. Mies saa diagnoosin, nainen ei. Mies syrjäytyy perinteisesti, naisesta tulee todennäköisesti äiti, ja sitten onkin jo olemassa kokonainen sukupolvi moniongelmaisia ihmisiä.

• Anonyymi

Ole ennenminkin onnellinen kun pääsit epävakaasta eroon. Heillä on tänään tätä ja huomenna tuota. Varaudu myös, tämä ihminen vielä koittaa päästä elämääsi kuin mitään ei olisi tapahtunut.

• Anonyymi

Kiitollinen saa olla kun pääsee persoonallisuus häiriöisestä ihmisestä eroon. Siinä säästyy monelta ikävältä jutulta.
      Ehkä olet jo saanut uudet kumppanin, toivottavasti. Jos et, voin vakuuttaa, että on parempi olla yksin kuin niin vaikeasti häiriintyneen ihmisen kanssa, että se on siitä syystä päässyt/joutunut eläkkeelle.

On silti mahdollista, että kyseinen henkilö vielä ottaa yhteyttä sinuun, kun se hänen häiriölleen sopii. Suojele itseäsi, älä päästä häntä enää elämääsi!

• Anonyymi

Oot trolli. Ei kukaan voi oikeesti olla tuollainen ennakkoluuloinen.... Tekstistä päätellen oot ite narsisti. Häiriö sekin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      8989
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2689
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2481
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      56
      2469
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1865
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1743
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1285
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1197
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe