Kafkamainen palsta - todellisuus on korvattu RKP:n unelmalla
Kukaan ei kuulemma tahdo osata englantia mutta RKP:n pakkoruotsi on kansan lempparijuttu
64
151
Vastaukset
RKP:n unelma on liittää Suomi takaisin emämaahan.
- Anonyymi
tuhatvuotinen valtakunta
- Anonyymi
Kafkamainen palsta - todellisuus on korvattu Suoli ry:n unelmalla: pakkoenglannilla,
- Anonyymi
Englanti on valinnaiskieli, mutta hyödyllinen ja rakastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti on valinnaiskieli, mutta hyödyllinen ja rakastettu.
Älä valehtele.
Englanti on niin suosittu kieli, että sitä ei pian tarvitse edes opiskella, koska kaikki(paitsi P-Reino) oppivat sen muutenkin.
- Anonyymi
Pakkoenglannittajien seurakunnan nettikokous?
- Anonyymi
Englanti avaa ovia, ruotsi sulkee niitä.
Et itsekään valitsisi lapseltasi englantia pois, miksi siis syyttää muita englannin valitsemisesta - se on edelleenkin valinnaiskieli ja vältettävissä, jos halua olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti avaa ovia, ruotsi sulkee niitä.
Et itsekään valitsisi lapseltasi englantia pois, miksi siis syyttää muita englannin valitsemisesta - se on edelleenkin valinnaiskieli ja vältettävissä, jos halua olisi.Engalnti sulkee ovia sillä se kaventaa ppahasti näkökulmaamme maailmaan. Katso vaikka koronauutisia: Yhdysvallat sitä, Trumppi tätä.
- Anonyymi
RKP:n kieliohjelma: englanti pois fennokouluista ja pakkoruotsia lisää ..
- Anonyymi
Ja väitetään, että tätä koko Suomi tahtoo! ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja väitetään, että tätä koko Suomi tahtoo! ;)
Kaikille lisää ruotsipakkoa!
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille lisää ruotsipakkoa!
"Kaikille lisää ruotsipakkoa!"
Kun kuuntelee svekopropagandaa, niin sehän olisi toki loistava tapa välttää koronalama :-)
Sillä ruotsi pelastaa maailman :-)))))
- Anonyymi
Otsikko kertoo, miltä ruotsinkielisten viestit palstalta kiteytettyinä kuulostavat.
Tätäkö tarkoitetaan?
Jos ei, nyt voisi tarkentaa sanomaa. - Anonyymi
Todella kafkamaista...
- Anonyymi
Lukisitte ruotsinkieliset joskus omia aloituksianne - ne tekevät palstasta todella kafkamaisen.
- Anonyymi
Otsikko kertoo, miltä ruotsinkielisten viestien sisältö kääntyy meille etnisesti ja kielellisesti suomalaisille.
- Anonyymi
Suoraanhan se sanotaan. Pakon puolustajien asenne on jumittunut vanhaan kunnon aggressiiviin, jos joku kertoo pakkoruotsin ongelmista:
"Ketut teillä mitään ongelmia ole, laiskoja olette ja pentunne myös, ja tyhmiä!" - Anonyymi
yhtä loukkaavia kuin absurdeja
- Anonyymi
Aika hurjaa, etteivät he välitä...
Kyse on kuitenkin todella pienestä vähemmistöstä, joka vaatii muilta oman kielensä opettelua palveluvelvoitteen vuoksi.
- Anonyymi
Kyse ei ole siitä, että kukaan ei halua opiskella englantia, vaan päinvastoin siitä, että kaikki osaavat jo englantia. Meillä on englannin osaajista ylitarjontaa.
Silti pakkoruotsifennomaani haluaa englannin pakolliseksi. Muut oppivat englantia vapaaehtoisesti, pakkoruotsifennomaani ei opi.- Anonyymi
Kyllä se englanti on ihan yhtä vapaaehtoinen kielipoliittisista näkemyksistä riippumatta - ja yhtä hauska ja hyödyllinen kieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se englanti on ihan yhtä vapaaehtoinen kielipoliittisista näkemyksistä riippumatta - ja yhtä hauska ja hyödyllinen kieli.
Näin on. Pakkoruotsifennomaani on ainoa, joka vaatii englantia pakolliseksi. Kukaan ei ymmärrä miksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Pakkoruotsifennomaani on ainoa, joka vaatii englantia pakolliseksi. Kukaan ei ymmärrä miksi.
Onhan englannin pakollisuudelle hyvät perusteet ja sen kansalaiset hyvin ymmärtäisivät.
Pakkoruotsille ei ole perusteita eikä ymmärtämystä kansalaisten taholta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan englannin pakollisuudelle hyvät perusteet ja sen kansalaiset hyvin ymmärtäisivät.
Pakkoruotsille ei ole perusteita eikä ymmärtämystä kansalaisten taholta.Englannin pakollisuudelle ei ole perusteita. Itseasiassa englannin käyttöä ja opiskelua pitäisi kyseenalaistaa joka paikassa enemmän kuin nykyään tehdään. Sen käytölle pitäisi olla ja vaatia todella hyvät perusteet, ei mitään liirum laarumm lässytyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se englanti on ihan yhtä vapaaehtoinen kielipoliittisista näkemyksistä riippumatta - ja yhtä hauska ja hyödyllinen kieli.
Mutta kun englanti on kaukana vapaaehtoisesta, mikä saattaa sinun tarkoitusperäsi aika kyseenalaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun englanti on kaukana vapaaehtoisesta, mikä saattaa sinun tarkoitusperäsi aika kyseenalaisiksi.
Olet nyt toistellut, että pakollisuus näkyisi siinä, että lähes 100% valitsee englannin.
Olet tietysti väärässä. Siinä näkyy vain kielen suosio ja hyödyllisyys.
Kukaan ei halua jättää lastaan vaille englannin taitoa.
Ruotsi taas on pakollinen, koska... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet nyt toistellut, että pakollisuus näkyisi siinä, että lähes 100% valitsee englannin.
Olet tietysti väärässä. Siinä näkyy vain kielen suosio ja hyödyllisyys.
Kukaan ei halua jättää lastaan vaille englannin taitoa.
Ruotsi taas on pakollinen, koska...Älä viitsi valehdella ja vääristellä. 100% äänetystuloksia saavutetaan tyypillisesti vain diktatuurivaltioissa.
- Anonyymi
Mitä sellaista pakkoruotsi takaa ruotsinkielisille, mitä ei valinnainen ruotsi tee?
- Anonyymi
Hyvä kysymys!
- Anonyymi
Ruotsia lisää, kaikki toivoo, varmaan
- Anonyymi
Toivoo pari prosenttia ja RKP ja se ratkaisee! Koska säätiövarat ja verkostot.
- Anonyymi
Kafkamainen palsta. Kyllä. Pakkoruotsittajat yrittävät vyöryttää 24/7.
- Anonyymi
Hillittömän hauska palsta, jollei kyse olisi suomalaisnuorten voimien ja tulevaisuuden tärväämisestä pakkoruotsilla
Muutenhan täällä on performanssi menossa. Jokaisesta järkevästä aloituksesta väännetään pilaversio, jossa itketään englannin opetuksen tuskallisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillittömän hauska palsta, jollei kyse olisi suomalaisnuorten voimien ja tulevaisuuden tärväämisestä pakkoruotsilla
Muutenhan täällä on performanssi menossa. Jokaisesta järkevästä aloituksesta väännetään pilaversio, jossa itketään englannin opetuksen tuskallisuutta.Melkoinen performanssi tosiaan. Onko tämä jokin RKP:n terapiapalsta: hauku neljä miljoonaa fennoa päivässä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen performanssi tosiaan. Onko tämä jokin RKP:n terapiapalsta: hauku neljä miljoonaa fennoa päivässä...
Sepä hyvinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen performanssi tosiaan. Onko tämä jokin RKP:n terapiapalsta: hauku neljä miljoonaa fennoa päivässä...
Näin se on nähtävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen performanssi tosiaan. Onko tämä jokin RKP:n terapiapalsta: hauku neljä miljoonaa fennoa päivässä...
Svekomaaneilla näyttää olevan pahoja vihanhallintaongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Svekomaaneilla näyttää olevan pahoja vihanhallintaongelmia.
Ongelmia heillä on.
Esitys menee vihapuheesta huolimatta huumorin puolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmia heillä on.
Esitys menee vihapuheesta huolimatta huumorin puolelle.Performanssi on performanssi.
- Anonyymi
Kafkamaisuus kuuluu pakkoruotsitiimin toimenkuvaan.
Mitä järjettömämpi meno, sitä parempi - palstalla ei voi keskustella ja sehän on heidän tavoitteensa.- Anonyymi
Mitä järjettömämpi meno, sitä parempi - palstalla ei voi keskustella ja sehän on heidän tavoitteensa.
- Anonyymi
Pakkoruotsitiimi on sellainen fantasiakirjoittajien ryhmä. Mitä vain pakkoruotsin puolesta.
- Anonyymi
Aivan hervoton palsta...
- Anonyymi
On vaikea sanoa, kirjoittaako pakkoruotsitiimi tosissaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaikea sanoa, kirjoittaako pakkoruotsitiimi tosissaan...
vai provoileeko tahallaan. Valitettavasti ovat tosissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai provoileeko tahallaan. Valitettavasti ovat tosissaan.
Kuinka tosissaan, sen näyttää pakkoruotsitiimin uskollinen yövartio: ei unta vaan "fennojen" sättimistä läpi yön.
- Anonyymi
Ja pakkoruotsitiimi valittaa muista kirjoittajista! Vaikkei tee palstalla muuta kuin haukkuu ja sotkee!
- Anonyymi
Kafka on muuttanut palstalle ;)
- Anonyymi
Pakkoruotsitiimi jatkaa Kafka maskottinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsitiimi jatkaa Kafka maskottinaan.
Ei se trollinkaan leipä helpolla irtoa...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504