Onko kukaan kokenut tunnetta, että tietää mitä tulee tapahtumaan (ennustamaan)?
Minulla ohimolohkossa häikkää ja deja vu on tuttu juttu. Minulle kuitenkin joskus tulee tunne/ajatus jostain tapahtumasta, ja se tapahtuu. Esim. Ajatus, että ovi aukeaa ja noin 1-2sek siitä ajatuksesta ovi aukeaa (joku tulee, mutta en ole odottanut ketään). Myös tunne, että edellä kävelevä, minulle outo ihminen kääntyy, ja taas pari sekuntia ja se tapahtuu. Jopa "tiedän" suunnan mihin päin. Joku lukee lehteä, ja tulee tunne että hän ottaa kynän pöydältä ja se tapahtuu. Nämä liittyy aina muiden tekemisiin, kun taas deja liittyy omiin tekemisiini.
Pystyn tavallaan ennustaan pieniä hetkiä eteenpäin. En kuitenkaan pysty itse tätä tietoisesti tuottamaan vaan se tapahtuu yllättäen ja "itsekseen".
Kuulostaako tutulta? En ole neurologille uskaltanut sanoa, kun ei taida olla ihan perusoiretta epilepsiaan. Eikä näihin "ennustuksiin" kylläkään liity mitään tyypillistä epioiretta. Silti jotenkin uskon tämän epiin liittyvän. En usko ennustuksiin tms.yliluonnollisiin kykyihin. Haluaisin realistisen tiedon tästä asiasta.
Onko epilepsia oire?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Entiselämys eli "deja vu", voi oireilla monella tavoin. Useimmiten, ainakin itselläni se oireilee siten, että tuntuu, kuin olisin elänyt tämän tilanteen aiemminkin.
Voihan se teoriassa oireilla myös siten, kuten kerroit, että luulet tietäväsi etukäteen, mitä tapahtuu. Aivomme ovat hyvin monimutkaiset ja tekevät omat tepposensa, milloin mitenkin. - Anonyymi
On noita ennustuksellisia oireita ollut mullakin, mutta pääasiasa niitä "deja vu" kokemuksia. Itse olen ajatellut, että kuulunevat "samaan kastiin".
Uskon, että varmaankin rauhoittunevat ikääntymisen myötä. Ja sitäpaitsi, eiväthän nuo oireet mitään henkeä uhkaavia ole.- Anonyymi
Se mikä jäi sanomatta ja mikä hämmentää itseäni ehkä eniten, on se, että nuo ennustuksilliset oireet todellakin toteutuvat. Ja ne toteutuvat täsmälleen niin, kuin hetkeä aiemmin ajattelit.
Ok, se on aivojen tuottama virheinformaatio, samoin kuten entiselämys. Mutta sen kokijalle se on todellisuutta, ainakin sillä hetkellä kun sen kokee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä jäi sanomatta ja mikä hämmentää itseäni ehkä eniten, on se, että nuo ennustuksilliset oireet todellakin toteutuvat. Ja ne toteutuvat täsmälleen niin, kuin hetkeä aiemmin ajattelit.
Ok, se on aivojen tuottama virheinformaatio, samoin kuten entiselämys. Mutta sen kokijalle se on todellisuutta, ainakin sillä hetkellä kun sen kokee.Mulle tulee niitä aika ajoin, deja vu siis. Lähinnä ne laittaa naurattamaan kun huomaa että nyt päässä heitti. :D
Kerran kuussa suunnilleen. En kylläkään pidä niitä tosina edes siinä hetkessä.
- Anonyymi
Tuota tapahtuu mulle useinkin mutta ei haittaa menoa.
- Anonyymi
Mulla on yhtenä aura oireena deja vu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983