Onko epilepsia oire?

Anonyymi

Onko kukaan kokenut tunnetta, että tietää mitä tulee tapahtumaan (ennustamaan)?

Minulla ohimolohkossa häikkää ja deja vu on tuttu juttu. Minulle kuitenkin joskus tulee tunne/ajatus jostain tapahtumasta, ja se tapahtuu. Esim. Ajatus, että ovi aukeaa ja noin 1-2sek siitä ajatuksesta ovi aukeaa (joku tulee, mutta en ole odottanut ketään). Myös tunne, että edellä kävelevä, minulle outo ihminen kääntyy, ja taas pari sekuntia ja se tapahtuu. Jopa "tiedän" suunnan mihin päin. Joku lukee lehteä, ja tulee tunne että hän ottaa kynän pöydältä ja se tapahtuu. Nämä liittyy aina muiden tekemisiin, kun taas deja liittyy omiin tekemisiini.
Pystyn tavallaan ennustaan pieniä hetkiä eteenpäin. En kuitenkaan pysty itse tätä tietoisesti tuottamaan vaan se tapahtuu yllättäen ja "itsekseen".

Kuulostaako tutulta? En ole neurologille uskaltanut sanoa, kun ei taida olla ihan perusoiretta epilepsiaan. Eikä näihin "ennustuksiin" kylläkään liity mitään tyypillistä epioiretta. Silti jotenkin uskon tämän epiin liittyvän. En usko ennustuksiin tms.yliluonnollisiin kykyihin. Haluaisin realistisen tiedon tästä asiasta.

6

116

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entiselämys eli "deja vu", voi oireilla monella tavoin. Useimmiten, ainakin itselläni se oireilee siten, että tuntuu, kuin olisin elänyt tämän tilanteen aiemminkin.

Voihan se teoriassa oireilla myös siten, kuten kerroit, että luulet tietäväsi etukäteen, mitä tapahtuu. Aivomme ovat hyvin monimutkaiset ja tekevät omat tepposensa, milloin mitenkin.

• Anonyymi

On noita ennustuksellisia oireita ollut mullakin, mutta pääasiasa niitä "deja vu" kokemuksia. Itse olen ajatellut, että kuulunevat "samaan kastiin".

Uskon, että varmaankin rauhoittunevat ikääntymisen myötä. Ja sitäpaitsi, eiväthän nuo oireet mitään henkeä uhkaavia ole.

• Anonyymi

Se mikä jäi sanomatta ja mikä hämmentää itseäni ehkä eniten, on se, että nuo ennustuksilliset oireet todellakin toteutuvat. Ja ne toteutuvat täsmälleen niin, kuin hetkeä aiemmin ajattelit.

Ok, se on aivojen tuottama virheinformaatio, samoin kuten entiselämys. Mutta sen kokijalle se on todellisuutta, ainakin sillä hetkellä kun sen kokee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se mikä jäi sanomatta ja mikä hämmentää itseäni ehkä eniten, on se, että nuo ennustuksilliset oireet todellakin toteutuvat. Ja ne toteutuvat täsmälleen niin, kuin hetkeä aiemmin ajattelit.

Ok, se on aivojen tuottama virheinformaatio, samoin kuten entiselämys. Mutta sen kokijalle se on todellisuutta, ainakin sillä hetkellä kun sen kokee.

Mulle tulee niitä aika ajoin, deja vu siis. Lähinnä ne laittaa naurattamaan kun huomaa että nyt päässä heitti. :D

Kerran kuussa suunnilleen. En kylläkään pidä niitä tosina edes siinä hetkessä.

• Anonyymi

Tuota tapahtuu mulle useinkin mutta ei haittaa menoa.

• Anonyymi

Mulla on yhtenä aura oireena deja vu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      81
      1233
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      824
    3. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      72
      719
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      240
      717
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      591
    6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      575
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      77
      560
    8. 37
      512
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      24
      505
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      26
      482
    Aihe