Uudelleen mammografiaan?

Anonyymi

Löysin oikeasta rinnastani kyhmyn ja sain terveyskeskuksesta lähetteen mammografiaan sekä ultraääneen. Peloissani meninkin heti yksityiselle, kun en pystynyt odottamaan ja siellä ei löytynyt mitään pahanlaatuiseen viittaavaa. Kyhmyn kohdalla ultraäänessä säännöllistä rasvakudosta, eikä koko pattia näkynyt ja mammografiassa sama. Jäin silti miettimään mikä se kyhmy on, vaikka lääkäri vakuutteli ettei hätää. Kysymys kuuluu, menenkö silti uudelleen kunnallisen puolen tutkimuksiin kun sain kutsun parin viikon päähän? Mitä tekisitte tilanteessani?

18

1956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä mä sinuna menisin.Eikö se kyhmy olisi syytä vielä varmistaa ettei oo mitään vakavaa.Koska eihän sulla ole nyt enää mitää pelättävää.Vai etkö mene taloudellisista syistä?

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi. Siksi mietin, kun lääkäri sanoi, ettei enää tarvitse mennä uudestaan ja onko haittaa tehdä mammografia näin usein. Ei ole mitään taloudellista syytä, sillä heti kävin yksityisellä. Ehkä sitten parempi tuplavarmistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Siksi mietin, kun lääkäri sanoi, ettei enää tarvitse mennä uudestaan ja onko haittaa tehdä mammografia näin usein. Ei ole mitään taloudellista syytä, sillä heti kävin yksityisellä. Ehkä sitten parempi tuplavarmistaa.

Kyllähän jokainen röntgentutkimus (mammografia) on aina lisärasitus terveydelle. Jos yksityispuolen lääkäri on kahdella tutkimustavalla päätynyt vaarattomaan tulokseen, ei ehkä kannata enää käydä uudelleen mammossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän jokainen röntgentutkimus (mammografia) on aina lisärasitus terveydelle. Jos yksityispuolen lääkäri on kahdella tutkimustavalla päätynyt vaarattomaan tulokseen, ei ehkä kannata enää käydä uudelleen mammossa.

Juuri tätä mieltä olin aiemmin, kun itselläni on ns. tapana uskoa ja luottaa siihen mitä lääkäri sanoo. Halusin kuitenkin varmistaa, mitä muut tekisi tilanteessani.

• Anonyymi

Olen sairastanut rintasyövän. Minulle on sanottu, ettei mammografiaa saa tehdä kuin korkeintaan puolen vuoden välein. Jos menet vielä kunnalliseen tutkimukseen, niin mainitse edes milloin rinnat on aikaisemmin kuvattu.

• Anonyymi

Hyvä tietää tuo! Osaisitko vielä sanoa oman kokemuksesi perusteella, mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä tietää tuo! Osaisitko vielä sanoa oman kokemuksesi perusteella, mitä tekisit tässä tilanteessa?

Luulen, etteivät ota mammografiaa uudestaan, mutta ne kuvathan voi toinen lääkäri tutkia, jos toimitat ne sinne kunnalliselle puolelle. En tiedä, onko ultraamisessa mitään rajoituksia. Voithan käydä siellä kunnallisellakin puolella, jos se rauhoittaa mieltä. Tuskin mitään vakavaa löytyy, mutta jos löytyisikin, niin ei elämä siihen kaadu. Melkein kaikki paranevat nykyään rintasyövästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen, etteivät ota mammografiaa uudestaan, mutta ne kuvathan voi toinen lääkäri tutkia, jos toimitat ne sinne kunnalliselle puolelle. En tiedä, onko ultraamisessa mitään rajoituksia. Voithan käydä siellä kunnallisellakin puolella, jos se rauhoittaa mieltä. Tuskin mitään vakavaa löytyy, mutta jos löytyisikin, niin ei elämä siihen kaadu. Melkein kaikki paranevat nykyään rintasyövästä.

Käyn tosiaan siellä julkisella ja vien ainakin nuo lausunnot sinne, kuvia minulla ei ole kun en pyytänyt niitä mukaani. En uskaltanut sanoa vielä tässä keskustelussa, että patti on ollut rinnassani jo tosi kauan ja nyt vasta hiljattain havahduin että pitää mennä lääkäriin ja siksi tässä niin pelottaakin että miten se on voinut levitä tässä ajan kanssa. :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyn tosiaan siellä julkisella ja vien ainakin nuo lausunnot sinne, kuvia minulla ei ole kun en pyytänyt niitä mukaani. En uskaltanut sanoa vielä tässä keskustelussa, että patti on ollut rinnassani jo tosi kauan ja nyt vasta hiljattain havahduin että pitää mennä lääkäriin ja siksi tässä niin pelottaakin että miten se on voinut levitä tässä ajan kanssa. :(

Pyydä sieltä missä kävit mammossa, että lähettävät kuvat sähköisesti sinne mihin olet menossa tutkittavaksi.

• Anonyymi

Nyt olen jo todella peloissani, tänä yönä kun en saanut unta, tutkin taas ahdistuneena tätä rintaani ja kun puristin nänniä, sieltä tuli muutama tippa keltaista nestettä! :( Ikinä ennen ei ole mitään vastaavaa ollut(tosin en puristele nännejäni tuolla tavalla usein...) Minulla on tällä hetkellä kuukautiset, joskin hiukan oudot normaaliin verrattuna. Millä todennäköisyydellä tämä on jotain vakavaa, vaikka radiologian erikoislääkäri mammon ja ultran jälkeen oli sitä mieltä ettei ole pahanlaatuisuuteen viittaavaa? Olen nyt todellakin menossa myös sinne kunnalliseen tutkimukseen ensi viikolla, kun ilmeni tällainen uusi oire.

• Anonyymi

Keltainen neste rinnasta ei ole normaalia.Tuskin mikään neste rinnasta ole normaalia paitsi maito kun imettää vauvaa.

• Anonyymi

Luin netistä ettei keltainen neste rinnasta merkkaa syöpää.Tavallisin syy rinnan vuotoon on maitotiehyen sisäinen limakalvon kasvain eli papillooma, joka on hyvänlaatuinen. Oljenkeltainen erite viittaa tällaiseen löydökseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin netistä ettei keltainen neste rinnasta merkkaa syöpää.Tavallisin syy rinnan vuotoon on maitotiehyen sisäinen limakalvon kasvain eli papillooma, joka on hyvänlaatuinen. Oljenkeltainen erite viittaa tällaiseen löydökseen.

Kiitos vastauksestasi! Paperiin pyyhittäessä se näytti lähinnä kirkkaan keltaiselta. Tuntuu jotenkin kamalalta, että pari viikkoa sitten tutkimuksissa kaiken piti olla kunnossa ja nyt sittenkin jotain vakavaa. Iltapäivällä ei tullut mitään kun vähän yritin puristaa, nyt äsken tein sitä aika kauan paljon painamalla ja sain ihan pienen pisaran näkyviin joka ei erottunut paperista. Pelottaa :(

• Anonyymi

Onko mahdollista, kun ultraääni otetaan selällään maaten, ettei rinnan rasvakerroksen läpi näe sitä pattia? Kun minulla on isot rinnat. Patti tuntuu parhaiten istuma-asennossa, eli olisiko ultra pitänyt tehdä myös niin? :( pelottaa taas niin paljon jos tämän takia patti jäi huomaamatta :( osaako kukaan kertoa? Kuinka luotettava rintojen ultraääni on?

• Anonyymi

Kannattaa kysyä ultraavalta lääkäriltä. Mutta eiköhän se patti siellä näy. Tiedän isorintaisia naisia, joilla on rintasyöpä todettu ja hoidettu.

• Anonyymi

Niin kuin aloituksestakin selviää, ultrassa ei näkynyt koko pattia, vaikka se siellä silti on.

• Anonyymi

Kaksi lääkäriä on nyt todennut, että minulla ei ole rintasyöpää. Silti pelottaa voiko silti olla :’( kellertävää eritettä tulee edelleen vähän toisesta rinnasta, kunnallisen ultraava lääkäri oli sitä mieltä, ettei se viittaa pahanlaatuisuuteen tai ollut yhtään huolissaan. Sanoi myös etten turhaan puristelisi rintaani. Apua :(

• Anonyymi

ite rintasyövän sairastaneena voin anoa ensinnäkin sen,että mammografia ja ultra kun on tehty niin siinä kyllä tieto tulee niin radiologille kuin asiakkaalle heti.sinuna en puristelisi rintoja,koska sitä ei vaan pidä tehdä. sori,kirj.virhe,sanoa piti kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe