Mite onnistuu öljyn vaihto omatoimisesti Yamaha 50 hp? Moottori ja alapää,mitä öljyy?Entä Buster L pohjapesu.Ei kertaakaa pesty. Ajeltu sisävesil n.5-7 t kesäs.Onko jotai erikoisainetta aluveneen pohjaan? NM. Uusveneilijä.
Yamaha 50 hp
Anonyymi
11375
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 11
Vanhimmat
Huonosti jos hakee ratkaisuja täältä. Ohjekirjassa on öljylaatuvaatimukset ja filtterityyppi, vaihtopumpun saa alta kahden kympin vaikka Biltemasta. Alapään öljyproppuihin uudet tiivisteet, uusi tuubista alareikään kunnes vuotaa yli yläreijästä, yläreijän proppu paikoilleen ja sama alas.
Eikös videoita ole youtubessa kun laittaa Öljyn vaihto.
Teboililta löytyy 4-tahtisiin perämoottoreihin moottoriöljy ja peräöljy. Öljynsuodatin saattaa olla tiukassa. Löytyy suodatin kohtainen öljysuodattimen avain (monikulmainen) Motonetista.
Hae oksaalihappoa valmiina sekoituksena ja painepullolla kastelet pohjan useaan kertaan. Varo, että ei pääse kuivumaan ja sitten pesu vedellä. Hapon kanssa suojalasit, ja kumihanskat, muuten lähtee nahkat käsistä ja näkö silmistä.
Pitäähän siltä oksaalihapolta suojautua mutta ei se nyt niin kamalaa ainetta sopivasti laimennettuna ole. Kylppärin suikunurkkauksesta kun on kaivoveden ruoste ja muita värjäytymiä paljain jaloin siivonnut niin mukavasti on siinä samassa lähtenyt kovettumat kantapäistä.
En käyttäs sitä sisätiloissa, koska se käy hengityksen päälle aika pahasti. No jos oikein paljon laimentaa, mutta tehoaako se sitten ?
Ei+siitä+10%+liuoksesta+paljoakaan+huuruja+20+asteen+lämpötilassa+tule,+huolehtii+ilmanvaihdosta,+levitys+ja+huuhtelu+on+aika+nopea+toimenpide.
Eikö aloittajalla ole ohjekirjaa siitä koneesta? Kyllä niissä yleensä tavallisimmat huoltotyöt on neuvottu.
Pohjanpesuun riittää harja ja vesi. Jos kyljessä on likaraitoja, niin ne lähtevät tuolla edellä mainitulla oksaalihappoliuoksella.
Pohja kannatta aina pestä syksyllä heti noston jälkeen kun se on vielä märkä. Siinä työssä korkeapainenpesuri on hyvä peli.
AD31P
https://www.motonet.fi/fi/tuote/387595/Star-brite-rungon-ja-vesirajan-puhdistusaine-1000-ml
Pohjan pesuun- On muitakin mm. biltemassa aluveneeseen omansa.
Oliko aloituksessa jokin pointti?
Ei tiedä, että pohjan pesuun on joku aine ja ei osaa sitä itse etsiä. Öljynvaihtoahan en suosittelekkaan itse tekemään, koska en uskalla ajatella mihin sen uuden öljyn tunkee.