Videon tallennus internet sivulta tietokoneelle?

Anonyymi

Toisinaan haluaisi tallentaa videon sanomalehden tai Ylen internetsivulta.
Olen joskus katsonut ja tallentanut Youtube videon katsomalla videota VLC mediaplayerillä ja klikannut vain rec kuvaketta mutta jossain vaiheessa uusien videoiden katsominen ja tallentaminen ei enää onnistunut.
Kuvan laadulla ei niinkään ole merkitystä vaan äänellä.
Miten saisi helposti tallennettua kuvaa ja ääntä tiedostoksi tietokoneelle?

14

1760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä niitä ei ole tarkoitettu tallennettavaksi oikeuksia omistamattomille.

• Anonyymi

Se on ihan sama mihin ne tarkoitettu, ks. laki kohtuullisesta käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ihan sama mihin ne tarkoitettu, ks. laki kohtuullisesta käytöstä.

Kato ite, jos ei ole tarkoitettu ladattavaksi, niin ei ole, kahtopa mitä hyväänsä, eikö mene jakeluun tavaamatta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

FF:n lisäosista löytyy
      513 Video downloaderia tms
      On siinä valinnanvaikeus tietty.

• Anonyymi

Myös jokin näytönkaappausohjelma hoitaa homman, Bandicam, jne.

Toki parasta jos löydät ohjelman, joka ottaa videon suoraan. Ennen oli yle-dl, mutta en tiedä toimiiko se enää.

• Anonyymi

No, jos ei mitään muuta keinoa lataukseen löydy, niin sitten kazam:in valinta. Se kyllä tekee raw-formaatin tiedoston oletuksena, joka on järjettömän kokoinen. Sen toki voi pakata uudelleen. Ohjelma nauhoittaa siis ruudulla pyörivää videota ja vaatii kyllä toimiakseen nopeaa konetta. Ei kuitenkaan älyttömän nopeaa vaan 2 corella alkaa jo olla kohtuullista. Kazam:in pystyy säätämään joko koko ruutuun, tiettyyn ikkunaan tai ruudun alueeseen. Paras tulos tulee, jos saa bufferoitua videon ensin katsomalla sen, muuten voi joutua vähän editoimaan jälkikäteen.

• Anonyymi

Itse olen tallentanut Firefox selaimella jossa on lisäosana Video Downloader professional, näitä lisäosa laajennuksia saa myös Google Chromen ja Chromiumin.
      Varmaan muihinkin selaimiin laajennuksia on ? mut ei ole kokemusta, koska Firefox ja Video Downloader professional toimii hyvin. Näitä lisäosa-laajennuksiahan on paljon ja myös jopa maksullisiakin.

Eikös YLE:lle ole oma tallennus ohjelma, ? Tuo > " yle-dl"
      https://aajanki.github.io/yle-dl/

.mp4 videot olen muuntanut esim. .mp3 :ksi korvakuulokeille SD-muistikorttin, että voi kuunnella vaikka musikkia tai kieli-ohjelmia.

Muunnokset olen käyttänyt ohjelmaa Audacity, muitakin muunnos-ohjelmia löytyy ....

• Anonyymi

Piraati toujuja kaikki, lasku tulee perässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piraati toujuja kaikki, lasku tulee perässä.

Ja höpöhöpö, omaan käyttöön lataus ei ole piratismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja höpöhöpö, omaan käyttöön lataus ei ole piratismia.

Olipa mihin käyttöön tahaansa, jollei ole ladattavaksi tarkoitettu, niin silloin on laitonta, laittomasti sitä ladata, vaikka kuinka olis työkaluja. LASKU TULEE VARMASTI, kyllä sen normaali älyinen ymmärtää mikä on ladattavaksi tarkoitettu, se että sen jollakin kepuli kostilla saa ladattua, ei siitä touhusta laillista tee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa mihin käyttöön tahaansa, jollei ole ladattavaksi tarkoitettu, niin silloin on laitonta, laittomasti sitä ladata, vaikka kuinka olis työkaluja. LASKU TULEE VARMASTI, kyllä sen normaali älyinen ymmärtää mikä on ladattavaksi tarkoitettu, se että sen jollakin kepuli kostilla saa ladattua, ei siitä touhusta laillista tee.

Ei ole laitonta. Jos laite on tarkoitettu toistokäyttöön ja tämä toistaminen vaatii sitä, että formaattia on muudettava, tämä on täysin sallittua. Menee osion "oma käyttö" alle, eli on sallittua. Monet kerrat ladannut youtube:sta videoita ja niistä erottanut audiot, koska soitin ei tue videota. Tämä on sallittua, koska em. laitteita ei olisi olemassa ja myynnissä kaupassa, mikäli se olisi kiellettyä!
        Sen sijaan on mahdollista, että yritys saa sakot, jos yrittää estää tällaista toimintaa, koska ei voida suosia jotakin tiettyä formaattia suhteessa toiseen. Siispä jos lähdet haastamaan oikeuteen tällaisessa tapauksessa yritys tulee päätymään itse maksumieheksi kuluttajansuojalain perusteella.

• Anonyymi

Se on vaan parempi olla sotkeutumatta piraatijuttuihin, ei edes ohjeiden antoa hyvällä katsota. Saattaa opastaja joutua yhteisvastuullisesti korvauksia maksamaan.

• Anonyymi

Jos video on julkaistu ns. "sanomalehti-mediassa" koskee sitä laki tiedon vapaudesta. Näin ollen videokin on vapaa. Siinä ei ole mitään epäselvää. Se, että se on julkaistu vapaassa mediassa tekee siitä vapaan tässä tapauksessa, koska lataus on mahdollinen em. median kautta omaan käyttöön. Sen sijaan et voi itse julkaista em. videota, jos et ole hakenut julkaisuun lupaa - tai videon koodauksessa on vapautusbitti päällä eli copyright-bitti pois päältä. Tällaisen videon saa ladata vapaasti. Muutenkin, copyright-materiaalia ei pysty lataamaan, koska usein se on hw-tasolla estetty: Se ei suostu toistumaan niin, että siitä saisi tehtyä kopion. Se, että käyttää ylen palvelua on omaan käyttöön tarkoitettua: Sillä ei ole mitään merkitystä, että videota ei katsota - voi esimerkiksi tehdä oman kirjaston videoista, jos se on omaan käyttöön!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe