Olen vakavissani harkinnut lopettaa työt, hommata koiran ja ...

Olen vakavissani harkinnut lopettaa työt, hommata koiran ja elellä hissuksiin mökissäni. Myönnän sen, en ollutkaan niin vahva kuin luulin, en oikein jaksa tätä yksin. Mielessä pyörii ne lapsuuden ajat kun oli koira ja millaisen vastaanoton tuo antoi kun oltiin oltu pitkään erossa. Kuinka se alkoi sekoilla kun porukat mainitsi nimeni. Narsistista? Ehkä, mutta tippa tulee silmäkulmaan sitä karvaturria ajatellessa... Ei se välittänyt kunnianhimostani tai siitä kuinka paljon rahaa teen; kunhan tulin kotiin. Toisaalta kun kuitenkin tulee jotain odottamatonta, niin olisi kamala huoli mihin koiran sitten saisi hoitoon. On tämä aika noidankehä. Ajatuksia?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minusta sinun kannattaisi nyt unohtaa aivan täysin tuo "nars...." sana ja kaikki siihen liittyvä ja elää ja nauttia elämääsi kuten tahdot. Ei voi auttaa muitakaan jos ei osaa olla "itselleen ystävällinen". On ikävää että joillakin on niin negatiivinen ja nihilistinen ajatusmaailma, että ajatellaan kaiken kanssakäymisen olevan vain toisen hyödyntämistä ja kuppaamista. Sellaiset on aina yksinäisiä. On oikein haluta toista ihmistä ja toiselta ihmiseltä seuraa, huomiota, rakkautta ja ystävyyttä! Sitä pitää myös uskaltaa antaa sitten, jos itse sitä kaipaa, eikä se onnistu jos näkee ystävällisyyden jonakin lähtökohtaisesti kierona toisen hyväksikäyttönä.. Nar...käsite on hyvin hyvin myrkyllinen jo käsitteenäkin. Sitä ei kannata ajatellakaan.

      • Yritän kyllä ajatella asioita positiivisesti. Narsisminkin käänsin joskus positiiviseksi: älykäs ihminen tajuaa, että lähimmäisten etu on oma etu. Jos kusetat toista niin kusetat lopulta itseäsi. Eli eipä siinä tuossa valossa mitään pahaa ole. Toisaalta sitten, kun katsoo maailman menoa kokonaisuutena, vetää se taas aika nöyräksi. En minä silti sinäänsä ihmisiä vihaa tai inhoa. Olen vaan kai jotenkin vajaa, kun en oikein halua muuta kuin olla rauhassa ilman suurempaa häsläystä. Koira olisi siitä juuri niin mainiota seuraa, että sitä tuskin haittaisi pyöriä aina kotinurkissa


      • Anonyymi

        Narsisti sana pitäisi unohtaa kokonaan tavallisen kansan keskuudessa koska narsisteja tuntuu olevan kaikki työkaverit, esimiehet, pomot ja entiset kumppanit.


    • Anonyymi

      koira on mitä parhainta seuraa verrattuna ihmisiin, mutta täytyy ymmärtää että koira on varsin naaivi, että se on kaikkien kaveri jossain määrin, varsinkin entinen koirani,
      joten siitä täytyy pitää hyvä huoli kun ihmisistä ei tiedä, mutta jos on varaa, kyllä koira ihmissuhteet voittaa minun mielestäni.

      joskus, lähitulevaisuudessa ihmissuhteet korvaavat robotit, 5-10 vuotta arviodakseni, ja minun mielestäni se on vain positiivinen asia, mutta siihen teknologiaan meneekin sitten enemmän rahaa kuin koiraan, mutta, odotas kun ne ajan myötä halpenevat,

      ei kenenkään tarvitse sitten olla enää yksin,

      • lukspu

        Nuo ihmissuhderobotit eivät kyllä ikinä toimisi minun tapauksessa. Tiedän työni puolesta vähän liikaa teknologiasta: Muovinen kasa servoja neuroverkolla höystettynä lähinnä saisi minut purkamaan moisen hökötyksen atomeiksi ja katsomaan mitä se pöljä yritys on sinne sisään tunkenut joka moisen hirviön on markkinoille laittanut. Mielestäni ihmissuhteita ei tulisi ikinä korvata automaatiolla ja pidän suorastaan oksettavana, että lapset ja vanhukset automatisoidaan pois, koska aikuiset haluaa leikkiä.


    • Anonyymi

      ei siinä ole mitään oksettavaa. )=

    • Anonyymi

      Kannattaisi käydä töissä vaikka puoli päivää, muuten alkaa helposti vetäytymään liikaa itseensä yms. Jos on vaikea pitää koiraa niin olisiko parempi ostaa sellainen eläin, jota ei tarvitse ulkoiluttaa ja joka pärjää muutan päivän itsekseenkin.

      • Jaa-a, eipä tässä kamalan paljon pahemmin itseensä voi enää vetäytyä. Toisaalta tottahan tuo, että työ ehkä viimeisiä asioita jotka pitää järjissään. Mahtaisikohan minipossua haitata poissaolot :)


      • Anonyymi
        lukspu kirjoitti:

        Jaa-a, eipä tässä kamalan paljon pahemmin itseensä voi enää vetäytyä. Toisaalta tottahan tuo, että työ ehkä viimeisiä asioita jotka pitää järjissään. Mahtaisikohan minipossua haitata poissaolot :)

        Pitääpäs kertoa uutinen, sattui tänään.
        Olin pihatöissä ja ohi kulki mies koiransa kanssa.
        Oli hyvännäköinen koira, just sellainen mitä olin aatellut että jos joskus hankkisi niin hankkisin sen.

        Kulki ohi jo, mutta minä hoikkasin että "mitä rotua on koira"?

        Mies pysähtyi ja rupesi kertomaan ja jutteli pitkään koiran historian ja että näyttelyissä oli ollut ym. ym
        No sitten ruvettiin puhumaan muustakin, yli tunti rupateltiin.
        Fiksu mies oli, ja leskimies, samoja ikiä kuin itekkin.

        Katsotaanpa nyt jos tästä kehkeytyy jotain, kerron sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääpäs kertoa uutinen, sattui tänään.
        Olin pihatöissä ja ohi kulki mies koiransa kanssa.
        Oli hyvännäköinen koira, just sellainen mitä olin aatellut että jos joskus hankkisi niin hankkisin sen.

        Kulki ohi jo, mutta minä hoikkasin että "mitä rotua on koira"?

        Mies pysähtyi ja rupesi kertomaan ja jutteli pitkään koiran historian ja että näyttelyissä oli ollut ym. ym
        No sitten ruvettiin puhumaan muustakin, yli tunti rupateltiin.
        Fiksu mies oli, ja leskimies, samoja ikiä kuin itekkin.

        Katsotaanpa nyt jos tästä kehkeytyy jotain, kerron sitten.

        Kerro toki, kiva tarina :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, kiva tarina :)

        Kyllä kerron jos tulee lisää juttua.

        Pitänee jatkossa kammata tukkansa kun tekee pihatöitä.

        Ideaa muillekin tästä: - ihastelkaa koiria ja kyselkää mitä rotua ja kuunnelkaa kiinnostuneena mitä kaikkea se hauveli osaa.

        Mutta ihan totta!
        Se oli kyllä tosi hieno koira, ja eipä ollut hassumman näköinen isäntänsäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kerron jos tulee lisää juttua.

        Pitänee jatkossa kammata tukkansa kun tekee pihatöitä.

        Ideaa muillekin tästä: - ihastelkaa koiria ja kyselkää mitä rotua ja kuunnelkaa kiinnostuneena mitä kaikkea se hauveli osaa.

        Mutta ihan totta!
        Se oli kyllä tosi hieno koira, ja eipä ollut hassumman näköinen isäntänsäkään.

        No toivottavasti ukko kävelee toistekkin ohi :) Karvojen asennoille en ole oikein ikinä antanut arvoa varsinkin jos ei liity hygieniaan. Oletan että olet hieman vanhempi ihminen; teidän iässä alkaa kai monet jättämään tiettyjä turhamaisuuksia pois?
        Oman pihan ohi ei ole kukaan tänä vuonna kulkenutkaan, ainakaan siten, että olisin itse ollut sen todistamassa. Omaa tarinaa ohikulkijasta en viitsi tässä sitten kertoakkaan, koska sillä oli vain mukava alku ja keskikohta jäi välistä kun hypättiin suoraa lopulliseen loppuun.


      • Anonyymi
        lukspu kirjoitti:

        No toivottavasti ukko kävelee toistekkin ohi :) Karvojen asennoille en ole oikein ikinä antanut arvoa varsinkin jos ei liity hygieniaan. Oletan että olet hieman vanhempi ihminen; teidän iässä alkaa kai monet jättämään tiettyjä turhamaisuuksia pois?
        Oman pihan ohi ei ole kukaan tänä vuonna kulkenutkaan, ainakaan siten, että olisin itse ollut sen todistamassa. Omaa tarinaa ohikulkijasta en viitsi tässä sitten kertoakkaan, koska sillä oli vain mukava alku ja keskikohta jäi välistä kun hypättiin suoraa lopulliseen loppuun.

        Ihan kiva että voi kirjoitella, tämähän on yksinäisten palsta. Ja kaikenlaiset pikkukertomukset piristää muitakin,
        Jo se että korona-aikana voi rupatella yli tunnin jonkun kanssa on hienoa.
        Täällähän kerrotaan että ei ole kenen kanssa jutella, nyt sitten tuli tälläinen tilaisuus!

        Toinen hyvä on että kun kertoja on jo ajatellut hankkivansa tietynlaisen koiran itselleen, niin sai tietää mikä rotu oli kyseessä ja vähän sen ominaisuudesta.

        Kolmas asia on että kun oli hyvä koira, fiksun näköinen leskimies ja seniori pihansiivooja ja kun tää vielä kampaa tukkansa, niin on komea kolmikko!

        Jos nyt sattuisi että joku kulkisi oman pihasi ohi, niin kerro kiireellä, odotellaan jännityksellä! Olishan siinä äksöniä mitä muillekin meille yksinäisille jakaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe