Onko saundi kohdallaan?

Rudi

Maanantaiaamuihin, ja tietty pyhien jälkeisiinkin, kuuluu töissä, ennustettavasti, puhelinmyyjien invaasio. Vajaan tunnin sisään olen saanut neljä myyntipuhelua.
Eipä siinä mitään, leipäänsä he hankkivat, eikä heidän kanssaan tarvitse halutessaan pitkään turista, mutta joskus ihmetyttää kriteerit joilla puhelinmyyjiä valitaan tehtäviinsä.
Kuten esim. ääni. Makuasioitahan tällaiset ovat, mutta kyllä tänäänkin tulleista puheluista parin myyjän puhelinääni ei sopinut mielestäni pätkääkään ammattiin.
Kuinka tärkeäksi te muut koette ihmisen puheäänen ja -tavan?
Luin hiljan jostain, että äänestä voi vetää johtopäätöksiä jopa ihmisen seksuaalisuudesta. On tutkittu, että mielyttävä-ääniset ihmiset ovat kuulemma alkaneet harrastaa seksiä nuorempina ja heillä on enemmän seksikokoemuksia. Siis kehittääkö seksi puheääntä vai onko synnynnäisillä hunajaäänillä vaan parempi flaksi? :)

51

3557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anseliina

Mulle ääni on ihmisessä tärkeämpää kuin ulkonäkö

• Rudi

...että melko moni on kanssasi samaa mieltä.

• rekattu

En koskaan kyllästy vaimoni ääneen,töistä tullessa vieläkin sydän hypähtää kun kuulen hänen lauleskelevan askareittensa lomassa tai juttelevan koiralle
      Äitini myös kuoroihmisiä ja kuulostaa edelleenkin puhelimessa melkein teinitytöltä vaikka jo yli 80

• Rudi

..esim. opettajilla ja laulajilla on mielyttävä ääni. Mitähän niissä kuoroharjoituksissa ja opettajahuoneissa oikein touhuillaan...? :)

• rekattu
        Rudi kirjoitti:

..esim. opettajilla ja laulajilla on mielyttävä ääni. Mitähän niissä kuoroharjoituksissa ja opettajahuoneissa oikein touhuillaan...? :)

Hyvä yhteishenki siellä ainakin,tässä kuorossa aikoinaan sekä äitini,vaimoni ja anoppini mukana

• n52

Kyllä korvia vihlova miehen ääni on minustä karmeinta mitä tiedän.
      Vuosia sitten olin otettu kun miellyttävän näköinen herrasmies tyyppi halusi tanssittaa minua.Pohja putosi suun aukaisuun.Myönnän,että oli lapsellista kiinnittää koko huomio siihen ääneen ja jättää muut avut huomioimatta.Kuitenkin sain mieleni pohjalta kaamean mielikuvan painajaisesta jossa seuralaiseni tunnustaa tunteitaan kimittävällä piipityksellä.

Myyntitilanteessa on tärkeää jos ääni on miellyttävän pehmeä ja ei missään tapauksessa käskevän kyllästynyt.

Viimeinen kysymyksesi on aika mielenkiintoinen =)

• Rudi

..kuulee ihmisiä, joiden ääni kuhertaa ja viettelee normaalissa asiakeskustelussa siten, että sitä voi hyvin pitää seksuaalisena häirintänä.
        Aikoinaan Panu-mainos jouduttiin poistaan telkkarista tisujen takia. Mutta mitäs tehtäis näille hunajaäänille? Lisää lainsäädäntöä ja heti :)

• n52
        Rudi kirjoitti:

..kuulee ihmisiä, joiden ääni kuhertaa ja viettelee normaalissa asiakeskustelussa siten, että sitä voi hyvin pitää seksuaalisena häirintänä.
        Aikoinaan Panu-mainos jouduttiin poistaan telkkarista tisujen takia. Mutta mitäs tehtäis näille hunajaäänille? Lisää lainsäädäntöä ja heti :)

laki juttun otan vasta sen jälkeen kantaa kun olen suorittanut puolueellisen tutkimuksen omasta äänestäni. =)

Mielenkiintoisia juttuja on myös kirjoitetuilla sanoilla viettelevä ääni. =)

• Rudi
        n52 kirjoitti:

laki juttun otan vasta sen jälkeen kantaa kun olen suorittanut puolueellisen tutkimuksen omasta äänestäni. =)

Mielenkiintoisia juttuja on myös kirjoitetuilla sanoilla viettelevä ääni. =)

On mielenkiintoinen asia. Ihan oman ketjun arvoinen :)

• Vanas

miellyttävä ääni hieman sitä kärsimystä, jota puhelinmyyjät joillekin tuottavat. Olen huomannut, että naiset ovat useimmin polttaneet päreensä myyjän soitosta kuin miehet. Mistä se sitten johtuukaan. Myyjän soitto saa jotkut naiset jopa pois tolaltaan, vaikka äsken olivat täysin rentuotuneita. Mikähän siinä on se elämää suurempi kysymis, että siitä pitää niin ottaa itseensä.

• Rudi

...tuttavallinen lähestyminen mustuttaa ainakin mun hihansuita. On ihan oikeasti rasittavaa, kun puhelu myyntipuhelu muistuttaa alkaessaan sukulais- tai kaveripuhelua.

• taikanainen

sointuva syvä tummahko miesmyyjän ääni silloin kun on aikaa kuunnella..ah !!

Olen kerran tilannut erään lehden jota en varmasti ikikuuna muuten olisi tilannut, mutta miesmyyjä osasi asiansa. Yleensä kuitenkin lopetan tällaiset puhelut lyhyen, äänestä riippumatta...

• Rudi

..aika hauskaksi muuttuneen lehtimyyntipuhelun aikana lupauduin kerran tilaamaan tältä naiselta Kudon ja Virkkaan-lehden, jos hänellä sellaista sattuu olemaan ohjelmassa. Hän kertoi, että ei ole käsityölehtiä, mutta ehdotti R-kioskia. Sieltä kuulemma niitä löytyy. Ylähyllyltä.. :))

• taikanainen
        Rudi kirjoitti:

..aika hauskaksi muuttuneen lehtimyyntipuhelun aikana lupauduin kerran tilaamaan tältä naiselta Kudon ja Virkkaan-lehden, jos hänellä sellaista sattuu olemaan ohjelmassa. Hän kertoi, että ei ole käsityölehtiä, mutta ehdotti R-kioskia. Sieltä kuulemma niitä löytyy. Ylähyllyltä.. :))

taidatkin itse käännellä ne jutut puhelinmyyjien kanssa ihan hervottomaksi..voin kyllä sieluni silmin kuvitella keskustelusi Kudon ja Virkkaan lehden tilauksesta.
        Sä saat riemun kirjoitukseenkin ilman hymiöitä!
        pitäisköhän alkaa puhelinmyyjäksi..*miettii*

• Rudi
        taikanainen kirjoitti:

taidatkin itse käännellä ne jutut puhelinmyyjien kanssa ihan hervottomaksi..voin kyllä sieluni silmin kuvitella keskustelusi Kudon ja Virkkaan lehden tilauksesta.
        Sä saat riemun kirjoitukseenkin ilman hymiöitä!
        pitäisköhän alkaa puhelinmyyjäksi..*miettii*

Mikset sä soita? :))

• taikanainen
        Rudi kirjoitti:

Mikset sä soita? :))

En tietystikään uskalla, sulle paljastuisi heti että seksielämäni on alkanut varhain :))

• Rudi
        taikanainen kirjoitti:

En tietystikään uskalla, sulle paljastuisi heti että seksielämäni on alkanut varhain :))

Hitto sua kestä :))

• taikanainen
        Rudi kirjoitti:

Hitto sua kestä :))

se tällaisen aloituksen pukkasi ilmoille... :))

• jokinen

Onkohan puhelinseksimyyjillä muut kuin saundit kohdallaan?---

Harvoin tulee kiinnittäneeksi huomiota ääneen ja puhetapaan normaalielämässä.
      Ehkä näyttelijöiden ja laulajien ääni on enemmän framilla kun he eivät lauo omia ajatelmiaan. Silloin ääntä on helppo arvioida irrallisena jutskana.

Hyvällä puhetavalla ja hulppealla ääntelyllä voi pelastaa paljon mutta jos ihmisellä on sanottavaa ja hän osaa ilmaista asiansa hyvin, eipä silloin äänteiden muodostamisella ole paljonkaan merkitystä. Kyllä se hukkuu kokonaisuuteen aika kivasti.

Usein ihminen on fiksuimmillaan ennen kuin hän on ehtinyt avata suutaan. Siksi on kiva katsella ohikulkevia ihmisiä ja antaa mielikuvituksen täyttää kaikki aukot...
      ---
      Rakkaan ääni on se kaikkein kaunein. Se on osa erottamatonta kokonaisuutta. Saundit ja muut toimivat. Saunds greit. Fiils...*huoks*...*on myyty*

• Rudi

..että rakastuneita ei nyt tässä kyselyssä lasketa, sillä he kärsivät rajoittuneesta havainnointiolosuhteesta..:))

• jokinen
        Rudi kirjoitti:

..että rakastuneita ei nyt tässä kyselyssä lasketa, sillä he kärsivät rajoittuneesta havainnointiolosuhteesta..:))

Synonymioitsemme siis rakastumisen "rajoittuneesta havannointiolosuhteesta kärsimiseksi".

Siitähuolimatta olo on kärsimätön! Inlavfiilis!

Pidän kirjaa.

• Rudi
        jokinen kirjoitti:

Synonymioitsemme siis rakastumisen "rajoittuneesta havannointiolosuhteesta kärsimiseksi".

Siitähuolimatta olo on kärsimätön! Inlavfiilis!

Pidän kirjaa.

Jep. Selkeää, joskaan ei kovin romanttista. Vielä.
        Mutta hyvää uutta riiminjuurta runoilijoille ja biisintekijöille.

Ehkäpä jo tuhannen vuoden kuluttua voin sanoa sille naiselleni, jota niin kauan olen etsinyt ja viimein löytänyt:
        Minulla on rajoittunut havannointisuhde Sinuun, enkelini. :)

• jokinen
        Rudi kirjoitti:

Jep. Selkeää, joskaan ei kovin romanttista. Vielä.
        Mutta hyvää uutta riiminjuurta runoilijoille ja biisintekijöille.

Ehkäpä jo tuhannen vuoden kuluttua voin sanoa sille naiselleni, jota niin kauan olen etsinyt ja viimein löytänyt:
        Minulla on rajoittunut havannointisuhde Sinuun, enkelini. :)

Treenaa saundia tuohon lauseeseesi. Joku värisevä, kyynelpohjainen ja lievästi viskibassohtava ääni voisi toimia. Mutta jos odotat tuhat vuotta, mikään muu ei enää toimikkaan.
        Kiiponsöötsing!

Ja vielä. Jotta pysyisimme aiheessa, voisit vielä sanoa naisellesi:
        "Kärsin suunnattomasti rajoittuneesta havaintosuhteesta äänihuuliisi!"

• Rudi
        jokinen kirjoitti:

Treenaa saundia tuohon lauseeseesi. Joku värisevä, kyynelpohjainen ja lievästi viskibassohtava ääni voisi toimia. Mutta jos odotat tuhat vuotta, mikään muu ei enää toimikkaan.
        Kiiponsöötsing!

Ja vielä. Jotta pysyisimme aiheessa, voisit vielä sanoa naisellesi:
        "Kärsin suunnattomasti rajoittuneesta havaintosuhteesta äänihuuliisi!"

...sillä kutsuinkin häntä enkelikseni..

Toi viimeinen täytyy kyllä tyypittää pikimmiten.. Aika fiksu on mimmi jos hilpasee siitä sidukat silmille..:)

• merkitystä, kun esim. televisiosta tulee näitä luonto-ohjelmia ja voi miten joidenkin lukijoiden ääni ei sovi tuohon tehtävään ollenkaan; ainakin minulle tulee ihan semmoinen olo, että telkku pitää laittaa silloin äänettömälle.

Sitten "tv ykösellä" on joskus aamuisin uutistenlukijana nainen, jonka ääntä ei meinaa kestää mitenkään (eikä syynä ole minun aamukänkkis:), onneksi hän on harvoin töissä.

Martti Silvennoinenko se nyt oli aikoinaan tämä hienoääninen toimittaja, ja häntä taas olisi voinut kuunnella vaikka kuinka kauan kyllästymättä.

Puhelinmyyjiltä en osta mitään, vaikka enkelinkielillä puhuisivat.

Olikkoon miten tieteellinen julkaisu tuo mistä luit ihmisen äänen vaikutuksesta seksiin ja flaksiin, vaikka voihan se tietysti vaikuttaakin, tiä häntä...en ole päässyt testaamaan vielä :)))

• Rudi

Tieteen Kuvalehti 5/05. Eli viihdeosastoa. :)

• merliNelli

välityksellä lehtiä kauppavista henkilöistä, on tullut suorastaan painajainen.Kännykkänumeronkin ovat jostain kaivaneet, ilmeisesti olen itse johonkin sen hölmöyksissäni kirjoittanut.
      Viherpihaa, kauneutta ja terveyttä, voi hyvin kilot kuriin ja koti siistiksi kaupitellaan antaumuksella.
      Työtään hekin tekevät, mutta joskus aika hyökkäävästi tai jopa suuttuen, jos ei tilaa.

Taas eksyin aiheesta, kyllä äänellä on merkitys.Puhelin myynnissä ärsyttää usein taustatalta kuuluva muiden puhe.
      Sen verran heikkoluontoinen olen, että jos puhelimessa on miellyttävä ääninen ja vielä miespuolinen henkilö...olen tilannut ilman tarvetta.Katumus on iskenyt laskun tipahdettua laatikkon.

Synnynnäinen lahja taitaa ääni olla, joskus luin jostain että nenällä olisi merkitys ääneen...kaikupohjaa tai jotain sellaista juttua.
      Seksi ja ääni..no seksikkäällä äänellä on varmaan helppoa sytyttää kiinnostus, mutta seksi äänenkehittäjänä...höh, enpä ole eroa huomannut:D

• Rudi

...vain lehtimyyjiä. Mutta puhelut alkavat nykyään usein: Kokeeko yrityksenne tärkeäksi: syrjäytyneiden lapsien, huumenuorten, sydänsairaiden, kuurojen, kiusattujen, uskonnnoissa riivattujen, vanhusten tai ihan kenen tahansa asiat?
        Totta ihmeessä kokee. Mutta oikeasti varmaan ei,koska ei kaikkiin rahaa voi jakaa. Lisäksi hitusen motivaatiota laskee se tieto, että näistä keräyksistä vain muutama prosentinreppana päätyy perille. Jos päätyy.

Vai et oo eroa huomannut? Itsestäskös puhut vai ukkopahastas? :)

• merliNelli
        Rudi kirjoitti:

...vain lehtimyyjiä. Mutta puhelut alkavat nykyään usein: Kokeeko yrityksenne tärkeäksi: syrjäytyneiden lapsien, huumenuorten, sydänsairaiden, kuurojen, kiusattujen, uskonnnoissa riivattujen, vanhusten tai ihan kenen tahansa asiat?
        Totta ihmeessä kokee. Mutta oikeasti varmaan ei,koska ei kaikkiin rahaa voi jakaa. Lisäksi hitusen motivaatiota laskee se tieto, että näistä keräyksistä vain muutama prosentinreppana päätyy perille. Jos päätyy.

Vai et oo eroa huomannut? Itsestäskös puhut vai ukkopahastas? :)

kyllähän noita kaikenlaisia avustuspyyntöjä tulee myös.Viimeksi taisi soittaa joku kehitysvammaisten lasten kuntoutukseen liittyvissä asioissa.Olen huomannut, että jos kerran osallistuu, tuppaavat soittelemaan tiuhempaan.

Ei mitään eroa...kummassakaan:)

Oli se sen verran hauska juttu tuosta seksin ja äänen yhteydestä, että varmaan nousee monenlaisia mielikuvia kun seuraavan kerran ventovieraan kanssa puhelimessa juttelee:)

• yopollo

taas yksi lehtimyyntipuhelu. Huolimatta myyjän sinänsä miellyttävästä äänestä jäi tilaus tekemättä. Itseäni pisti mietityttämään, mistä ne ovat kaivaneet tuon muuttuneenkin kännykkänumeron....

• T.R.maalari.N

on kuin kitarankieli...
      Saundi syntyy mielen kaukupohjan kautta ja
      resonanssista.

Äänellä voi maalata kauniita kuvia ja koskea....
      joskus sitä toinen koskettaa jo pelkällä henkäyksellä.

Jos mieli on kireä kuuluu sekin äänestä ...ja jokainen meistä, on joskus kuullut jääkaappiäänenkin?

Taidat Rudi vastata puhelimeen, vieraisiin numeoihin...niin, että toivot soittajan olevan enkelisi;))
      ... siksi kauppiaatkin sinulle kehräävät

..metsä kun usein vastaa niin, kuin sinne huudetaan.

*Hymisee hiljaa, puoliksi unessa...hrrr...*

• Rudi

Musta tuntuu, että sulta TRMN mä ostaisin puhelimessa vaikka Polonezin kardaaniakselin.

• T.R.maalari.N
        Rudi kirjoitti:

Musta tuntuu, että sulta TRMN mä ostaisin puhelimessa vaikka Polonezin kardaaniakselin.

Mutta... Hai sie hyvä isäntä...
        Osta soma taulu...
        Saat halavalla...
        400-500 euroa ja taatusti ainutlaatuinen ;))))

• Rudi
        T.R.maalari.N kirjoitti:

Mutta... Hai sie hyvä isäntä...
        Osta soma taulu...
        Saat halavalla...
        400-500 euroa ja taatusti ainutlaatuinen ;))))

..ole nyt jotenkin rajoittunut havannointiolosuhde?
        Oletko sä tosiaan ma....ma..man...mansikkaposki? :)

• Puhumista ja äänenkäyttöä voi harjoitella.
      Ihmiset käyttävät usein erilaista ääntä eri tilanteissa. Puhelimessa puhuessa hämmästyttävän monilla ihmisillä on todella kammottava ääni ja volyymiä yli korvien sietokyvyn.

Itse olen saanut useissa tilanteissa etua siitä, että monet kokivat erityisesti puhelinääneni miellyttävänä. Nuorilla päivillä se oli ainakin kerran syy, miksi sain kutsun työpaikkahaastatteluun. Muutamat toisen sukupuolen edustajat ilmaisivat ihastuksensa, ja se taas edisti työasioidenkin mukavaa hoitamista. Anoppi suhtautui myönteisesti jo ennen ensi tapaamista yms.

Nyt iän myötä tämäkin saavutettu etu taitaa olla vähitellen katoamassa.

Minusta tuntuu, että äänenkäytön koulutus on kokonaan unohtunut. Ainakin muutamia toimittajia ja puheinmyyjiä kuunnellessa vaikuttaa siltä.

Aletaan yhdessä opetella, miten raspikurkkukin voi saada "sukat pyörimään jalassa". Kaikki hyväntahtoinen leikkiminen on mielestäni hauskaa. Siis aletaan leikkiä äänellämme ja raportoidaan vaikka tännekin seurauksista. ;))

• rekattu

Vaimo laulaa edelleen kuorossa ja hänellä edelleenkin enkelin ääni

• Rudi

Mikähän juttu se oikein on, että joillain on tapana tosiaan huutaa puhelimeen? Se ei ole mulle kyllä oikein koskaan auennut. Liittyyköhän se jotenkin siihen, että kun oma korva on peitettynä luurilla, katoaa samalla kontrolli hallita omaa volumea?
        Kertokaas viisaammat mikä siinä on takana.

• Olisiko näin
        Rudi kirjoitti:

Mikähän juttu se oikein on, että joillain on tapana tosiaan huutaa puhelimeen? Se ei ole mulle kyllä oikein koskaan auennut. Liittyyköhän se jotenkin siihen, että kun oma korva on peitettynä luurilla, katoaa samalla kontrolli hallita omaa volumea?

Heidän nuoruudessaan oli huonot yhteydet ja huutavat edelleenkin puhelimeen vaikka tekniikka on kehittynyt

• utelias
        Olisiko näin kirjoitti:

Heidän nuoruudessaan oli huonot yhteydet ja huutavat edelleenkin puhelimeen vaikka tekniikka on kehittynyt

olet jos vaarisikin vielä huutelee

• Olisiko näin
        utelias kirjoitti:

olet jos vaarisikin vielä huutelee

Itse hänen lapsenlapsensa

• Leskimies70+
        Rudi kirjoitti:

Joillakin on kova into kuiskia puhelimessa?
        Minulla kun on huononlainen kuulo, niin en kuule kun joku yleensä nainen kuiskaa ja vikisevällä äänellä yritää jotain selittää.
        Vaikka pyytäisin puhumaan kovemmalla äänellä niin se ei kyllä ole vielä auttanut mitään eikä koskaan.
        Yhtä huono on jos mies puhuu kovin kimeällä äänellä .
        Tuollainen ääni kuten oli ennen Metrotyttöjen Tamara nimisellä laulajalla olis minusta hyvin kaunis ja hyvin kuuluvakin .
        No miehillä vois olla se niin sanottu "viinapasso" sellaisen kuulen kyllä , mutta noi korkeat äänet tuntuu hukkuvan jotenkin.

• lie-na

En lukenut koko ketjua, mutta liitän vain tähän avaukseen oman mielipiteeni äänen aiheuttamasta kuvitelmasta.Kokemusta on oma kohtaistakin.
      Ilman muuta hyvä-ääniset myyjät saavat paremmin kaupattua tuotettaan, samoin radioäänet saavat kuulijoita paremmin viihtymään radioittensa ääressä.
      Seksilläkin on varmaan oma osuutensa äänen laatuun, koska omasta kokemuksesta tiedän erään seksikkään äänen omistavan olleenkin kiinnostunut vain omasta sukupuolestaan.

• eeroliini

Kuka jaksaisi kuunnella raakkuvaa varista vuodesta toiseen

• 50jarisat

Toinen varis.

• huvitus

Minä otin salaisen numeron yli kaksi vuotta sitten enkä sitä kerro kuin tutuille ja "pakollisille" tahoille. Sitä ennen kerrankin kerrankin eri puhelinmyyjä samana iltana kertoi miten ainutlaatuinen "tarjous " oli. Kerran sattui, että puh.myyjä kauppasi lehteä, joka jo tuli mulle!!! Monesti laitoin luurin pöydälle (ennen kännykkäkautta) ja kun tulin muutaman minuutin kuluttua paikalle niin sama puhelinmyyjä vaan puhui ja kehui, ei siis tajunnut, etten ole paikalla!

Tuosta äänestä ja seksistä senverran, että minulla on monen miehen sanomana seksikäs ääni. Perhana, johtuu liian vähästä seksistä!!! Eli romukoppaan sekin höpötys, että kun saa paljon seksiä niin on seksikäs ääni.

Ei muuta. (inkkari sanois: minä olen puhunut, uggh)

• Ent Pä

Välillä olen saanut sellaisia myyntipuheluista, että melkein uskon niiden tulevan nauhalta. Myyjä puhuu monotoonisella äänellä pitkää litaniaa eikä anna edes suunvuoroa.

Kerran minäkin kävin jääkapilla siinä välillä huikopalaa hakemassa, nykyisin katkasen jutun alkuunsa. Tosin soittajan myyntipuheen kiinnostavuus ja se ääni vaikuttaa, milloin katkasen puheen vai kuuntelenko sen jopa loppuun.

Joillakin ihmisillä on sulosointuinen ääni, jota mielellään kuuntelee. Paljon luurin päässä roikkuneena pystyn tulkitsemaan äänestä eri tunnetiloja ja mielialoja. Sen takia puhelinmyyntityö edellyttää koulutusta, myös äänen osalta. Muuten saattaa jo alkusoitoilla tulla kuulovaurio...

• yopollo

aikanaan käytin kun exä soitti luentojaan töihin. Luuri pöydälle, takaisiin hommiin, ja aina välillä tarkistin että pajatus jatkuu yhä.....

• Pirre*
        yopollo kirjoitti:

aikanaan käytin kun exä soitti luentojaan töihin. Luuri pöydälle, takaisiin hommiin, ja aina välillä tarkistin että pajatus jatkuu yhä.....

sinnuu, ei noin olisi saanut tehä...

• yopollo
        Pirre* kirjoitti:

sinnuu, ei noin olisi saanut tehä...

onhan työtkin tehtävä.....

• Rudi

"Liian vähä seksi" kun on hiukka laaja, tai siis niukka ilmaisu, niin voisitko kertoa, että kuinka vähällä seksillä saa seksikkään äänen? :)

• huvitus
        Rudi kirjoitti:

"Liian vähä seksi" kun on hiukka laaja, tai siis niukka ilmaisu, niin voisitko kertoa, että kuinka vähällä seksillä saa seksikkään äänen? :)

Erosin kun lapseni olivat pieniä ja päätin kasvattaa heidät yksin, ilmaan mitään tekoiskiä. Meni selibaatissa 15 vuotta ja on totta!!!

Kun nuorimmainen 3 vuotta sitten muutti ja kun heillä menee hyvin ja kaikenlisäksi vanhin alkoi jankuttaa: "Hommaa itelles mies". Ei se "hommaaminen" kovin helppoa ole kun en kapakoita kierrä. Kaksi puolen vuoden "tapausta" on ollut ja silloin seksiä oli n. 10 kertaa viikossa.

Siinä sulle vastaus eli ei ole seksi ääntäni seksikkääksi muuttanut!

(taas selibaatissa, hitto)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      169
      22165
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      66
      9027
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      65
      6222
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      178
      5812
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      321
      5330
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      29
      4846
    7. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      20
      4702
    8. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      79
      4452
    9. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      80
      4241
    10. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3760
    Aihe