Yksinäisyys

Anonyymi

Olen oikeastaan aika surullinen kun olen niin yksinäinen...sosiaaliset taidot ei ole koskaan olleet kovin hyvät taustalla on lapsuuden huonot olot kotona sekä kiusaamista.Jossain vaiheessa vain vetäydyin täysin omaan kuoreeni.Jotenkin tunnen itseni huonoksi ja häpeäksi että olen tälläinen kuin olen.Korona on eristänyt entisestään.En voi hyvin.Kaipaan sitä että kuulun jonnekin, että olen hyväksytty sellaisena kuin olen.Hyväksyn itse itseni mutta en ole täysin tyytyväinen omaan elämääni.Muiden kokemuksia? mielipiteitä?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisin voinut kirjoittaa saman kirjoituksen minkä tässä kirjoitit.

    • Anonyymi

      Miten voisit murtautua ulos yksinäisyydestä? Millainen apu sinua auttaisi? Näistä voit lähteä alkuun. Etene suunnitelmallisesti kohti yksinäisyyden poistoa.

    • Anonyymi

      sitäpä juuri en tiedä että miten pääsisin yksinäisyyestä pois .raskasta on tämä elää.

      • Anonyymi

        Maseratti on lääke yksinäisyyteen.


    • Anonyymi

      Mulla sama tunne.Koko elämäni olen tuntenut itseni ulkopuoliseksi.Kukaan ei ole kiinnostunut minun asioista ja minusta.Olen aina joutunut olemaan vain muiden tukena ja heidän asioiden hoitajana.Lapsesta asti olen saanut kestää ja tukea avoiero vanhempiani.Myöhemmin kumppaneitani ja nykyisin sairasta puolisoani ja erityislapsiani.

    • Anonyymi

      On surullista olla yksinäinen. Ihmisen normaali luonnollinen tarve on saada olla yhteydessä toisiin ihmisiin.

      Yksinäisellä on aikaa ja sitten vielä aikaa, joka täytyy täyttää jotenkin. Tänäänkin on 24 tuntia, niin kuin eilenkin. Joku katsoo netflixiltä 4 leffaa päivässä ja selaa kaikki uutiset ym.
      Koronapandemia ei muuta yksinäisen elämää kovin paljoa, mutta kun sekin vähä viedään pois niin, sillekin 15 minuutille tarvitaan jotain täyttöä.

      Sosiaaliset taidot eivät välttämättä vie pois yksinäisyydestä. Itse olen ehkä ambivertti ja keskustelu toisten kanssa onnistuu hyvin, jos on tilanteita, mutta niitä ei yleensä ihan itsestään synny ja niitä ihmisiä joita tapaa, niin heillä on jo 100 kaveria ja parisuhde sekä 6 lasta jotka vie työn/ylitöiden lisäksi aikaa. Tällaisien ihmisten elämään ei oikein mahdu.

      Yksinäisellä on hyvää aika miettiä oman elämänsä "tarkoitusta". Taiteet voivat olla yksinäiselle lohtu. Varsinkin jos sitä tekee vain itseään varten :-)

    • Anonyymi

      Yhdessä tekeminen ei lopulta ole mitään ihmeellistä. Pitää vain rohkaista mielensä ja kysyä mitä joku kiinnostava ihminen tekee vapaa-ajallaan. Tai sitten siltä joka vaikuttaa ei-kiinnostavalta, mutta joka vaikuttaa luotettavalta ja joka kuitenkin ehtii vastata tervehdykseen tai vaihtamaan kuulumisia.

      Itse pääsin mukaan parille ikimuistoiselle reissulle vain siksi että itse kysyin saanko tulla mukaan, eli totesin että "kiinnostava suunnitelma".

      Jos näkee jonkun avioparin, niin aika moni eroaa. Vaikka lupasivat rakastaa toisiaan myötä- ja vastoinkäymisissä. Kaverukset taas voivat olla ketä vaan, ei siihen aina kuuluu lojaalisuus. Ja sekin on hyvä muistaa että yhdessä tekeminen ei sido mihinkään, eikä edellytä sitä että maksaa toisen kustannukset tai lainaa rahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe