mietelauseet

bluepoem

Mitä mieltä ootte seuraavasta ajatelmasta, mietteestä.
Minulle sen kertoi kummityttöni äiti, joitakin vuosia sitten kun hän oli eroamassa silloisesta miehestään.

Se Ajatelma meni näin:

"jos rakastaa toista oikeesti, niin silloin antaa hänen mennä, jos se on hänelle parhaaksi."

Kommentoikaa mitä ajatuksia moinen syvällisyys herättää mielissänne.

42

2516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

rakkauden arvoinen koska hän ei rakasta kuin korkeintaan itseään....PISTE

• Animus

Se oikea, aito, syvä rakkaus on pelkkää antamista. Sillon ei ajatella itseä ollenkaan, ainoastaan sitä jota rakastaa ja hänen onneaan.

Lienee melko harvinainen ilmiö siis ;))

• MystikkoNainen

olen itsekin ajatellut ja myös toiminut….
      Kun surun yli pääsee ymmärtää, että näin oli oikein toimia - niin hänen kuin itsensäkin vuoksi.

• japanitar

sitä haluaisi edes lähteä silloin toisen luota, jos oikeasti rakastaisi..Ja, kukapa päästäisi toista silloin pois, kun rakastaa...Silloin, jos rakastaisi, ja toisella olisi esim. vakava tauti tai jokin terveydellinen vamma, ja siitä olisi "haittaa" suhteessa päästäisin itse ainakin irti..tai, koska en haluaisi "sitoa" tuota toista loppuelämäkseen itseeni jolloin hänellä olisi "vapaat" kädet olla esim. jonkun terveen kanssa...?

• MystikkoNainen

sen sitten myöhemmin ,ajatusten seljettyä, ymmärtääkin - että ei toinen varmasti oikeasti rakastanutkaan.... Mutta tämä toinen puoli - vaikka itse oikeasti rakastaa, ei toisesta voi pitää kynsin hampain kiinni, jos ei se tuo hänelle onnea.

• ricksu
        MystikkoNainen kirjoitti:

sen sitten myöhemmin ,ajatusten seljettyä, ymmärtääkin - että ei toinen varmasti oikeasti rakastanutkaan.... Mutta tämä toinen puoli - vaikka itse oikeasti rakastaa, ei toisesta voi pitää kynsin hampain kiinni, jos ei se tuo hänelle onnea.

On vaan muistettava,
        ettei ketään voi omistaa.
        Jokaisella on oikeus valita
        niin hyvässä kuin pahassakin.
        Mikä sitten on kumpaakin (?)

• japanitar *
        ricksu kirjoitti:

On vaan muistettava,
        ettei ketään voi omistaa.
        Jokaisella on oikeus valita
        niin hyvässä kuin pahassakin.
        Mikä sitten on kumpaakin (?)

olla "omistamatta" toista..hmmm..

• japanitar *
        japanitar * kirjoitti:

...elää arjessa omistamatta toista...

• MystikkoNainen
        japanitar * kirjoitti:

...elää arjessa omistamatta toista...

varmaan siitä, mitä tällä omistamisella tarkotetaan. Itse näen asian niin ettei toista voi omistaa - siis siten, että hänelle on kuitenkin suotavat vapaus myös omaan elämään, harrastuksiin, kavereiden tapaamiseen tai vaikka lomamatkaan yksin/kavereiden kanssa, jos hän niin haluaa. Myös luottamuskysymys.
        Onkos sitten kyse omistamisesta vai sitomisesta, miten tämän nyt sitten määrittelisi???

• japanitar *

varmaan siitä, mitä tällä omistamisella tarkotetaan. Itse näen asian niin ettei toista voi omistaa - siis siten, että hänelle on kuitenkin suotavat vapaus myös omaan elämään, harrastuksiin, kavereiden tapaamiseen tai vaikka lomamatkaan yksin/kavereiden kanssa, jos hän niin haluaa. Myös luottamuskysymys.
        Onkos sitten kyse omistamisesta vai sitomisesta, miten tämän nyt sitten määrittelisi???

on hiuksenhieno ja jokaisessa suhteessa erikseen määriteltävissä:)

• MystikkoNainen kirjoitti:

minäkin ajattelen..
        Ja on olemassa myös jokin sanonta "paras keino pidätellä toista, on antaa hänen mennä".. ei ehkä sanatarkasti noin, mutta sinne päin..

• MystikkoN
        japanitar * kirjoitti:

kunkin on rakennettava omansa näköinen palapeli :)) Kiitos muuten siitä reseptistä -kyl ny kiiltää ja on muutenkin aivan ihana!! Oli tosi ystävällisetä sinulta :))) toivottavasti voin asian sinulle joskus "korvata"

• japanitar *
        MystikkoN kirjoitti:

kunkin on rakennettava omansa näköinen palapeli :)) Kiitos muuten siitä reseptistä -kyl ny kiiltää ja on muutenkin aivan ihana!! Oli tosi ystävällisetä sinulta :))) toivottavasti voin asian sinulle joskus "korvata"

on kiva tietää, että joku on velkaa..:)))

• japanitar * kirjoitti:

elää omistamatta toista.
        Uskon,että meilläkin pitkä yhteiselo on säilynyt tuoreena siksi,koska kumpikaan ei omista toista vaan on kaksi ylsilöä joita rakkaus ja yhteiset asia sitovat ja saa olla oma itsensä tietäen,että ei tunneta mustasukkaisuutta toisen elämästä vaan annetaan kummankin ottaa itselleen sitä iloa ja hyvää mieltä,myös ulkopuolelta oman perheen.

• japanitar *
        MystikkoN kirjoitti:

on kiva tietää, että joku on velkaa..:)))

• arvo
        japanitar * kirjoitti:

Se ihana Lottisi jätti vaimonsa.
        Lotti ei osaa kuin matkia muita - oksettava ukko!

• japanitar *
        arvo kirjoitti:

Se ihana Lottisi jätti vaimonsa.
        Lotti ei osaa kuin matkia muita - oksettava ukko!

vastauksesi minulle, en välitä, mitä kukaan tekee yksityiselämässään..Kyse on vain hänen musiikistaan...tykkään kuunnella sitä joten se siitä. Emme kukaan ole täydellisiä, joten puutteita löytyy itse kenestäkin!

• TiinaKº

Aina lausutut sanat eivät ole ihan totta, vaikka ne sydämestä tulisivatkin. En tarkoita kummityttösi äitiä, vaan olen kuullut jotain vastaavaavia sanoja itsekin, ehkä tullut sanoneeksikin jotain samantapaista. Surun hetkellä on helpottavaa olla anteeksiantava ja olla ymmärtävinään rakkaansa teko. Se ei ole marttyyriutta eikä teeskentelyä, vaan tapa selvitä hengissä.

• Hmm empä löytänyt otsikon takaa hakemaani juttua syvänmeren hiljaisuudesta,no ehkä kuitenkin kun oikein rivien välit funtsii...

• japanitar *

helpompaa erota ja päästää toisesta ihmisestä irti, kun "etsii" puutteita hänestä..Toisin sanoen helpompaa itselle etsiä toisen puutteet, ja päästää hänestä irti ikään kuin niitten takia..??

• TiinaKº
        RamiKS kirjoitti:

Hmm empä löytänyt otsikon takaa hakemaani juttua syvänmeren hiljaisuudesta,no ehkä kuitenkin kun oikein rivien välit funtsii...

Hiljaisuuden voi löytää jo painamalla päänsä veden alle - kylpyammeessa. Sen syvemmälle ei tarvitse mennä.
        Rivienvälit ovat ihastuttavia, eikö? Siellä käsialani ja ajatuksenijuoksu ovat parhaimmillaan ;D

• TiinaKº
        japanitar * kirjoitti:

helpompaa erota ja päästää toisesta ihmisestä irti, kun "etsii" puutteita hänestä..Toisin sanoen helpompaa itselle etsiä toisen puutteet, ja päästää hänestä irti ikään kuin niitten takia..??

"Sodassa ja rakkaudessa on kaikki luvallista."

Mielestäni vikojen suurentelu kuuluu samaan kastiin ymmärryksen kanssa. Jonain päivänä kaikki on kuitenkin selkeämpää ja pystyy järjellä miettimään käytöstään. Jo vuoden kuluttua ajatukset ovat aivan toiset kuin eron hetkellä. Jokainen eronnut (tavalla tai toisella) tietää sen.
        Mielestäni luopumisentuskaa on käsiteltävä niin, kuin sen tuntee, oikeaa ja väärää tapaa ei ole.

"Onneksi pääsin eroon siitä haisevasta possusta, inhosinkin aina sen homejuustonhajuisia sukkia ja tapaa rapsutella ruokapöydässä munaskuitaan" ;D

• TiinaKº
        TiinaKº kirjoitti:

"Sodassa ja rakkaudessa on kaikki luvallista."

Mielestäni vikojen suurentelu kuuluu samaan kastiin ymmärryksen kanssa. Jonain päivänä kaikki on kuitenkin selkeämpää ja pystyy järjellä miettimään käytöstään. Jo vuoden kuluttua ajatukset ovat aivan toiset kuin eron hetkellä. Jokainen eronnut (tavalla tai toisella) tietää sen.
        Mielestäni luopumisentuskaa on käsiteltävä niin, kuin sen tuntee, oikeaa ja väärää tapaa ei ole.

"Onneksi pääsin eroon siitä haisevasta possusta, inhosinkin aina sen homejuustonhajuisia sukkia ja tapaa rapsutella ruokapöydässä munaskuitaan" ;D

.. Vaikka teksisikin mieli sanoa: "Minulla on suunnaton ikävä "

• japanitar *
        TiinaKº kirjoitti:

.. Vaikka teksisikin mieli sanoa: "Minulla on suunnaton ikävä "

kuulostaa...ja tuntuu. :)Kun sitä tottuu johonkin, kaipaa vielä kauan..*koskee vielä*...

• TiinaKº kirjoitti:

Hiljaisuuden voi löytää jo painamalla päänsä veden alle - kylpyammeessa. Sen syvemmälle ei tarvitse mennä.
        Rivienvälit ovat ihastuttavia, eikö? Siellä käsialani ja ajatuksenijuoksu ovat parhaimmillaan ;D

Niinpä niin nainen on kuin lähde,joka ei ehdy koskaan kun sieltä kauneutta ammentaa

• Oman mielipiteen ilmaissut 50 -palstalla. (Pakko kertoa)-abi risteilyn tiimoilta.Siinä joku mies käski"tarkkailla"laivaristeilyllä olevan vaimoni käytöstä,että mahd.uskottomuus selviäisi.

Vaimolleni(sekä yst/veljille) olen kyllä usein matkan varrella sanonut,että rakastan vaimoa niin paljon että jos hän "paremman"kumppanin löytää,niin olen valmis päästämään irti.

Tämä aihe tullut usein käsilteltyä,koska vaimoni on tanssilavojen "suurkuluttaja"ja muut ihmettelevät,että hän saa niissä käydä ilman mustasukkaisuuttani.

Luottamus on aina ollut täydellistä ja hän luottamuksen arvoinen.Varmasti parempia olisi löytynyt matkan varrelta,mutta eipä vielä ole vaihdon asteelle ukko mennyt vaikka muuten kaikki järkevät seikat(terveys,ulkonäkö,talous) mieluumin sitä puoltavat.

Eli olen esimerkin kanssa samalla tavoin ajatteleva,annan rakkaudesta mennä,jos sopivampi löytyy tai haluaa asua yksin.
      Itse en etsi uutta,koska nykyistä rakastan.

• KalleGraniitti

"jos se on hänelle parhaaksi" -loppu ei kuulu asiaan, antaa takaportin omille tulkinnoille.
      Parempi loppu ajatukselle olisi - "jos hän haluaa mennä", no niin pilkun nussintaa... sitten muita ajatuksia:

Itse olen kokenut erään henkilön taholta tuollaista ja arvostan sitä yli kaiken. Se että laskee perhosen kädestään, eikä rutista sitä kuoliaaksi, on mahdollisuus sille, että perhonen haluaa palata vielä samaan käteen. Tuo on minusta suurta rakkautta. Väkisin et ketään pysty pitämään. Olen itse yrittänyt myös tuota noudattaa, tiedän miltä se tuntuu myös toiselta puolelta. Elämä nyt kuitenkin vain on tuollaista, suuria tunteita puoleen ja toiseen. Ilman tunteita ei olisi elämää...

Sama juttu koskee parisuhdettakin, toiselle pitää antaa hänen haluamansa vapaus. Hmmm.... vai olisko noin kaikissa tapauksissa *funtsii vielä*

• japanitar *

miehen on helpompi tehdä se kuin naisen...siis päästää toinen irti..ja odottaa takaisin..onko nainen mustasukkaisempi ja omistushaluisempi ??

• KalleGraniitti
        japanitar * kirjoitti:

miehen on helpompi tehdä se kuin naisen...siis päästää toinen irti..ja odottaa takaisin..onko nainen mustasukkaisempi ja omistushaluisempi ??

Ohhoh.... ajattelisin juuri toisinpäin. Jos mieheltä lähtee nainen alta (hauska ilmaisu?) niin kyllä mies putoaa tyhjän päälle pitkäksi aikaa.... nainen taas toipuu helpommin ... vai onko tuossa eroja sukupuolten välillä, onko kysymyksessä yksilökohtaiset erot?
        Miehet ovat omistushaluisempia ja mustasukkaisempia kuin naiset kuitenkin väittäisin...

• japanitar *
        KalleGraniitti kirjoitti:

Ohhoh.... ajattelisin juuri toisinpäin. Jos mieheltä lähtee nainen alta (hauska ilmaisu?) niin kyllä mies putoaa tyhjän päälle pitkäksi aikaa.... nainen taas toipuu helpommin ... vai onko tuossa eroja sukupuolten välillä, onko kysymyksessä yksilökohtaiset erot?
        Miehet ovat omistushaluisempia ja mustasukkaisempia kuin naiset kuitenkin väittäisin...

ajattelimme samaa asiaa:) Samaa mieltä siinä, että nainen on ehkä luotu vahvemmaksi(!), ja mies "menee" eron tullessa ehkä helpommin alaspäin, mutta päästääkö nainen miehen ehkä huonommin irti silloin, kun eletään vielä parisuhteessa?? Onko se sitten itseluottamuksen puutetta vai, mitä..että pelkää menettävänsä toisen...?

• (.)Y(.)

on kuin perhosia.
        Niitä ei voi, toinen hallita tai kahlita.
        Siinä mielessä, ihminen on aina vapaa.. ;))

Väittäisin että, irtipäästämisessä on kyse itsekkyydestä.
        Toisille vaikeampi, toteuttaa käytännössä...

• Aleksi40
        (.)Y(.) kirjoitti:

on kuin perhosia.

Jaahas, nyt menee otsikon ohi, mutta ei auta.
        Sanotaan että ajatuksiasi ei voi kahlita, ihminen on vapaa siinä mielessä. Tosiasiassa väittäisin että suurin osa meistä ei sitten ole vapaita, olemme huomaamattamme kahlinneet itsemme (tai joku on kahlinnut meidät). Onnellisia ne, jotka tämän tajuavat, paitsi etteivät yleensä ole onnellisia... :-(

itsekkyydestä? siis kun ei voi päästää irti?

• MystikkoNainen
        (.)Y(.) kirjoitti:

on kuin perhosia.

että.... irtipäästäminen itsekästä... et varmaan??:))

• (.)Y(.)

että.... irtipäästäminen itsekästä... et varmaan??:))

että, mitä itsekkäämpi ihminen on:
        Sitä vaikeampi, on päästää toisesta irti.
        Eli, toisesta on tullut, lähes omaisuutta,
        mistä on vaikea luopua suosiolla.

Vaikka yhdessä olo, ei toimikkaan, niinkuin pitäisi.
        Syitä varmasti, löytyy moniakin, riippuen parisuhteesta.
        Tulinkohan nyt, kirjoittaneeksi ymmärrettävästi?...

• MystikkoNainen
        (.)Y(.) kirjoitti:

että, mitä itsekkäämpi ihminen on:
        Sitä vaikeampi, on päästää toisesta irti.
        Eli, toisesta on tullut, lähes omaisuutta,
        mistä on vaikea luopua suosiolla.

Vaikka yhdessä olo, ei toimikkaan, niinkuin pitäisi.
        Syitä varmasti, löytyy moniakin, riippuen parisuhteesta.
        Tulinkohan nyt, kirjoittaneeksi ymmärrettävästi?...

kyllä tuli oikein ymmärrettävästi ja varsinki nuo pilkut auttoivat asiassa :)))
        Näin arvelin, kunhan tarkistin ;)

• bluepoem

Mä en tajunnut tuota ajatusta silloinkaan, enkkä oikeen vieläkään.

Ajatus on kyllä hieno ja jalo, tajuan sen.

Mutta jos liian usein on se joka laskee irti, tai se joka jää, niin elämä tuntuu liian raskaalta.

Hienoista ihmistä on vaikea päästää irti ( en tarkoita nyt vain parisuhteessa)
      Juuri nyt minua kiukuttaa se että olen menettämässä ystävän, ystävän josta olisin halunnut oppia paljon enemmän, oppia tuntemaan hänet, mutta niin ei sitten tule tapahtumaan.

elämää ei ole reillu,,, tai jos onkin niin se on kitkerä.

• blue velvet

mutt vaikea juttu, jokapäiväisessä elämässä.
        Raskasta irti laskijalle ja irti lasketulle.
        Kumpikin suree tahoillaan, omalla tavallaan.

Lohduttaudu ajatuksella, että toinen kenties
        menetti enemmän, kun ei tajunnut, sinun aitoa kiinnostustasi.
        Kuinka monasti, loppujen lopuksi, kuljemme
        onnemme ohi, elämämme aikana, tietämättä
        että näin tapahtui?.
        Elämä ei olekkaan reilu.
        Saamme käteemme, ihan väärät pelikortit.
        Mutt pelataan, niillä mitä on, ilman kitkeryyttä.
        Eiks niin?.

• bluepoem
        blue velvet kirjoitti:

mutt vaikea juttu, jokapäiväisessä elämässä.
        Raskasta irti laskijalle ja irti lasketulle.
        Kumpikin suree tahoillaan, omalla tavallaan.

Lohduttaudu ajatuksella, että toinen kenties
        menetti enemmän, kun ei tajunnut, sinun aitoa kiinnostustasi.
        Kuinka monasti, loppujen lopuksi, kuljemme
        onnemme ohi, elämämme aikana, tietämättä
        että näin tapahtui?.
        Elämä ei olekkaan reilu.
        Saamme käteemme, ihan väärät pelikortit.
        Mutt pelataan, niillä mitä on, ilman kitkeryyttä.
        Eiks niin?.

...kelasin tota juttua aikani kulksi vaikka sainkin liki 40 kalaa, :)))(elvistele)
        Niin turhaa mä eilen märehin, maailma on pyöreä kauas ei siis voi päästä ja kyseessä on todellakin vain hyvä ystävä, tai toive sellaisesta ystävästä. Joten kyllä kitkeryys tulee itsestä ei elämän epäreiluudesta.

Mutta jotakin taas liikahti sisällä joten taidan olla "todistettavasti elossa" (hymisee itsekseen)

Tosi kaunis päivä tänään.

• MystikkoNainen

Tällaisena ”irtipäästäjänä” olen kyllä itsekin ajatellut, että onkos se nyt sitten niin hienoa.... kun kuten kuvasit, tuntuu se niin raskaalta ja surulliselta. Luopua ihmisestä josta välittää todella paljon ja tuntuu , että hän olisi sinulle ( siis minulle :))) juuri se oikea. Mutta jos hän ei halua jäädä, mitä hyvää seuraisi siitä, että saisi hänet siltä jäämään - ympäripuhumalla???
        Ei ole reilua, ei - mutta ehkä kaikella on joku tarkoitus, kun jostain luopuu saa joitain tilalle…. meneekö jo vähän kaukaa haetuksi ????

• blue-velvets
        bluepoem kirjoitti:

...kelasin tota juttua aikani kulksi vaikka sainkin liki 40 kalaa, :)))(elvistele)
        Niin turhaa mä eilen märehin, maailma on pyöreä kauas ei siis voi päästä ja kyseessä on todellakin vain hyvä ystävä, tai toive sellaisesta ystävästä. Joten kyllä kitkeryys tulee itsestä ei elämän epäreiluudesta.

Mutta jotakin taas liikahti sisällä joten taidan olla "todistettavasti elossa" (hymisee itsekseen)

Tosi kaunis päivä tänään.

selventääkin, sotkuisia ajatuksia.
        Hyvä kalasaalis, syystäkin elvistelet.
        Saitko ahvenia?.
        Rapeiksi paistetut, ahvenet onkin herkkua!.

Kaunis päivä tänäänkin.

• bluepoem
        blue-velvets kirjoitti:

selventääkin, sotkuisia ajatuksia.
        Hyvä kalasaalis, syystäkin elvistelet.
        Saitko ahvenia?.
        Rapeiksi paistetut, ahvenet onkin herkkua!.

Kaunis päivä tänäänkin.

....oli hyvä, ahvenia ja särkiä. paistetut ahvenet onkin hyviä, mutta minä tein kaljauhelihaa ja paiston kalapullia. koska särjet on hyviä siihen hommaan.
        onnistu ihan hyvin :)) (omasta mielestä)

tänään on hyvä päivä... ja kun on tarpeekis positiivinen mieliala niin mönkään mennyt aprillipilakin vain naurattaa, että kuikkas sitä sisimmässään rehtimies osais aprillata. :)))
        Suunitelma oli kyllä loistava ;)

• jpntar
        bluepoem kirjoitti:

....oli hyvä, ahvenia ja särkiä. paistetut ahvenet onkin hyviä, mutta minä tein kaljauhelihaa ja paiston kalapullia. koska särjet on hyviä siihen hommaan.
        onnistu ihan hyvin :)) (omasta mielestä)

tänään on hyvä päivä... ja kun on tarpeekis positiivinen mieliala niin mönkään mennyt aprillipilakin vain naurattaa, että kuikkas sitä sisimmässään rehtimies osais aprillata. :)))
        Suunitelma oli kyllä loistava ;)

kerro minulle se kalajauhelihan resepti? Vai, saako sitä? Onkin haluttanut joskus kokeilla sitä taikinaa, kun on käynyt pilkillä:))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe