Olen mahdollisesti hankkimassa 90-luvun puolenvälin Bemua. Se olisi eka BMW, eli kokemusta autosta tai sen kunnossa pitämisestä ei ole. Minkälaiset hinnat sen huollattamisessa on, verrattuna esim. japanilaisiin?
Osat ilmeisesti on kalliimpia, mutta itse sitä en olisi rassaamassa, eli huoltoliikkeitten katteillakin on suuri merkitys. Osaako nyrkkipajat sitä ollenkaan huoltaa, eli ollaanko ihan merkkiliikkeitten armoilla?
Kiitos kaikista asiallisista vastauksista!
BMW:n huollon hinnat
8
2437
Vastaukset
- 330D
Kyllä nykyään taitaa olla huhupuhetta tuo BMW;n huoltojen kallius!
Parikertaa olen kerennyt autoani merkkihuollossa käyttää ja hinnat ovat olleet mielestäni ihan normaaleja(mitä verrannut kavereiden skodaan yms merkkeihin)Jopa halvempia!
Osien hinnoista ei ole tietoa verrattuna muihin kun ei ole mitään tarvinnut laittaa...
Autojahan ne on Bemaritkin, eli eiköhän miltei jokainen nyrkkipajakin niitä voi korjata.
(tästäkään ei omakohtaista kokemusta, kun ei ole ollut tarvetta nyrkkipajoihin mennä)
Useimmissa pajoissa on jo laitteetkin millä voi huoltovalotkin nollata...- jaska jokunen
On muuten hyvä konsti rahastaa pajoja sillä huoltovalon nollauslaitteella. Se valo nollataan maadoittamalla napa nro. 7 huoltopistokkeesta. Oilservice 3 sekuntia ja inspection 12 sekuntia. Kannattaa käyttää virtakynää valojen nollauksessa vahingon välttämiseksi.
Tosin vikamuistia ei taida pystyä lukemaan ilman testeriä. - erikoisavain kohteita
Jos olet köyhä, niinkuin suurinosa BMW:N omistajista, varaudu keksimään kaikennäköisiä huoltoilmaisimenen nollaussysteemejä.
- jaska jokunen
erikoisavain kohteita kirjoitti:
Jos olet köyhä, niinkuin suurinosa BMW:N omistajista, varaudu keksimään kaikennäköisiä huoltoilmaisimenen nollaussysteemejä.
Mihin kohtaan BMW:ssä tarvitsee erityisavaimia? Öljyproppu lähtee auki 17mm kiintoavaimella. Öljynsuodatinkotelon kansi aukeaa 13mm kiinto-tai hylsyavaimella, venttiilikopan päällä oleva muovisuojus, jonka alla sytytyspuolat ja tulpat sijaitsevat, lähtevät 10mm hylsyavaimella. Sytytystulppia vaihtaessa sytytyspuolien irroittamiseen tarvitaan 10mm hylsyavain, joiden irroittamisen jälkeen pääsee tulpiin käsiksi, jotka lähtevät 16mm tulppahylsyllä (pieni kanta, norm. 19mm)
Ilmansuodattimen vaihtoon eí tarvita avaimia ollenkaan. Polttoainesuodattimen vaihtoon tarvitaan 13mm hylsy suodattimen kiinnityspannan avaamiseen sekä ristipääruuvimeisseli klemmareiden avaamiseen (bensaletkut)
Vaihteistoöljyn poistoproppu ja täyttöproppu 17mm kiintoavain
Peräöljyn proput 10 mm kuusiokolo tai 17 mm kiintoavain.
Jarrupaloja vaihtaessa satulan liukutappien avaamiseen 7mm kuusiokoloavain ja taakse, jos on rummut, jarrurummun kiinnitysruuvi 5mm kuusiokolo, jos levyt niin sama kuin edessä.
Ongelmaksi muodostuu, että mistä noita erikoistyökaluja saa...ei ainakaan yhdelläkään nyrkkipajalla noita ole
P.S. Mitä järkeä maksaa 50 € huoltovalon nollauslaitteesta, kun saman työn tekee pari euroa maksavalla virtakynällä yhtä nopeasti?
- jaska jokunen
BMW:n huollot eivät ole kalliita. Joku -95 3-sarjan BMW ei ole kallis huoltaa. Ainoa mikä nostaa hintaa, on 6-koneisten 6 litran öljytilavuus.
Esim. alkuperäinen etujarrupalasarja maksaa vain 39 € ja taakse saman verran.
Öljynsuodatin maksaa 9 €, ilmansuodatin 19 € ja sytytystulpat maksaa saman verran kappaleelta kuin muihinkin autoihin.
Nyrkkipajat osaavat aika hyvin tehdä perushuollot, koska ei noissa ole mitään ihmeellistä. - Äksviis
Noista vanhemmista bemareista ei ole kokemusta, mutta ainakin uusien huollot ovat edullisia. Edellisellä 330d:llä ajoin 80000 ja huollot maksoivat yhteensä vähemmän kuin emännän Alfan sadantonnin huolto yksinään ja siinä huollossa ei vaihdettu kuin sytytystulpat ja öljyt, hihnan vaihto tulee myöhemmin.
- halpaa kuin saippua
Mulla samat kokemukset.
E46 75 000 huolto, öljyt, tulpat, ei mitään erikoista, mutta hinta vain 166 Eur. Aikaisemmassa
ranskalaisessa huollon hinnat olivat kyllä huomattavasti kovemmat ja korjattavaa riitti... - myös E4
halpaa kuin saippua kirjoitti:
Mulla samat kokemukset.
E46 75 000 huolto, öljyt, tulpat, ei mitään erikoista, mutta hinta vain 166 Eur. Aikaisemmassa
ranskalaisessa huollon hinnat olivat kyllä huomattavasti kovemmat ja korjattavaa riitti...ja väitän, että tähänastisista aujoneuvoista kirkkaimmin edullisin pali pitää liikenteessä... yli 170 000 km mittarissa ja ei ole kyllä huollot maksaneet juuri mitään... kuititkin löytyy, jos lakemaan pitäisi alkaa, mut alle 500 Egee on menny.. auto on ollu mulla uudesta alkaen.
Kulutus on myös tosi pieni ja laitoin vielä KCR:n boxin ja vóila, kulutus tippui vielä lisää!!
menokin muuten kipakoitui aika tavalla kans!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331