Onko SKODASSA öljynkulutusmittari vai pitääkö tarkistaa tikusta. Tai voiko ofottaa varoitusta?
Tekniikkakysymys!
21
122
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä siinä on varoitusvalo öljyn vähyydestä, mutta se ei ole minulla ketaakaan palanut. Silloin on tullut ilmoitus: service 1200km. Siitä sitten se alkaa vähenemään. Nytkin siinä on tuo ilmoitus. Pitäisi tehdä 420tkm huolto. Noin vähän ajettu moottori ei vielä kuluta niin paljon öljyä, että joutuisi huoltovälillä lisäämään.
- Anonyymi
Omassa Ladassa on 800tkm huolto nyt edessä ja valitettavasti öljyä menee alkuperäisessä 1,3 mittaisessa joku desi huoltovälillä. Skoda vaikuttaa siis hyvältä. Tosin noin vähän ajetusta ei vielä tiedä.
- Anonyymi
Dieselikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselikö?
Tuo Skoda Octavia on sillä 1,9 pumppusuutin dieselillä. Se on viimeisiä tuolla moottori tyypillä siis vm.2009. Koska työn takia tulee kilometrejä paljon. Kaikkiaan ajan n.40tkm voudessa. Diesel sopii tälläiseen ajoon parhaiten.Nämä ajot on yli 90% maantietä. En aja juurikaan kaupungissa.
Koskaan ei ole öljynvaihtovälillä tarvinnut lisätä öljyä.Superb Combi 3,6 FSI 4x4 .Huollot tehdään muihinkin kamppeisiin ajallaan...
- Anonyymi
Missään autossa ei ole öljynkulutusmittaria. Öljytason ja -laadun tarkkailuun sen sijaan on. Voit tietenkin ajatella, että öljytikku on öljynkulutusmittari, mikäpä siinä.
- Anonyymi
Minulla on tapana kaataa litra öljyä moottoriin octaviaan kerran viikossa, mittaria ei siis varsinaisesti tarvita.
- Anonyymi
Toyotahöpön ihania juttuja. On hän ihana poika. Varmaan myös kovin söpö.
- Anonyymi
Voi voi, sulla on VW-konsernin ongelmamoottori, joita tehtiin vuosina 2006-2009.
- Anonyymi
Octavia, kuten kaikki Volkswagen-konsernin autot osaavat pyytää lisää öljyä hyvissä ajoin jos siihen on tarvetta, toisin kuin Toyotat, joiden mittatikkua joutuu kyttäämään.
Käyttöohjekirja kertoo miten se sitä öljyä pyytää.- Anonyymi
VW konsernin autot on tehtykin PYYTÄMÄÄN lisää öljyä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW konsernin autot on tehtykin PYYTÄMÄÄN lisää öljyä!!
Mä taas huitasen tankkauksen yhteydessä skeidaani puoli litraa moottoriöljyä samalla, niin kas, seuraavassa tankkauksessa öljyn taso on vielä puolessa välissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas huitasen tankkauksen yhteydessä skeidaani puoli litraa moottoriöljyä samalla, niin kas, seuraavassa tankkauksessa öljyn taso on vielä puolessa välissä!
Toyotassa tarkistetaan öljyn taso öljynvaihdon yhteydessä, ei muulloin ole tarvetta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa tarkistetaan öljyn taso öljynvaihdon yhteydessä, ei muulloin ole tarvetta,
Ei riittänyt öljyn tarkistus öljynvaihdon yhteydessä vm. 2001 Avensis 1,6 VVT-i Wagonissa vuonna 2004 kun autollani oli ajettu vasta alle 60000km. Öljyn kulutus lisääntyi kaiken aikaa niin, että n. 70000km ajettuna sitä sai lisätä viikottain vajaan litran.
Tammikuussa 2005, 75000km:n huollon jälkeen aloitettiin virallinen kulutusseuranta. Tuhannen kilometrin jälkeen öljyä oli kulunut koko mittatikun ylä- ja alamerkkien väli eli litran verran. Tuomio oli, että moottori on rengastettava tai vaihdettava puolimoottori, mutta siihen ryhdyttäisiin vasta kahden kuukauden kuluttua, koska jonossa on kymmeniä samanlaisia korjauksia ennen tätä autoa.
Ajelin sitten öljyä horivalla autollani 2 kuukautta tarkistaen öljyn tason joka kerran ajoon lähtiessäni. Lisätä piti laadukasta merkkiliikkeestä saamaani Toyota-öljyä 1-2 kertaa viikossa.
Auto korjattiin jatkettuun takuuseen puolimoottorin vaihdolla huhtikuun alussa, kuten oli sovittu, enkä maksanut kuin öljyn ja suodattimen hinnan.
Sen verran koko ruljanssi v***tti, että auton noudettuani ajoin suoraan kilpailevan merkin myymälään ja vaihdoin Avensiksen saksalaiseen laatuautoon. Sen kanssa ei sitten mitään normaaleja huoltoja (joita oli vain puolet Avensiksen tarvitsemista) ja renkaiden ym. kuluvien osien vaihtoa kummempia ylläpitokuluja ollutkaan koko omistusaikanani, jota kesti vuoteen 2014 ja 327000km.
Se miksi en saksalaisen laatuauton jälkeen enää Toyotan suuntaan kusekaan, on ihan toisen jutun aihe. Mutta näin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riittänyt öljyn tarkistus öljynvaihdon yhteydessä vm. 2001 Avensis 1,6 VVT-i Wagonissa vuonna 2004 kun autollani oli ajettu vasta alle 60000km. Öljyn kulutus lisääntyi kaiken aikaa niin, että n. 70000km ajettuna sitä sai lisätä viikottain vajaan litran.
Tammikuussa 2005, 75000km:n huollon jälkeen aloitettiin virallinen kulutusseuranta. Tuhannen kilometrin jälkeen öljyä oli kulunut koko mittatikun ylä- ja alamerkkien väli eli litran verran. Tuomio oli, että moottori on rengastettava tai vaihdettava puolimoottori, mutta siihen ryhdyttäisiin vasta kahden kuukauden kuluttua, koska jonossa on kymmeniä samanlaisia korjauksia ennen tätä autoa.
Ajelin sitten öljyä horivalla autollani 2 kuukautta tarkistaen öljyn tason joka kerran ajoon lähtiessäni. Lisätä piti laadukasta merkkiliikkeestä saamaani Toyota-öljyä 1-2 kertaa viikossa.
Auto korjattiin jatkettuun takuuseen puolimoottorin vaihdolla huhtikuun alussa, kuten oli sovittu, enkä maksanut kuin öljyn ja suodattimen hinnan.
Sen verran koko ruljanssi v***tti, että auton noudettuani ajoin suoraan kilpailevan merkin myymälään ja vaihdoin Avensiksen saksalaiseen laatuautoon. Sen kanssa ei sitten mitään normaaleja huoltoja (joita oli vain puolet Avensiksen tarvitsemista) ja renkaiden ym. kuluvien osien vaihtoa kummempia ylläpitokuluja ollutkaan koko omistusaikanani, jota kesti vuoteen 2014 ja 327000km.
Se miksi en saksalaisen laatuauton jälkeen enää Toyotan suuntaan kusekaan, on ihan toisen jutun aihe. Mutta näin on.Älä valehtele Toyotan moottoreissa ei koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia. Ne ovat olleet vain vokkelo moottorin ominaisuuksia. Kaikki vokkelo konsernin moottorit kuluttaa vähintään 2l/1000km öljyä. Se on niille normaalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele Toyotan moottoreissa ei koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia. Ne ovat olleet vain vokkelo moottorin ominaisuuksia. Kaikki vokkelo konsernin moottorit kuluttaa vähintään 2l/1000km öljyä. Se on niille normaalia.
Myös täällä kokemusta avensiksen öljyn kulutuksesta. 2005 mallin 1,8 ave tulee toimeen vähällä öljyllä, kun suton käytettynä ostin ja katsoin öljyt ekan kerran 2000 km ajettuani. Lisättyäni 2 litraa öljytikun pää kastui. Vielä piti lisätä 0.5 litraa. Alkoi seiraavan auton etsintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW konsernin autot on tehtykin PYYTÄMÄÄN lisää öljyä!!
Tehokkaat moottorit kuluttavat öljyä. Kuka viitsii ajaa tehottomalla vaparilla, joka ei kuluta moottoriöljyä?
- Anonyymi
Skooda pahoitti mielensä länsimaisen öljyn käytöstä, rupesi ryyppäämään sitä kunnolla.
Olisi pitänyt pysytellä Lukoilin tuotteissa.- Anonyymi
Lukoilia ei ole ollut enää vuosiin. Herää pappa ja laita vaikka radio auki.
- Anonyymi
Kovasti kiinnostaa onnistuisiko tuollaisen reaaliaikaisen mittarin asennusviritys. Toistaiseksi mulla noin 30 v T-auto joka ei vie öljyä.
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi: missään autossa ei ole öljynkulutusmittaria. Tosin sellainen pitäisi olla ainakin Klongswagenissa, Audissa ja BMW:ssä. Saisi näyttää litran tarkkuudella että tietäisi pitääkö bensaa ostaessa lisätä myös moottoriöljyä. Yleensä pitää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703279
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753097Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682972On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662641Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442152- 611719
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251687- 351675
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181669- 591586