Miten voi ihminen

Anonyymi

Olen ollut itse vaikea persoona jollain tapaa kai aina. Suhteissani mustasukkainen. Kiltti kuitenkin ja liiankin välillä. Minua on käytetty paljon hyväksi tämän vuoksi. Enkä nyt tiedä mikä on kun tapasin puolisoni vuosi sitten ja kaikki oli täydellistä. Tosi nopeaa kuitenkin tuo mies alkoi käyttäytyä todella epäilyttävästi. Alkoholi on yksi ongelma, mutta hänen käytöksensä on. Hienoa mitätöimistä minua kohtaan ja hän käyttää tai yrittää rahallisesti minua hyväkseen. Valheista jäänyt lukuisia kertoja kiinni ja lapsenomainen tunne elämä. Ei oikeasti kadu mitään, näen sen hänestä. Hän on äärimmäisen rakastava ja hyvä yhtenä päivänä, seuraavana jo joku konflikti. Pistin alussa kaiken oman mustasukkaisuuteni/menneisyyteni piikkiin, mutta alkoi valjeta hänessä ns kaavamainen käytös. Hän puhuu hienosti ja teksteissä varsinkin hyvin rakastettavasti, mutta ne eivät kohtaa millään muotoa tekoja koskaan..

Olen antanut hänelle anteeksi mm seuraavia asioita
-lähes patologinen valehtelu/peittely
-huorittelu ja syyttely jos olen hänen mielestään ollut uskoton(olin kaikkien mahdollisten miesten kanssa)
-sylkeminen päälle
-hänen kapakka iltansa tuli aamulla 8.00 kotiin
-minun vähättely jopa omassa työssäni
-hulluksi haukkuminen(kuvittelen kaiken ja kaikki on minun päässä)
-kylmä ja etäinen käytös joka voi muuttua ihan hetkessä
-kritiikkiä antaessa kaikki onkin minun syytä. Hän on kykenemätön keskustelemaan.
- maksullinen nainen josta jäi kiinni.

Minä olin aiemmin omasta mielestä ihan fiksu nainen enkä oikeen tajua miten olen voinut näin tyhmä olla että hän on vuoden aikana saanut minut tällästä paskaa nielemään. No oma syyni.
Nyt olen niin loppu ihmisraunio, että olen alentunut kostamaan hänelle. En pääse hänestä eroon(osittain oma tyhmyyteni) hän pommittaa kokoajan. Olen alkanut itse olemaan öitä pois, haukun häntä, annan ymmärtää että häe ei merkkaa paskaakaan, röyhtäilen hänelle ja nauran, haukun impotentiksi, saan raivokohtauksia jossa menee yli. Olemme tilanteessa jossa hänen täytyy löytää asunto ja tämä elo on ihan hirveää kun hän on täälä. Haluan vaan ulos hänet. Mutta hän ei päästä irti. Ei ole lyönyt mutta henkisesti kyllä ja osaa lyödä arkoihin paikkoihin. Olen ihan eri ihminen nykyään. Inhoan tätä uutta itseäni.
Jos lähden ulos saan huorittelu tekstarit perään ja syyttelyä. Onkohan niin että me ollaan molemmat narsisteja. Kuhan purkasin. Helpotti. Tänään olen jopa nauranut ihan oikeasti. Kiinnostaisi mielipide että onko hänellä ehkä joku muu kuin nph koska joskus on jopa aidosti välittävän tuntuinen, tosi vain hetken. 2 päivää kauempaa hyvää meillä ei alun jälkeen ole ollut ilman konflikteja.

11

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi te olette enää ylipäätään yhdessä? Jos kumpikin saa vai toisen huonommaksi niin parempi olisi että eroaisitte. Elämässä kannattaa olla rohkea ja yrittää jotain muuta, jos ei asiat suju.

    • Anonyymi

      Erotkaa, ei tuosta tule enään mitään.
      Kohta saattaa olla sellainen niin ikävä tilanne edessä jota ei kukaan todella halua.
      Huonolla tuurilla sattuu jotan peruuttamatonta.
      Tiedät mitä tarkoitan.
      Voimia.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

    • Anonyymi

      En ota kantaa narsismiin.
      Ihan kaikille sanon vain sen, että kun mies huorittelee sinua ensimmäisen kerran, pane suhde poikki samalla hetkellä. Paitsi jos haluat, että sinua huoritellaan syystä tai syyttä niin kauan kuin suhde kestää.

      Sama koskee kaikkia muitakin kohtia aloittajan valituksessa.

    • Anonyymi

      Masokisti haluaa, että häntä kidutetaan fyysisesti tai henkisesti tai molemmin tavoin. Aloittajassa näen pikemminkin masokistin kuin narsistin. Masokisti löytää aina sadistin, joka tyydyttää masokistin kidutetuksi tulemisen tarpeen.

      • Anonyymi

        Voi olla masokisti, mutta itse näen että aloittaja on ensisijaisesti projektio – kumppaninsa itsehalveksunnan projektio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla masokisti, mutta itse näen että aloittaja on ensisijaisesti projektio – kumppaninsa itsehalveksunnan projektio.

        Voitko tarkentaa mitä tarkoitat? Projektio? Ja selitys olis kiva


      • Anonyymi

        Masokistiko sitten röyhtäilee ja vittuilee sadistilleen? 0 lisäksi haukkuu impotentiksi? Mielenkiintoinen teoria. Minä näen jonkin sortin narsismia ainakin aloittajan kumppanissa, mutta miksi aloittaja on kestänyt tuota, saattaa olla niin ovela nph että on jo kyykyttänyt uhriaan raivon partaalle. Tämä vain yksi teoria. Voi myös olla että aloittaja on läheisriippuvainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masokistiko sitten röyhtäilee ja vittuilee sadistilleen? 0 lisäksi haukkuu impotentiksi? Mielenkiintoinen teoria. Minä näen jonkin sortin narsismia ainakin aloittajan kumppanissa, mutta miksi aloittaja on kestänyt tuota, saattaa olla niin ovela nph että on jo kyykyttänyt uhriaan raivon partaalle. Tämä vain yksi teoria. Voi myös olla että aloittaja on läheisriippuvainen

        Minä puolestani en näe tässä tapauksessa narsismia kummassakaan vaan sado-masokismia molemmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa mitä tarkoitat? Projektio? Ja selitys olis kiva

        Narsisti ei näe uhriaan erillisenä persoonana, jolla on oma minä ja tahto (arvot, mielipiteet, ajatukset, tunteet) vaan oman minänsä jatkeena, jonkinlaisena apu-minänä, jonka tarkoitus on palvella, hoivata ja myötäillä häntä. Suhde on verrattavissa symbioottiseen äiti-vauva -suhteeseen: saumaton yhteenliittymä, jossa äiti ja lapsi tavallaan ovat yhtä.

        Tavoite on tehdä uhri riippuvaiseksi ja tuhota tämän oma tahto ja minuus manipuloinnin avulla mm. kaksoisidosviestintä niin että loppupelissä uhri ei enää ymmärrä ollenkaan kuinka aivopesty hän on. Jos narsismi olisi koronavirus, se ei asettuisi hengitystie-elimiin vaan aivoihin, sinne missä persoonallisuuden paikka sijaitsee.


        Wikipedia:

        Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.

        Blogisivulta Hiljaista pohdintaa:

        Projektio ja Projektiivinen identifikaatio. Projektiossa narsisti havaitsee itsessään jonkin huonon, epätoivottavan tai epämiellyttävän ominaisuuden ja projisoi sen mielessään joidenkin muiden ihmisten ominaisuuksiksi ja ehkä syyttää heitä siitä. Projektiivisessa identifikaatiossa narsisti havaitsee itsessään jonkin huonon, epätoivottavan tai epämiellyttävän ominaisuuden, ja projisoi sen muihin ihmisiin omalla käytöksellään niin, että muilla ihmisillä ei ole juuri muuta mahdollisuutta kuin käyttäytyä narsistin projisoimalla tavalla. Esim. narsisti havaitsee, että hän on halpamainen ja kostonhimoinen. Narsisti projisoi sen muihin ihmisiin käyttäytymällä pitkään niin ärsyttävästi, ja riitaa kylväen ja haastaen, että hän saa muut ihmiset provosoitua tekemään halpamaisia ja kostonhimoisia asioita. Sen jälkeen narsisti syyttää muita ihmisiä halpamaisuudesta ja kostonhimoisuudesta. Tällä tavoin narsisti kääntää valheellisissa kuvitelmissaan alkuperäisen tilanteen ylösalaisin; hän on parempi ihminen, jolla on korkea moraali, ja muut ihmiset ovat huonompia ja pahoja, ja heillä on huono moraali.

        Narsistien uhrien tuki ry:n sivuilla on hyviä artikkeleita mm. Narsisti kodin valtaajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti ei näe uhriaan erillisenä persoonana, jolla on oma minä ja tahto (arvot, mielipiteet, ajatukset, tunteet) vaan oman minänsä jatkeena, jonkinlaisena apu-minänä, jonka tarkoitus on palvella, hoivata ja myötäillä häntä. Suhde on verrattavissa symbioottiseen äiti-vauva -suhteeseen: saumaton yhteenliittymä, jossa äiti ja lapsi tavallaan ovat yhtä.

        Tavoite on tehdä uhri riippuvaiseksi ja tuhota tämän oma tahto ja minuus manipuloinnin avulla mm. kaksoisidosviestintä niin että loppupelissä uhri ei enää ymmärrä ollenkaan kuinka aivopesty hän on. Jos narsismi olisi koronavirus, se ei asettuisi hengitystie-elimiin vaan aivoihin, sinne missä persoonallisuuden paikka sijaitsee.


        Wikipedia:

        Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.

        Blogisivulta Hiljaista pohdintaa:

        Projektio ja Projektiivinen identifikaatio. Projektiossa narsisti havaitsee itsessään jonkin huonon, epätoivottavan tai epämiellyttävän ominaisuuden ja projisoi sen mielessään joidenkin muiden ihmisten ominaisuuksiksi ja ehkä syyttää heitä siitä. Projektiivisessa identifikaatiossa narsisti havaitsee itsessään jonkin huonon, epätoivottavan tai epämiellyttävän ominaisuuden, ja projisoi sen muihin ihmisiin omalla käytöksellään niin, että muilla ihmisillä ei ole juuri muuta mahdollisuutta kuin käyttäytyä narsistin projisoimalla tavalla. Esim. narsisti havaitsee, että hän on halpamainen ja kostonhimoinen. Narsisti projisoi sen muihin ihmisiin käyttäytymällä pitkään niin ärsyttävästi, ja riitaa kylväen ja haastaen, että hän saa muut ihmiset provosoitua tekemään halpamaisia ja kostonhimoisia asioita. Sen jälkeen narsisti syyttää muita ihmisiä halpamaisuudesta ja kostonhimoisuudesta. Tällä tavoin narsisti kääntää valheellisissa kuvitelmissaan alkuperäisen tilanteen ylösalaisin; hän on parempi ihminen, jolla on korkea moraali, ja muut ihmiset ovat huonompia ja pahoja, ja heillä on huono moraali.

        Narsistien uhrien tuki ry:n sivuilla on hyviä artikkeleita mm. Narsisti kodin valtaajana.

        Missä narsistin "uhrin" vastuu omasta käytöksestään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puolestani en näe tässä tapauksessa narsismia kummassakaan vaan sado-masokismia molemmissa.

        Kirjailija Annikki Kariniemen 60-luvulla ilmestyneessä romaanissa Erään avioliiton anatomia tehdään parisuhteen ruumiinavaus, jossa sadomasokismi on vahvasti läsnä, mutta pohjimmiltaan suhteen ongelma on narsismissa. Itsetunnoltaan, itseluottamukseltaan ja itsearvostukseltaan terveen narsistiset ihmiset eivät ajaudu tämänkaltaisiin suhteisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe