keratosis pilaris

hoito??

Kuulemma varsin yleistä että on tuon tyyppinen iho.. Jos joku on keksinyt mikä oikeasti auttaisi siihen niin olisi kiva kuulla..??? Rasvat?? Ravintolisät? Ruokavalio? yms. Kiitos jo etukäteen! :)

11

10008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumikki

      Kokeile Calmuril-voidetta,saa apteekista ilman reseptiä hinta n.7€
      Mulla auttoi niin kauan kun jaksoin sitä 2-3 kertaa päivässä levitellä.

      Aurinko auttaa myös ja saunominen,sekä kuivaharjaus,mutta sitäkin pitää harrastaa säännöllisesti.
      Ruokavaliota en ole kauheasti testaillut,mutta jos jotain olen havainnut,niin pähkinät,avokado,lohi ja oliiviöljy muunmuassa..eli tuollaiset rasvaiset,ovat ehkä jonkun verran auttanu.
      Ajattelin kokeilla niitä apteekista saatavia helokkiöljykapseleita ja tyrniöljykapseleita,josko niistä olisi apua.

      Njää,toivottavasti näistä olis jotain hyötyä.
      Eihän tää mitään vaarallista ole,mutta hemmetin ärsyttävää ja inhottavannäköistä,kun on kädet ja jalat täynnä punaisia pikku näppylöitä.

    • Marja

      en tiedä onko keratosis pilarikseen varsinaisesti mitään pysyvää hoitoa. rusketus peittää jonkun verran, ja olen joskus jopa laittanut meikkivoidetta, tosin se nyt on ihan kosmeettista. nyt olen tilannut jenkeistä siihen auttavaa voidetta, joka tuntuu toimivan ainakin pehmentämällä, niin ettei iho tunnu ihan "riivinraudalta". oli kyllä aika kallista postikuluineen, ja nouduin vielä maksamaan tuotteesta tuontiveroa, koska se tuli eu:n ulkopuolelta, mitä en ollut lainkaan ymmärtänyt odottaa. voiteen nimi on kp duty ja nettisivusto on www.dermadoctor.com. maksoi 36 usd 120 ml tuubi plus postituskulut 15 usd päälle ( ne verot 14,70e kahdesta tuubista).

      • Lumikki

        Mä en kyllä välttämättä Jenkeistä saakka alkais kalliita "ihme"rasvoja tilaileen.Kerran meinasin tilata jotain etanasta tehtyä rasvaa,kuulemma tehokasta..mutta en mä viitsinyt alkaa kokeileen.Olis tullu liian kalliiksi.

        Jos käyt ihotautilääkärillä niin se todennäköisesti määrää just tota Calmurilia tai vastaavaa tuotetta Fenuriliä.Niillä on myös ihoa pehmentävä ja sarveistumista ehkäisevä vaikutus.
        Mä pysyttelen ainakin niissä vaan.

        No tietenkin jos rahaa on ,niin antaa palaa,kaikki keinot sallittuja! :)


      • Marja
        Lumikki kirjoitti:

        Mä en kyllä välttämättä Jenkeistä saakka alkais kalliita "ihme"rasvoja tilaileen.Kerran meinasin tilata jotain etanasta tehtyä rasvaa,kuulemma tehokasta..mutta en mä viitsinyt alkaa kokeileen.Olis tullu liian kalliiksi.

        Jos käyt ihotautilääkärillä niin se todennäköisesti määrää just tota Calmurilia tai vastaavaa tuotetta Fenuriliä.Niillä on myös ihoa pehmentävä ja sarveistumista ehkäisevä vaikutus.
        Mä pysyttelen ainakin niissä vaan.

        No tietenkin jos rahaa on ,niin antaa palaa,kaikki keinot sallittuja! :)

        käytän itse helokkiöljykapseleita talvisin kun iho (etenkin sääret) kuivuu ja kutisee, mutta eipä ole keratosiskeen auttanut (kutinaan kylläkin).

        ja se ilmiö on kuten sanoit tosi harmillinen noin kosmeettisesti, vaikkei siitä muuta haittaa olekaan, kun olis kiva pitää kesällä lyhythihaisia paitoja, mutta mulle ainakin on useamman kerran joku tietämätön tullut pamauttamaan päin naamaa että "hyii mitä kauheeta sullon tossa?!". ei kai siitä pitäisi välittää, mutta ei se silti kauheen kivalta tunnu.

        mutta kevään odotusta, toivottelee
        pilkullinen marja :-)


    • Helena

      Olen myös sitä mieltä, että Calmuril on paras hoito. Ainakin, minulla on auttanut, kunhan sitä vaan jaksaa levittää.
      Olen myös huomannut, että d-vitamiinilisä sekä merisuolakuorinta auttavat, mutta nää voi olla yksilöllisiä juttuja.

      Sitten voi yrittää Arbutinia, jos on jäänyt esim. pikmenttipilkkuja. Arbutinia saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista, tosin se on kohtalaisen arvokasta.

      • kp-potilas

        Mulle lääkäri määräs Locobase -nimistä voidetta. Vaiva levis nimittäin kasvoihin ja alko hiukan ärsyttään. Se on ilmeisesti jotain maitobakteerivoidetta. Apteekista saa n. 12 €/tuubi. Aluks autto tosi hyvin, mutta sitten laiskistuin laittaan sitä joka ilta ja taas naama hehkuu :(


      • limedream
        kp-potilas kirjoitti:

        Mulle lääkäri määräs Locobase -nimistä voidetta. Vaiva levis nimittäin kasvoihin ja alko hiukan ärsyttään. Se on ilmeisesti jotain maitobakteerivoidetta. Apteekista saa n. 12 €/tuubi. Aluks autto tosi hyvin, mutta sitten laiskistuin laittaan sitä joka ilta ja taas naama hehkuu :(

        Siis mulla ei oo varsinaista diagnoosia keratosis pilariksen olemassa olosta ja mulla on näppyjä tässä kyynärpäiden yläpuolella,joskus jaloissa,rinnassa ja selässä ja ne näyttäis nyt sitte olevan tuota keratosis pilarista.Kävin lääkärissä ja samalla sitten näytin sille näitä näppyjä sanoi että luultavasti aknea mutta ihmetteli että ei akne yleensä ole käsivarsissa.määräsi voiteen jonka nimi taisi olla Locoid sitä käytin kuukauden aamuin ja illoin autto jonkun verran.Näpyt tuli takaisin käytön lopettamisen jälkeen.Toisen kerran kun lääkärillä sitten kävin määräsi sen nimistä voidetta kuin clindoxyl auttoi tosi hyvin näpyt hävis kokonaan,mutta sitä ois sitte pitäny käyttää 3 kuukautta käytin vain yhden koska voide loppui ja se on reseptillä saatava eikä sitä reseptiä tullut uusittua.näpyt siis tulivat taas takaisin.locoid oli suht halpaa mutta clindoxyl oli jo jtn 26e


      • Lumikki ja muut
        limedream kirjoitti:

        Siis mulla ei oo varsinaista diagnoosia keratosis pilariksen olemassa olosta ja mulla on näppyjä tässä kyynärpäiden yläpuolella,joskus jaloissa,rinnassa ja selässä ja ne näyttäis nyt sitte olevan tuota keratosis pilarista.Kävin lääkärissä ja samalla sitten näytin sille näitä näppyjä sanoi että luultavasti aknea mutta ihmetteli että ei akne yleensä ole käsivarsissa.määräsi voiteen jonka nimi taisi olla Locoid sitä käytin kuukauden aamuin ja illoin autto jonkun verran.Näpyt tuli takaisin käytön lopettamisen jälkeen.Toisen kerran kun lääkärillä sitten kävin määräsi sen nimistä voidetta kuin clindoxyl auttoi tosi hyvin näpyt hävis kokonaan,mutta sitä ois sitte pitäny käyttää 3 kuukautta käytin vain yhden koska voide loppui ja se on reseptillä saatava eikä sitä reseptiä tullut uusittua.näpyt siis tulivat taas takaisin.locoid oli suht halpaa mutta clindoxyl oli jo jtn 26e

        Moi!

        Oletteko kokeilleet aloe veran propolista ja sitä juomaa?

        auttaa aika monella ihottumaan..

        jos haluat lisätietoja [email protected]


    • kokeilkaa ihmeessä

      aloitan päiväni kylvyllä 8:00-9:00 sitten menen infrapunasaunaani 9:00-9:15 sitten kuorin ihoani kuorinta voiteella ja pehmeällä harjalla 9:15-9:30 sitten käyn suikussa 9:30-9:45 sitten kuivaan itseni osittain ja levitän calmurilliä 9:45-10:00 sitten menen syömään aamiaista syön munaa, punaistalihaa (kypsennettynä) ja höyrytettyjä vihanneksia juomaksi juon vettä tai appelsiini mehua ravintolisiä otan kalsiumia, 4kpl kalaöljykapselia, d-ja c-vitamiiniä 10:00-11:00 sitten hoitelen bisnekset ja tapaan ystäviä 11:00-14:00 sitten syön samanlaista ruokaa kuin aamulla ja samat ravintolisät 14:00-15:00 sitten käyn kuntosalillani koska olen huomannut että läskeillä ihmisillä on enemmän kp:tä lisäksi käytän ems:vyötä ja värinä vyötä (parantavat pinta aineen vaihduntaa) kuntosalillani käyn myös hieronnassa, kuorinnassa, kylvyissä ja erilaisissa valohoidoissa lopuksi rasvaan itseni taas sillä calmurillla 15:00-18:00 sitten syön ruokaa höyrytettyä maissia ja lohta ravintolisinä kalaöljyä, b-vitamiiniä ja resveratrolia(uusi antioksidantti joka pönkittää ikääntymisen seurauksia. 18:00-19:00 sitten rentoudun viihdykkeiden parissa jokusen tunnin 19:00-21:00 sitten käyn vieläkerran suihkussa ja hoidan ihoani käytän myös sitä calmurilliä 21:00-22:00 sitten syön iltapalaa ja otan diasporalmagnesiumia rentoutukseen 22:00-23:00 sitten käyn nukkumaan 24:00. tämä toimi kokeilkaa muutama kuukausi lihavat pidempään

    • noohhoh

      ^ kuulostat sairaalta ihmiseltä, siis henkisesti sairaalta.

      • Haheik86

        Lortto :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe