Yksinäisyyttä avioliitossa

Anonyymi

Päivät kuluvat samaa tahtia puolison kanssa,samat jutut kerrotaan,samat kaavat toistetaan päivä toisensa jälkeen.Ystäviä kaipaisin näinä vaikeina aikoina muitakin kun vain puolisoni.Etätöitä tehdessä ei nää työkavereita,ei tuttuja.Kukaan ei ole kiinnostunut minusta eikä kukaan ota yhteyttä.Tuntuu olo hylätyltä ja työyhteisön hylkäämältä.Olisi kiva vaan kuulla joltakin tutulta,työkaverilta että; mitä sinulle kuuluu?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäpä jos itse kysäisisit joltakin tutulta tai työkaverilta, mitä hänelle kuuluu. Pääsisit varmaan kertomaan omistakin kuulumisistasi.

    • Anonyymi

      Sama mulla. Nyt olen itse soitellut tutuille. Kovin on ilostuneet. Kokeile sinäkin.

    • Anonyymi

      Kyllä jos se puolisosi häviäisikin siitä jonain päivänä pois, niin sitten vasta tietäisit mitä yksinäisyys on, ei harmittais vaikka jauhais samoja juttujakin.

      • Anonyymi

        Kerro sinä uusi juttu!
        Keksi sinä uutta tekemistä!


      • Anonyymi

        sulla puuttuu riittävästi tunneälyä, jos koet tarpeelliseksi vähätellä muiden tunteita. Joka tapauksessa se on epäkohteliasta ja loukkaavaa toista kohtaan ja siihen olisi hyvä puuttua mikäli mielii löytää joskus ystäviä.
        Yksinäinen voi olla parisuhteesta huolimatta. Näytä mulle yksikin asiaa tutkinut ihminen, joka ei tätä ymmärtäisi. Parisuhteita ja kumppaneita on monenlaisia. Ei se parisuhde useinkaan yksin riitä poistamaan yksinäisyyttä.
        Ihmiset tuntevat myös synnynnäisesti ja elämän myötä eri tavalla, toiset ovat mm. sosiaslisempia, herkempiä, syvällisempiä jne ja kaipaavat enemmän muita ihmisiä, kun taas jollekin voi riittää hyvin vaikka pienikin seura yhdeltä ihmiseltä, jotta eivät tunne yksinäisyyttä.
        Varmasti aloittajalla olisi vielä ikävempi tilanne omakohtaisesti, jos hänellä ei olisi kumppaniakaan, mutta se ei poista sitä faktaa, että hän tuntee yksinäisyyttä jo nyt.
        Joku useampia ystäviä omaava voi olla yksinäisempi kuin yhden ystävän omaava tai joku voi kestää ilman ystäviä yksinäisyyttä paremmin kuin joku toinen, jolla on kaveri, mutta ei saa seuraa riittävästi. Ei yksinäisyyttä voi mitata pelkästään niiden ihmisten määrällä, joiden kanssa on eri tavoin elämässään tekemisissä, kyse on yksilökohtaisemmasta asiasta.
        Nainen kaipaa myös toista naista yhteyden pitoon. Ei miesten kanssa voi yleensä ihan kaikesta samalla tavalla puhua tai viettää yhdessä aikaa kaikissa merkeissä, joissa se naisen kanssa on luontevampaa.

        Huomasin olettavani tässä aloittajan olevan nainen, vaikka ihan hyvin voisi mieskin olla..


    • Anonyymi

      Natisuta hetekata.

      • Anonyymi

        Sinkkuna on ihan ok, no prob.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuna on ihan ok, no prob.

        Kylläpä on aloittajalla vaikeata. Ihan etsimällä pitää epäkohtia löytää omasta elämästä. Ole kuule kiitollinen että sinulla on se puoliso ja työsi. Nimittäin on paljon ihmisiä joilta nuo molemmat puuttuu ja olisivat todella kiitollisia siitä puolisosta koska silloin ei olisi yksin ja saisi jakaa asioita ja tehdä kaikenlaista yhdessä. Toivottavasti elämä näyttää sinullekin mitä voisi olla huonomminkin niin oppisit arvostamaan sitä mitä sinulla nyt on eikä nurisemaan kaikesta.


    • Anonyymi

      Avioliitto?Mikä se on ???

      • Anonyymi

        Aviolitto on sitä kun jaksetaan yhdessä, rakastetaan ja kunnioitetaan sitä ihmistä, jonka kanssa on luvannut kestää myötä- ja vastoinkäymiset. Sitä että seisoo sanansa takana ja pitää lupauksensa. Tukee ja auttaa puolisoaan, ymmärtää häntä. Ja se toinen puoliso myös.

        Että yhdessä kasvatetaan lapsia, jaetaan huolet, murheet ja ilot.

        Avioliitto on Jumalan lahja.
        Avioliitto on kahden ihmisen liitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aviolitto on sitä kun jaksetaan yhdessä, rakastetaan ja kunnioitetaan sitä ihmistä, jonka kanssa on luvannut kestää myötä- ja vastoinkäymiset. Sitä että seisoo sanansa takana ja pitää lupauksensa. Tukee ja auttaa puolisoaan, ymmärtää häntä. Ja se toinen puoliso myös.

        Että yhdessä kasvatetaan lapsia, jaetaan huolet, murheet ja ilot.

        Avioliitto on Jumalan lahja.
        Avioliitto on kahden ihmisen liitto.

        Ryhdy poikamieheksi, saa tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ei nalkutusta ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhdy poikamieheksi, saa tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ei nalkutusta ym.

        Jonkun vieraan kanssa eläminen olisi aivan kauheeta. Ei sovi minulle ollenkaan, tietysti kissa olis ok.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe