Ovatko syksyn yo kokeet vaikeampia kuin kevään? Jos on niin, mitä tämä johtuu? Eivätkö niiden pitäisi olla tasavertaisia? Jotkut ovat sanoneet, että esim. kielissä rajat ovat korkeammalla. Mielestäni ruotsi oli syksyllä paljon helpompi kuin nyt keväällä eivätäkä pisterejat muuttuneet merkittävästi, jos ollenkaan. Kauhulla ajattelen vain syksyn englannin koetta, koska luulen (en tiedä vielä edes alustavia pisteitä) etten päässyt siitä nyt läpi. Miten selviän sitten syksystä?
Ovatko syksyn yo kokeet vaikeampia?
3
4581
Vastaukset
- Jaa-a
Sitähän voidaan yleensä perustella niin, ainakin englannin kirjoitusten kohdalla, että syksyllä päättävät usein kirjoittaa sellaiset taitavat engelsmannit tuon A-kielen pois huolesta, esim. vaihtoi-oppilaina tai kielimatkoilla olleet kokelaat. Muusta en osaa sanoa...
- Jaa-a
ja näiden hyvien kirjoittajien takia pisterajat nousevat, mutta itse kokeiden tasosta en osaa sanoa, luulisin kyllä, ettei niissä pitäisi olla tahallista tasoeroa.
- Opettaja
Jaa-a kirjoitti:
ja näiden hyvien kirjoittajien takia pisterajat nousevat, mutta itse kokeiden tasosta en osaa sanoa, luulisin kyllä, ettei niissä pitäisi olla tahallista tasoeroa.
olen tätä englannin opettajan hommaa tehnyt, ja voin kyllä aivan rauhassa sanoa, että kokeiden tasoerot ovat aina koekohtaisia eivätkä riipu siitä onko koe syksyllä vai keväällä. Syksyllä näyttävät pisteraja olevan keskimäärin parisen pistettä korkeammat, mutta se johtunee siitä, että syksyllä kirjoittajia on vain puolet siitä mitä keväällä, joten osaaminen ei ehkä jakaudu aivan niin tasaisesti,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733