Rahapuu kuolee!!

Hanna

Rahapuuni (n. 2kk vanha) on alkanut pudottaa lehtiään! Lehdet ovat ihan hyväkuntosia, mutta katkeavat tyvestä pienestäkin hipaisusta.. Mikä avuksi?

5

10826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marti

      mulle kuoli kaikki rahapuut jotka mulla on koskaan ollut. En tajua missä vika. Olen sitä mieltä että osaan hoitaa kukkia. Olen kasvattanut moneen vuoteen esimerkiksi orkideoita ja vaikka mitä vaativimpiakin lajeja, mutta rahapuun kanssa ei ikinä onnistu. Kastelen tai olen kastelematta, aika se jonkun ajan päästä pudottaa lehtiä ja kuolee. Toivottavasti saat jotain neuvoja täältä, itsekin tarvitsisin :)

    • voi!!

      Omaani olen kastellut n. kerta/vko hyvin niukasti. Tuossa se ikkunalaudalla oleilee ja voi hienosti, melkein kiveksi muuttuneessa mullassaan. Ethän vaan kasvata sitä mustassa mullassa??? Kaktusmultaa olla pitää!!

    • elviira

      Itse en yleensä saa mitään kasveja säilymään hengissä, mutta rahapuuni voivat edelleen mainiosti 10kk yhdessä elon jälkeen! Luultavasti salaisuus on se, että niiden kohdalla on parempi olla tekemättä mitään; vettä niukasti n.kerran viikossa ja multaa/ruukkua ei kannata vaihtaa ollenkaan. Kuulemma rahapuut vihaavat juuri muutoksia. Omani ovat jo kasvaneet ainakin muutaman sentin verran ja niiden eteen en ole todellakaan mitään tehnyt. Ja multana ihan perus mustamulta.

    • kasvihullu

      Mullakin ollu aina talvisin vaikeuksia rahapuun kanssa. Tänä talvena laitoin sen kuitenkin kasvilampun alle ja kuinka ollakaan, lehdet lakkas tippumasta ja kasvi rupes sen sijaan kasvamaan. Eli mehikasvina tarvii paljon valoa, jota ei luonnosta tuu ilmeisesti tarpeeksi talvisin. Ja rahapuunhan saa kukkimaan vaan, jos se on talvella valosassa ja viileässä, joten saattaisi pärjätä vielä paremmin, jos kasvupaikassa olisi vielä valon lisäksi viileääkin. Tuota en valitettavasti ole vielä päässyt kokeilemaan.

    • Anonyymi

      Hei,!kokeile aurinkoiselle ikkunalle ja kastele joka toinen viikko.saattaa olla,että on saanut liikaa vettä,joten ns.mätänee ja pudottaa lehtiä.(näin minulle neuvottiin ratkaisuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe