Kolonveden kansallispuisto

Tiedon janoinen

Teiltä jotka olette käyneet kanootilla kyseisessä kansallispuistossa kaipaisin kokemuksia ja kommentteja sekä vinkkejä mihin eritoten kannattaa mennä. Haen lähinnä kauniita maisemia, josta ottaa mahdollisesti kuvia. Lähestyn kansallispuistoa pienkolonveden suunnalta. Laittakaahan tietoa ja kokemuksistanne kommentit.

4

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peks

Olen retkeillyt Kolovedellä yhden viikonlopun muutama vuosi sitten, kanooteitse liikuimme. Se on mun mielestä upeeta melontaseutua jos järvillä tykkää meloa. Nähtäväähän siellä on, komeita näköalakallioita ja jopa ikivanhoja kalliomaalauksia, ei voi kun todeta että siellä kyllä silmä lepäsi ja mieli rentoutui...

Oman hankaluutensa (jos sitä sellaisena pitää) meidän retkeemme toi se, että leiripaikkaa ei voinut laittaa mihin tahansa (tietenkään, sehän on kansallispuisto), mikä hieman vaikutti reitinvalintaan; lähtö- ja määränpäät oli tarkkaan määrätty etukäteen.

Me ratkaisimme tämänkin melomalla toiseksi yöksi puiston ulkopuolelle, missä pystytimme leirin kauniille rantakalliolle.

Mutta siis ehdottomasti kokemisen ja näkemisen arvoinen paikka!

• Oravista

Hei,
        lisätietoja Kolovedestä saat Saimaansydän Oravista www.saimaaholiday.net
        Heiltä saa kartoja, kanootteja, retkeilyvälineitä tai vaikkapa oppaan mukaan.

Terveisin

Jari

• Niunau

Ei kannata sinne mennä. Missä tahansa muualla on parempaa. Mitä siellä nyt olisi näkemistä? Rääseikköisiä louhikkorantoja, hyttyspusikoita, kylymää vettä. Pitkät matkat melottavaksi, sokkeloista saaristoa, kavalaa karikkoa, kaameita syvänteitä. Eksyt vielä sinne sokkeloon, eikä kukaan pelasta. Melan varresta tulee rakot käteen ja kramppi kyynärpäähän. Eväät loppuvat ja hirvi ui kanoottisi kumoon. Hauki puree uidessa ties minne. Särjistä ja lahnoista saat lapamadon, rantapusikosta puutiaisen. Borrelioosi ei ole leikin asia. Entäs kun aurinko polttaa nahkasi ja saat melanooman. Siihen kuolee! Karhu ja kotka ovat jokapäiväisiä vastaantulijoita ja susilaumat ulvovat öisin. Koipesi vielä taitat rantakivikossa. Siellä ne luusi sitten yksinäisellä rannalla vaalenee ja syysmyrskyn tuomat lehdet ne peittelee. Lopulta vain valju lumen pinta kaamoksen hämärässä hohtaa.

• kerttuliini

Mene ihmeessä käymään siellä, nähtävää on todella runsaasti. Varaa digikameraasi tilaa runsaasti, koska siellä on postikortti maisemaa tarjolla miljoonittain. Olin tänä kesänä siellä pariviikkoa ja sekin aika oli liian lyhyt, menen itse ensikesänä uudelleen samaiseen paikkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1349
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1134
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1126
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      191
      1115
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      896
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      125
      840
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe