Sairauteni vei loputkin voimavarani. En enää tiedä mikä on totta ja mikä ei. Olen yrittänyt ja yrittänyt selvittää historiaani tuloksetta. Minusta tuntuu, että toiset ihmiset salaavat totuuden minulta. Lieko suojelevat itseään? Rikkinäiset muistoni ajavat minut hulluuteen. Ainoa pois pääsy tästä helvetistä on itsemurha. Se on itseäni ja muita kohtaan armollinen teko. En enää jaksa.
Kuolema vapauttakoon minut tuskasta, kärsimyksestä ja surusta, jotka sieluani riuduttavat. Kuolemasta löydän rauhan ja piinattu sieluni pääsee lepoon.
Kuolema vapauttaa
4
70
Vastaukset
- Anonyymi
Kuolema ei ole ratkaisu ongelmiin, hae keskustelu apua. Elämässä on olemassa valoisa puolikin
- Anonyymi
Hakeudu ihmisten pariin. Nyt koronakriisin aikana on yhteiset kokoontumispaikat kiinni, mutta kannattaa pyrkiä ihmiskontakteihin muuten. Suomen mielenterveysseuran kriisipuhelin on palvelu, joka maksaa oman puhelinliittymäsi puhelutaksan verran. Jollet siis voi soittaa jollekin läheisellesi. Minulla itselläni on kokemusta siitä, että jos yksikseni mietin asioita liian kauan, saan itseni todella huonoon kuntoon.
Masennukseen voi hakea apua ja huonot olot on voitettavissa. Olet arvokas ihminen, hae apua. Olen itse käynyt todella syvissä syövereissä, mutta yritän hoitaa ja edistää terveyttäni muutamin eri keinoin. Ihmissuhteet, ulkoilu/liikunta, terveellinen ravinto, riittävä lepo. Arjen huumori ja elämänilo ovat asioita, joita tavoittelen, jotta jaksan.
Välillä on huonompia päiviä, mutta hakeudu vaikka kävelylle, tai pyöräilemään luonnonhelmaan. Raitis ilma ja liikunnasta syntyvät mielihyvähormonit parantavat oloa. Liikunta ei ole huono koukku ja sen voi aloittaa ihan pienestä. Älä vaadi itseltäsi liikoja, ole armollinen.
Tee listaa hyvistä ominaisuuksistasi tai lahjoistasi. Enempää ei tarvitse tulevaa miettiä, kuin päivän kerrallaan. Joskus kun itselläni on huono vaihe, etenen minuutin kerrallaan. Väritän aikuisten värityskirjaa silloin, kun en muuhun kykene. Tai kuuntelen kuulokkeilla musiikkia fiiliksen mukaan. Tärkeintä on että osaa irrottautua välillä omista ajatuksista ja tuntemuksista.
Voi kokeilla vaikkapa mindfullnes- harjoituksia. Ajatukset ovat vain ajatuksia, anna niiden virrata sisään ja ulos. Sama pätee tunteisiin. Älä taistele niitä vastaan, anna niiden tulla ja vapauta ne pikkuhiljaa pois. Älä hermoile, mihinkään ei ole kiire. Yritä ottaa rennosti, muistaen olla hyvä itsellesi. Kaikkea hyvää, aina ei ole tosiaankaan helppoa! - Anonyymi
Hei!
Mitä sulle kuuluu nykyään? - Anonyymi
Ristoko tuollaista miettii? Eipä ihme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323106Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua402374Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652157Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241697- 601153
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958