ihmiset eivät pidä kasvosuojaimia/kasvomaskeja liikkuessaan kaupoissa, apteekissa ja muualla, jossa joutuu alle kahden metrin etäisyydelle toisiin ihmisiin. Keuhkoihin se korona iskee ja kovin iskeekin. Olisi oikeesti moni ihminen säästynyt ko sairaudelta, mikäli olisi jonkinlaista suojaa kasvoillaan pitänyt.
Olen itse henkilökohtaisesti tavannut vain muutaman henkilön kaupassa kasvomaskilla.
Itse pidän kasvomaskia aina mennessänne sisätiloihin kauppaan tai vastaavaan, jossa on tuntemettomia ihmisiä samassa tilassa, vaikkakin metrin päässä. Sisätiloissa se virus pysyy siinä tilassa, ulkona kun ei ole umpitilaa, niin maskien käyttö ei niin tarpeellinen terveelle.
Kaksi metriä on hihasta tempaistu etäisyys, oikeasti täytyisi pitää noin 10 metriä, jos ihan oikeilla lukemilla mennään.
Ihmettelen suuresti, miksi
5
76
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvomaski ei estä (ei edes paras mahdollinen ffp3 hengityssuojakaan) koronatartuntaa. Nuo hyvin tehokkaat hengityssuojat kyllä vähentää virusten määrää, mutta ei estä kokonaan, joten tartuntavaara on edelleen.
Asia olisi eri jos määrättäisiin pakollinen hengityssuoja kaikille kun liikkuvat muiden ihmisten parissa. Silloin oireiset ja jopa oireettomat viruksen kantajat eivät levittäisi virusta köhiessän tai jopa puhuessaan. Tällä hetkellä kun hengityssuojan käyttö ei ole pakollista, sen käyttöä suositellaan oireisille, joten kanssaihmiset olettaa hengityssuojaa käyttävän henkilön olevan koronasairaan. Minäkin kierrän hieman kauempaa hengityssuojaa käyttävän ihmisen - varmuuden vuoksi. - Anonyymi
Käytän linja - autossa kasvomaskia jotta en saa coronavirusta se voi olla mulle tappava koska en tiedä omasta vastustuskyvystäni paljoa mitään muuten mutta peruskuntoni on keskinkertainen yleiskuntoni on keskinkertainen eli tyydyttävä. Liikun mieluiten jalan kuin polkupyörällä. Pidemmällä matkalla käytän linkkiä. Mökkireissuilla linkkiä, Wanholl - autoa ja normaalikorista pikavuoroautoa. Kaupassa käydessäni pyrin käyttämään neljän metrin turvaväliä. Kaupan kassalla viiden metrin turvaväliä.
- Anonyymi
Mitä ihmeen "linkkiä"? Onko tuollainen Wanholl auto jokin erikoisauto, en ole kuullut moisesta.
Huh, siinä pitää olla iso kauppa tai pääset ihan omalla privaattiajalla kauppaan jos pystyt pitämään tuollaisia 4-5 m turvavälejä.
- Anonyymi
Miten sitä maskia voi pitää kun Keuhkoahtaumatautisella astmaatikolla henki ei muutenkaan kunnolla kulje ? Tosin itse käyn kaupoilla aamupäivisin enkä tunkeudu sinne ruuhka-aikoihin..
- Anonyymi
Niin, kyllä tällaiselle normaalikeuhkoisellekin hengittäminen maskin kautta käy työstä. Mutta näköjään moni on jo oppinut kikkakonstin siihenkin. Ei nipistetäkään sitä yläreunan tukilankaa nenän muotoon niin maski jää yläreunastaan koholle ja hengitys kulkee siitä aivan vapaasti (ei tarvitse puskea suodatinmateriaalin läpi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446