Perheemme sitikassa on jo 300 tkm ja alkuperäiset iskarit.
Kastatuksessa lukemat oli hyvät ja tasaiset.
Kuinka usein iskunvaimentimet tulee vaihtaa?
12
320
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten, kun hajoavat tai haluat jämäkkyyttä lisää.
Citroen ei ilmeisesti valmista itse iskunvaimentimia, minkä merkkiset mahtavat olla nuo sinun maraton iskarit?- Anonyymi
Sattuu vaan olemaan niin, että Psa (Citroen Pösö) valmistaa itse iskunvaimentimet. 220tkm ajetussa Pösössäni oli pois myydessä edelleen hyvät alkuperäiset iskunvaimentajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuu vaan olemaan niin, että Psa (Citroen Pösö) valmistaa itse iskunvaimentimet. 220tkm ajetussa Pösössäni oli pois myydessä edelleen hyvät alkuperäiset iskunvaimentajat.
Minulla on 23 vuotta vanha peugeot 406, mittarissa on 380tkm.
Autossa on edelleen alkuperäiset iskunvaimentimet ja jouset. Matkustusmukavuus on ihan hyvää tasoa.
- Anonyymi
Iskareissa laatu vaihtelee rajusti. Takavuosina uuden nissanin takaiskarit olivat finaalissa jo kahden vuoden iässä. Corollan iskarit kestivät uudenveroisina 15 vuotta ja melkein 350 tkm.
- Anonyymi
Mulla iskari antautui 34tkm kohdalla, ei mennyt takuuseen kun aika oli juuri mennyt umpeen, kyseessä Auris.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla iskari antautui 34tkm kohdalla, ei mennyt takuuseen kun aika oli juuri mennyt umpeen, kyseessä Auris.
Älä höpöjä puhu.
- Anonyymi
Hydraulijousituksella varustetuissa ei edes ole perinteistä "iskunvaimennusta" alkujaankaan.
- Anonyymi
Ei ole, mutta citroenia on valmistettu ihan perinteisillä iskunvaimentimillakin.
- Anonyymi
Olen ajanut ja omistanut ollut verstas alalla Peugeoteilla ja Citroeneilla aika paljon eläessänin ja Iskarit Peugeotteissa on ollut lujaa tavaraa paitsi 404,504, ja 604.n etuiskarit,varsinkin Dieseleissä : Noihin sai iskarit korjattua kuntoon korjaus sarjalla jos iskarin varsi oli moitteeon....Hydraulilla varustetuissa Citroeneissa Esim BX ja XM ja Xantia meni aika hyvin 100000 km samoilla kaasukelloilla ennenkuin jousitus alkoi olla kovahko. Sitten kaasukellojen täyttö tai uusia kelloja : Jos osti tarvikkeen kelloja niin laadussa ei ollut kehumista. C5 sarjassa kellot näkyy kellot kestävän kauemmin. Tuo Citroenin kaasukellojen vaihto kuitenkin verrattuna Mac person tyyppisiin iskareihin on kustannuksiltaan kyse pikkurahoista töineen päivineen ,Jos vain ne hydrauliputket eivät ruostuisi niin kaiiki olisi ollut kohdallaan !!!
- Anonyymi
Sitten vasta vaihtoon kun ne löystyvät taikka vuotaa, ja alkuperäinen tilalle eikä mitään Gabrielia tai Bogea tai jotain vastaavaa. Tarvike vaimentimia löytyy jopa 3 vuoden takuulla mutta se ei meinaa sitä ettei niitä tarvitsisi vaihtaa jo ensimmäisen vuoden sisällä, kokemusta on tullut 35vuoden ajan . Olen kerran vasten omaa tahtoani vaihtanut 305 henkilömalliin taka Alkon (Saksalais) vaimentimet ja ne kestivät kylläkin. Gabriel ei ole edes keskustelun arvoinen tuote, Boge tahtoo vanhemmuuten jäätyä pakkasella ja alkaa vuotaa !!!
- Anonyymi
Asiantuntijoiden mukaan Hydractive 3 ja Hydractive 3 iskunvaimennus on rakennettu painevaraajaan eli palloon.
3 mallissa jousitusmukavuutta on lisätty kummallakin akselilla olevan lisäpallon avulla.
Lisäpallo voidaan kytkeä pois kytkimellä jolloin jousituksesta tulee "urheilullisempi" eli kovempi.
Pallon vaihtotarpeesta en ole saanut varmuutta, mutta kertoman mukaan jousitus päinvastoin kovenee iskunvaimennin pallojen ikääntyessä.
Koska koveneminen on samalla tavoin huomaamaton muutos kuin putki-iskunvaimentimen vaimennuksen heikkeneminen, subjektiivinen arvio ei vastaa kysymykseen.
Testerit kuitenkin näyttävät hyviä tuloksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan Hydractive 3 ja Hydractive 3 iskunvaimennus on rakennettu painevaraajaan eli palloon.
3 mallissa jousitusmukavuutta on lisätty kummallakin akselilla olevan lisäpallon avulla.
Lisäpallo voidaan kytkeä pois kytkimellä jolloin jousituksesta tulee "urheilullisempi" eli kovempi.
Pallon vaihtotarpeesta en ole saanut varmuutta, mutta kertoman mukaan jousitus päinvastoin kovenee iskunvaimennin pallojen ikääntyessä.
Koska koveneminen on samalla tavoin huomaamaton muutos kuin putki-iskunvaimentimen vaimennuksen heikkeneminen, subjektiivinen arvio ei vastaa kysymykseen.
Testerit kuitenkin näyttävät hyviä tuloksia.Itse vaihdoin kymmenen vuoden iässä Confort pallot ja jousitus muuttui hieman pintakovasta paljon mukavammaksi. Palloja sai Autoartikkelista todella kohtuu hintaan. Oikein kiristetty pallo lähti käsin kiertämällä irti muutamassa sekunnissa ja joku oli tietysti kiristänyt yhden pallon liian tiukalle, mikä lähti kuitenkin irti ns. ketjuruoskalla. Pallot kannattaa löytää korin ollessa ajoasennossa ja sitten laskea auto tonttiin, niin ei tule niin paljoa siivottavaa hydrauliöljyä ko. työstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816