Ote-säätiö aloittaa sittenkin kuntouttavan työtoiminnan etänä eli heidän omille sivuille on tullut viime lauantaina 25.4 tälläinen ilmoitus.
"Maanantaina 27.4.2020 aloitamme kuntouttavan työtoiminnan etäpalveluna Raision ja Naantalin asiakkaillemme."
Nopeaa tosiaan tuntuu aloittaminen olevan kun lauantaina ilmoitetaan ja maanantaina eli tänään pitäisi aloittaa.
Mitä tämä tarkoittaa?
23
769
Vastaukset
- Anonyymi
Etäyhteys tarkoittaa sitä että ollaan yhteydessä joko tietokoneen tai puhelimen välityksellä. Tosin kuntouttavan työtoiminnan toteuttaminen etänä kuulostaa kyllä aika järjettömältä idealta.
- Anonyymi
Mitenköhän se nippusiteiden pussitus mahtaakaan onnistua etänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenköhän se nippusiteiden pussitus mahtaakaan onnistua etänä?
Ei se onnistu mitenkään.
- Anonyymi
Mulla loppuu sopimus nyt kuun viimeinen päivä eli mitäs sitten tapahtuu?
- Anonyymi
Kun kuntouttavan työtoiminnan sopimus päättyy niin silloin se todellakin päättyy. Ilman uuden sopimuksen tekoa kuntouttavaa työtoimintaa EI voi jatkaa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei kuntavirkailija jatka sopimusta automaattisesti, koska tällöin kyseessä ei ole virallinen sopimus. Virallisen sopimuksen tiedät siitä että olet myös itse sen allekirjoitttanut.
Uusi sopimus voidaan tehdä kun poikkeuslaki ja rajoitukset poistuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuntouttavan työtoiminnan sopimus päättyy niin silloin se todellakin päättyy. Ilman uuden sopimuksen tekoa kuntouttavaa työtoimintaa EI voi jatkaa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei kuntavirkailija jatka sopimusta automaattisesti, koska tällöin kyseessä ei ole virallinen sopimus. Virallisen sopimuksen tiedät siitä että olet myös itse sen allekirjoitttanut.
Uusi sopimus voidaan tehdä kun poikkeuslaki ja rajoitukset poistuvat.Selvennystä nyt tähän sopimus asiaan.
Alkuvuodesta oli tarkoitus että toukokuussa alkaisi alueellinen kuntakokeilu ja sopimukset olisivat voimassa huhtikuun loppuun asti. Helmikuun puolessa välissä kuntakokeilusta päätettiin kuitenkin luopua taloudellisista syistä. Helmikuun puolenvälin ja maaliskuun puolenvälin aikana tehdyt sopimukset kattavat siis normaalisti sen kolme kuukautta eli eivät siis pääty huhtikuun viimeisenä päivänä. Maaliskuun puolenvälin jälkeen uusia tai jatko sopimuksia ei ole voitu tehdä Koronaepidemian vuoksi.
- Anonyymi
etänä ryhmäpuhelut. päiviltä jolloin olet tässä mukana saat 9e päivä. jos haluaa pussittaa nippusiteitä ne tuodaan sulle kotiin. sopimukset jatkuu normaalisti jos haluat sen jatkuvan.
- Anonyymi
Mulle tuli tänään työkkäristä kirje jossa luki että etä kuntouttava työtoiminta alkaa 27.4 ja siihen pitäisi osallistua. Kirje tuli auttamattomasti myöhässä vaikka postitus päivä oli 20.4. Kuka ottaa vastuun sillä nyt ei makseta työmarkkinatukea niiltä päiviltä jolloin olisi pitänyt osallistua.
- Anonyymi
Oma käsitykseni tästä etä kuntouttavasta on ollut se että se olisi vapaaehtoista ja jos osallistut siihen niin sulle maksettaisiin ylläpitokorvaus. Jos et osallistu niin saat edelleenkin työmarkkinatuen, mutta et ylläpitokorvausta. Olenko ollut siis väärässä tämän asian suhteen ja että se olisikin pakollista.
Kaveri sai viime viikolla tekstiviestin ohjaajalta jossa luki että on mahdollisuus osallistua etänä joten kaverikin käsitti sen niin että se on vapaehtoista.
Mulla sopimus kuntouttavasta työtoiminnasta voimassa tämän kuun loppuun eikä mulle ainakaan ole tullut mitään tiedotetta mistään että pitäisi osallistua.
Eikä työkkärin pitäisi mitään kirjeitä laittaa tuollaisesta vaan kyllä se palveluspaikan pitäisi ilmoittaa.
- Anonyymi
Joo,se on vapaaehtoinen, jos osallistuu saa sen osallistumisrahan eli sen 9e päivä ja bussikorttirahan.
- Anonyymi
Eipä ole mullekkaan mitään ilmoitusta tullu että pitäisi etä kuntouttavaan työtoimintaan osallistua.
- Anonyymi
Ote-säätiö ilmoittaa:
"Tällä viikolla valtioneuvosto linjasi, että kuntouttava työtoiminta voidaan asteittain aloittaa 1.6.2020 alkaen. Ote- säätiössä palvelua jatketaan vielä toukokuun osalta suuremmalta osin etäpalveluina. Haluamme toimia vastuullisesti ja toteutamme osan palveluista etäpalveluina myös toukokuun jälkeenkin. Olemme jokaiseen asiakkaaseemme henkilökohtaisesti yhteydessä ja kerromme jatkoista tarkemmin"- Anonyymi
Minun olisi pitänyt aloittaa etä kuntouttava työtoiminta, mutta mulla ei ollut siihen tarvittavia laitteita eikä ohjelmistoja. Seuraako nyt siis karenssi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun olisi pitänyt aloittaa etä kuntouttava työtoiminta, mutta mulla ei ollut siihen tarvittavia laitteita eikä ohjelmistoja. Seuraako nyt siis karenssi?
Kuntouttava työtoiminta etäyhteydellä on vapaaehtoista ja jos et siihen osallistu niin saat ihan normaalisti työmarkkinatuen, mutta ylläpitokorvausta et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puhelin riittää!
- Anonyymi
Täällä on mainittu että kuntouttava työtoiminta etänä olisi vapaaehtoista, mutta työministeriön mukaan asia on näin
" Mikäli kuntouttavan työtoiminnan palvelukeskus on suljettuna niin asiakkaalla on velvollisuus osallistua kuntouttavaan työtoimintaan etäyhteydellä jos palveluspaikka tarjoaa hänelle siihen mahdollisuutta. Palvelusta kieltäytyminen voi johtaa toimenpiteisiin. Mikäli palvelukeskus on auki ja työtoimintaa tarjotaan etäyhteydellä on tällöin asiakkaalla oikeus jatkaa kuntouttavaa toimintaa palvelukeskuksessa eikä etäyhteydellä toteutettavaa työtoimintaa ole tällöin velvollisuutta osallistua. Asiakkaan on itse huolehdittava laitteista ja ohjelmistoista sekä niiden toiminnasta etäpalveluiden aikana. Palvelukeskus ei ole velvollinen hankkimaan tarvittavia laitteita ja ohjelmia asiakkaille."- Anonyymi
Niin, eli jos tällä säätiöllä on mahdollisuutta tarjota etäyhteyttä, niin siinä tapauksessa tarttee osallistua siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli jos tällä säätiöllä on mahdollisuutta tarjota etäyhteyttä, niin siinä tapauksessa tarttee osallistua siihen.
Piti kysyy jo tossa äskeisessä vastausviestissäni, mut onko tää ote-säätiö siis sama kuin raina aiemmin oli..?
- Anonyymi
ote säätiö loppu ainakin naantalista
siksi siis etänä ehkä raisioon saakohan niiltä koneen kanssa millä sitä
etäotetta tehdään ja poistetaanko tämäkin viesti niin
sit tosi etääl hommia teemme 9ekee päivä ei paha- Anonyymi
Mikäs juttu tää oikein on että Ote loppunut Naantalista. Myös säätiön kotisivuilla ei ole enää mitään tietoa Naantalin yksiköstä eikä yhteystietoja eikä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs juttu tää oikein on että Ote loppunut Naantalista. Myös säätiön kotisivuilla ei ole enää mitään tietoa Naantalin yksiköstä eikä yhteystietoja eikä mitään.
Tässä tietoa asiasta:
http://aleksis.naantali.fi/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=20203239-4
- Anonyymi
Ote säätiön yhteyksissä taitaa olla jotain ongelmia nyt poikkeuslain aikana sillä olen yrittänyt tavoittaa ohjaajaa jo pitkään, mutta hän ei vastaa sähköposteihin eikä puhelimeen. Toimiikohan siellä mikään nyt poikkeuslain aikana.
- Anonyymi
kyl siel toimii kaikki,ainakin etätyö puhelut ym, tehtävät.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004887250- 2272558
- 262551
- 1571854
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133