Ahdistus kuolemasta

Anonyymi

Miten pääsee eroon kuolemanpelosta? Mua ahdistaa tosi paljon nykyään aamusin, päivisin ja eniten iltaisin kun yritän nukahtaa. Tulee tosi ahdistunut olo ja siitä seuraa hysteeriset itkukohtaukset. Ahdistaa vaan ajatus kuolemasta ja kaiken loppumisesta. Se alkoi vasta noin pari viikkoa sitten. En tiiä riippuuko tää maailmantilanne nyt koska ei tule tehtyä oikeen mitään ja sitten vaan miettii asioita. Mua ahdistaa/pelottaa pääasiassa oma kuolema mutta nyt parin päivän sisällä myös läheisten kuolema. Oon vasta aika nuori ja illalla mä oon parikertaa kun on ahdistanut ja itkettänyt niin jutellu äitille mutta sitten kun se kysyy että mikä mua ahdistaa niin oon sanonu vaan että "en tiiä" koska en jostain syystä halua sanoa sitä oikeeta syytä.

23

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä oon pelännyt kuolemaa noin 30 vuotta.Eli alkoi 15-vuotiaana kun sain ekan ison paniikkikohtauksen.Kohta täytän 44 vuotta. Mun äiti ei tiedä tästä. Mä en tiedä mikä sua lohduttais mutta mua ainakin auttaa se että saa elämäänsä mukavaa tekemistä ja muuta ajateltavaa. kannattaa "kerätä" mukavia muistoja joita ajattelee varsinkin kun se ahdistus iskee.

    • Anonyymi

      Hengelliset asiat ovat auttaneet monia, minuakin. Se tuo rauhan elämään ja kuoleman ajatukseen. Usko Jumalaan, ja siihen, ettei kaikki pääty tähän elämään, vaan on tuonpuoleinenkin. Itsekin olen puolison äkilllisestä kuolemasta selvinnyt Jeesuksen avulla. Jumala ja usko auttavat konkreettisesti kuolemanpelossa ja muissakin asioissa. Sillä totuus on, ettemme oikeasti tiedä, koska kenelläkin on lähtö edessä.

    • Anonyymi

      Kuoleman pelko on se peloista suurin.

      Vaikka itsekin pelkään läheisteni kuolemaa toisinaan, niin uskon 99,9 prosenttisesti siihen, ettei kuolemaa ole. Kehon me jokainen joudumme aikanaan jättämään, siitä emme pääse mihinkään, mutta Todellinen Olemuksemme ei katoa yhtään minnekään.

      Suosittelen lukemaan henkistä kirjallisuutta, mm. Michael Newtonin Sielun matka ja Sielujen tulevaisuus. Siinä alunperin ateistinen terapeutti on tehnyt hypnooseja monelle ihmiselle ja yllättynyt siitä, kun ihmisten ylitietoisuus on noussut tasolle, joka ei ole tästä maailmasta.
      Suosittelen myös asiasta puhumista jonkun henkisen ihmisen kanssa. Tai vaikka papin, jos on kovin kamala olo. Olen kokenut kuoleman pelkoa muutama vuosi takaperin kovasti, ja tiedän että se on yksi hajottavimmista tunteista.

      Itse taistelen pian rakkaan koirani lähtöä. Hänellä todettiin levinnyt syöpä. Tulen ikävöimään ja suremaan, mutta helpottaa se, ettei rakkaani Todellinen Olemus katoa koskaan, vaan pääsen hänen luokseen ihan vain ajattelemalla häntä. Kuolema ei tarkoita sitä, ettemme pääsisi rakkaittemme luokse <3

      Oikeastaan tässä samalla tulee mieleen, että kuoleman pelon ilmaantuminen on kutsu tutkimaan asiaa! Kuolemaa ei ole <3 <3 <3

      • Anonyymi

        Vain Jeesus on Elämän Herra, joka osaa auttaa ulos peloista ja ahdistuksista. New age ja henkiset asiat voivat auttaa hetkeksi ja pinnallisesti, mutta ne ovat sielullista valherauhaa, joka ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jeesus on Elämän Herra, joka osaa auttaa ulos peloista ja ahdistuksista. New age ja henkiset asiat voivat auttaa hetkeksi ja pinnallisesti, mutta ne ovat sielullista valherauhaa, joka ei kestä.

        Jeesus ei paljoa auta kun saa paniikkikohtausken ja yrittää vaan haukkoa ilmaa.Siinä tilanteessa ei todellakaan pysty alkaa rukoilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei paljoa auta kun saa paniikkikohtausken ja yrittää vaan haukkoa ilmaa.Siinä tilanteessa ei todellakaan pysty alkaa rukoilemaan.

        Kyllä on auttanut minua ainakin.

        Kerran olin tapaamassa tuttuani joka oli joutunut mielenterveysosastolle.
        Seuraavana yönä hyökkäsi jotain kummia päälleni. Olivat kai jotain demoneita jotka olivat tarttuneet sieltä osastolta.
        Jeesuksen nimessä ajoin ne pois. Ihan ulisivat kun lähtivät. Sen ulinan muistan.

        En usko mihinkään New Ageilmiöihin, ja joogiin, mindfullnesiin ym, ne ovat lähtöisin pahasta.
        Mutta Jeesukseen uskon!

        Voisithan mennä johonkin nuorten seurakuntaryhmään, tai onhan niitä neteilläkin.


      • Anonyymi

        Todella hyvää ja oikeaa tietoa kuoleman jälkeisestä "elämästä". Oikeasti kuolemaa ei ole. Myös entinen Lapinläänin ex lääninlääkäri Rauni-Leena Luukanen-Kilde kirjoitti saman nimisen kirjan; Kuolemaa ei ole.
        Rauni-Leena nukkui pois muutama vuosi sitten.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauni-Leena_Luukanen-Kilde

        Luin Rauni-Leenan useita teoksia. Itselläni oli niin vahva kuolemafobia, etten säästänyt rahaa, koska "tiesin", ettei minulla olisi enää monta vuotta elinaikaa. Kun kerroin huoleni ja pelkoni asianajalle Kotkassa 1970-luvulla, hän sanoi; et sinä kuole vielä vuosikymmeniin.

        Nyt olen 82v. En pelkää kuolemaa, koska jokaisella olennolla se kuitenkin edessä. Olisi jo helpottavaa päästä eteeriselle vyöhykkeelle, mutta odotan rauhallisesti siirtymistä kvarkkipilvi-olotilaan. Aikansa kutakin!

        Toivo Lång 82v. Inkeroinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvää ja oikeaa tietoa kuoleman jälkeisestä "elämästä". Oikeasti kuolemaa ei ole. Myös entinen Lapinläänin ex lääninlääkäri Rauni-Leena Luukanen-Kilde kirjoitti saman nimisen kirjan; Kuolemaa ei ole.
        Rauni-Leena nukkui pois muutama vuosi sitten.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauni-Leena_Luukanen-Kilde

        Luin Rauni-Leenan useita teoksia. Itselläni oli niin vahva kuolemafobia, etten säästänyt rahaa, koska "tiesin", ettei minulla olisi enää monta vuotta elinaikaa. Kun kerroin huoleni ja pelkoni asianajalle Kotkassa 1970-luvulla, hän sanoi; et sinä kuole vielä vuosikymmeniin.

        Nyt olen 82v. En pelkää kuolemaa, koska jokaisella olennolla se kuitenkin edessä. Olisi jo helpottavaa päästä eteeriselle vyöhykkeelle, mutta odotan rauhallisesti siirtymistä kvarkkipilvi-olotilaan. Aikansa kutakin!

        Toivo Lång 82v. Inkeroinen

        Luukanen oli okkultisti. Okkultismia ei voi kenellekään suositella, Se on pimeyden voimista. Olin siinä itsekin ennen kuin tulin uskoon. Vain Jeesus voi vetää pois pimeydestä ja saatanan eksytyksistä ja antaa rauhan ja iankaikkisen elämän kerran taivaassa niin kuin raamattu opettaa. Muu on eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on auttanut minua ainakin.

        Kerran olin tapaamassa tuttuani joka oli joutunut mielenterveysosastolle.
        Seuraavana yönä hyökkäsi jotain kummia päälleni. Olivat kai jotain demoneita jotka olivat tarttuneet sieltä osastolta.
        Jeesuksen nimessä ajoin ne pois. Ihan ulisivat kun lähtivät. Sen ulinan muistan.

        En usko mihinkään New Ageilmiöihin, ja joogiin, mindfullnesiin ym, ne ovat lähtöisin pahasta.
        Mutta Jeesukseen uskon!

        Voisithan mennä johonkin nuorten seurakuntaryhmään, tai onhan niitä neteilläkin.

        tiedätkö mikä on paniikkihäiriö.Ei siinä kuulla ja nähdä harhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei paljoa auta kun saa paniikkikohtausken ja yrittää vaan haukkoa ilmaa.Siinä tilanteessa ei todellakaan pysty alkaa rukoilemaan.

        No ei pysty mut Jumala kuulee se huudonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvää ja oikeaa tietoa kuoleman jälkeisestä "elämästä". Oikeasti kuolemaa ei ole. Myös entinen Lapinläänin ex lääninlääkäri Rauni-Leena Luukanen-Kilde kirjoitti saman nimisen kirjan; Kuolemaa ei ole.
        Rauni-Leena nukkui pois muutama vuosi sitten.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauni-Leena_Luukanen-Kilde

        Luin Rauni-Leenan useita teoksia. Itselläni oli niin vahva kuolemafobia, etten säästänyt rahaa, koska "tiesin", ettei minulla olisi enää monta vuotta elinaikaa. Kun kerroin huoleni ja pelkoni asianajalle Kotkassa 1970-luvulla, hän sanoi; et sinä kuole vielä vuosikymmeniin.

        Nyt olen 82v. En pelkää kuolemaa, koska jokaisella olennolla se kuitenkin edessä. Olisi jo helpottavaa päästä eteeriselle vyöhykkeelle, mutta odotan rauhallisesti siirtymistä kvarkkipilvi-olotilaan. Aikansa kutakin!

        Toivo Lång 82v. Inkeroinen

        >> Toivo Lång 82v. Inkeroinen <<

        Toivon säilymisen kannalta kannattaa vaihtaa lukemiset raamattuuni, jotta toivo ei valu hukkaan. Sillä ilman, että on Jeesuksen Kristuksen ottanut vastaan Vapahtajanaan ei ole toivoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei pysty mut Jumala kuulee se huudonkin.

        Kyllä Jeesus auttaa paniikkikohtauksen keskelläkin. Hän on kaikkivoipa ja sanoo raamatussa: "avuksesi huuda minua hädän päivänä ja minä tahdon auttaa sinua". Mutta hän jatakaa, että "sinun pitää myös kunnioittaman minua".

        Jeesus haluaa auttaa sinua enemmänkin kuin vain kertaluontoisesti eli hän haluaa auttaa myös sielusi/henkesi kerran taivaan portista sisälle, pelastamalla sinut omakseen uskon kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Toivo Lång 82v. Inkeroinen <<

        Toivon säilymisen kannalta kannattaa vaihtaa lukemiset raamattuuni, jotta toivo ei valu hukkaan. Sillä ilman, että on Jeesuksen Kristuksen ottanut vastaan Vapahtajanaan ei ole toivoakaan.

        Tällaiset viestit panee ärsyttämään kun näkee että järkipuhe ei auttaisi. Asian näkee vähän laajemmin jos katsoo koko ihmiskuntaa eikä vain yhtä uskontoa. Totuus on uskonnon muotoja korkeampi. Totuus on silti yksi, kuten kristittyjen Jumalakin. Maallisella tasolla ollaan sekaisin nimien kanssa. Yhtä hyvin voisi sanoa että kirkko on saatanasta kun se ei ole Jumala, mutta kuten sanoin järkipuhe ei auta. Uskokaa siihen minkä tiedätte todeksi.


    • Anonyymi

      Tämän hetkinen tilanne Suomessa ja ympäri maailmaa saattaa lisätä ahdistusta.
      Sekin vaikuttaa ahdistukseen ja pelkoihin kun ihmisiä joka puolella kuolee tähän coronaan.

      On täysin ymmärrettävää että tulee mieleen erilaisia pelkoja ja mun mielestä se on ihan normaalia. On hyvä antaa tunteiden tulla. Jos yrittää estää ikäviä ajatuksia ja tunteita, yrittää kieltää ne, niin usein se vain pahentaa olotilaa.

      Aloittaja kertoo jutelleensa äitinsä kanssa mutta ei sitten kuitenkaan uskalla kertoa ahdistuksen syytä, mikä sen aiheuttaa. Suosittelen kertomaan koska silloin on helpompi puhua pelottavastakin asiasta. Äiti ihan varmasti ymmärtää, eikä sitäkään voi tietää jos äitikin on ajatellut samanlaisia juttuja, koskeehan etenkin tämä corona-tilanne ihan kaikkia.
      Vanhemmat voivat pelätä lastensa puolesta ja päinvastoin. Unohtamatta muitakaan omaisia ja läheisiä.

      Puhuminen on paras keino purkaa omaa mieltään ja ajatuksiaan sekä tuntemuksiaan.

      • Anonyymi

        Aiti ei välttämättä ymmärrä,, kyllä lapsi joka on parikymmentä vuotta asunut äitinsä kanssa tietää mitä äidille voi puhua ja mitä ei, jos äiti on pinnallinen, hänelle voi puhua vain tyylistä ja muodista,


    • Anonyymi

      Olin murheellinen nuorena myös kuoleman ajatuksesta,

      Ajatukset ovat ajatuksia ja tunteita tulee,

      Elämän edessä on oltava nöyrä, läheisten poismeno on aina järkytys, mutta muistoissa he pysyvät

      Miten tähän vastaisi, en löydä sanoja

      Se pitää vain hyväksyä osaksi elämää ja jatkaa iloiten matkaa muun luomakunnan rinnalla

    • Anonyymi

      Miten pääset eroon kuolemanpelosta? Siten, että vanhenet. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän pelkäät kuolemaa. Lopulta, saatat jopa kaivata sitä. Näin se vain menee.

      Nauti nuoruudestasi, vaikka ei sekään kaikille kovin ruusuista ole, toisille on toisille ei. Kuitenkin, se on elämää ja se pitää ottaa vastaan sellaisena, kuin se tulee.

      Kaikkia meitä on nuorena pelottanut kuolema. Se on normaalia eikä mikään paniikki. Mutta pitkän elämän elettyäsi ehkä huomaat nuoruuden pelkosi turhiksi.

    • Anonyymi

      Itse olen käynyt 2 kertaa kuoleman portilla. Olin jo varma, että en enää selviä.
      Toinen oli tapaturma ja toinen terveydellinen yllätys.
      Ne tulivat eteeni ilman että olin ajatellut kuolemaa tai kuolemista sen enempää koskaan. Hautajaisissa olin kyllä käynyt.
      Olen yhä alle keski-ikäinen eli melko nuori ja ei ole yleistä että minun ikäisenä olisi kohdannut kuoleman rajaa.
      No, aloituksen asia.
      Kuolema on yhtä luonnollinen kun syntymä.
      Ihmisessä on sielu joka asettuu ihmiseen syntyessä ja poistuu kun ihminen kuolee.
      Sielu elää.
      On selvää, että kuolema voi pelottaa, jos on itse heikko tai riippuvainen jostakin.
      Itse olen yrittänyt kohdata Jumalan tarkoituksen elämästä ja se on helpottanut.
      En kuole yksin enkä jää yksin minnekään vaan enkelit ovat vastassa silloin kun se hetki tulee minulle. Muilla on sama asia. Muutenhan sitä eksisi jos ei olisi ketään ohjaamassa, aivan kuten tässä elämässäkin. Tiedän, että minun on hyvä olla sitten, kun kuolema erottaa sieluni kehostani. TIedän että minun on nytkin hyvä olla, kun olen täällä. Se on asenteesta vaan kiinni. Siihen asti hymyillään täällä ja autetaan toisiamme, kunnes siirrymme eteenpäin luojan tarkoituksissa.

    • Anonyymi

      Kuolemasta ja iankaikkisuusasioista kannattaa lukea raamatusta.

      Henkivalloista saadut kanavoidut viestit yms., kuten Luukasen automaattikkirjoituksella yms. saadut viestit, vievät ihmisen harhaan, sillä saatanan tarkoituksena on eksyttää ihminen kiinnostumaan enkeleistä ym. henkimaailman asioista väärällä tavalla.

      Jumala on kaiken luonut. Hän on raamatun mukaan Henki, joka asuu taivaassa. Hän myös tietää, mihin hänen luomansa ihminen eli ihmisen henki menee kuoleman jälkeen.

      Jeesus tuli osoittamaan meille, minkälainen Isä on. Hän tuli myös kertomaan ihmisille iankaikkisuudesta. Raamatun mukaan vain usko Jeesukseen ja omien syntien anteeksipyytäminen ja -saaminen häneltä on ainut tie Isän Jumalan luokse.

      Kannattaa siis lukea raamattua, erityisesti jokin evankeliumeista, vaikka Johanneksen evankeliumi, jos on kuoleman pelkoa ja kysymyksiä taivaasta ja Jumalasta. Ja rukoilla, että Jumala auttaisi evankeliumin ymmärtämään oikein.

      Jos ei omista raamattua, netistäkin löytyy esim. Finbible-sivusto, josta raamattua voi lukea ja ladata pdf-versiona.

      Raamatun selitystä voi kuunnella esim. Raamattu kannesta kanteen-ohjelmasta, joka löytyy Sansan sivuilta, kohdasta Rkk.

      Taivas TV7 ja One Way TV ovat kristillisiä tv-kanavia, jotka löytyvät netistäkin ja joista löytyy myös esirukousohjelmia, jonne voi lähettää vaikka omia rukouspyyntöjä uskovien rukoiltavaksi.

    • Anonyymi

      Itsari varma ratkaisu kaikkiin ongelmiin myös koronaan.

      Ei kuolemasta kannata ahdistua. Elämä on suurelta osin pelkkää paskaa. Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu. Tämä ei varmasti muutu vaikka koronasta selvittäisiin. Itsari on hyvä ratkaisu sillä pääsee kerralla eroon koronasta ja ihan kaikesta. Tuollainen muiden vouhotus ympärillä asiasta joka ei kosketa itseäni mitenkään on hyvä syy päästä täältä pois.

    • Anonyymi

      Itse ajattelen,että tänne syntymääni en muista,joten kuolemakin varmaan tapahtuu vähän samoin.. Eli älkää pelätkö. Jokainen joutuu sen kohtaamaan. Eletään nyt ja ei ajatella. Ollaan ystävällisiä kaikille.

    • Anonyymi

      Mulla on sama homma kuin aloittajalla. Tänä vuonna 10 vuotta ensimmäisestä kunnon ahdistuskohtauksesta kun hakkasin huonekaluja ja huusin eieieieieieiei.
      Aina tulee kun menee nukkumaan.
      Nykyään on sellainen kauhun tunne ilmassa. Pelottaa mennä nukkumaan kun tietää että ajatus siitä että joutuu kuolemaan tulee päähän ja sitten mennään. Pari yötä sitten tuntui kuin sydän olisi tullut rinnasta ulos.
      Olen nyt vakavissanina harkinnut lääkärille menoa. Jos saisi vaikka sellaiset lääkkeet kun ottaa yhden niin nukahtaa siihen paikkaan ja heti.

      Ja kaiken maailman jumalat ja jeesukset saa painua sinne minne ei paista.

    • Anonyymi

      Eroon pääsee siten, että työstää ajatuksiaan ja suhtautumistaan kuolemaan, kunnes kykenee hyväksymään sen yhtä normaalina asiana kuin syntymän. Kysehän on siitä, että sitä ei voi, halua tai kykene hyväksyä, syystä tai toisesta. Ja ne syyt siihen täytyy löytää.

      Elä elämääsi kun olet elossa ja kuole kun olet kuolemassa. Älä siis tee kuolemaa koko elämäsi ajan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe