Lävistykset in???

dawn

Ennen lävistyksillä tahdottiin ilmaista erilaisuutta ja persoonallisuutta. Mutta nyt lävistykset ovat muoti-ilmiö. Kaikki teini tytöt tahtovat (raa'asti yleistäen) napaansa korun. Miksi? Koska se on hieno ja muodikas. Ennen taas lävistyksiä kammoksuttiin. Siksi vanhemmatkaan eivät kovinkaan nopeasti suostu antamaan lupaa lävistyksen tekemiseen. Itse kauhistuin, kun kun huomasin että joka toisella vastaantulijalla on koru jossain päin naamaa tai juuri siellä navassa. Koska se on muodikas. Ajatelkaa, sitten kun muodin huuma menee ohi, sulla on vieläkin se koru. Haluaisit sen pois. Sitten kauniiseen napaasi jää ruma arpi. Miettikää nyt vähän! Ja se joka on päättänyt ottaa lävistyksen, ei ulise pientä kipua joka tuntuu silloin kun korua laitetaan. Ja ei myöskään niitä suuria kipuja korun laittamisen jälkeen. Läväri saattaa tulehtua ja pahimmassa tapauksessa kasvaa ulos. Ja se sattuu. Minusta typerintä on se, että lapset tekee lävärin salaa. Kuitenkin joku päivä äiti ja iskä huomaa sen. Ja yleensä valitaan 'se halvin paikka'. Lävistys maksaa yleisesti n. 40-50 euroa. Jos laittaa halvemman lävistyksen (tai ampumalla) on suurempi riski että lävistys tulehtuu. Ja napalävistyksen parantuminen vie aikaa. Jopa vuosia! Se mätii, on punainen, hankaa, vuotaa verta.. Onko sitten kivaa? Joten harkitkaa lävistystä tarkoin ja puhukaa vanhemmillenne. Vaikka vanhemmat sanoisivat ei, saattaa se olla ihan hyvä juttu, sillä itsekin varmaan pääset muotihuumasta eroon parissa kuukaudessa...
Tietoa lävistyksistä:
http://www.yazka.com/

12

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M2KD

Mä olen erittäin samaa mieltä, eli lävistykset on huono juttu. Korvakorut (perinteiset siis) on ainoo mikä on ok. Jos tyttö/nainen ottaa lävistyksen nenään/muualle korvaan/kieleen tms niin kyllä pää kääntyy pois vaikka muuten olisi ok ihminen.

Poika, 17, Helsinki

• dawn

Minun mielestä lävistykset on ihan hienoja, mutta ne ei sovi kaikille ihmisille. Harkitkoon ennen kuin ottavat. Se on mun mielipide.

• vanhassa vara parempi

Mä oon samaa mieltä mut toisaalta parempi koru kun tatuointi jotka nekin on ny muodis... sitä ei saa sit millään pois... tosi hauskaa vanhana mummona tai pappana kun on joku ääliömäinen tipu olkapäässä... ;) Ite oon kyl ajatellu ottaa pienen napin nenään mut en muodin takia vaan koska mä ite tykkäisin...

• Naparengas

Mun mielestä lävistykset on edelleen sellai asenne-juttu.. Ei kukaan nyt ihan pelkän muodin takia sellast kärsi.. Ja niistä jää arpikin.

• neg

niin on asennejuttu niin, mutta se asenne on muotii, joka pistää tollasta haluamaan :D

Ainakin noin on tosi useassa tapauksessa, mutt siis ei tietenkään 100%:sti kaikiss...

• lil*PrInCes

mä en ainakaa haluis napakoruu siks että se on muotii!!
      mä oon halunnu semmosen jo pari vuotta, ja pitää vissii oottaa viel kans kaks vuotta jotta saan.. ku mun porukat ei anna lupaa ni laitan sen sitte ku saan ite päättää omista asioistani.
      jos mä saisin nyt tehä ihan mitä vaan ottaisin varmaanki lävistyksen napaa ja nenää.. ja siks ku mä ite haluisin enkä koska se ois muotii!!!

• DjMemmu

mä en voi käsittää mitä vastenmielistä on lävistyksissä! mulla ittelläni on huulessa ja nenässä oli kaks viä pari kuukautta sitte! mun äite anto mun laittaa ne,ihan ite!ja vaikka mä laitoin ite mulla ei ykskä koru tulehtunu! ei oo mätiny ikinä! kaikista eniten mua raivostuttaa ku vanhat ihmiset kattoo kieroon!mä en käsitä! mä oon vasta 15, mut aion ottaa tatuoinnin kesällä! mun äitelläki on yks ja isällä neljä! ehkä se on syy tai siis geeneissä! mut ei niille olla koskaan sanottu mitään niitten tatuoinnesta mut kyllä nuoria katotaan kieroon!...rasismia...

• tyttö 88

mä haluaisin laittaa nenäkorun mut mä en tiedä uskallanko käykö se kipeää ja onko siinä hirveä riski tulehtua ja miten se voi tulehtua???????????
        kerro mulle nenäkorusta please!!!

• djmemmu
        tyttö 88 kirjoitti:

mä haluaisin laittaa nenäkorun mut mä en tiedä uskallanko käykö se kipeää ja onko siinä hirveä riski tulehtua ja miten se voi tulehtua???????????
        kerro mulle nenäkorusta please!!!

mä kyll suosittelen ett laitat sen sitte liikkeessä!ne ei paljo maksa..mulla oli vaan tuuria ku ne ei ikinä oo tulehtunu! kaiken perus on se ett desinfioit korun ainaki aluks kaks kertaa päiväs! mä ainaki eka jääpalalla "jäädytin" nenäni ja sitte hakaneulalla painoin läpi!ei se paljoo sattunu..se toinen mikä mulla oli nenässä oli semmonen "sonnin rengas" tossa nenän ees..sen mä painoin korulla läpi vaa raa`asti..se sattu sitte vähä enemmän!..mä en oo ihan varma miten liikkeessä ne laitetaan,mut riski on ainaki pienempi tulehtua!laitat sen liikkeessä tai ite, muista desinfioida se!mutta jos jostain syystä alkaa tulehtua,ota heti pois!

• tyttö 88
        djmemmu kirjoitti:

mä kyll suosittelen ett laitat sen sitte liikkeessä!ne ei paljo maksa..mulla oli vaan tuuria ku ne ei ikinä oo tulehtunu! kaiken perus on se ett desinfioit korun ainaki aluks kaks kertaa päiväs! mä ainaki eka jääpalalla "jäädytin" nenäni ja sitte hakaneulalla painoin läpi!ei se paljoo sattunu..se toinen mikä mulla oli nenässä oli semmonen "sonnin rengas" tossa nenän ees..sen mä painoin korulla läpi vaa raa`asti..se sattu sitte vähä enemmän!..mä en oo ihan varma miten liikkeessä ne laitetaan,mut riski on ainaki pienempi tulehtua!laitat sen liikkeessä tai ite, muista desinfioida se!mutta jos jostain syystä alkaa tulehtua,ota heti pois!

voi kiitos on kiva kun kerroit nenäkorusta enemmän koska itse en tiennyt kaikkea kiitti tosipaljon!!

• kielo

surullista että kapina riisutaan kapinallisten omin välinein.punkista tulee poppia.vaihtoehdoista valtavirtaa.
      mulla on korut kielessä ja nännissä,ei siksi miltä ne näyttää vaan siksi miltä ne tuntuu,aah.kylmä rengas nännillä on aika vinkeä.

• dawn

Lävistystä ei kannata desifioida, sillä se kuivattaa ihoa. Kuuma vesi riittää. Kielessä oleva lävistys on sitten eri asia ja siihen on omat aineensa. Ottakaa selvää ennen kuin edes harkitsette tuollaista. Kotona ei kannata missään nimessä tehdä mitään lävistystä. Olen kuullut että kielilävistyksiäkin on tehty ampumalla. Se 'ase' on täynnä bakteereja ja siitä voi saada vaikka mitä tauteja, kun sitä ei voi kunnolla desifioida käytön jälkeen, ja vaikka siinä olisikin kertakäyttöinen pää. Seuratkaa muotia, mutta älkää pilatko ihoanne! Käykää täällä jos haluatte hoito-ohjeita:
      http://www.yazka.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      122
      4822
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      168
      3702
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      46
      3168
    4. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      21
      3143
    5. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      37
      1640
    6. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      39
      1261
    7. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      36
      1157
    8. Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.

No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1070
    9. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      23
      1044
    10. Jos hän pyytäisi luokseen!?

Uskaltaisitko mennä?
      Ikävä
      81
      993
    Aihe