Usean arkin skannaus

Anonyymi

Kuinka saan skannattua useamman arkin samalle liitteelle? Siis mulla on kuusi sivua skannattavaa, ja joka sivu skannaantuu omaan tiedostoon, tällaista sähköpostia on tyhmä lähettää, kuuden liitteen kera.
Mulla nyt tietokone W 10, aiempi oli W7, ja skannaus ok. Jostain asetuksista se pitäisi löytyä, mutta kun en löydä. Netin ohjeista en vaan saa selkoa.
Skanneri on Epson V370.
Toivottavasti joku viisas osaa neuvoa. Toivoo Onneton tunari

21

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytä online pdf-konvertoijaa eli lataa kaikki ne x kpl skannattuja kuvia sivulle

      https://smallpdf.com/jpg-to-pdf

      ja komenna tekemään niistä yksi nätti pdf-tiedosto.

      Sitten vaan lataat sen yhden tiedoston ja liität viestisi kainaloon.

      Nopeaa ja mukavaa on pdf-konvertointi.

      • Anonyymi

        Samalla menee tiedostot yleiseen jakeluun.


      • Anonyymi

        Kopsukone tekee pdf:än vaihka neljästä sivusta tuksun kuvia.


    • Anonyymi

      Eihän tuo mikään temppu ole tehdä jälkeenpäin, mutta skanneri ei sitä osaa.
      Ei sitä ole tyhmää lähettää, jos sivut on järkevän kokoisia.
      Riippuu vastaanottajasta ja dokumentin aiheesta, kannattaako siitä tehdä yksi suuri sivu, vai lähettääkö numeroituna nippuna.
      dokumentit kannattaa kuitenkin aina muuntaa pdf:ksi, ellei skanneri sitä heti osaa, koska acroread tai vastaava on joka koneessa..

      Jos on sitä niin mainostettua googlen käyttötaitoa niin ohjeita löytyy vaikka lampaat söis:
      Hae, pdf tiedostojen yhdistäminen

    • Anonyymi

      hp officejetti osaa yhdistää

      • Anonyymi

        Olen kyllä aika varma että se epsonin koneelle asennettava juttu osaa yhdistää ne sivut mikä lie epson scan se nyt oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä aika varma että se epsonin koneelle asennettava juttu osaa yhdistää ne sivut mikä lie epson scan se nyt oli

        No sitä mieltä itsekin olen, mutta kun en mistään asetuksista hakemallakaan löydä kyseistä säätöä. Tai sitten se on joku aivan simppeli, tai ohjeessa ei ole sanaakaan pdf-tiedostojen yhdistämisestä, vaikka siitä olisi kysymys .
        t. aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä mieltä itsekin olen, mutta kun en mistään asetuksista hakemallakaan löydä kyseistä säätöä. Tai sitten se on joku aivan simppeli, tai ohjeessa ei ole sanaakaan pdf-tiedostojen yhdistämisestä, vaikka siitä olisi kysymys .
        t. aloittaja

        Ne arkit pitää olla siinä syöttölukijassa ja ainakin vaatimammissa kuluttajaversioissa pitää käynnistää skannaus koneelta käsin ja olla valittuna asiakirjamuoto pdf. Jossakin kalliimmissa versioissa onnistuu myös sieltä skannerin namikasta, mutta budjettimalleissa ei ole pdf:ää sieltä buttonin takaa skannattavissa, vain jpeg-muotoa win kuvakansioon

        Tässä omassa WF-2760 mallissa näkyy epson scan ohjelmassa alhaalla pikkuriikkinen kansion näköinen painike (ei lue mitään) josta avautuu "tiedoston tallennusasetukset"
        siellä lukee
        Kuvatiedoston muoto PDF (*.pdf)
        Paperikoko A4(210 x 297 mm)
        Suunta: Pysty
        Marginaali (Vasen, Yläreuna)(0,00mm, 0,00mm)
        Sivujen lukumäärä: Tallenna tiedosto, kaikki sivut
        Pakkaustaso: Normaali pakkaus
        Tekstiasetus: Ei


      • Anonyymi

        Samsung laser multifunction (monta vuotta vanha) osaa myös skannata suoraan PDF:ksi (siten että testi on ääkkösiä eikä kuvaa) ja monisivuisesti. Tässä on semmoinen jekku että softaa/driveriä asennettaessa pitää valita se vaihtoehto joka ei ole "automatic", vain siten saa ruksattua mukaan tuon PDF konversion, noin on joidenkin muidenkin skannereiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsung laser multifunction (monta vuotta vanha) osaa myös skannata suoraan PDF:ksi (siten että testi on ääkkösiä eikä kuvaa) ja monisivuisesti. Tässä on semmoinen jekku että softaa/driveriä asennettaessa pitää valita se vaihtoehto joka ei ole "automatic", vain siten saa ruksattua mukaan tuon PDF konversion, noin on joidenkin muidenkin skannereiden kanssa.

        Tuossa ei ole dokument feederiä, skannausohjelmassa valitaan skannataanko multi-page vai ei, jos multi-page niin jokaisen sivun skannauksen jälkeen se kysyy skannataanko vielä, jossa vaihdetaan ensin uusi doku läpän alle.


    • Anonyymi

      En usko että skanneri ohjelmat tekevät skannattujen liitoksia. Mutta niitä voidaan yhdistää komentokehoitteessa pdfunite komennolla.

      pdfunite 1.pdf 2.pdf yhdistetty.pdf

    • Anonyymi

      Arkinsyöttölaitteen kautta skannatessa sivuista tulee automaattisesti monisivuinen pdf.

      • Anonyymi

        Kyllä officejetissä kysyy "onko vielä skannattavia sivuja" ja yhdistää ne automatic


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä officejetissä kysyy "onko vielä skannattavia sivuja" ja yhdistää ne automatic

        Siis lasilta skannattaessa- jäi tuosta pois


    • Anonyymi

      Tuossa V370 mallissa pitäisi tulla mukana Document capture pro ohjelmisto jossa on enemmän vaihtoehtoja skannauksen suhteen kuin niissä epsonin perusohjelmistoissa,

    • Anonyymi

      Canonin skannerit osaavat tehdä useasta arkista yhden PDF:n. Itse olen myymässä tai antamassa pois aika vanhaa yrityskäyttöön tarkoitettua värilasermonitoimilaitetta, jossa skanneri toimii hyvin mutta värit loppumassa. Voin laittaa syöttölaitteeseen pinon paperia ja yhtä nappia painamalla saan niistä tuloksena yhden pdf:n suoraan tietokoneelle tai USB-tikulle. Jos skannaan kaksipuolisia sivuja, niin syötän niitä yksitellen puoli kerrallaan ja viimeisen sivun jälkeen valitsen, että valmis. Saan sitten niistä yhden PDF-dokumentin , jossa on jokainen skannattu sivu. Helppoa. Tosin kukaan ei näytä haluavan sitä edes ilmaiseksi, joten vien sen kohta elektroniikkaromunkierrätykseen...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "On se kumma, ettei kansa osaa itse etsiä mitään."

        Vaan on täällä muuten "osaavaa" porukkaa kun ovat hoxanneet et w=p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se kumma, ettei kansa osaa itse etsiä mitään."

        Vaan on täällä muuten "osaavaa" porukkaa kun ovat hoxanneet et w=p

        Mitä tarkoittaa "w=p"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "w=p"?

        "w=p" > Windows on Paras.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe