Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koronarajoitukset eivät tunnu loppuvan

Anonyymi

Korona ottaa todella koville. Vaikka tiedän tilanteen ja hyväksyn rajoitukset. Silti ne tuntuvat liian pitkiltä. Tämä kesä näyttää olevan monella tapaa piloilla. Tynkä Iltatoreja ei kannata järjestää. Ne olisivat laiha lohtu. Puolisyksy elokuu ei ole enää mitään. Ehkä tämä on ihmiskunnan rangaistus. Aukaisisivat edes kirjastot.
Tapahtumia enemmin minua harmittaa, että en voi mennä katsomaan iäkästä äitiäni. Myös eri kaupungissa asuva kihlattuni jää näkemättä, jos rajoitukset ovat voimassa ylipitkään.
Tämä kaikki on johtanut siihen, että olen ruvennut ajattelemaan itsemurhaa, Mikäli rajoituksia ei ryhdytä purkamaan kesään mennessä, niin sillä arvaamattomat seuraukset. Masennus tulee lisääntymään, itsemurhat, väkivaltaa ja levottomuutta tulee enemmin.
On turha puhua, että talvella kaikki on ohi. Silloin kaikki on liian myöhäistä. Rajoitukset täytyy purkaa viimeistään heinäkuun alussa. Silloin vielä pystyy pelastamaan jotain, mitä pelastettavissa on.
Joka kerta, kun pääministeri saapuu tiedoitustilaisuuteen odotan, että hänen suustaan tulisi sanat, että karanteeni on purettu. Taitaa olla turha odottaa karanteenin purkua.
Ensiviikolla saattaisi olla vielä pieni toivonkipinä , mutta pelkään, että tätä piinaa jatketaan vielä. Koronasta tietenkin voisi päästä nopeammin eroon lähettämällä ilmaan myrkkykoneita, mutta ypäriston kannalta se vaihtoehto on hankala.
Ehkä Koronaan löytyy lääke luonnosta. Eräs tällainen voisi olla havupuista saatava pihka, josta voisi jalostaa Koronaan lääkettä.
Kokeilin itse punkin oireisiin pihkaa, joka helpotti oloani merkittävästi.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet heittäytynyt liian vahvasti masennuksen puolelle. Rajoitukset eivät loppujen lopuksi ole niin kovin suuria, ellei kuulu iän tai sairauksien vuoksi riskiryhmiin. Sunnuntaina maan hallitus pohtii rajoitusten keventämistä, mutta jo nytkään rajoitukset eivät estä omia toimia täysin. Liikenne toimii muuten normaalisti, mutta aikatauluja on vähän harvennettu. Voit aivan vapaasti käydä tapaamassa kihlattuasi ja ellei äitisi ole jossain laitoshoidossa, joissa vierailut on kielletty, voit käydä tapaamassa häntäkin varauksin. Mikäli äitisi kuuluu iän tai sairauksien johdosta riskiryhmään, tapaamisessa tulee noudattaa varovaisuutta, esimerkiksi hengityssuojin tms.
      Ulkoillahan voi aina vaikkakin isojen porukoiden kokoontuminen on kiellettyä.

      Lääkkeitä ja rokotteita etsitään aktiivisesti kaikkialla maailmassa. Ulkoisesti käytettävät lääkkeet, kuten mainitsemasi pihka ei auta laisinkaan virustauteihin.

      • Anonyymi

        Juuri näinhän se on.

        Netin ja Ylen ja Sanoman trollit ne vain uhkailee asioilla, joille ei ole mitään järkevää perustelua.


        Kannattaa kuunnella Sanna Marinia ja THL:ää, niin ahdistus lievenee pikku hiljaa 🌞👍🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näinhän se on.

        Netin ja Ylen ja Sanoman trollit ne vain uhkailee asioilla, joille ei ole mitään järkevää perustelua.


        Kannattaa kuunnella Sanna Marinia ja THL:ää, niin ahdistus lievenee pikku hiljaa 🌞👍🙂

        "Kannattaa kuunnella Sanna Marinia ja THL:ää, niin ahdistus lievenee pikku hiljaa 🌞👍🙂"

        No ei nyt ihan noinkaan mutta tottakai lehdet ja media lietsoo paniikkia kun se myy paljon paremmin kuin tavallisen tylsät uutiset.

        AhdistunutMies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kannattaa kuunnella Sanna Marinia ja THL:ää, niin ahdistus lievenee pikku hiljaa 🌞👍🙂"

        No ei nyt ihan noinkaan mutta tottakai lehdet ja media lietsoo paniikkia kun se myy paljon paremmin kuin tavallisen tylsät uutiset.

        AhdistunutMies

        En oo ykllä ite jaksanu yksiäkään uutisia telkkaristaseurata enää vuosiin. Ne uutismusatkin ovat niin kankusta,. ei niitä voi oppia sietämään. Vaihtoehtomediat ovat vähän mielenkiintoisempia


    • Anonyymi

      Tämä tilanne varmasti ahdistaa hyvinkin monia monin eri tavoin.
      Vaatii kärsivällisyyttä ja jaksamista tämä odottaminen, milloin kaikki palautuu suurin piirtein entiseksi.

      Kun ajattelee että ei tämä ole kuitenkaan ikuista niin luulisi sen vähän helpottavan odottelua.
      Ja eikös ole sanottu että; hyvää kannattaa odottaa.

      Tällä hetkellä tuntuu ikävältä, mutta kun sen ajattelee siten kuinka hyvältä tuntuu sitten kun tämä on ohi niin se antaa tsemppiä jaksamiseen.

    • Anonyymi

      Ehkä se auttaa koronavirukseen jos juo käsidesit?

      MasentunutMies

      • Anonyymi

        Tai piikittää käsidesiä suoniin, Trump.

        MasentunutMies


      • Anonyymi

        Alko ja lähikaupat on auki. Ei tarvitse turvautua käsidesiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alko ja lähikaupat on auki. Ei tarvitse turvautua käsidesiin.

        Pitäis olla sit ainakin 80% vodkaa mut sitten tarvis päästä Viroon asti. Suomesta kun ei sellaista saa ellei ala itse keittelemään kotipolttoista. Puuttuu vaan pelit ja vehkeet ja lisäks se on laitonta ja myös hieman vaarallista touhua jos ei tiedä tasantarkkaan mitä tekee.

        AhdistunutMies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis olla sit ainakin 80% vodkaa mut sitten tarvis päästä Viroon asti. Suomesta kun ei sellaista saa ellei ala itse keittelemään kotipolttoista. Puuttuu vaan pelit ja vehkeet ja lisäks se on laitonta ja myös hieman vaarallista touhua jos ei tiedä tasantarkkaan mitä tekee.

        AhdistunutMies

        JUo litran puteli vodkaa siinä sulle 80prossaa vai etkö jaksa?


    • Anonyymi

      Kannattaa rueta miettimään, mihin asioihin ei voi vaikuttaa ja mihin voi. Turha käyttää energiaa siihen miettimiseen ja odottamiseen. Käy juttelee chatissa mielenterveystalossa. Netissä siis. Voi jutella kahdestaan ammattilaisen kanssa.

      • Anonyymi

        On mullakin todella ahdistavaa. Ensin tulee ero pitkästä monivuotisesta suhteesta naiseen. Perheen koira kuolee(toisellakin koiralla on syöpä) Sit yks läheinen sukulainen sairastuu syöpään mistä ei voi lääkärin mukaan parantua. Nyt epäilen myös että mun isällä joka on ollut mulle koko mun elämän ajan todella läheinen ja tärkeä ihminen joka on tukenut mua aina ihan kaikessa niin saattaa olla alzheimerin tauti vaikka ei ole vielä edes 65-vuotta täyttänyt.

        Molemmat vanhemmat kuuluu koronaviruksen riskiryhmään ja olen todella huolestunut asiasta kaiken aikaa. Itse olen niin saatanan ahdistunut ja masentunut etten oo käyny edes kaupassa 2 kuukauteen, unirytmi on mennyt aivan persiilleen kun valvon aina aamuun asti ja nukun koko päivän kun ei elämällä tunnu olevan enää mitää merkitystä eikä millää oo mitää väliä. Masentaa kun ei tulevaisuudessa ole tiedossa kuin korkeintaan hautajaisia ja pelkkää toivottomuutta. Oon tulossa hyvää vauhtia ihan seinähulluksi (ellen ole jo). Välillä flippailen ja raivostun voimakkaasti aivan mitättömän pienistä asioista.

        En voi enää saada edes uutta parisuhdetta eikä se kuitenkaan enää korvaisi sitä vanhaa suhdetta. En jaksa enää olla kavereihinkaan yhteyksissä vaikka mulla sellaisiakin on mut nyt ei todellakaan edes kannata tavata ketään. Asunto jäi tyhjilleen ja auto toiselle paikkakunnalle kun olin jo ennen tätä koronaa niin surkeassa kunnossa henkisesti että pakko oli muuttaa vanhempien luo asumaan.

        Ei tää oo mikään kilpailu että kenellä on kaikkein kurjinta elämä mut tuntuu että tästä on paha laittaa enää kovinkaan paljon pahemmaksi vaikka tiedän että on ihmisiä joilla on vieläkin huonommin mut se ei nyt lohduta pätkääkään.

        Voisin tässä vielä jaaritella siitäkin että mua aikoinaan kiusattiin monta vuotta ja koulut jäi käymättä ja työpaikat hankkimatta mutta en nyt jaksa enää. Rajansa itsesäälissäkin rypemisellä ja säälipisteiden keräämisellä. Eikä tämmönen paskanhökötys tai mikää terapia auta mitää. Aivan turhaa ja hyödytöntä länkytystä kun sitä tarvis ihan käytännön apua lähes kaikkiin asioihin.

        AhdistunutMies31vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mullakin todella ahdistavaa. Ensin tulee ero pitkästä monivuotisesta suhteesta naiseen. Perheen koira kuolee(toisellakin koiralla on syöpä) Sit yks läheinen sukulainen sairastuu syöpään mistä ei voi lääkärin mukaan parantua. Nyt epäilen myös että mun isällä joka on ollut mulle koko mun elämän ajan todella läheinen ja tärkeä ihminen joka on tukenut mua aina ihan kaikessa niin saattaa olla alzheimerin tauti vaikka ei ole vielä edes 65-vuotta täyttänyt.

        Molemmat vanhemmat kuuluu koronaviruksen riskiryhmään ja olen todella huolestunut asiasta kaiken aikaa. Itse olen niin saatanan ahdistunut ja masentunut etten oo käyny edes kaupassa 2 kuukauteen, unirytmi on mennyt aivan persiilleen kun valvon aina aamuun asti ja nukun koko päivän kun ei elämällä tunnu olevan enää mitää merkitystä eikä millää oo mitää väliä. Masentaa kun ei tulevaisuudessa ole tiedossa kuin korkeintaan hautajaisia ja pelkkää toivottomuutta. Oon tulossa hyvää vauhtia ihan seinähulluksi (ellen ole jo). Välillä flippailen ja raivostun voimakkaasti aivan mitättömän pienistä asioista.

        En voi enää saada edes uutta parisuhdetta eikä se kuitenkaan enää korvaisi sitä vanhaa suhdetta. En jaksa enää olla kavereihinkaan yhteyksissä vaikka mulla sellaisiakin on mut nyt ei todellakaan edes kannata tavata ketään. Asunto jäi tyhjilleen ja auto toiselle paikkakunnalle kun olin jo ennen tätä koronaa niin surkeassa kunnossa henkisesti että pakko oli muuttaa vanhempien luo asumaan.

        Ei tää oo mikään kilpailu että kenellä on kaikkein kurjinta elämä mut tuntuu että tästä on paha laittaa enää kovinkaan paljon pahemmaksi vaikka tiedän että on ihmisiä joilla on vieläkin huonommin mut se ei nyt lohduta pätkääkään.

        Voisin tässä vielä jaaritella siitäkin että mua aikoinaan kiusattiin monta vuotta ja koulut jäi käymättä ja työpaikat hankkimatta mutta en nyt jaksa enää. Rajansa itsesäälissäkin rypemisellä ja säälipisteiden keräämisellä. Eikä tämmönen paskanhökötys tai mikää terapia auta mitää. Aivan turhaa ja hyödytöntä länkytystä kun sitä tarvis ihan käytännön apua lähes kaikkiin asioihin.

        AhdistunutMies31vuotta

        Ottaako hallitus tai Thl vastuun siitä jos ja kun moni menettää läheisensä jos/kun korona lähtee taas leviämään kun rajoituksia aletaan purkamaan? Tuskinpa vaan.

        Siitä taas seuraa niin paljon ihmillistä kärsimystä että monelta menee viimeisetkin toivonrippeet ja itsemurhia tulee ja paljon. Jos multa kuolee vanhemmat niin se on sitten viimenen niitti se tapan itseni.

        AhdistunutMies31vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako hallitus tai Thl vastuun siitä jos ja kun moni menettää läheisensä jos/kun korona lähtee taas leviämään kun rajoituksia aletaan purkamaan? Tuskinpa vaan.

        Siitä taas seuraa niin paljon ihmillistä kärsimystä että monelta menee viimeisetkin toivonrippeet ja itsemurhia tulee ja paljon. Jos multa kuolee vanhemmat niin se on sitten viimenen niitti se tapan itseni.

        AhdistunutMies31vuotta

        Sitä ennen täytyis kuitenkin huolehtia siitä että syylliset laitetaan vastuuseen ja tuomitaan vankeuteen. Tuskinpa vaan monella mielenterveytensä menettäneellä ja jo ennestään loppuunpalaneella ihmisellä on voimia ryhtyä tuollaiseen prosessiin ikävä kyllä.

        AhdistunutMies31vuotta


    • Anonyymi

      Vihaan tätä tilannetta minäkin. Juon koko ajan. Myös työaikana. Sillä pärjään jotenkin. Olen valtion virkamies ja teen töitä tukevassa humalassa.

      • Anonyymi

        Joo no on tää sellasta aikaa ettei tahdo kestää selvinpäin. Jotain viinaa melkein pakko juoda. Tai sitte jotain pillereitä nappailla. Vaikka ei nyt missään varsinaisessa sotatilassa ollakkaan.

        AhdistunutMies31vuotta


    • Anonyymi

      Eipä tässä tilanteessa paljoa auta syytellä yhtään ketään.
      Kun tuntematon virus lähtee leviämään niin tottakai menee aikaa että aletaan osata toimia.
      Ei hallitus eikä kukaan muukaan pysty estämään näitä ns. turhia kuolemia, mutta turhaa niistä on ketään syytelläkään.
      Omaa oloa ei paranna se vaikka kuinka miettisi että mitä jos ja kunpa olisi tms.

      Yritetään vaan jaksaa tämä tilanne kun ei muutakaan voi.
      Yksi vastoinkäyminen elämän varrella lisää, nyt tässä muodossa. Ehkä joskus tulevaisuudessa taas jotain muuta.

      Pidetään huolta itsestämme ja läheisistämme.
      Ehkä tämä kesä on piloilla mutta kun se kesä tulee joka vuosi uudestaan, myös tämän kesän jälkeen.

      • Anonyymi

        "Pidetään huolta itsestämme ja läheisistämme.
        Ehkä tämä kesä on piloilla mutta kun se kesä tulee joka vuosi uudestaan, myös tämän kesän jälkeen."

        Tulee tai ei tule. Kaikilla ei tule. Toisaalta olisin sitä itsekkin voinut tästä maailmasta lähteä oman käden kautta jo yli 10 vuotta sitten. Taas on ainakin 1 syy enemmän tehdä itsemurha.

        AhdistunutMies31vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pidetään huolta itsestämme ja läheisistämme.
        Ehkä tämä kesä on piloilla mutta kun se kesä tulee joka vuosi uudestaan, myös tämän kesän jälkeen."

        Tulee tai ei tule. Kaikilla ei tule. Toisaalta olisin sitä itsekkin voinut tästä maailmasta lähteä oman käden kautta jo yli 10 vuotta sitten. Taas on ainakin 1 syy enemmän tehdä itsemurha.

        AhdistunutMies31vuotta

        Tulee se kesä vaikka ei välttämättä olisi kaikkein paras fiilis.
        Olet vasta kolmekymppinen, ja keräilet syitä itsemurhan tekoon.
        Kirjoita kaikki syyt ylös ja katsele seuraavan 30 vuoden jälkeen onko listasi kovin pitkä.

        Vaikka ikävältä tuntuu niin ei kannata luovuttaa, elämäntilanteet vaihtelevat kuitenkin halusi tai ei. Paljon parempaakin voi olla edessäpäin, ei voi tietää etukäteen.

        Itsekin luovutin monet kerrat jo reilu parikymppisenä ja yritin tappaa itseni, useampaankin kertaan.
        Onneksi en siinä ikinä onnistunut koska kaikki mitä on sen jälkeen tapahtunut ja mitä olen saanut kokea ja nähdä, se kaikki olisi jäänyt kokematta ja näkemättä.

        Niin kauan kun on elämää, on toivoa, ja niin kauan kun on toivoa, on elämää.


    • Anonyymi

      Rukoile. Mene lähimpään metsään/rannalle/puistoon.
      Ota piknik eväät.
      Kuuntele linnun laulua.
      ps. Jätä känny kotiin.

      • Anonyymi

        Sorry vaan, mutta kolmikymppiset voisivat ottaa perspektiiviä asioihin.

        Meillä nykyajan Suomessa ei oo mikään hätänä.

        Muistelkaapa sota-ajan 30 ppisiä ja verratkaa omaan tilanteeseenne!
        Pikkumurheet on teillä, useimmiten itsekkyyttä ja että ei viitsi itse yrittää ja katsoa asioita toisten kannalta. Miettikää myös miltä teidän läheisistä tuntuisi jos tekisitte itsemurhan.
        Elinikäinen trauma ja ikävä heille, minkä te aiheutitte.

        Jos on masennusta, niin apua on saatavilla!

        Kaikilla ihmisillä on joskus ihan kauheeta, ei jaksaisi millään, on vastoinkäymisiä, on murhetta.

        Olen samaa mieltä kuin edellinen, rukoile!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry vaan, mutta kolmikymppiset voisivat ottaa perspektiiviä asioihin.

        Meillä nykyajan Suomessa ei oo mikään hätänä.

        Muistelkaapa sota-ajan 30 ppisiä ja verratkaa omaan tilanteeseenne!
        Pikkumurheet on teillä, useimmiten itsekkyyttä ja että ei viitsi itse yrittää ja katsoa asioita toisten kannalta. Miettikää myös miltä teidän läheisistä tuntuisi jos tekisitte itsemurhan.
        Elinikäinen trauma ja ikävä heille, minkä te aiheutitte.

        Jos on masennusta, niin apua on saatavilla!

        Kaikilla ihmisillä on joskus ihan kauheeta, ei jaksaisi millään, on vastoinkäymisiä, on murhetta.

        Olen samaa mieltä kuin edellinen, rukoile!

        Jumala tuo rauhan etkä tarvitse pillereitä. Rukoilu auttaa ihmisen sielua ja leipä ravitsee ruumiin. Rukoilkaamme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe