Eräs ulkomaalainen opettaja kertoi, miten hän ehtii opettamaan netin välityksellä vain noin 10 oppilasta.
Jos opettaja on henkilökohtaisesti jokaisen oppilaan kohdalla tietyn ajan netin välityksellä, niin tietienkin se vie aikaa.
Opettaja voisi jakaa tehtävät oppilaille, ja sitten laatia selostuksen, miten tehtävät ratkaistaan.
Tietyn ajan kuluttua opettaja jakaa vastaukset kaikille oppilaille, ja oppilaat voivat tarkistaa tekivätkö he tehtävänsä oikein.
Opettajan aika on mennyt etupäässä tehtävien ratkaisujen kirjoittamiseen kaikille oppilaille yhteisesti.
Yksittäisten oppilaiden auttaminen tehtävissä kuluttaa liikaa opettajan aikaa koko luokalta, ja toisaalta tehtävien ratkaisun esittäminen tekstien, kuvien ja animaatioiden muodossa luo yhtenäisemmän kuvan oppilaille, josta voidaan keskustella samoilla termeillä ja käsitteillä, sekä kehittää tulevaa ajatellen uusia ja parempia tehtäviä, joissa etsitään käytännönläheisiä ongelmaratkaisuja kaikissa mahdollisissa ihmisten eteen tulevissa tapauksissa.
Jos joillain oppilaalla on vaikeuksia tehtävien suhteen, voivat tehtävänsä selvittäneet oppilaat auttaa toisia oppilaita ja opettajan aika kuluisi tässä lähinnä auttamishaluisten oppilaiden delegoimisessa tehtävänratkaisuun.
Kun oppilaat auttavat toisiaan, syntyy keskustelua oppilaiden välille netissä, ja autettava ja auttava oppilas oppivat itsekin uutta tehtävään liittyen.
Jos oppilaat ovat laiskoja ja odottavat vain ratkaisujen ilmestymistä tehtäviin, niin jokaisen tehtävän merkityksen tulevaa ajatellen voisi opettaja kertoa oppilailleen käytännön elämän esimerkein.
Eli miksi tämä tehtävä on tärkeä hallita työelämässä ja arjessa eikä pelkästään koulussa. Tämä motivoisi oppilaita enemmän kuin pistokokeet ja tehtävistä annettavat arvosanat-
Jos oppilaat pitäisivät jotain tehtävää tärkeänä itselleen, niin siitä voitaisiin pitää yhteinen keskustelutilaisuus netissä.
Uudella tavalla johtamalla, tehtäviä delegoimalla, keskustelua synnyttämällä ja motivaatiota kasvattamalla esimerkkien avulla elävästä elämästä, voi etäopiskelu olla monella tapaa opettavampaa kuin perinteinen töiden jakaminen, valvominen ja arvostelu.
Tehokkaampi ote etäopetukseen
1
106
Vastaukset
- Anonyymi
Jalostettujen tuotteiden arvo markkinoilla
Joo, ja nyt on koululaisten hyvä opetella etätöitä koneella, kun aikuisena koneet tulevat kohdalle ja jotain tahtoisi saada.
Esimerkiksi etätöiden tekemistä voi harjoitella, ja jos se tuntuu mielekkäältä, niin työelämässä työn vastaanottaminen ja tekeminen etänä ei ole enää niin etäinen, pelottava ja tuntematon asia.
Kun nuo koneet tulevat ihmisten elämään jossain vaiheessa rynnimällä, ja tehdään päätöksiä siitä, kumpi kannattaa palkata - ihminen vai kone yritykseen, niin koneiden kanssa aikaisemmin puuhailleet ihmiset voivat päästä konetyöntekijöiden johtajaksi eikä päinvastoin.
Kaikessa tuottamisessa pätee se, että jalostamaton idea , työsuoritus tai materia on halvempaa kuin jalostettu.
Ja jalostamisessa tarvitaan tietoa ja puuhailua asian parissa ennenkuin jalostamaton asia muuttuu jalostetuksi, jotta sillä voitaisiin tehdä voittoa markkinoilla globaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161