Joskus puheissa kuulee sanottavan, että uskovainen ei saa esimerkiksi juoda alkoholia. Onko usko sitä, mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä? Onko pelastus riippuvainen siitä, mitä ihminen tekee tai jättää tekemättä?
Paavali käsittelee näitä kysymyksiä roomalaiskirjeessä laajasti ja syvällisesti. Paavali kuvaa kristityn elämää vapautena lain ja synnin orjuudesta. Uskovaisen elämä on vaeltamista Kristuksessa, hänen omanaan.
Kukaan ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta. Perisynnin turmelema ihminen on kyvytön elämään Jumalan tahdon mukaisesti. Jokainen ihminen rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin.
Siksi kristityn vapaus ei ole lain alla kulkemista, yritystä täyttää Jumalan lakia. Laki ei kuulu kristitylle. Elämä Kristuksessa on uskoa ja luottamista siihen, että Jeesus on täyttänyt Jumalan vaativan lain puolestamme. Jumala armahtaa uskovaiset Kristuksen sovitustyön ansiosta. Tämän armon saa omakseen uskon kautta.
Roomalaiskirjeessä Paavali kysyy: “Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?” Ja vastaa: “Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?” (Room. 6:1–2.) Jumalan lapsi on vapaa synnin orjuudesta.
Jokainen lapsi syntyy tänne maailmaan Jumalan lapsena, Kristuksen sovitustyöstä osallisena. Kristityt tahtovat tuoda pienet lapset kastettaviksi Jeesuksen käskyn mukaisena. Kasteessa lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon. Kasteen liitossa eläminen on jokapäiväistä kilvoittelua, kuolemista pois synnistä.
Uskovaisen vaellus on Jumalan armon varassa elämistä. Armo opettaa hylkäämään synnin. Jumalan armoliitossa pysymiseen kuuluu taistelu syntiä vastaan. Tuohon kamppailuun ei kenestäkään ole oman ihmisyyden puolesta. Tämän Pietari sai kokea ensimmäisen pitkäperjantain aamuna vannottuaan olemaan hylkäämättä Mestariaan.
Uskon taistelua syntiä vastaan käydään Jumalan voimilla ja hänen lahjoittamillaan sota-aseilla. Syntien anteeksiantamuksen armoevankeliumi vahvistaa taistelussa haavoille lyötyä. Tuolla evankeliumilla on myös ihmisjärjelle käsittämätön voima virvoittaa taistelussa kuollut takaisin elämään, nostaa epäuskoon joutunut Jumalan lapseksi.
Elämä Kristuksessa on myös elävää yhteyttä Jumalan seurakuntaan. Seurakunta on Kristuksen ruumis maan päällä. Kristus on löydettävissä vain Jumalan seurakunnan keskeltä, Jumalan lasten joukosta.
Kutsua Jumalan valtakuntaan julistetaan kaikille. Saarna syntien sovituksesta Jeesuksen nimessä ja veressä kaikuu yhä vahvistavana ja kutsuvana. Jumalan valtakunnan työ on sovituksen sanan julistamista.
Jumalan valtakunnan työtä tehdään erilaisissa toimintamuodoissa. Siihen työhön on jokainen uskovainen kutsuttu. Kalleinta Jumalan valtakunnan työtä tehdään kodeissa, kun siellä julistetaan syntien anteeksiantamuksen ilosanomaa.
Tulevaisuudessa on hetki, jolloin kaikki Jumalan lapset kootaan taivaaseen. Silloin uskoa ja kilvoittelua ei tarvita. Synnin, kipujen ja kärsimyksen ruumis on vaihtunut ylösnousseen Kristuksen kaltaiseen täydelliseen ruumiiseen. Siellä ilo, rauha ja riemu on täydellistä. Siksi kannattaa uskoa, vielä tänäänkin.
Sampo Sandell
Armo vapauttaa synnistä
55
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Jumala ja Jeesus valhteloita.
Missä se ilmenee, että "armo" voittaa synnin?
r VERI vapauttaa meidät kristityt synneistämme.
KR 1933/-38
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.- Anonyymi
Sanoi Jeesus tarkoittaen että hänen vuodattama veri pelastaa ihmisen joka tekee parannuksen uskoo häneen ja käy kasteella. Se on uuden liiton tarkoitus.
Armo ei pelasta sinällään ketään.
Pelastu ei o le riippuvainen siitä,se on jos hylkää Jeesusken tarjoama sovituksen,syntien anteeksi saamisen,jää synteihinsä.
että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu.
hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tit. 3:5SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Millä miestäsi pesi puhtaaksi meidät?
Etkö osaa lukea. pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.Ef,5:6
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. 1.Piet 3:21- Anonyymi
On kaverilla Jeesuksen työ hukassa.
Armo ei pelasta ketään, vaan uskominen Jeesukseen luvattuna Messiaana, sekä suulla tunnustaa Hänet Kaikkivaltiaana Kristukena.
Jeesus pelastaa vain omansa, ihmisen joka tekee henkilökohtaisen ratkaisun, kuten Paavali, ja lähtee seuraamaan Jeesusta.
Niitä ei SRK;ssa hyvällä katsota.
Tunnustus ei ole tunnustus sovitustyöstä, vaan uskominen Jeesus luvattuna Messiaana.
r - Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Etkö osaa lukea. pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.Ef,5:6
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. 1.Piet 3:21Veri ja vesi ja Henki, kaikki nämä kolme yhtä pitävät. Jos ei ole syntiemme edestä vuodatettua verta ei voi olla Henkeään.
Sinulla on omintakeinen uskomukset että meidät pestäisiin synneistämme vedellä.
933/-38
Hebr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
3Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
Ef. 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden Anonyymi kirjoitti:
Veri ja vesi ja Henki, kaikki nämä kolme yhtä pitävät. Jos ei ole syntiemme edestä vuodatettua verta ei voi olla Henkeään.
Sinulla on omintakeinen uskomukset että meidät pestäisiin synneistämme vedellä.
933/-38
Hebr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
3Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
Ef. 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkaudenTunetko kasteen merkityksen,siinä on se avain kasteessa seurakunnan yhteyteen,pääsee kasvamaan,opetuksessa, (pesi vedellä ja sanalla).
- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Tunetko kasteen merkityksen,siinä on se avain kasteessa seurakunnan yhteyteen,pääsee kasvamaan,opetuksessa, (pesi vedellä ja sanalla).
Kastoiko Johannes seurakunnan yhtyeyteen, miten Gornelius, miten helluntain 3000 Pyhää, heidät kastettiin Jeesukseen.
Tuo "kastaminen, elä läärääminen" on pakanallista, se on vauvoilla vain veroluettelon merkintä.
Kaste on aina upotus, babtizoo.'
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastoiko Johannes seurakunnan yhtyeyteen, miten Gornelius, miten helluntain 3000 Pyhää, heidät kastettiin Jeesukseen.
Tuo "kastaminen, elä läärääminen" on pakanallista, se on vauvoilla vain veroluettelon merkintä.
Kaste on aina upotus, babtizoo.'
rKastoiko Johannes Jeesuksenkin Jeesukseen?
Olet syvässä harhassa. Anonyymi kirjoitti:
Kastoiko Johannes Jeesuksenkin Jeesukseen?
Olet syvässä harhassa.Jeesuksen kaste
Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta k
Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen
Johanes kastoi Jeesuksen Matt3:13-17
Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."Anonyymi kirjoitti:
Kastoiko Johannes seurakunnan yhtyeyteen, miten Gornelius, miten helluntain 3000 Pyhää, heidät kastettiin Jeesukseen.
Tuo "kastaminen, elä läärääminen" on pakanallista, se on vauvoilla vain veroluettelon merkintä.
Kaste on aina upotus, babtizoo.'
rJohanes kastoi,ihmisä kääntymykseen,vedellä. Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastoiko Johannes Jeesuksenkin Jeesukseen?
Olet syvässä harhassa.Kerrotko mihin Hän serkkunsa kastoi.
Raamatun ajekin käy. Ettei mene harhaan.
r Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko mihin Hän serkkunsa kastoi.
Raamatun ajekin käy. Ettei mene harhaan.
rMainitsin kääntymykseen siihen aikaa ei ollut vielä seurakuntaa,vain pyhäkkö,kuten Jeesus mainitsi meni tapahsamukaa pyhäkköön.
- Anonyymi
kotikuusi kirjoitti:
Jeesuksen kaste
Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta k
Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen
Johanes kastoi Jeesuksen Matt3:13-17
Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."Joulupukki ajoi kans jokeen ja kastui. Ja silloin taivaasta kuului hurjan kova nauru.
PetteriPorolta pääsi siinä vaiheessa hillitön tuhnu.
Joesta päästyään Joulupukki matkasi PetteriPoron kanssa Getsemanen yrttitarhaan.
Sen pituinen se. Anonyymi kirjoitti:
Joulupukki ajoi kans jokeen ja kastui. Ja silloin taivaasta kuului hurjan kova nauru.
PetteriPorolta pääsi siinä vaiheessa hillitön tuhnu.
Joesta päästyään Joulupukki matkasi PetteriPoron kanssa Getsemanen yrttitarhaan.
Sen pituinen se.Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
- Anonyymi
Kristuksen seurakunta ei ole Srk eikä vl eikä rauhanyhdistykset. Tässä olette harhassa ja ette pelastu. Jokainen on yksin oleva Jumalan edessä vastaamassa mitä teit lähimmäisille jne. Ei mikään seurakunta eikä porukka yhdessä pelastu, samoin seurakunnalla ei omaatuntoa, sellainen käsitys on Raamatun vastainen, omatunto on aina henkilökohtainen. Kukaan ihminen ei näe toisen sydämeen vaikka niin harhassa oleva vl liike väittää, vain Jumala tuntee meidät. Elämäntavat ja perinteet ei pelasta, vaikka niin väitätte.
- Anonyymi
Vl- liikken jäsenet ovat unohtaneet että Jumala näkee jokaisen teot, kuulee sanat ja tietää sydämen ajatukset. Jumalaa ei mene puijata niin kuin moni luulee.
Niinpä lahkon uskoon tuudittautunut on vaarallisella kadotuksen tiellä. Etenkin liikkeen oppeja uskottelevilla saarnamiehillä ja papeilla on edessä kovempi tuomio.
Jaak. 3:1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl- liikken jäsenet ovat unohtaneet että Jumala näkee jokaisen teot, kuulee sanat ja tietää sydämen ajatukset. Jumalaa ei mene puijata niin kuin moni luulee.
Niinpä lahkon uskoon tuudittautunut on vaarallisella kadotuksen tiellä. Etenkin liikkeen oppeja uskottelevilla saarnamiehillä ja papeilla on edessä kovempi tuomio.
Jaak. 3:1Onko näin?
Miksi sitten Jumala antoi kaiken vallan Jeesukselle, eikä näin puutu mitenkään ihmisten juttuihin, sen tekee Jeesus, Messias.
Oletteko te menneet Islamiin, tai Jehovan todistajiin, niillä heidän jumalansa tekee akiken.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näin?
Miksi sitten Jumala antoi kaiken vallan Jeesukselle, eikä näin puutu mitenkään ihmisten juttuihin, sen tekee Jeesus, Messias.
Oletteko te menneet Islamiin, tai Jehovan todistajiin, niillä heidän jumalansa tekee akiken.
rPaavali kuitenkin opastaa kääntymään Jumalan puoleen. Vaappareilla on eriskummalliset opit.
Ap. t. 15:19
Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
Ap. t. 20:21
Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
Ap. t. 26:20
Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kuitenkin opastaa kääntymään Jumalan puoleen. Vaappareilla on eriskummalliset opit.
Ap. t. 15:19
Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
Ap. t. 20:21
Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
Ap. t. 26:20
Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8Jeesus oli Jumalan edustaja maan päällä. Hänelle oli annettu tehtävä ja valta sen suorittamiseksi. Sen tehtävän ja vallan hän sai Jumalalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kuitenkin opastaa kääntymään Jumalan puoleen. Vaappareilla on eriskummalliset opit.
Ap. t. 15:19
Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
Ap. t. 20:21
Sekä juutalaisia että kreikkalaisia olen todistuksellani taivuttanut kääntymään Jumalan puoleen ja uskomaan meidän Herraamme Jeesukseen. [Luuk. 24:47]
Ap. t. 26:20
Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy. [Ap. t. 9:20-30 | Matt. 3:8Paavli ei kirjoittanut Apt;tä ja Paavalille Jeesus oli Jumala.
Myös Paavali kastettiin upottamaqlla Jeesukseen, ja huomaa; - Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen.
Huomioi se.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavli ei kirjoittanut Apt;tä ja Paavalille Jeesus oli Jumala.
Myös Paavali kastettiin upottamaqlla Jeesukseen, ja huomaa; - Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen.
Huomioi se.
rTee parannus, ettet täysin sekoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee parannus, ettet täysin sekoa.
Lestadiolaiuudestako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näin?
Miksi sitten Jumala antoi kaiken vallan Jeesukselle, eikä näin puutu mitenkään ihmisten juttuihin, sen tekee Jeesus, Messias.
Oletteko te menneet Islamiin, tai Jehovan todistajiin, niillä heidän jumalansa tekee akiken.
rValta tuomita tai valta tehdä jotakin muuta on eri asia kuin kaikkitietävä? Jeesus sanoi ettei sitä päivää tiedä muut kuin Isä, ei edes Poika.
- Anonyymi
Meidän uskovaisten tulee valehdella ettei meillä ole sääntöjä.
Uskovaisten valehtelulla on Jumalallinen oikeutus.- Anonyymi
Sarkastisesti sanoit suuren viisauden. Katolilaisuuden perintönä vellut pitävät hyväksyttynä toimintamuotona valehtelun. Jesuiittamunkkien veljeskunnassa se on toimintaohje.
Pastori-ko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sarkastisesti sanoit suuren viisauden. Katolilaisuuden perintönä vellut pitävät hyväksyttynä toimintamuotona valehtelun. Jesuiittamunkkien veljeskunnassa se on toimintaohje.
Pastori-koSe on hyvin liipattua ja uskottavaa valehtelua. Luulen että kun vanhempi polvi lähtee tuonelaan, nuorempi ei halua kuunnella enää keksittyjä tarinoita.
- Anonyymi
Itseensä uskominen ei ole uskovaisuutta lainkaan.
- Anonyymi
Jospa synti vapauttaa armosta jota en mitenkään kaipaa. Pidän vain siihen etäisyyttä olipa koronaa tai ei.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole yhtään tapahtumaa, missä synti olisi annettu anteeksi ihmisten kesken.
Vanhassa Liitossa oli aina synnin sovitus uhrin veren kautta, mutta jos ajatellaan, niin se on uudessaki, sovitus on Jeesuksen veressä, ja kun Jeesus elää, vain Hän antaa anteeksi, ihmisen uskoa vastaan.
SRK ei tajua, kuinka he harahauttavat ihmistä, MUKA uskoen toisen ihmisen antamaan synninpäästöön. He ovat tuomiolla tuosta asiasta, sillä se ei pelasta ketään, mutta vie kadotukseen, koska oikeaa uskoa Jeesuskeen ei ole.
Koko asia on petos, suksen nimessä.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole yhtään tapahtumaa, missä synti olisi annettu anteeksi ihmisten kesken.
Vanhassa Liitossa oli aina synnin sovitus uhrin veren kautta, mutta jos ajatellaan, niin se on uudessaki, sovitus on Jeesuksen veressä, ja kun Jeesus elää, vain Hän antaa anteeksi, ihmisen uskoa vastaan.
SRK ei tajua, kuinka he harahauttavat ihmistä, MUKA uskoen toisen ihmisen antamaan synninpäästöön. He ovat tuomiolla tuosta asiasta, sillä se ei pelasta ketään, mutta vie kadotukseen, koska oikeaa uskoa Jeesuskeen ei ole.
Koko asia on petos, suksen nimessä.
rMitään anteeksiantoa kaivata. Se on täysin jonniijoutavaa käsite. Maallisesta laillisuudesta olemme vastuussa niin kauan kuin henki pihisee mutta emme mitenkään mielikuvitusolennoille.
Joten Vapahtaja Olet Sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole yhtään tapahtumaa, missä synti olisi annettu anteeksi ihmisten kesken.
Vanhassa Liitossa oli aina synnin sovitus uhrin veren kautta, mutta jos ajatellaan, niin se on uudessaki, sovitus on Jeesuksen veressä, ja kun Jeesus elää, vain Hän antaa anteeksi, ihmisen uskoa vastaan.
SRK ei tajua, kuinka he harahauttavat ihmistä, MUKA uskoen toisen ihmisen antamaan synninpäästöön. He ovat tuomiolla tuosta asiasta, sillä se ei pelasta ketään, mutta vie kadotukseen, koska oikeaa uskoa Jeesuskeen ei ole.
Koko asia on petos, suksen nimessä.
rMenikö sukset ristiin?
- Anonyymi
veeällät tosissaan uskoo että he ovat Jeesuksen sijaisia maan päällä ja vain heidän päästämisillään voidaan pelastua, näin on itselleni aikoinaan sanottu ja uskon ettei siinä ole tapahtunut mitän muutosta eikä edistymistä.
- Anonyymi
Toisin kuin aloittaja väittää, me väitämme armottomasti että vain vanhoillislestaadiolaiset voivat armahtaa syntisen. Ei siinä Jumalia tarvita. Eikä Jeesuksia. Eikä kyllä raamatuitakaan.
Vanhoillisletsaadiolaisella uskolla sinne Taivaaseen mennään!
Muista olla kattomatta teeveetä eläkä ehkäse. Eläkä meikkaa tahi kuuntele iskelmällistä musiikkia. Eläkä varsinkaan äänestä demareita!- Anonyymi
Tuolla menolla mennään vain mielisairaalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla menolla mennään vain mielisairaalaan.
SInne on moni vanhoillinen päätynyt...
Hirmusta rallia synnytyslaitoksen ja mielisairaalan välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla menolla mennään vain mielisairaalaan.
Mieli ei ole elin ni miten se voi sairastua?
Ei ole olemassa mielisairauksia ne on mielentila häiriöitä.
Tiede ei ole tähänpäivään mennessä todennut yhtäkään mielensairautta.
Mielisairaalat ei käytännössä ole sairaaloita vaan ne on vankiloita,Sielä ei käytännössä hoideta mitään vaan monestikki lisätään kärsimysta.
Terv.Eräs mielisairaalassa ollut,Onneks ei ole tarvinnut sen jälkeen lähteä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieli ei ole elin ni miten se voi sairastua?
Ei ole olemassa mielisairauksia ne on mielentila häiriöitä.
Tiede ei ole tähänpäivään mennessä todennut yhtäkään mielensairautta.
Mielisairaalat ei käytännössä ole sairaaloita vaan ne on vankiloita,Sielä ei käytännössä hoideta mitään vaan monestikki lisätään kärsimysta.
Terv.Eräs mielisairaalassa ollut,Onneks ei ole tarvinnut sen jälkeen lähteä.Lisään siis lääketiede ei ole todennut yhtäkään mielensairautta.
Jos esim vaikka skitsofrenia joskus tulevaisuudessa vaikka todetaan verikokeella sitä ei voi siis pitää mielensairautena vaan fyysisenä neurologisena sairautena.
Terv.Eräs mielisairaalassa ollut,Onneksi ei ole tarvinnut enäää lähteä.
- Anonyymi
Mistähän aloittaja on keksinyt noin väärän ajatuksen:
" Kasteessa lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon. "
Kuka on repinyt lapsen pois Jumalan armosta?
Raamattu ei tunne mitään kasteen armoliittoa. Olishan se julmaa armoa, jos lapsen vanhemmat voivat päättää lapsensa iankaikkisuuskohtalosta. Jokainen on itse vastuussa teoistaan.
Minusta se on armotonta lasta kohtaan.
Jumalan armo riittää kaikille, olipa kastettu tai ei, mutta tuo armo on otettava vastaan:
2 kirje korinttilaisille 6 -
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. "- Anonyymi
Kasteessa lapsi otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Siis liitetään instituutioon jossa aikanaan tulee veroseuraamuksia.
- Anonyymi
Aivan oikein, pieni lapsi on Jumalalle kelpaava, vaikka kuolisi ennen kastamista.
Joku valittaa kirkollisverosta. Sitä vastaan saamme kirkon palveluksia, vihkipapin, hautaan siunaamisen ja paljon muuta. Kirkollisvero ei ole suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein, pieni lapsi on Jumalalle kelpaava, vaikka kuolisi ennen kastamista.
Joku valittaa kirkollisverosta. Sitä vastaan saamme kirkon palveluksia, vihkipapin, hautaan siunaamisen ja paljon muuta. Kirkollisvero ei ole suuri.Tuskin kirkon jäseneksi liittäminen pelastaa ketään. On sama kun vauva liitetään marttakerhoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein, pieni lapsi on Jumalalle kelpaava, vaikka kuolisi ennen kastamista.
Joku valittaa kirkollisverosta. Sitä vastaan saamme kirkon palveluksia, vihkipapin, hautaan siunaamisen ja paljon muuta. Kirkollisvero ei ole suuri.Kannattaa maksaa kirkkoveroa niin moni lestaadiolainen pappi ja urkuri saa pitää työpaikan ja sit niillä on vara lisääntyä ihan hulluna ja täyttää näin toimimalla raamatuiden määräystä maan täyttämisestä ja sit meillä on varaa rakentaa uusia rauhanyhdistyksiä ja srk saa paljon tuloja kun ihmiset ostaa ihan hulluna siionimme kirjallisuuksia ja sit ne jäsenet kans maksaa kolehteihin monta rahaa ja taas uskovaisilla papeilla on paljon töitä kun ne kastaa ihmisiä ja hautaa ja naitattaa uskovaisia siellä työpaikalla kirkossa
- Anonyymi
Syntiä ei ole olemassa. Olemme sosiaalisia eläimiä, moraali on meille luontaista. Evoluutio kamppailun vuoksi olemme kuitenkin myös hyvin itsekkäitä. Syntisyyden kokemus tulee tästä ristiriidasta, moraali ja itsekkyys. Kristinuskon Jumalan innovaatio oli armo. Saat anteeksi syntisi. Mutta se, että ymmärrämme että syntiä ei ole on vielä parempi juttu. Ei ole mitään mistä tarvitsisi armahtaa.
- Anonyymi
Syntiä ei oikeastaan ole olemassa tarkemmin ajatellen. Nyky-yhteiskunnassa on lait jotka määräävät ihmiselle mitä saat tehdä ja mikä on rangaistavaa.
Jos ajat ylinopeutta niin se ei ole rikkomus Jumalaa kohtaan vaan rikot maassa olevaa lakia. Sitä ei säätänyt Jumala vaan ihminen. Moraali on asia erikseen joka ei perustu lakiin. Omatuntosi on sinulle " laki". Jos teet sellaista mikä on vastoin omaatuntoasi se on rikkomus omaa minääsi kohtaan.
Olisiko synti käsitteenä jo vanhentunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiä ei oikeastaan ole olemassa tarkemmin ajatellen. Nyky-yhteiskunnassa on lait jotka määräävät ihmiselle mitä saat tehdä ja mikä on rangaistavaa.
Jos ajat ylinopeutta niin se ei ole rikkomus Jumalaa kohtaan vaan rikot maassa olevaa lakia. Sitä ei säätänyt Jumala vaan ihminen. Moraali on asia erikseen joka ei perustu lakiin. Omatuntosi on sinulle " laki". Jos teet sellaista mikä on vastoin omaatuntoasi se on rikkomus omaa minääsi kohtaan.
Olisiko synti käsitteenä jo vanhentunut?Uskovaisen on ajateltava paljon laajemmin asioita jos haluaa pitkän tähtäimen positiivisen tuloksen elämisestään ja tavastaan elää.
Joistakin ihmisitä sanotaan että hän oli todella uskovainen, no mihin se perustuu, se perustuu hänen arkeaan seuraamalla kymmeniä vuosia, ja tämä taas antaa suuremmat mahdollisuudet Jumalan asialle menestyä sillä paikkakunnalla.
Joku voi ajatella että saan ampua hirven silloin kun minulle sopii ja pistää lihat pakkaseen, ja perusteena että hirvi on Luojan omistama ei sitä kukaan ihminen omista, mutta ei sekään käy laatuun, siitä ei tule hyvää mainosta Jeesuksen seuraamiselle jos joutuu linnaan salametsästyksestä. hyvä on olla kuulianen esivaltaa kohtaan jopa sillionkin kun kukaan ei ol enäkemässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisen on ajateltava paljon laajemmin asioita jos haluaa pitkän tähtäimen positiivisen tuloksen elämisestään ja tavastaan elää.
Joistakin ihmisitä sanotaan että hän oli todella uskovainen, no mihin se perustuu, se perustuu hänen arkeaan seuraamalla kymmeniä vuosia, ja tämä taas antaa suuremmat mahdollisuudet Jumalan asialle menestyä sillä paikkakunnalla.
Joku voi ajatella että saan ampua hirven silloin kun minulle sopii ja pistää lihat pakkaseen, ja perusteena että hirvi on Luojan omistama ei sitä kukaan ihminen omista, mutta ei sekään käy laatuun, siitä ei tule hyvää mainosta Jeesuksen seuraamiselle jos joutuu linnaan salametsästyksestä. hyvä on olla kuulianen esivaltaa kohtaan jopa sillionkin kun kukaan ei ol enäkemässä.Uskovainen on yleistys eri tavalla Raamatuun suhtautuvista ihmisistä. Kaikki uskovaiset ovat omasta mielestään juuri siihen oikeaan uskontoon kuuluvia.
Tosiasiassa maailmassa ei tarvita yhtään ihmisen perustamaa lahkoa, kirkkoa eikä uskontoa.
Joka haluaa uskoa Jeesukseen hänen ei tarvitse kuulua kirkkoon, lahkoon tai uskonnolliseen liikkeeseen.
Hän uskoo Jeesuksen opetukseen ja sanaan ja he jotka ovat yhtä uskossa muodostavat alkuseurakuntaa muistuttavan hengellisen yhteisön. Sillä ei ole johtajia, ei rakennuksia eikä keskusjohtoisia komentajia. Ehkä niistä koostuu se piskuinen lauma jotka lopulta kuuluvat valittujen joukkoon?
- Anonyymi
Hän, joka loi kaiken, ”sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa” (Kol. 1:20). Tämän sovituksen eli KAIKEN ennalleen asettamisen Jumala on ”ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta” (Apt. 3:21). Jumala on asettanut Poikansa ”KAIKEN perilliseksi” (Hepr. 1:2), ja Jumalan Pojassa ”KAIKKI kansat tulevat siunatuiksi” (Gal. 3:8).
Jumala on antanut Pojan ”valtaan KAIKEN lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän KAIKILLE, jotka hän on hänelle antanut” (Joh. 17:2). ”Isä on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35), ja ”KAIKKI liha on näkevä Jumalan autuuden” (Luuk. 3:6), koska Hänen päätöksensä on muuttumaton (Hepr. 6:17), Hänen rakkautensa vihollisiaan kohtaan loppumaton, ja ”Hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille” (Luuk. 6:35). Hän ”tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat” (1 Tim. 2:4). Kristus ”antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä” (1 Tim. 2:6). Jumala ”ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen” (2 Piet. 3:9). Hän ”on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi” (Room. 11:32), sillä ”hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI” (Room. 11:36).
Jumalan tarkoitus on niin ollen yhdistää ”Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä” (Ef. 1:10). Isä on asettanut KAIKKI ”hänen jalkainsa alle” (Ef. 1:22) ja antanut KAIKKI ”hänen käsiinsä” (Joh. 13:3). Jeesus on luvannut vetää KAIKKI tykönsä (Joh. 12:32), koska ”Isä rakastaa Poikaa ja on antanut KAIKKI hänen käteensä” (Joh. 3:35). Jeesus sanoi: ”KAIKKI, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni” (Joh. 6:37). Jeesus sanoo, että hyvän paimenen tavoin hän etsii kadonneen lampaansa, kunnes löytää sen (Luuk 15:4). ”Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi” (Joh. 3:17). ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille” (Tiit. 2:11).
Jeesus on ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin” (Joh. 1:29). Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, maailman elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa maailmalle elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”maailman valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO maailman syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19) ja Poika on ”maailman Vapahtaja” (Joh. 4:42; 1 Joh. 4:14). ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot” 1 Joh. 3:8).
Jeesus ”kukisti kuoleman” (2 Tim. 1:10). ”Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä” (Hepr. 9:26). Hän voi voimallaan ”tehdä KAIKKI itsellensä alamaiseksi” (Fil. 3:21). ”Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää” (1 Piet. 4:16). Hänellä on ”kuoleman ja tuonelan avaimet” (Ilm. 1:18). Hän on heittävä ”Kuoleman ja Tuonelan tuliseen järveen” (Ilm. 20: 14).
”Kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa” (1 Kor. 15:22). Hän täytti sen työn, jonka Isä antoi hänelle tehtäväksi (Joh. 17:4). Hän on asettava ”kaikki jälleen kohdalleen” (Apt. 3:21). ”Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil. 2:10–11). ”Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: ’Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti’” (Ilm. 5:13).
”Sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman ’siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle’. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: ’kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle’. Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa” (1 Kor. 15:24–28).- Anonyymi
1. Piet. 4:6 sanoo että kuolleillekin on julistettu evankeliumi. Tämän on Pietari jostakin reväissyt irti koska kuolleet eivät tiedä mitään.
Eri asia on jos ne kuolleet ovat elämänsä aikana kuulleet evankeliumin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 4:6 sanoo että kuolleillekin on julistettu evankeliumi. Tämän on Pietari jostakin reväissyt irti koska kuolleet eivät tiedä mitään.
Eri asia on jos ne kuolleet ovat elämänsä aikana kuulleet evankeliumin?Kuitenkin ihminen kuolessaan menee Tuonelaan, pahat pahalle puolelle, hyvät ristin ryövärin kanssa hyvälle puolille, henkiruumiissa, josta todiste seuraavassa; 1;piet 3;19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
Näin ihminen kuoltiaankin sai kuulla evankeliumia Tuonelassa, isteltään Jeesuskelta, mm ne, jotka eivät totelleet ennen Noaa Jumalaa.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin ihminen kuolessaan menee Tuonelaan, pahat pahalle puolelle, hyvät ristin ryövärin kanssa hyvälle puolille, henkiruumiissa, josta todiste seuraavassa; 1;piet 3;19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
Näin ihminen kuoltiaankin sai kuulla evankeliumia Tuonelassa, isteltään Jeesuskelta, mm ne, jotka eivät totelleet ennen Noaa Jumalaa.
rsynti käsitteenä myös: erehdys, hairahdus, pois poiketa polulta, virhe/virhearviointi, harhaan astuminen, tms.
jotenkin "inhimillisempää" edellisten sanojen kuvaamana, Jeesus muuten syntyi ihmiseksi,
- inhimilliseksi ihmiseksi.
pelkkä sana "synti"/syntinen tuo mieleen, jotenkin kuin olisi, - ihmisenä jotenkin "mätä, viallinen?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin ihminen kuolessaan menee Tuonelaan, pahat pahalle puolelle, hyvät ristin ryövärin kanssa hyvälle puolille, henkiruumiissa, josta todiste seuraavassa; 1;piet 3;19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
Näin ihminen kuoltiaankin sai kuulla evankeliumia Tuonelassa, isteltään Jeesuskelta, mm ne, jotka eivät totelleet ennen Noaa Jumalaa.
rr.
Tuonelassa ei ole osia, se on kuolleitten yhteinen hauta. Kuten tiedät kuolleet ovat kuolleita ilman tietoista tilaa. Myös Jeesus oli kuollut mutta Jumala herätti hänet.
Jos hän Pietarin mukaan olisi saarnannut tuonelassa, silloin hän olisi ollut tietoisessa tilassa, eräänlainen valekuollut. Jos näin kummallinen asia olisi totuus, silloin Jeesus ei uhrannut henkeään meidän puolestamme.
Lisäksi kuolleille ei voi enää saarnata evankeliumia. He ovat valinneet osansa jo eläessään.
Jeesuksen vertaus Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä on vertaus, ei mikään käytännössä toteutunut asia. Kun ymmärtää kenelle Jeesus kertoi vertauksen, missä tilanteessa ja mikä tarkoitus vertauksella oli, niin ymmärtää kokonaisuuden.
- Anonyymi
Psykiatria on tieteenalana järjestätynyttä rikollisuutta ja pitäisi lakkauttaa välittömästi.
Psyykeen ja mieliala lääkkeet on täyttä kusetusta ja täysin petollista lääkebisnestä.
Käsittämättömia summia haaskataan yhteiskunnan varoja tämmöseen paskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665994Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533011- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181750
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131512- 481486
- 91453