Kohdunkaulan syöpä

Anonyymi

Osaisiko joku kertoa, voisiko nämä oireeni olla kohdunkaulan syöpää? Joskus yhdynnän jälkeen on tullut rusehtavaa vuotoa, itse yhdynnässä verta ei tule.

Muuten välivuotoja ei ole ollut, mutta tässä kuussa kuukautisten jälkeen oli pari päivää taukoa ja taas yhden illan ajan rusehtavaa vuotoa. Seuraavana päivänä yhdyntä ja taas hieman rusehtavaa vuotoa, illalla paperiin tuli hieman vaaleanpunaista.

Gynellä kävin muista syistä kuukausi sitten ja kaikki ok, papaa ei otettu koska en muistanut mainita tästä oireestani kun sitä on niin harvoin. Edellisen kerran papa otettu 1,5 vuotta sitten ja aina sama kumppani. Voiko siis tulla kohdunkaulansyöpä, ilman että on hpv-virusta?

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi olla, mutta ei sitä tiedä ennen kuin lääkäri tutkii. Käy gynekologilla.

• Anonyymi

Yleislääkäri määräsi papa-kokeen, mutta ei kokenut tarpeelliseksi gynekologista tutkimusta, koska se on tehty alle pari kuukautta sitten ja siellä kaikki hyvin. Eli mitä tässä nyt sitten uskoisi :(

• Anonyymi

Oireistasi en osaa sanoa mutta siis on mahdollista että siihen on olemaasa (kenties?En siis tiedä asiaa)verestä otettava testi?Voisit kysäistä vaikka .Siis tiedän sen verran asiaa että minulla ultrattiin kystaan liittyen(toinen ja toisen sisätautialan erikoislääläri sanoi MRI kuvassa nähneensä kystän jossain sisäelin hujakoilla)munasarjoa muistaakseni (ja ehkä siis niin?).Mutta täällä kuului tutkimukseen ennen tuota uktraus tutkimusta verikoe ja siinä minulla pamahti lähelle tulos tuota raja-arvoa vaan joka oli muistaakseni 35,niin minun arvoni oli siinä hujakoilla jo.Hieman huolestuin kun oli mitei jo tuo arvo mutta meidän terveyskeskuslääkäri sanoi että jollakin nuo arvot nyt vaan on niin korkeat.Ultrannut erikoislääkäri sanoi että kystaa ei näkynyt ja kaikki on kunnossa,Ei suostunut sanomaan siis yhtään mitään tuosta verestä näkyneestä lähes raja arvosta..? .Että hän ei kommentoinut muuta kuin että eipä ole mitään.

Kun en tunne alaa niin voihan olla että tuo papa testi on kuitenkin tuon sinun juttusi tärkein testi ?(En tiedä siis kylläkään asiaaa?)mutta kysäise joltakin alan ihmiseltä esim gynekologiltasi onko olemaasa vielä veritesti??niillähän on nykyään joillain siis ehkäpä esim chat mahdollisuuskin??se ei maksa ihan niin paljon kuin köynti maksaisi,kai?.(Sen olen itse lukenut netistä että syöpä yleensä ensimmäiseksi näkyykin verestä..)Mutta en tiedä onko kaikkiin eri syöpiin saatu kehitettyä veri testiä..?

• Anonyymi

oisko tamppooni unohtunu sisälle

• Anonyymi

Edellisestä papa näytteestä on lyhyt aika. Käsittääkseni kohdunkaulansyöpä ei mitenkään vauhdilla ilmaannu. 5-vuoden välein on suositus papasta. Jos gynekologin tutkimuksessa ei ilmennyt mitään, ehkä siihen vois luottaa. Toisaalta taas jos nuo kuvaamasi vuodot on jatkuneet, itse ainakin tuossa tilanteessa haluaisin gynen mielipiteen että mistä ne johtuu. Vaikka kyse ei olis mistään vakavammasta, olishan se hyvä tietää mistä on kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe