Ihan muutaman päivän tai noin viikon aikana on THL:n koronakartassa Riihimäen tartuntaluvut pompanneet reilusta kymmenestä kahteen kymmeneen. Siis tuplaatuneet viikossa kun sitä ennen luku pysyi tuossa noin kymmenessä monta viikkoa.
Tämmöinen ymmärtääkseni viittaa siihen että Riksussa on uusi tartuntaklusteri ja uutisoinnin perusteella tietysti vanhusten tilanne pelottaa, ettei vaan mihinkään hoitokotiin ole päässyt ?
Voi tietysti olla työmatkaliikennettäkin kun parin viikon viiveellä nuo luvut ovat, eli ajallisesti sopisi yhteen Uudenmaan rajan avaamisen kanssa.
Korona leviää Riihimäellä
33
1017
Vastaukset
- Anonyymi
Hyviä uutisia jollekin.
Tänä keväänä on kuollut normaalia vähemmän ihmisiä.
Korona on ainoa, yhteinen ja valtakunnallinen selittävä syy.
Siinäpä miettimistä panikoijille, miksei muillekin.
Iltapäivän roskalehdessä voisi hyvinkin olla iso lööppi :
KORONA VÄHENTÄNYT KUOLEMIA.- Anonyymi
Ei korona vähennä kuolemia.
Väheneminen johtuu siitä, että ihmiset eivät levitä muitakaan tauteja olemalla kotona.
Myös yltiömäinen halailu on bannattu. - Anonyymi
Kuolis vaikka pari miljoonaa aluksi
Ois väljempää asua ja vähemmän yhteiskunnan elätettäviä tän kriisin jälkeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ois väljempää asua ja vähemmän yhteiskunnan elätettäviä tän kriisin jälkeenKumpaan ryhmään kuvittelet itse joutuvasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaan ryhmään kuvittelet itse joutuvasi?
Nii, sen valinnan tekee luonto.
Onnee niille ketkä täältä pääsee ja Onnee niille ketkä tänne jää.
Mitä tarkoitit? Ei tässä kuolemattomia olla kukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii, sen valinnan tekee luonto.
Onnee niille ketkä täältä pääsee ja Onnee niille ketkä tänne jää.
Mitä tarkoitit? Ei tässä kuolemattomia olla kukaan.Et sitten ymmärtänyt kysymystä.
Itseltäni jäi epäselväksi parin miljoonan (aluksi!) kuolemaa toivovalle, että täälläkö Suomessa vai missä.
Niin ja kukaanhan ei sanonutkaan meidän olevan kuolemattomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt kysymystä.
Itseltäni jäi epäselväksi parin miljoonan (aluksi!) kuolemaa toivovalle, että täälläkö Suomessa vai missä.
Niin ja kukaanhan ei sanonutkaan meidän olevan kuolemattomia.Joka maasta 33% ihmisistä
Maapallo ja luonto tulee sen tekemään suojellakseen itseään ylikansoitukselta.
2025 meitä on paljon paljon vähemmän - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka maasta 33% ihmisistä
Maapallo ja luonto tulee sen tekemään suojellakseen itseään ylikansoitukselta.
2025 meitä on paljon paljon vähemmänTämä, raaka totuus tulevaisuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ois väljempää asua ja vähemmän yhteiskunnan elätettäviä tän kriisin jälkeenSinäkö ne kaikki joudut elättämään.
- Anonyymi
Hellarien musta citymaasturi levittää tauteja.
- Anonyymi
sähköpersekkin avasi suunsa
- Anonyymi
Tuolla käy vähän pyyhkii räkää cittarin ja prisman vessan oviin ym paikkoihin mihin ihmiset koskevat.
Sellaista se on.
Tulkoon tauti teille- Anonyymi
Tän takia ei ikinä mihinkään isoon kauppaan tälläisenä aikana !
Mutta ihmiset menee vaan !
Sitten valittavat kun on niin monta muuta samaan aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten valittavat kun on niin monta muuta samaan aikaan.Terveen ihmisen kansalaisvelvollisuuteen kuuluu immuniteetin hankinta koronaa vastaan.
Muuten koronan seuraavat kierrokset tekee kipeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten valittavat kun on niin monta muuta samaan aikaan.isot kaupat on turvallisimpia kun turvavälit on mahdollista pitää. mutta se ei riksussa kyllä toimi. cittarissa tänään ihmiset säntäili kuin päättömät kanat. kun taas vertaa forssaan, jossa kauppa-asiointi on asiallista. no on tartuntojen määrässäkin kyllä valtava ero.
myöskin suojaimia riksussa näki ehkä neljänneksen siitä, mitä forssassa ihmiset käyttää. - Anonyymi
Valitettavasti tautia levittävät tietämättömät, tyhmät ihmiset.
Heitä ovat selvästi erääseen työntekijä-/yrittäjäryhmään kuuluvat nuorehkot miehet.
EU- maissa on yleisesti suositus maskien käyttöön, mutta Suomessa ei. Miksi?
Koska ministeri mokasi maskitilauksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveen ihmisen kansalaisvelvollisuuteen kuuluu immuniteetin hankinta koronaa vastaan.
Muuten koronan seuraavat kierrokset tekee kipeää.Senkun hankit immuniteetin, jos täytät mainitsemasi kriteerit, mutta älä yleistä sitä kunnon kansalaisten velvollisuudeksi.
Oletko ottanut selvää immuniteetin varmuudesta, kun asiantuntijatkaan eivät ole siitä niin varmoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkun hankit immuniteetin, jos täytät mainitsemasi kriteerit, mutta älä yleistä sitä kunnon kansalaisten velvollisuudeksi.
Oletko ottanut selvää immuniteetin varmuudesta, kun asiantuntijatkaan eivät ole siitä niin varmoja?Ministerin "mokaamat" ,maskit oli tarkoitus saada sairaalakäyttöön. Niistä on ehditty olla montaa mieltä. Nyt kun tutkittiin, olivat ihan puhtaita, ihan muutama tuhansista oli huono.
Sinulla on kova tarve keksiä syntipukkeja pelollesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ministerin "mokaamat" ,maskit oli tarkoitus saada sairaalakäyttöön. Niistä on ehditty olla montaa mieltä. Nyt kun tutkittiin, olivat ihan puhtaita, ihan muutama tuhansista oli huono.
Sinulla on kova tarve keksiä syntipukkeja pelollesi.Niin tai näin, mutta STM vastaa tästä maski-sekoilusta viimekädessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tai näin, mutta STM vastaa tästä maski-sekoilusta viimekädessä.
Lähes kaikissa Euroopan maissa oli sama tilanne suojamaskien suhteen, niitä ei ollu tarpeeksi, ja ne mitä saatiin, olivat heikkotasoisia.
Jos tältä liikemieskaksikolta olisin tullut oikeita, tarkastettuja ja hyväksyttyjä maskeja, ei kukaan puhuisi nyt asiasta yhtään mitään.
Ei ole Suomen hallituksen eikä STM tai THL:n syy, että Kiinassa väärennettiin maskien tuotetodistukset ja viranomaisten sertifikaatit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaikissa Euroopan maissa oli sama tilanne suojamaskien suhteen, niitä ei ollu tarpeeksi, ja ne mitä saatiin, olivat heikkotasoisia.
Jos tältä liikemieskaksikolta olisin tullut oikeita, tarkastettuja ja hyväksyttyjä maskeja, ei kukaan puhuisi nyt asiasta yhtään mitään.
Ei ole Suomen hallituksen eikä STM tai THL:n syy, että Kiinassa väärennettiin maskien tuotetodistukset ja viranomaisten sertifikaatit.Juu.
Eihän mokaamisen syy luonnollisesti ollut Suomen hallituksen, STM:n tai THL:n, vaan jonkun sopivan, poisheitettävän virkamiehen.
- Anonyymi
Ottakaa niitä oikeita rohtoja ja nappeja, linkki neuvoo.
https://www.verkkouutiset.fi/merkittava-yhteys-vitamiinin-puute-tuo-koronakuolemia/#3b701f75
😵 - Anonyymi
Keski-Hämeen uutisista voi lukea, että Kanta-Hämeeseen ja varsinkin eteläisinpiin osiin tulee nyt tartuntoja Uudeltamaalta. Riihimäellä ja Lahdessa nousuja ja välillä Hämeenlinnassa. Lahti ei tietty kuulu Kanta-Hämeeseen, mutta sieltä myös reissataan Helsinkiin.
- Anonyymi
mun yks kaveri yskii tahalleen joka paikassa.. vessoissa busseissa jne aina kahvoihin ja sellasiin. vähän pimee tyyppi.
- Anonyymi
Nii, ei se yksin asenteensa kanssa ole.
Siinä ne pöpöt leviää tehokkaasti
- Anonyymi
Häpeä ei tarvitse turvenuijia. https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/hs-koronavirus-voi-antaa-turpeelle-lisäaikaa-sanoo-ministeri-tuppurainen/ar-BB149F7a?li=BBr5KbI
- Anonyymi
Mitäköhän varten joudumme maksamaan yleveroa kesän aikana.
Tuutista tulee vain uusintoja, joita ei voi lopputtomiin katsoa.
Korona lisää vain ministereiden esiintymistä kanavilla.
Olo on kuin vanhassa Neuvostoliitossa, jossa en onnekseni joutunut elämään.- Anonyymi
Miten voit sanoa, että olo on kuin vanhassa Neuvostoliitossa, kun et ole siellä elänyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit sanoa, että olo on kuin vanhassa Neuvostoliitossa, kun et ole siellä elänyt?
Voi sinua höppänää!
Etkö voi miettiä asioita muuten kuin omakohtaisen kokemuksen kannalta.
Veljeskansamme virolaiset ja inkeriläiset ovat kertoneet minulle omakohtaisia kokemuksiaan Neuvostoliiton ajoilta kotimaissaan.
Pitääkö minun kyseenalaistaa heidän raskaat kokemuksensa stalinistisen hallinnon ajoilta siksi, että sinä et pysty ymmärtämään sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua höppänää!
Etkö voi miettiä asioita muuten kuin omakohtaisen kokemuksen kannalta.
Veljeskansamme virolaiset ja inkeriläiset ovat kertoneet minulle omakohtaisia kokemuksiaan Neuvostoliiton ajoilta kotimaissaan.
Pitääkö minun kyseenalaistaa heidän raskaat kokemuksensa stalinistisen hallinnon ajoilta siksi, että sinä et pysty ymmärtämään sitä.Olisi hyvä, että pystyisit käsittämään faktan ja fiktion eron
- Anonyymi
Minä Riksun TI en pelkää koronaa. Pesen ja desinfioin käsiä ja pidän omaa turvaväliä. Kun huomauttelen muille turvavälistä, toimin manipuloituna-
- Anonyymi
Kiitos diakonissalle. Hoidit tilanteen hyvin. Olin ihan robotti "terveystarkastaja".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos diakonissalle. Hoidit tilanteen hyvin. Olin ihan robotti "terveystarkastaja".
Poliisille tiedoksi:
näin ihmisiä kahvilla liiterin edessä, Eiran ja Karinkin. Poikkesin sinne ja kysyin, ovatko turvavälit kunnossa. OLEN TERVEYSTARKASTAJA: Eira huomasi, ettei ole minun tavanomaisesta huumorihuulesta kyse ja nöyrällä äänellä kertoi, että heillä on käsidesiä ja jokaisella oma pieni pussukka, josta syövät naposteltavaa, Minä sanoin hyvä ja poistuin.
Otin asian esille täällä, jotta se lopettaisiin. Loppui. Edes törkeällä provosoinnilla ei saatu aikaan pientäkään reaktiota minun taholta.
Semmoista tämä TI:n elämä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko Pajari gerontofiili?
Poliitikko Harry ”Hjallis” Harkimo, 70, kertoi itsenäisyyspäivänä seurustelevansa Jasmine Pajarin, 35, kanssa. Fuengiro13710152Netta pelkäsi Maisan nappaavan kauramiljanäärin
Samanlaisia naisia tuntuvat muutenkin olevan. Tietää kertoa: https://www.seiska.fi/rikos/kauramiljonaari-jp-kukkosen-ne882393Voi kun uskaltasin
Sulta suoraa kysyä onko kaikki hyvin? 🫤 Poistit kaikki kuvatkin ja muuta... Tietäsipä et pahan olon susta pois halata901245Nainen, mitä tahdot ja odotat tulevaisuudelta
Itse olen jo kaiken sanottavan sanonut ja haudannut ne unelmat. Ei ole oikeastaan juurikaan mitään enää mitä tavoittelis1121125Netta Kukkonen perustelee varkauksiaan sillä että
hän on nuorenpana syyllistynyt rikoksii, viimeisimmät rikokset ovat vuodelta 2022. Onko hän vuodessa vanhentunut 20 vuot51042Sanna Marinin kaunis keltainen asu sai tuulipuvut haukkomaan henkeä ihastuksesta!
Syrjäseuduilla huokailtiin Sannan upeaa pukuvalintaa, kaunis keltainen asu sopi hienosti Sannalle ja erottui hyvin jouko278785Jokim vigelius tanssi miehensä kanssa linnan juhlis
Joo, alkaa tuntumaan siltä että lähes kaikki persumiehet on "niitä miehiä".109780Tietäisinpä mitä sinä haluat
Annat vihjeitä, että haluaisit kenties lähentyä, mutta jos otan askeleen lähemmäs, saan osakseni vain torjuntaa. En tied37778Eikös viha ja rakkaus
Kulje käsikädessä? Ihan vain mietin asiaa kun olit tärkein ystävä minulle ja samaan aikaan en tykkää yhtään mitä sanoit89768Oliko linnaan lähetetty Kakkos-Hassinen yksi Venäjän hybridivaikuttajista?
Jälkikäteen on TV-kameroiden ja Linnan turvakameroiden tallenteilta selvinnyt että nimellä 'Mikko Hassinen' esiintynyt m32760