Liittyykö korona-viruksen aiheuttamiin ilmiöihin?
Ei seuroja - uskonvoimat hiipuu?
Karanteeninomaiset olosuhteet ja huoli omasta ja läheisten hengestä ja terveydestä - ei oikein jaksa kiinnostua mistään?
Vai mistä on kysymys?=
Miksi palstalla on nyt niin vähän kirjoituksia?
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Liittynee siihen, että täällä palstalla kirjoittaa muutamia henkilöitä, jotka vievät muilta mielenkiinnon kirjoittaa yhtään mistään joutuessaan epäasiallisen kohtelun kohteeksi.
- Anonyymi
.....ja kun vaito poltti herneet ja veti hihat sieraimiin......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....ja kun vaito poltti herneet ja veti hihat sieraimiin......
Miksiköhän? Kun kuulin hänen sairauksistaan, niin vielä enemmän ihmettelin, kuinka hän jaksaa vuodesta toiseen kirjoittaa samoista asioista? Eikö ne yhtään puhuttele? Eikö ole anteeksi antamusta, eikä anteeksi anottavaa? Ei minkäänlaista kristityn esikuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän? Kun kuulin hänen sairauksistaan, niin vielä enemmän ihmettelin, kuinka hän jaksaa vuodesta toiseen kirjoittaa samoista asioista? Eikö ne yhtään puhuttele? Eikö ole anteeksi antamusta, eikä anteeksi anottavaa? Ei minkäänlaista kristityn esikuvaa.
Minua puhuttelee Esikoislestadiolaisuus, miksi esimerkiksi heidänsaarnaajansa, joista ei ruudinkeksjöitälöydy, eipuolusta vaitoa? Täysin tunteetonta porukkaa? Vain me mennään taivaaseen, vaitoei!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua puhuttelee Esikoislestadiolaisuus, miksi esimerkiksi heidänsaarnaajansa, joista ei ruudinkeksjöitälöydy, eipuolusta vaitoa? Täysin tunteetonta porukkaa? Vain me mennään taivaaseen, vaitoei!
Et liene itsekään ihan Mensan jäsen vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi: "vaitoksi" nimittelemänne henkilö ei ole esikoislestadiolainen. Pahimmat pilkkaajat tällä palstalla ovat nimenomaan esikoislestadiolaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi: "vaitoksi" nimittelemänne henkilö ei ole esikoislestadiolainen. Pahimmat pilkkaajat tällä palstalla ovat nimenomaan esikoislestadiolaisia.
Väärin. Esikoislestadiolaiset yrittävät vain oikoa esikoisten valheita. Vaito on pilkannut ja valehdellut ja liannut pesäänsä, jossa on ollut, yli 20 vuoden ajan. Nyt ollut muutaman vuoden siistä pois. Hän on käynnyt makaamaan pääskysenpesän alle ja tullut sokeaksi. Ainoa lääke siihen on, että heittää omat paskat silmille. Sekään ei kyllä auta jos ei ole haluakaan parantua. Luulee näkevänsä, vaikka ei näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuti on jo keksitty. Jeesus sanoo, ellette käänny ja tule niinkuin lapset, ette tule sisälle taivaan valtakuntaan. Toisessa paikassa hän iloisee ja kiittää Jumalaa, että on salannut nämä viisailta ja toimellisilta ja ilmoittanut ne pienille, eli lapsenmielisille.
Esikoislestadiolaiset saarnaajat eivät ole täällä, eivätkä voisi puoliustaakaan selaisia, jotka heitä ja kristillisyyden oppia haukkuvat. Vaiton onnemmin kuuluisi olla hiljaa. Ei näy esikoisten saarnaajiakaan täällä kannustamassa vaitoa.
- Anonyymi
Eihän täällä minkäänlaista kunnon keskustelua ole koskaan ollutkaan. Ellei kristillisyydelle pahentuneet henkilöt, niin sitten hellarit tai ateistit pilaavat jos sotain yritetään.
- Anonyymi
Muitako sinä siitä syytät, kun et mihinkään keskusteluun ole kyennyt? 🤣😂
- Anonyymi
Kristillosyydelle pahentuneet henkilöt? Mitä tuo tarkoittaa.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengellinen narsisti joka sulkee muut pois taivaasta, ei siedä väärän oopinsa arvostelua. Voi ihmisparkaa. 🤕
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muitako sinä siitä syytät, kun et mihinkään keskusteluun ole kyennyt? 🤣😂
Yksin ei voi keskustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät olisi lähteneet elävästä seurakunnasta, elleivät olisi pahentuneet sille. Elävä usko voi muuttua kuolleeksi yhdessä silmän räpäyksessä, itse sitä huomaamatta. Maailma, niin hengellinen kuin lihallinenkin on tullut rakkaaksi. Vihollinen, vaikka onkin tuhansien juonten konstimestari, käyttää samoja hyväksi havaittusa keinoja aina joidenkin vuosien välein ja saa kristityt perustamaan omanvanhurskauden eriseuroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät olisi lähteneet elävästä seurakunnasta, elleivät olisi pahentuneet sille. Elävä usko voi muuttua kuolleeksi yhdessä silmän räpäyksessä, itse sitä huomaamatta. Maailma, niin hengellinen kuin lihallinenkin on tullut rakkaaksi. Vihollinen, vaikka onkin tuhansien juonten konstimestari, käyttää samoja hyväksi havaittusa keinoja aina joidenkin vuosien välein ja saa kristityt perustamaan omanvanhurskauden eriseuroja.
Täyttä esikoislestadiolaisessa liikkeessä sepitettyä hölynpölyä. Alappa tutustumaan kristinuskoon, - niin osaat edes hävetä viestejäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä esikoislestadiolaisessa liikkeessä sepitettyä hölynpölyä. Alappa tutustumaan kristinuskoon, - niin osaat edes hävetä viestejäsi.
Onko se kristinuskoa kun kirjoittaa vuodesta toiseen samoja valheita esikoislestadiolaisuudesta? Tavallaan. Sillä Jeesus sanoo:
11. Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
12. Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee parannus ennenkuin on liian myöhäistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi he pahentuivat elävälle seurakunnalle? Miten voit olla varma siitä, kenen usko on muuttunut kuolleeksi? Itsehän kerrot, että sitä ei itse huomaa.
Ajatteppa ihan itse asiaa, älä luota kaikkeen, mitä ihmiset sinulle kertovat. Tässäkin vetoan omiin sanoihisi " tuhansien juonten konstimestari". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se kristinuskoa kun kirjoittaa vuodesta toiseen samoja valheita esikoislestadiolaisuudesta? Tavallaan. Sillä Jeesus sanoo:
11. Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
12. Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat.Voisistko mainita esimerkiksi yhden valheen, mikä täällä on kirjoitettu esikoislestadiolaisuudesta?
- Anonyymi
Suurin ongelma on se, että täällä ei keskustella itse asioista hyvänkään aloituksen jälkeen, vaan mennään heti henkilökohtaisuuksiin kyseenalaisella tavalla.
Eikä vastata jos kysytään asiallisia kysymyksiä.- Anonyymi
Ja varsinkin vaiton kysymykset pitäisi visusti noteerata, onhan hän kirjansa lukenut mies.
- Anonyymi
Esikoislestadiolaisen opin tueksi ei oikein voi tai pysty kukaan vastaamaan asiallisesti, näin olen ymmärtänyt.
Kyseinen usko-oppi perustuu niin voimakkaasti siihen, että vain me olemme oikeassa, kaikki muut ovat väärässä, että eihän siinä ilmapiirissä asiallista keskustelua ehkä voi syntyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisen opin tueksi ei oikein voi tai pysty kukaan vastaamaan asiallisesti, näin olen ymmärtänyt.
Kyseinen usko-oppi perustuu niin voimakkaasti siihen, että vain me olemme oikeassa, kaikki muut ovat väärässä, että eihän siinä ilmapiirissä asiallista keskustelua ehkä voi syntyä.Niin, jos kysyt esikoislestadiolaiselta, että millä perusteella vain he ovat taivaskelpoisia, niin vastaus on, että muualla ei ole pyhää henkeä.
Tai, jos kysyt, että mitä väärää esikoisuuteen liittyneet saarnaajat ovat puhuneet, niin vastaus on sama lisättynä sillä, että heiltä puuttuu Lapin luottamus.
Keskustele siinä sitten. Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos kysyt esikoislestadiolaiselta, että millä perusteella vain he ovat taivaskelpoisia, niin vastaus on, että muualla ei ole pyhää henkeä.
Tai, jos kysyt, että mitä väärää esikoisuuteen liittyneet saarnaajat ovat puhuneet, niin vastaus on sama lisättynä sillä, että heiltä puuttuu Lapin luottamus.
Keskustele siinä sitten.Juuri näin. Voihan tällaiselta uhoajalta joskus tietenkin kysyä, että koskas Raamatun sanoma on muuttunut?
Ap. t. 16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
On syntiä luottaa JUmalan sanan sijasta Jellivaarassa asuviin henkilöihin.- Anonyymi
yksikristitty kirjoitti:
Juuri näin. Voihan tällaiselta uhoajalta joskus tietenkin kysyä, että koskas Raamatun sanoma on muuttunut?
Ap. t. 16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
On syntiä luottaa JUmalan sanan sijasta Jellivaarassa asuviin henkilöihin.Onks tää -y k s i k r i s t i t t y- se vaito?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onks tää -y k s i k r i s t i t t y- se vaito?
Olipa hän kuka tahansa, kirjoittiko kuitenkin oikein asiasta? Vai päätätkö suhtautumisesi johonkin kirjoitukseen sen perusteella, kuka sen kirjoitti?
- Anonyymi
yksikristitty kirjoitti:
Juuri näin. Voihan tällaiselta uhoajalta joskus tietenkin kysyä, että koskas Raamatun sanoma on muuttunut?
On syntiä luottaa JUmalan sanan sijasta Jellivaarassa asuviin henkilöihin.Täällä tehdään uusia syntejä. Esikoislestadiolaisten vastaiset ovat aina sanoneet, ettei saa tehdä uusia syntejä. Ne on vain syntiä, mitä raamattu sanoo. Lisäksi syötetään ihmisille valheita. Es.les ei opeta luottamaan ihmisiin vaan Jumalan sanaan, tuli se sitten ruotsalaisten, suomalaisten, norjalaisten tai amerikkalaisten suusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä tehdään uusia syntejä. Esikoislestadiolaisten vastaiset ovat aina sanoneet, ettei saa tehdä uusia syntejä. Ne on vain syntiä, mitä raamattu sanoo. Lisäksi syötetään ihmisille valheita. Es.les ei opeta luottamaan ihmisiin vaan Jumalan sanaan, tuli se sitten ruotsalaisten, suomalaisten, norjalaisten tai amerikkalaisten suusta.
Juuri näin...alkaa pikku hiljaa jo ahdistaa tämä jatkuva ”mollaaminen”, Jumala on kuitenkin voimallinen auttamaan omiansa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä tehdään uusia syntejä. Esikoislestadiolaisten vastaiset ovat aina sanoneet, ettei saa tehdä uusia syntejä. Ne on vain syntiä, mitä raamattu sanoo. Lisäksi syötetään ihmisille valheita. Es.les ei opeta luottamaan ihmisiin vaan Jumalan sanaan, tuli se sitten ruotsalaisten, suomalaisten, norjalaisten tai amerikkalaisten suusta.
Mielestäni tuo ei ole totta.
Esikoislestadiolaisuus opettaa nimen omaan luottamaan "kristillisyyteen" eli esikoislestadiolaisuuteen. Joka siihen luottaa, luottaa 100 %:n varmuudella ihmisiin. Tämä "Kristillisyys" on kehitelty ihmisten toimesta vasta noin 120 vuotta sitten.
Raamattu on käännetty Vikipedian mukaan 474 kielelle. Kaikilla niillä voi kuulla elävää Jumalan sanaa. Pyhä Henki ei ole esikoislestadiolaisten yksityisomistuksessa, vaikka monella heistä on se käsitys juuri virheellisen ihmisopin seurauksena.
- Anonyymi
Eip jaksa koronaa enää,jatkuvaan jauhetaan.Ja pahin saattaa olla edessä.Jos tää tila,jatkuu 2v.Nyt epäillys karannut labrasta,voipa olla.Tuntuu jotenkin oudolle,kiinal.kävi torilla 2tunnin päästä menehtyi.Bioaseet tulevaisuutta,ihankuin eräs elokuva,taannoin vähä sama tuli mieleen koronasta,joku tietää paljon mutta,ei kerro.Onko virus kerennyt levitä jo aikaisemmin mahdollista..miksi se kaikilla erilainen,lääkäri kuoli.Kyllähän tuota tutkii varmaan moni viisas.Käännän tvn kanavaa kun puhutaankin koronasta.Ei jaksa enää aihetta päivästä tunnista toiseen.
- Anonyymi
Onko tämä se vaito, vai miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä se vaito, vai miten?
Oletko sinä peräaukko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä peräaukko?
No nyt aletaan vihdoin päästä asian juurille, paljolti vaiton ansiosta, vaikka vaan välillisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt aletaan vihdoin päästä asian juurille, paljolti vaiton ansiosta, vaikka vaan välillisesti.
Vaikka vaito kirjoittaisi mitä, sinä voisit kirjoittaa joskus myös asiaa, etkä tuollaista ylimielistä pilkkapuhetta. Onko se sitten esikoislestadiolaista ylemmyydentunnetta vai mitä, mikä saa noin lähimmäisiä kommentoimaan persoonatasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka vaito kirjoittaisi mitä, sinä voisit kirjoittaa joskus myös asiaa, etkä tuollaista ylimielistä pilkkapuhetta. Onko se sitten esikoislestadiolaista ylemmyydentunnetta vai mitä, mikä saa noin lähimmäisiä kommentoimaan persoonatasolla.
Ootko sinä muka joku vaiton adjutantti vai.
- Anonyymi
Vaitoa ei palstalla ole koskaan ollut, minua on pilkattu vaitoksi. Nyt tuli oikeat jumalattoman henkilöt haiseva uloste, koskien naisia. Tämän henkilön kaltaiset saastat saisivat pysyä kokonaan poissa uskovien palstoilta. Näillä henkilöillä ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa. Näiden henkilöiden motiivit ovat tyystin väärät, pilkka, valehtelu, ilveily, ylimielisyys ja lestadiolaisten kiusaaminen.
Maassamme on sukupolvia joilla ei ole enään mitään käsitystä oikeasta ja väärästä. Kasvatus puuttuu kokonaan.- Anonyymi
Äläpäs vaito kuule sinä ala vekuttammaa.
- Anonyymi
Tuo haiseva uloste oli kyllä sinun näppäimistöstäsi lähtenyt. Miten sinulla on pokkaa syyttää muita, vaikka itse olit moisen kirjoittanut? Mistä kiikastaa, onko sinulla oikeasti jokin vakava sairaus mielenterveyden alueella? Olisit edes kerran mies, pyytäisit kirjoittamaasi anteeksi, etkä syyttelisi muita törkyilystäsi!
- Anonyymi
Sanottakoon sitten "vaitovainen", kun "vaito" ei tunnu kelpaavan.
Niin, mahtaako tänne enään muut kirjoittaa ynnä pari "kriitikkoa".- Anonyymi
Onkos se ”kaidan tien kulkija” sama kuin tämä vaito? Sillähän oli aina omasta mielestään ainoa oikea tieto asiasta kuin asiasta. Pilkkasi ”eriseuraisia” ymmärtämättömyydestä, vaikka ei juuri muuta itsekään ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos se ”kaidan tien kulkija” sama kuin tämä vaito? Sillähän oli aina omasta mielestään ainoa oikea tieto asiasta kuin asiasta. Pilkkasi ”eriseuraisia” ymmärtämättömyydestä, vaikka ei juuri muuta itsekään ymmärtänyt.
Minua teologia kiinnostaa, öisin luen täältäkin näkemyksiä. Joskus mielenkiintoisiakin näkemyksiä,kirkokko arkkitehtuurista ei paljoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua teologia kiinnostaa, öisin luen täältäkin näkemyksiä. Joskus mielenkiintoisiakin näkemyksiä,kirkokko arkkitehtuurista ei paljoakaan.
Sama täällä, erityisesti kiinnostavia ovat nämä vaiton, siis vaitovaisen kirjoitukset.
Hänellä on sitäpaitsi sellainen jämerä ote asioihin. - Anonyymi
Vai pitäisikö sepestä käyttää oikeaa nimeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onkos se ”kaidan tien kulkija” sama kuin tämä vaito?"
Ei tolellakaan. Tästäkin on käytetty lyhennustä "KTK", vaikka sillä on ihan muu merkitys ja väännetty tarkoittamaan "korkeintaan tunnin keikka". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onkos se ”kaidan tien kulkija” sama kuin tämä vaito?"
Ei tolellakaan. Tästäkin on käytetty lyhennustä "KTK", vaikka sillä on ihan muu merkitys ja väännetty tarkoittamaan "korkeintaan tunnin keikka".Olen kyllä kuullut sen merkitsevän sitä, että ”kuski tekee kuorman”..... ja myös ”kerjäläisten tukikohta”. Esikoislestadiolaisissa piiireisssä 1980 luvulla Lahdessa näin minua sivistettiin. Olen kiitollinen nimeltä nyt mainitsemattomalle henkilölle noistakin viisauksista. Paljosta muustakin olen kiitollinen kyseiselle liikkeelle, vaikka ensiihen enää usko ainoana tienä paratiisiin.
- Anonyymi
"Kaidantien kulkija" on vanhoillislestadiolainen naishenkilö, hänellä ei ole mitään tekemistä entisen vaitovaisen kanssa.
- Anonyymi
Onko totuutus? Ei minun mielestä kirjoitusten perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko totuutus? Ei minun mielestä kirjoitusten perusteella.
Ei todellakaan. Mitähän tuo yritti?
KTK oli sydämestään esikoislestadiolainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan. Mitähän tuo yritti?
KTK oli sydämestään esikoislestadiolainen.Oli? Eikö häntä enää ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107187- 474966
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562811Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52318Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101308Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1851237Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai281940Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30876Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179843