Volvo V40 virta avain ei lähde virtalukosta pois.
Automaattivaihteiston valintavipu myöskin lukittuu parkkiasentooan.
Vaihteenvalintavivun saa liikkeelle parkkiasennosta ainoastaan painamalla vivun vieressä olevaa suorakaiteen muotoista pientä mustaa painonappia.
Muuten virta avain ja vaihteen valintavipu toimivat.
Turvavyön merkkivalo palaa myöskin jatkuvasti, vaikka turvavyön laittaa kiinni.
Vika ilmaantui, kun katkaisin turvavyön lukkoon tulevan sähköjohdon sivuleikkureilla poikki. Naksutus kyllä loppui pysyvästi ja turvavyön varoitusvalo syttyi kojetauluun.
Vika ei vain poistu, vaikka johdon liittää uudestaan kiinni.
Tarkoitukseni oli asentaa siihen johdon väliin on/off-kytkin.
Joudun usein pihassani kurvailemaan autolla luonnollisesti ilman turvavyötä.
Olisin halunnut vain saada naksuttavan varoitusäänen tilpäisesti välillä pois päältä.
Nyt en oikein ymmärrä, että mikä tässä oikein meni vikaan ja miten sen vian saa korjattua.
Kiitos vinkeistä etukäteen.
Volvon virta avain lukittui sisään
9
2839
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys aloitukseen.
Se kojelautaan ilmestynyt varoitusvalo olikin "Vika ilmatyynyjärjestelmässä SRS)" valo.
Täytyy vielä tarkastaa siihen liittyvät sulakkeet sisätilasta.
Moottoritilassa siihen liittyvä 50:n ampeerin sulake oli ehjä.- Anonyymi
Lisäys aloitukseen.
Etsin vain johdon, joka lukitsee avaimen lukkoon, niin saan senkin sitten varkaiden varalta taskuuni.
Loppuipa nyt se älytön nakuttelu, kun turvavyö ei ollut kiinitettynä.
Se älytön piipitys pitää saada myöskin hiljaiseksi, aina kun sammuttaa moottorin.
Näitä turhakkeita lisäillään autoihin elektroniikka hurmioisten ostajien houkuttelemiseksi.
Turvatyynyjärjestelmä nyt saisi kylläkin toimia, mutta jos sekin on kiinni kalleista korjaamokäynneistä niin minun puolesta saa jäädä pois pelistä.
Onhan jo 50 vuotta kolarivapaata autoilua takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys aloitukseen.
Etsin vain johdon, joka lukitsee avaimen lukkoon, niin saan senkin sitten varkaiden varalta taskuuni.
Loppuipa nyt se älytön nakuttelu, kun turvavyö ei ollut kiinitettynä.
Se älytön piipitys pitää saada myöskin hiljaiseksi, aina kun sammuttaa moottorin.
Näitä turhakkeita lisäillään autoihin elektroniikka hurmioisten ostajien houkuttelemiseksi.
Turvatyynyjärjestelmä nyt saisi kylläkin toimia, mutta jos sekin on kiinni kalleista korjaamokäynneistä niin minun puolesta saa jäädä pois pelistä.
Onhan jo 50 vuotta kolarivapaata autoilua takana.Lisäys aloitukseen.
Rupesihan se uudemman Volvon kehittämä turvavyövahti lopulta aukeamaan vanhempienkin autojen remonttimiehelle.
Piti vain vähän purkaa osia enemmän näkyville.
Siellähän olikin yhden johdon sisällä kaksi ohuempaa johdinta. Nämä kaksi johdintahan tuli siis laitettua oikosulkuun keskenään. Katkaisin vain johdon olettaen sen olevan yksinapaista johdinta. Kuorintapihdeillä kun kuorin, niin en huomannut siinä olevankin kaksi erillistä johdinta. Näitten johtojen päässä on sitten jonkinlainen kela, joka haistelee sitten sähkömagneettisesti turvavyön metalliosan työntymistä lukon kitaan.
Ei siis ihme, että virtavainkaan ei lähtenyt enää pois virtalukosta.
Ilmeisesti se oli polttanut yhden 10A sulakkeen.
Toivottavasti ei ole muita komponentteja päässyt tuhoutumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys aloitukseen.
Rupesihan se uudemman Volvon kehittämä turvavyövahti lopulta aukeamaan vanhempienkin autojen remonttimiehelle.
Piti vain vähän purkaa osia enemmän näkyville.
Siellähän olikin yhden johdon sisällä kaksi ohuempaa johdinta. Nämä kaksi johdintahan tuli siis laitettua oikosulkuun keskenään. Katkaisin vain johdon olettaen sen olevan yksinapaista johdinta. Kuorintapihdeillä kun kuorin, niin en huomannut siinä olevankin kaksi erillistä johdinta. Näitten johtojen päässä on sitten jonkinlainen kela, joka haistelee sitten sähkömagneettisesti turvavyön metalliosan työntymistä lukon kitaan.
Ei siis ihme, että virtavainkaan ei lähtenyt enää pois virtalukosta.
Ilmeisesti se oli polttanut yhden 10A sulakkeen.
Toivottavasti ei ole muita komponentteja päässyt tuhoutumaan.Pitäisiköhän sun hommata joku vähän yksinkertaisempi auto noin niin kuin tekniikan suhteen?....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän sun hommata joku vähän yksinkertaisempi auto noin niin kuin tekniikan suhteen?....
Kaikki viat olen tähän asti kyllä saanut ihan itse selvitettyä noista autoistani. Tämä uudempi tekniikka vie aina vähän enemmän tutustumisaikaa. Nuo heikkovirtapulen asiat, kun on sen verran uusia meikäläiselle toistaiseksi vielä. Tekniikka on kyllä aina kiinnostanut. Sen parissa aika kuluu hemmetin hyvin. Ei tule ikävä lähteä kuleksinaan mihinkään virus ryhmä pileisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki viat olen tähän asti kyllä saanut ihan itse selvitettyä noista autoistani. Tämä uudempi tekniikka vie aina vähän enemmän tutustumisaikaa. Nuo heikkovirtapulen asiat, kun on sen verran uusia meikäläiselle toistaiseksi vielä. Tekniikka on kyllä aina kiinnostanut. Sen parissa aika kuluu hemmetin hyvin. Ei tule ikävä lähteä kuleksinaan mihinkään virus ryhmä pileisiin.
Lisäys aloitukseen.
Nytkin olen päässyt jo siihen vaiheeseen, että olen saanut turvatyynyn merkkivalon sammumaan sillä tavoin, kuin sen kuuluukin.
Turvavyön irti olon naksuttavan varoitusäänen olen saanut myöskin palautettua entiselleen.
Huomasin vain sen, että kun turvavyön lukkoon menevän virtapiirin katkaisee itse laittamallaan on/off kytkimellä. Sillä saadaan kyllä turvavyön varoitusnaksutus hiljaiseksi väliaikaisesti, mutta turvatyynyn varoitusvalo palaa sen ajan, kun virtapiiri on katkaistu.
Vielä yksi ongelma pitää sevittää. Virta-avain kun ei ole vieläkään lähtenyt pois virtalukostaan. En ole kylläkään kasannut vielä aukaisemaani turvavyön lukkoa.
Jokin sähkömagneettihan sielläkin ilmeisesti ohjaa virta-avaimenkin lukittumista.
Eihän senkään muuttaminen mieleisekseen pitäisi olla kovin ongelmallinen homma. Joutuu vain purkamaan sen verran, että pääsee systeemin toimintaperiaatteesta selville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys aloitukseen.
Nytkin olen päässyt jo siihen vaiheeseen, että olen saanut turvatyynyn merkkivalon sammumaan sillä tavoin, kuin sen kuuluukin.
Turvavyön irti olon naksuttavan varoitusäänen olen saanut myöskin palautettua entiselleen.
Huomasin vain sen, että kun turvavyön lukkoon menevän virtapiirin katkaisee itse laittamallaan on/off kytkimellä. Sillä saadaan kyllä turvavyön varoitusnaksutus hiljaiseksi väliaikaisesti, mutta turvatyynyn varoitusvalo palaa sen ajan, kun virtapiiri on katkaistu.
Vielä yksi ongelma pitää sevittää. Virta-avain kun ei ole vieläkään lähtenyt pois virtalukostaan. En ole kylläkään kasannut vielä aukaisemaani turvavyön lukkoa.
Jokin sähkömagneettihan sielläkin ilmeisesti ohjaa virta-avaimenkin lukittumista.
Eihän senkään muuttaminen mieleisekseen pitäisi olla kovin ongelmallinen homma. Joutuu vain purkamaan sen verran, että pääsee systeemin toimintaperiaatteesta selville.Lisäys aloitukseen.
Joo vilkaisin tuossa netistä, että se onkin ollut tyyppivikana Volvoissa tuo virta-avaimen jumittuminen. Avain vain ei käänny 0-asentoon, missä avain lähtee irti. Auton mukanahan tuli vara-avaimet, jolla saan ovet auki, jos sähköinen kaukosäädin temppuilee.
Ilmeisesti tuon vikatilanteen johdosta vain jokin haittalevy on jumittunut väärään asentoon. Eihän katsastajakaan varmaan havaitse- / reakoi moiseen vikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys aloitukseen.
Joo vilkaisin tuossa netistä, että se onkin ollut tyyppivikana Volvoissa tuo virta-avaimen jumittuminen. Avain vain ei käänny 0-asentoon, missä avain lähtee irti. Auton mukanahan tuli vara-avaimet, jolla saan ovet auki, jos sähköinen kaukosäädin temppuilee.
Ilmeisesti tuon vikatilanteen johdosta vain jokin haittalevy on jumittunut väärään asentoon. Eihän katsastajakaan varmaan havaitse- / reakoi moiseen vikaan.Lisäys aloitukseen.
Nythän se virtalukkokin antoi viiimeiseltään periksi ja rupesi taas pelittämään oikealla tavalla.
Avain rupesi taas kääntymään 0-asentoonkin ja antaa ottaa avaimen irti lukkopesästään. Hiukan jäi vain semmoista tekertelua 0-asennon ja 1-asennon väliin. Laitoin vain aluksi avaimen reikään monitoimiöljyä ja liikuttelin avainta vähän joka suuntaan, niin viimeinhän se alkoi toimimaan.
Tosin hieman vastahakoisesti ensi alkuunsa.
Jonkunlainen sähköisesti ohjattu toimintohan siinä täytynee olla, kun eihän se muistaakseni aikaisemminkaan antanut joka hetki kääntää avainta 0-asentoon missä tilanteessa vain.
Täytynee tarkastaa tilanne joskus vähän myöhemmin. Esim. jos lukon pohjan ja lukkosylinterin välissä on jokin sähköisesti ohjattu mekaaninen osa.
Tosi ikävä tilanne, jos vaikka tämän vian takia joutuisi auton jättämään johonkin kauas kotipaikkakunnalta.
Ilmeisesti kehitettävä jokin varajärjestelmä, millä voisi ohittaa koko virtalukon. Sellaisenkin olen joskus joutunut tekemään entiseen autooni virtalukon viallisuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys aloitukseen.
Nythän se virtalukkokin antoi viiimeiseltään periksi ja rupesi taas pelittämään oikealla tavalla.
Avain rupesi taas kääntymään 0-asentoonkin ja antaa ottaa avaimen irti lukkopesästään. Hiukan jäi vain semmoista tekertelua 0-asennon ja 1-asennon väliin. Laitoin vain aluksi avaimen reikään monitoimiöljyä ja liikuttelin avainta vähän joka suuntaan, niin viimeinhän se alkoi toimimaan.
Tosin hieman vastahakoisesti ensi alkuunsa.
Jonkunlainen sähköisesti ohjattu toimintohan siinä täytynee olla, kun eihän se muistaakseni aikaisemminkaan antanut joka hetki kääntää avainta 0-asentoon missä tilanteessa vain.
Täytynee tarkastaa tilanne joskus vähän myöhemmin. Esim. jos lukon pohjan ja lukkosylinterin välissä on jokin sähköisesti ohjattu mekaaninen osa.
Tosi ikävä tilanne, jos vaikka tämän vian takia joutuisi auton jättämään johonkin kauas kotipaikkakunnalta.
Ilmeisesti kehitettävä jokin varajärjestelmä, millä voisi ohittaa koko virtalukon. Sellaisenkin olen joskus joutunut tekemään entiseen autooni virtalukon viallisuuden vuoksi.Lisäys aloitukseen.
Nyt muistankin, että tässä automaattivaihteisessa avainta ei voi kiertää 0-asentoon, jos vaihdevipu ei ole työnnetty parkkiasentoon ennen sitä.
Siis jokin sähköisesti toteutettu estehän siellä on pakko olla, joka estää avaimen käännön 0-asentoon väärällä vaihdevivun asennolla. En usko, että sitä olisi millään muulla lailla toteutettu. Esim: Hydraulisesti taikka pneumaattisesti jned.
Tällä saadaan varmistettua sekin, että virta-avainta ei voida vetäistä lukosta pois ajon aikana. Rattilukon napsahtaminen päälle ajon aikana kun aiheuttaa todennäköisesti onnettomuuksia.
Virta-avain kun lähtee irti ainoastaan juuri 0-asennossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220