Saiko mazda kutosen korityön kuntoon eli ruostumisen eston paremmaksi ?
parkkipaikoilla ja liikenteessäkin näkee pahasti ruostuneita kutosia jopa lahoja helmoja vaikka autot on pitkälle 2000 luvulla tehtyjä ja pienillä kilsoilla missä paljon edessä tekniikan puolesta.
Mazda 6 korin nopea ruostuminen
39
1371
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikeeta on.
Kun tehtaalla olisi pitänyt laittaa sinkki siihen paljaan metallin pintaan, niin sitä on vaikea jälkeenpäin sinne enää ujuttaa.
Voihan sitä lotrata ruostesuoja-aineilla ja massoilla mutta auttaako ne? Ja joku paikka jää kuitenkin suojaamatta, josta voi sitten jälkeenpäin sanoa että "tuohon kohtaan jäi laittamatta aineet".
Helpointa on vaihtaa auto toisenmerkkiseen. Juu, itsekin olen paalannut yhden mazdan kun oli täysin läpimätä, siirryin ranskalaisiin autoihin sen jälkeen.- Anonyymi
Mazda siirtyi jo vuosimallista 2007 alkaen käyttämään kuumasinkittyä peltiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazda siirtyi jo vuosimallista 2007 alkaen käyttämään kuumasinkittyä peltiä.
mihin kohtaan?,muutaman 08 vuosimallin hitsannu,sinkittyyn peltiin en ole törmänny
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mihin kohtaan?,muutaman 08 vuosimallin hitsannu,sinkittyyn peltiin en ole törmänny
http://www.japanmetalbulletin.com/?p=17069
Tuossa jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
http://www.japanmetalbulletin.com/?p=17069
Tuossa jotain.jaa,a,ei ainakaan kynnyksis,pyöränkoteloissa,olisko niin että sinkittyä peltiä laitettu sisäpuolelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazda siirtyi jo vuosimallista 2007 alkaen käyttämään kuumasinkittyä peltiä.
Mitä eroa on kuumasinkityllä ja galvanoidulla pellillä ? Autojen koreja ei kuumasinkitä . Vetokoukku voi olla kuumasinkitty .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä eroa on kuumasinkityllä ja galvanoidulla pellillä ? Autojen koreja ei kuumasinkitä . Vetokoukku voi olla kuumasinkitty .
Kuumasinkityksessä auton kori upotetaan liuokseen. Galvanointi tapahtuu sähköisesti.
http://www.coatings.fi/galvanointi/
- Anonyymi
Itsellä on nyt 125 tkm ajettu 5 vuotias Mazda 6 Sedan. Pohjassa on hyvässä kunnossa, pintaruostetta on melko vähän ja tämäkin pääosin akselistossa. Korin maali sen sijaan on kyllä ohutta (kuten lähes kaikissa uusissa autoissa), ja kiveniskemät jättävät herkästi jäljet jotka on syytä paikata kuntoon sitä mukaa kun niitä syntyy.
- Anonyymi
Pohjaan kannattaisi vetää kotelosuojaa pintaan, "öljysumuttimella" myös tukivarsiin. Myös uudempiin, estää aika hyvin pintaruosteen syntymistä.
Helppo ja nopea homma jos kotona on pieni kompura tai lainaa sellaisen. Tunkilla sen verran kallelleen ja pukkia, pöllyä ja lankkua alle. Ei tarvitse mennä edes auton alle vaan kummaltakin puoleta saa massattua. Pohjalle riittää paineilmalla ja esim pitkällä pistoollilla puhaltelu irtohiekasta ja pölystä. Tullut useampi auto suojattua alustasta näin.
Litra maksaa 6-9eur ja jo parilla litralla levittää hyvän kerroksen.
sen päälle voi vetää alustamassa ruiskulla jos haluaa.- Anonyymi
Onko se mazda oikeasti niin tajuttoman hyvä auto että tollasia hommia kannattaa alkaa tekemään?
Kun on autoja joissa kori kestää sen 20 vuotta ilman kikkailujakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se mazda oikeasti niin tajuttoman hyvä auto että tollasia hommia kannattaa alkaa tekemään?
Kun on autoja joissa kori kestää sen 20 vuotta ilman kikkailujakin.Aika harva ajaa samalla autolla 20 vuotta putkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva ajaa samalla autolla 20 vuotta putkeen.
Tuo on totta, mutta jos kori lahoaa viidessä vuodessa niin ei sitä saa kellekään myytyä eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, mutta jos kori lahoaa viidessä vuodessa niin ei sitä saa kellekään myytyä eteenpäin.
Jos tädillä olisi munat, se olisi setä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tädillä olisi munat, se olisi setä.
Empä ole vielä nähnyt lahoa 5 vuotiasta Mazdaa,2000 luvun alkupuolen kulkineista kyllä löytyy, mutta nehän rupeaa olemaan pian sen 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Empä ole vielä nähnyt lahoa 5 vuotiasta Mazdaa,2000 luvun alkupuolen kulkineista kyllä löytyy, mutta nehän rupeaa olemaan pian sen 20 vuotta.
Niin, et ole kurkkinut pohjaa.....
Mutta se pahimmillaan käy aika nopeastikin se mazdan ruostuminen:
https://forums.redflagdeals.com/2010-mazda-3-rust-what-do-2022697/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, et ole kurkkinut pohjaa.....
Mutta se pahimmillaan käy aika nopeastikin se mazdan ruostuminen:
https://forums.redflagdeals.com/2010-mazda-3-rust-what-do-2022697/Autoilla on tapana ruostua.
https://www.audi-sport.net/xf/threads/rusty-underneath.324150/
Merkistä riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, et ole kurkkinut pohjaa.....
Mutta se pahimmillaan käy aika nopeastikin se mazdan ruostuminen:
https://forums.redflagdeals.com/2010-mazda-3-rust-what-do-2022697/Mitä järkeä kaivaa vanhoja linkkejä??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä kaivaa vanhoja linkkejä??
Suomessa on vanha autokanta ja vanhat linkit kuvastaa hyvin arkea näiden suomalaisten autojen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilla on tapana ruostua.
https://www.audi-sport.net/xf/threads/rusty-underneath.324150/
Merkistä riippumatta.Jaa, miksi 23 vuotias pösö ei sitten vieläkään ole ruostunut.
Ei edes sieltä pohjasta.
Ja on ollut ihan ympärivuotisessa ajossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, miksi 23 vuotias pösö ei sitten vieläkään ole ruostunut.
Ei edes sieltä pohjasta.
Ja on ollut ihan ympärivuotisessa ajossa.Sensuuri poisti linkin ruosteisiin pösöihin, aika velikultia:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se mazda oikeasti niin tajuttoman hyvä auto että tollasia hommia kannattaa alkaa tekemään?
Kun on autoja joissa kori kestää sen 20 vuotta ilman kikkailujakin.joo mazda ja mersu pitää käsitellä joka vuosi,että pääsöö sen 10vuotta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, et ole kurkkinut pohjaa.....
Mutta se pahimmillaan käy aika nopeastikin se mazdan ruostuminen:
https://forums.redflagdeals.com/2010-mazda-3-rust-what-do-2022697/mazda 6 vm 08 muutaman hitsannu,takapyörän etupuolelta aika säälittäviä.
jos jokainen mazdan omistaja raottais sitä sisälokasuojan huopaa,nii itku tulis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, miksi 23 vuotias pösö ei sitten vieläkään ole ruostunut.
Ei edes sieltä pohjasta.
Ja on ollut ihan ympärivuotisessa ajossa.kaikissa autoissa on heikkoudet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva ajaa samalla autolla 20 vuotta putkeen.
Älä puhu paskaa jos et kerran tiedä lorvi autoista mitään...Audi 100-92 ja jokapäiväsessä ajossa.Laskeppa montako vuotta saat?Uutena ostettu ja edelleen ruosteeton auto eikä ole mikään japsirivellys tai kiinanihme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu paskaa jos et kerran tiedä lorvi autoista mitään...Audi 100-92 ja jokapäiväsessä ajossa.Laskeppa montako vuotta saat?Uutena ostettu ja edelleen ruosteeton auto eikä ole mikään japsirivellys tai kiinanihme.
audi 100 kestää maailman tappiin,ei ruostu millään,ainoana että maali hilseilee kaarien ja kynnyksien pinnasta pois,mutta ei oikein ruostu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu paskaa jos et kerran tiedä lorvi autoista mitään...Audi 100-92 ja jokapäiväsessä ajossa.Laskeppa montako vuotta saat?Uutena ostettu ja edelleen ruosteeton auto eikä ole mikään japsirivellys tai kiinanihme.
Onpas sulla agressiivinen asenne.
Lue uudelleen mitä siinä lukee ja mieti jos pystyt.
Vinkki: "Aika harva ajaa samalla autolla 20 vuotta putkeen"
Jos sinä sen teet niin edelleenkin tuo pitää paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se mazda oikeasti niin tajuttoman hyvä auto että tollasia hommia kannattaa alkaa tekemään?
Kun on autoja joissa kori kestää sen 20 vuotta ilman kikkailujakin.Mitä noita Vi Bilägaren ruostetutkimuksia lukee, niin kyllä ruostesuojausta vaan saisi tehdä melkein kaikkiin automalleihin.
Se että onko Mazda tajuttoman hyvä on kai makuasia ja selviää varmasti parhaiten sellaista koeajamalla. Perninteisestä japsikorista huolimatta Mazdan tekniikka kyllä pelaa. Luotettavuus on laajojen tutkimusten perusteella viime vuosina mennyt jopa Toyotan ohi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/katsastustilasto-paljastaa-saksalaiset-jatkavat-karjessa-myos-fiat-tipon-suoritus-yllattaa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä noita Vi Bilägaren ruostetutkimuksia lukee, niin kyllä ruostesuojausta vaan saisi tehdä melkein kaikkiin automalleihin.
Se että onko Mazda tajuttoman hyvä on kai makuasia ja selviää varmasti parhaiten sellaista koeajamalla. Perninteisestä japsikorista huolimatta Mazdan tekniikka kyllä pelaa. Luotettavuus on laajojen tutkimusten perusteella viime vuosina mennyt jopa Toyotan ohi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/katsastustilasto-paljastaa-saksalaiset-jatkavat-karjessa-myos-fiat-tipon-suoritus-yllattaa/Kirjoitat luotettavuudesta ja laitat katsastustilaston liitteeksi.
Eihän nuo liity mitenkään toisiinsa.
- Anonyymi
Mazdahan on nykyään muiden japsien tasolla korin tehdassuojauksessa mutta ei se tarkoita että niissä olisi mitään kehuttavaa suojausta tehtaalta. Testeissä japsit/korealaiset saa vielä tänä päivänä arvosanaksi 2/5 tai 3/5 korin suojauksesta. Euroopassa taas on ihan yleistä että tehdassuojauksen arvosana on 4/5 tai 5/5.
Vaikkei Mazdat enää ruostu yhtä pahasti kuin ekan korimallin kutonen, on niissä silti selvä tarve parantaa tehdassuojausta jos haluaa että on 10-15 vuotiaana ja 200-250tkm ajettunakin vielä ruosteeton.
Onhan se vähän outoa että tekniikasta pidetään huolta jotta kestäisi jopa 400tkm, mutta kori jätetään mätänemään jo 250tkm kohdalle. Suojauksen kallis hintakin on outo perustelu, huoltoihin laitetaan 300e/v mikä tekee 5 vuodessa 1500e. Ostetaan esim lisävarusteita kuten vanteita hintaan 1500e. Mutta noin tonnin maksavaa ruosteenestokäsittelyä ei voida tehdä jotta pysyisi ruosteettomana 300tkm/20v ikään asti. Yhtä hyvänhän ne lisävarusteet ja huollot tehdään myös seuraavaa omistajaa varten, miksei siis koria haluta pitää kunnossa seuraavaa omistajaa varten?
Ongelmhan on käytettyjen ostajat jotka ei ymmärrä vaatia ruosteenestokäsiteltyjä käytettyjä. Kun ostaa japsin(korealaisen jota ei uutena ruosteenestokäsitelty, se on vähän sama kuin ostaisi auton johon on huollot jätetty tekemättä. Eka omistaja ei tästä välttämättä kärsi, mutta toiselle ja kolmannelle omistajalle se tulee kalliiksi.- Anonyymi
Japanissa taitaa mennä yli 10 vuotiaat autot romutukseen, liekö mazda siis tehty enemmän kotimarkkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanissa taitaa mennä yli 10 vuotiaat autot romutukseen, liekö mazda siis tehty enemmän kotimarkkinoille.
Tämähän johtuu Japanin hallituksesta, eikä autovalmistajista.
Japanilaiset romuttavat autoja 10 vuotiaina vaikka autot olisivatkin edelleen hyväksi kunnossa ja kestäisivät vielä useampia vuosia lisää ajamista.
Mutta Japanin hallitukset ovat tehneet yli 10 vuotiaan auton omistamisen niin kalliiksi, ettei noin vanhaa autoa ole enää rahallisesti järkevää ylläpitää Japanissa.
- Anonyymi
Tekniikka on helppo pitää kunnossa ja alustan osat kestää pitkään ja bensakoneilla ajelee ainakin vanhemmilla 400 000km tai enemmänkin. Jos auton kori on helppo ruostumaan ja huonosti kestävä maalipinta niin vaikea saada siistiksi ja pysymään.
Minullakin on yksi 15 vuotias hyväksi todettu auto joka täysin ruosteeton, halpa pitää ja hyvää ajaa. En myy koskaan pois. Minulla ei ruostukaan enää
Nykyään hyvä pitää yksi "oikeasti" edullinen auto varalla jos vaikka haluaa myydä toisen joka on kallis. Voi myydä suoraan itse ja saa paremman rahan eikä hätä kun yksi auto kokoajan pihassa.
Vanhempi on ykkösauto omalla kohdalla - Anonyymi
Ei uutta autoa kannata ruostesuojata koska hyöty menee seuraavalle omistajalle. Auto yleensä vaihdetaan 3 vuoden välein ;)
- Anonyymi
oon ajanu 13 vuotta samalla
mitä hyvää vaihtamaan - Anonyymi
Köyhät vaihtaa tohon tahtiin...me paremmat joka toinen vuosi.
- Anonyymi
Ruostesuojasin ruosteettoman golfin 15 vuoden ikäisenä viime kesänä itse. tukivarret ja muut alusta osat.
Autojen vaihtaminen muutamien vuosien ikäisenä ja rahoituksen jatkuva juokseminen on todella tarpeeton ISO euromäärä jokaiselle. Elämisen hinta pomppaa merkittävästi turhaan kun makselet lyhennyksiä joka kk, vuosia. isoja käsirahoja. Rahojen sulaessa autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät vaihtaa tohon tahtiin...me paremmat joka toinen vuosi.
Vaihtele vaikka joka vuosi, hyvä hyvä.
Pakko arvostaa teitä rahamiehiä jotka kustannatte minunkin (köyhän) elämän.
Kiitos siitä !!
- Anonyymi
Harvan 2005 vuoden auton kohdalla on lukenut että helmat ja kaaret hitsattu ja maalattu. Niitä on mazdan kohdalla lukenut myyntiautoissa
Ilmeisesti näissä oli normaali musta teräspelti pohjamaali pintamaali. Sellainen ei kestä montaa vuotta suomessa. - Anonyymi
Meidän parkkiselle ilmestyi keväällä melko ruskea Mazda, ei parane vaikka rapun teknikko päivittäin tekee "huoltoa" sille.
Saa nähdä saako edes tehtyä perinteisen äitienpäivän ajelun,,, kuulemma jätskikiskalle koko rahalla, kehuu.
Laittais nekin rahat ruosteenestoon tai vaihtaisi mallia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152091Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812000- 1011347
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1211126Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771067Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81002Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60770
- 59731
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.237695