Ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa, ahdistaa ja ahdistaa

Anonyymi

Ei nyyt kaikki voi ahdistaa!

Keksikää 5 eri asiaa mitkä eivät ahdista.
Oma lista:
1) että on ruokaa
2) että ei oo sotaa vaan rauha Suomessa
3) käteni toimivat, voin tehdä kaikenlaista (tää on minun lista)
4) on kevät ja kesä ja lämmintä tulossa
5) että saa itse päättää mitä tehdä ja mistä tykkää

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1) eläimet ei ahista
      2) mulla on kavereita
      3) nyt ei ahista
      4) kohta on kesäloma

      • Anonyymi

        En keksinyt vitosta:/


    • Anonyymi

      Aurinko. Pian pääset rannalle ja uimaan, varpaat saa veteen. Kesän vihreys. Suloinen suvi. Lintujen liverrys. Vaoisat aamut ja illat. Lämpimät pyöräilysäät. Kesävaatteet. Mansikat....

      Onko sulla kauniita esineitä? Nekin lievittää ahdistusta.

    • Anonyymi

      Mua ei ahdista ainakaan nämä:

      1. Nykyinen elämäntilanne
      2. On ystäviä ja kavereita
      3. Omaiset ovat pysyneet terveenä
      4. Ruuanlaitto ja kotiaskareet
      5. Ei ahdista se että ahdistaisi, kun ei ahdista

      Listaa voisin jatkaa periaatteessa vaikka kuinka pitkäksi.
      Eli tällä hetkellä menee hyvin.

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Kuten

        1. Nykyinen elämäntilanne, esim. tyhmä duunipaikka, johon tuli lupauduttua.
        2. Ei oikein ole oikein samanhenkisiä ystäviä ja kavereita juuri nyt.
        3. Omaisia on vakavasti sairaana.
        4. Sinkkuna kaikki ruoanlaitto ja kotityöt kaatuu aina omille harteille.
        5. Todellakin ahdistaa.

        Mutta

        1. Elämäntilanne tulee muuttumaan, kun vapaudun typerästä duunistani, mitä odotan joka päivä innolla.
        2. Viihdyn enimmäkseen yksin ja uskon ystävätilanteeni siinäkin korjaantuvan.
        3. Uskon Jumalan ja siihen, että hän voi myös parantaa, jos lääketiede ei voi.
        4. Olen innostunut aasialsityyppisestä keittiöstä ja tyhmän duunin palkka mahdollistaa sen, että pystyn ostamaan erikoistuotteitakin ja kokeilemaan uusia makuja, tai vaikka syömään ulkona välillä, jolloin kotikin pysyy siistimpänä.
        5. Ahdistus ei tapa ja siihen on olemassa lievityskeinoja, mm. suhde Herraan. Myös netti tarjoaa hyvää luettavaa ja kuunneltavaa aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Kuten

        1. Nykyinen elämäntilanne, esim. tyhmä duunipaikka, johon tuli lupauduttua.
        2. Ei oikein ole oikein samanhenkisiä ystäviä ja kavereita juuri nyt.
        3. Omaisia on vakavasti sairaana.
        4. Sinkkuna kaikki ruoanlaitto ja kotityöt kaatuu aina omille harteille.
        5. Todellakin ahdistaa.

        Mutta

        1. Elämäntilanne tulee muuttumaan, kun vapaudun typerästä duunistani, mitä odotan joka päivä innolla.
        2. Viihdyn enimmäkseen yksin ja uskon ystävätilanteeni siinäkin korjaantuvan.
        3. Uskon Jumalan ja siihen, että hän voi myös parantaa, jos lääketiede ei voi.
        4. Olen innostunut aasialsityyppisestä keittiöstä ja tyhmän duunin palkka mahdollistaa sen, että pystyn ostamaan erikoistuotteitakin ja kokeilemaan uusia makuja, tai vaikka syömään ulkona välillä, jolloin kotikin pysyy siistimpänä.
        5. Ahdistus ei tapa ja siihen on olemassa lievityskeinoja, mm. suhde Herraan. Myös netti tarjoaa hyvää luettavaa ja kuunneltavaa aiheesta.

        Onhan sullakin asiat ihan hyvin, ainakin tekstistäsi päätellen.
        Just nyt on ehkä juttuja jotka ei tunnu hyvältä mutta sulla on kuitenkin suunnitelmia ja ideoita.

        Jokaista varmaankin ahdistaa jossain vaiheessa elämää enemmän tai vähemmän.
        Se kuuluu elämään eikä ole millään tavalla paha asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sullakin asiat ihan hyvin, ainakin tekstistäsi päätellen.
        Just nyt on ehkä juttuja jotka ei tunnu hyvältä mutta sulla on kuitenkin suunnitelmia ja ideoita.

        Jokaista varmaankin ahdistaa jossain vaiheessa elämää enemmän tai vähemmän.
        Se kuuluu elämään eikä ole millään tavalla paha asia.

        Tulinpa hyvälle mielelle kun luin listoja!
        Niin paljon mukavaa!
        Niin kuin siinä laulussa kerrotaan: "Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa"
        https://www.youtube.com/watch?v=FBLtYYxX_fQ

        Minun lista:
        1. Vapaus
        2. Sauna
        3. Mansikat
        4. Eläimet
        5. Lämmin oma sänky kun on kylmä ulkona


    • Anonyymi

      " Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ". Niin totta.
      Ahdistuskin on helpompi kestää silloin jos/kun oivaltaa mistä se johtuu.
      Kun syy selviää niin on helpompaa tehdä asialle jotain.

      No se siitä, mä oon jo listani laittanut tuonne aiemmin.

    • Anonyymi

      Ahdistus ei ole mulla hoitunut millään listoilla. Hyödytöntä. Muutosta ei niillä saa.

      • Anonyymi

        Hyvä kitenkin että muilla toimii!

        Elähän luovuta!
        Hyvää yötä!

        Kirjoita vain 1 asia, siitä se lähtee!
        Yksi pikku myönteinen askel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kitenkin että muilla toimii!

        Elähän luovuta!
        Hyvää yötä!

        Kirjoita vain 1 asia, siitä se lähtee!
        Yksi pikku myönteinen askel.

        Juuri tällainen manipulointi on hyvin tuttua. Tuputetaan väkisin tiettyä keinoa riippumatta siitä, mitä toinen sanoo. Tyypillinen esimerkki siitä, miten muita neuvovat hoitavat omaa mieltään muita "auttamalla".


    • Anonyymi

      Tuossa pitkästä aikaa kun katselin yhtä some keskustelupaikkaa. Jota olen välttänyt siellä kirjoittavien korona hysteeristen takia. Voi olla niinkin, että toiset ei korona hysteriasta koskaan toivukkaan kuin oikeanlaisen lääkityksen ja terapian avulla jos sittenkään. Varmaan kohkaavat koronasta vielä sittenkin kun muu maailma on jo vielä tästäkin enemmän rauhoittunut. Mieleltään sarastuminen ei ole helppoa ja sekin vaatii hoitoa kun joku touhottaa ja vouhottaa kaiket päivät koronan ympärillä.

    • Anonyymi

      Toki tämä korona vaikuttaa jokaiseen eri tavalla.
      Monille voi olla henkisesti raskasta käydä läpi aikaa kun maailmalla jyllää tauti joka pahimmassa tapauksessa saattaa tappaa.

      Toiset ovat herkempiä kuin toiset ja erilaiset asiat vaikuttavat kuhunkin eri tavalla.
      Jos tuntuu liian vaikealta esim. tämän koronan takia niin siitä kannattaa jonkun kanssa keskustella.

      Joitain pelottaa tai ahdistaa ja joitain ei, siitä ei pidä myöskään ketään arvostella. Kirjoitin tuon tuohon vaikka eipä täällä kukaan olekaan ketään arvostellut pelkojen ja ahdistuksen takia.

      • Anonyymi

        Minusta on ollut hyvää aikaa tää korona.

        Oon kehittynyt paljon ihmisenä, oppinut olemaan yksin ja ratkomaan yksin ongelmani.

        Joskus tulee hönttö olo, silloin meen vaikka lämpimään sänkyyn ja ajattelen että onpas ihan kuin olis oravan pesässä (no ehkä siellä ei oo niin lämmintä) turvassa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe