Parantunut anoreksiasta

Anonyymi

Eli mul on ollu jo noin 3 vuotta syömishäiriö joka on nyt jo hellittäny. Oon ollu hoidossa ja puol vuotta sairaalassa ja painoa nostettu 20 kg pakottamalla syömään sen 3000 kcal vastentahtoisesti. Ymmärrän nyt et joskus olin alipainonen ja huonos kunnos mut nyt mitat 165/59 ja silti mun vanhemmat vielä kattoo tarkkaan mitä syön ja mun on pakko syödä 2500 kcal :( Mun liikuntaaki rajotetaan viäki ja saan kävellä päiväs vaa jotai 1h 15 min.

Onko tää kaikki tarpeen !? Oon läski, haluisin olla laihempi mut joudun syömää noin paljon vaik en oo ees kauheen laiha ja sairas.

Kyl mä kuitenki oon liikkunu enemmä sillon kun kukaa ei oo kotona jopa 3h päiväs ja jotkut päivät syön vähemmän. Mut kun vanhemmat on kotona nii mua vaan valvotaa.

Miks en vois syödä vähän vähemmä kun oon jo normaalis painos.

Oon 14 ja anteeks jos ketään ei kiinnosta mutta pakko mul on jonnekki tulla purkaa ärsytystä.

2

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomaa selvästi, että et ole tyytyväinen tilanteeseesi. Ei varmaan auta muu kuin muuttaa omaan kämppään. Siellä kukaan ei vahdi sinua ja saat elää vapaasti niin kuin haluat.

    • Moikka!

      Todella mukava kuulla, että syömishäiriösi on alkanut jo hellittää. Monia ajatuksia varmasti on edelleen mielessäsi ja niiden kanssa voikin joutua työskentelemään pitkän aikaa, mutta jaksamista sinulle toipumiseen!

      Valvomisesi kertoo vanhempiesi huolesta, koska he välittävät sinusta ja ovat sinusta huolissaan. Se voi tuntua tungettelevalta ja vapauttasi rajoittavalta, mutta ilkeyttään en usko, että he sitä tekevät. Oletko puhunut vanhempiesi kanssa rauhassa asiasta ilman suuria tunteen purkauksia? Liika vapauden rajoittaminen luonnollisesti herättää vihaa ja vastarintaan ja missään nimessä toiveena ei ole se, että vointisi lähtee huononemaan. Luottamuksen takaisin saaminen, että ''kyllä minä pärjään'' vie pitkään, mutta sinulla on mahdollisuus osoittaa olevasi luottamuksen arvoinen. Siihen auttaa puhuminen, omien ajatusten ulos tuominen ja se, että osoitat, ettet suistu enää syömishäiriön vietäväksi. Se kuitenkin vie aikaa, kuten sanoin, mutta ole kärsivällinen.

      Selkeästi syömishäiriö kummittelee yhä mielessäsi, koska ajattelet olevasi läski ja haluaisit olla laihempi. Suosittelen pysähtymään näiden ajatusten äärelle ja pohtimaan, miksi ajattelet näin? Olisinko kuitenkin tarpeeksi riittävä tällaisena kuin olen? Olet nuori ja sinulla on mahtava elämä edessäsi. Kuulostaa siltä, että sinun olisi hyvä päästä puhumaan näistä kaikista ajatuksistasi joko ammattilaiselle tai sitten meille Syömishäiriöliitolla. Olet ollut sairaalassa ja toivon mukaan hoitokontaktisi ovat yhä olemassa :) Mikäli kontakteja ei enää ole, rohkaisisin sinua menemään koulusi terveydenhoitajalle ja vaatimaan pääsyä esimerkiksi lääkärille tai koulupsykologille :) Sinulla on paljon kokemuksia hoitohenkilökunnasta eivätkä kokemukset välttämättä ole olleet aina hyviä, mutta puhumisen voima on uskomaton!

      Syömishäiriöliitto ja sen paikallisyhdistykset tarjoavat myös apua ja tukea syömishäiriöistä toipumiseen. Alla on hyödyllisiä linkkejä, joihin on hyvä tutustua! Lisäksi meidät löytää ig:stä @lounaissuomensyli ja @syomishairioliitto

      https://syomishairioliitto.fi/

      https://www.syliin.fi/

      Jaksamista sinulle jatkoon ja ärsytystä on hyvä purkaa! Tärkeää olisi myös, että sinulla olisi jokin turvallinen terveyttäsi tukeva taho, jolle voisit ärsytystäsi purkaa ja yhdessä etsiä ratkaisuja.

      terkuin
      Petra/Lounais-Suomen Syömishäiriöyhdistys ry

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe