Palmujen kasvukäyrä.

Satunnainen matkailja tänne Thaimaahan piipahtaessaan ei paljoakaan tiedä kasveista, puista, eikä luonnostakaan.
Kerran luin erään kaksiviikkoistapauksen lenkkeilleen Pattayan rantakaistaleen kupeessa sijaitsevaa raittia seuraten kuinka juuri istutetut palmut kasvoivat päivittäin täyteen mittaansa lopulta.
Meillä täällä Chiang Maissa ei kyseistä palmulajiketta ole, mutta ajattelin ilostuttaa kauniilla viherkuvalla toimipisteemme yhdestä osasta, jossa myös pienoinen palmunalku odottaa ostajaansa kotipihalleen.

Muutenkin kiitän aktiivisuudesta nauttia valokuvistani, ymmärrän että ne luo mukavaa tunnetta sinne suomeen thaimaamielisille.
Eritoten sydäntäni lämmittää saamani palaute, että olen hyväkuntoinen vanhus.

Ohessa vihervalokuva:

https://aijaa.com/iAdFkc

Kiitos jo etukäteen palautteesta miltä vuodelta valokuva on ja mistä imuroitu.

15

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitän viherpeukaloita toimipisteemme osaseen tutustumisesta ja palmun kasvun seuraamisesta.
      S

• Anonyymi

Hieno kuva.

Harmi että vain 3 kertaa katsottu.
        Harmi ettei kukaan muu kuin sinä ja minä ole kommentoinut hienoa aloitustasi.

Mikä muuten on nimeltään se palmulajike joka kasvaa Pattayalla mutta ei siellä Chiang Maissa?
        Amalian kieli?

• Anonyymi

Hieno kuva.

Mikä muuten on nimeltään se palmulajike joka kasvaa Pattayalla mutta ei siellä Chiang Maissa?
        Amalian kieli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno kuva.

Amalian kieli?

Resuperse anopinkieli ei ole palmulajike kasvattele sinä vaan sitä siellä Kuopiossa reppana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno kuva.

Amalian kieli?

Neidin päivittäin silminnähden kasvava kasvaa vain Pattayalla, lajike lienee jotain illuusiolla alkavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno kuva.

Amalian kieli?

Heh ..... Pandaa on vilkuiltu hyvin.

• Anonyymi

Kiitän viherpeukaloita toimipisteemme osaseen tutustumisesta ja palmun kasvun seuraamisesta.
      S

• Anonyymi

Erään palstan kaikkitietävän mukaan palmut "syntyvät täysikasvuisina".

• Anonyymi

Pattayan rantakaistaleen palmuton siirretty toisaalta senikäisinä kuin ne ovat, mutta Savolaiseen tapaanhan perinteisesti kuuluu laittaa vastapuolen suuhun sanoja Savolaisen sitten irvailevan asiasta.

Sinä lienet syntynyt hieman vajavaisena ja se näkyy täysikasvuisena tällä palstalla.

S

• Anonyymi

Kuva ollen samoilta jo kauan aikaa sitten menneiltä vuosilta kuin Senssukan vuokra Vitaran kuvakin.
      Kuva ei ole netistä imuroitu vaan suoraan Senssukan matkamuistoalbumista.
      Oletettavasti otettu laadukkaalla filmikameralla.
      Huomatkaa myös - vaikka kuva suttuisen pölyinen onkin - että kuvassa ei ole leijuvia tai saksittujja eteerisen kauniita objekteja.

• Anonyymi

Mulla mukavaa!

Kläppi joka tietää kaiken Chiang Maista ei tiedä mistä kuva on otettu.

T

• Anonyymi

Kuva ollen samoilta jo kauan aikaa sitten menneiltä vuosilta kuin Senssukan vuokra Vitaran kuvakin.
      Kuva ei ole netistä imuroitu vaan suoraan Senssukan matkamuistoalbumista.
      Oletettavasti otettu laadukkaalla filmikameralla.
      Huomatkaa myös - vaikka kuva suttuisen pölyinen onkin - että kuvassa ei ole leijuvia tai saksittujja eteerisen kauniita objekteja.

• Anonyymi

Kiitos että käytät Kläppi kallisarvoista ja niin tasokasta sananvalintaa elämäsi tarkoituksena minun seuranta.
        S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos että käytät Kläppi kallisarvoista ja niin tasokasta sananvalintaa elämäsi tarkoituksena minun seuranta.
        S

Etkös sinä ole juurikin vastauksia ja huomiota kerjäämässä täällä 16-22 tuntia vuorokaudessa, vai yksinkö haluat jutella ja kommentoida omia juttujasi? Jos haluat ihan yksin kirjoitella, niin älä esittele kysymyksiä ja arvoituksia siinä tapauksessa.
        Tänään olet nopeasti laskettuna kirjoittanut yksin noin 150 kirjoitusta ja noin viisi eri henkilöä on vastannut sinulle yhteensä noin 10 kertaa. Olet siis yksin kirjoittanut 15 kertaa enemmän kuin muut yhteensä. Mieti pikkasen että kenenhän elämäntehtävä tämä oikein mahtaa olla tämä palsta? Ettei vain senssun..? 15 x 5 = 75. Kirjoitat siis 75 kertaa enemmän tänne kuin kukaan muu. Sitten epäilet että sinua "seurataan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä ole juurikin vastauksia ja huomiota kerjäämässä täällä 16-22 tuntia vuorokaudessa, vai yksinkö haluat jutella ja kommentoida omia juttujasi? Jos haluat ihan yksin kirjoitella, niin älä esittele kysymyksiä ja arvoituksia siinä tapauksessa.
        Tänään olet nopeasti laskettuna kirjoittanut yksin noin 150 kirjoitusta ja noin viisi eri henkilöä on vastannut sinulle yhteensä noin 10 kertaa. Olet siis yksin kirjoittanut 15 kertaa enemmän kuin muut yhteensä. Mieti pikkasen että kenenhän elämäntehtävä tämä oikein mahtaa olla tämä palsta? Ettei vain senssun..? 15 x 5 = 75. Kirjoitat siis 75 kertaa enemmän tänne kuin kukaan muu. Sitten epäilet että sinua "seurataan".

Mitä sinä täällä rakas teet?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      234
      4166
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      124
      2174
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      214
      1795
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1774
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1605
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1496
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      53
      1354
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1281
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      60
      1252
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1161
    Aihe