Autobildin laaturaportti huusi 10 v sitten: Hyundai on ykkönen! Hyundai on ykkönen! Tai sitten Kia.
Meni 10 vuotta ja katsotaan mitä merkkeja on liikenteessa n. vm 2004-09 tai vanhemmay:
Ykkösenä Toyota-joka kulmalla on Yariksia, Auriksia/Corolla, Avensiksia, Versoja, RAV4. Itse tyytyväinen vm. 2008 Priuksen ja 2006 Corolla Verson omistaja.
Nissaneja ja Hondia näkyy reilusti, Mazdoja ei - ruoste tappoi. Saksalaisia (MB, BMW, VAG) näkyy kanssa, kyllä pajalla pitää käydä vikoja laittamassa, mutta niin hienon auton ei viitti heittää purkamolle. Ei vanha Volvokaan mikään harvinaisuus ole. Fordien ja Opelien kanta on harventunut.
Mutta missä ne Getzit, Sonatat, Tusconit, i30 ovat, jos niin "ladukkaita" väitetty olevan? Minne häipyneet? Iäkkään ranskalaisen voi kyllä tavata, mutta ei korelaisen. Ainoana poikkeuksena voin mainita Kia Ceraton.
Aika näytti
33
107
Vastaukset
- Anonyymi
Unohdit mainita että ruoste on syönyt tojotat pois liikenteestä
- Anonyymi
Höpö höpö
Itselläni ei ruostumisongelmia.
Kysymys oli mihin "laatuautot" Hyundai ja Kia ovat häipyneet? - Anonyymi
Suomi24:ää lukemalla voisi kuvitella ettei yhtään yli 5-vuotiasta Toyotaa liikkuisi missään, mutta kuitenkin vielä yli 20-vuotiaita tulee jatkuvalla syötöllä vastaan, ajelit sitten missä päin suomea tahansa.
- Anonyymi
Mulla on musta Hyundai Sonata.Täysin ruosteeton. Vähän ajettu. Erittäin hyvä auto.
- Anonyymi
On lukuisia syitä siihen, että Hyundai on yksi Suomen nopeimmin kasvavista automerkeistä. Viime vuosien aikana Hyundai on tehnyt paljon töitä ja investointeja valmistaakseen laadukkaita autoja, jotka antavat erinomaisella tavalla vastinetta rahalle. Hyundai vahvistaa asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa autoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai tarjoaa erittäin hyvän vakiovarustelun. Laadun vakuudeksi Hyundai myöntää markkinoiden parhaan 7 vuoden takuun ilman kilometrirajaa kaikille uusille Hyundai-malleille.
- Anonyymi
"Viime vuosien aikana Hyundai on tehnyt paljon töitä ja investointeja valmistaakseen laadukkaita autoja"
Valitettavasti isohko osa työstä on taidettu tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta. Itsellä on lähinnä kokemusta saman konsernin Kia Ceedistä, jonka maallinen taival päättyi alle 200000 km ajettuna. Katsastusmies ei pitänyt öljyvuodosta, jonka aiheuttaja oli melkoisen lyhytikäiseksi jäänyt kampiakselin tiiviste. Ensimmäinen satsi koiranluita oli hyvin kevyttekoisia, seuraava satsi parani vähän, mutta nekin osoittautuivat lopulta varsin lyhytikäisiksi. Kytkin meni myös vaihtoon aika tuoreena, levy taisi olla kunnossa, mutta hydraulipaineet katosivat, joten kaikki osat uusittiin. Käsijarru ei olisi ikinä mennyt katsastuksesta läpi, ellei huoltoa olisi ollut ajoitettuna juuri ennen katsastusta. Ilmastointi ei pelannut enää viimeisenä kahtena vuotena, mutta sitä ei nyt erityisen lyhytikäiseksi voi silti haukkua, tuli kuitenkin 9 vuotta mittariin ennen kuin järjestelmästä alkoi paineet kovaa vauhtia kadota. Italialaisia tai ranskalaisia on yleensä sähkövioista moitittu, mutta Ceedissäkin näytti olevan monen moista sähkövikaa. Koko mittaristo meni aika-ajoin täysin mykäksi, eli kierroslukumittari ja nopeusmittari eivät liikahtaneet, eikä matkamittariin ei kertynyt kilometrejä. Välillä mittaristo oli pimeänä päivän, pisimmillään viikon. Toistuva anturivika vedenerottimessa pisti moottorin satunnaisesti vikatilaan, joku muu sähkövika taas sammutti moottorin kesken ajon, vuosien varrella useita kertoja. Alkuperäinen radio taas temppuili niin, että se ei suostunut sammumaan tai käynnistymään, jos se ei suostunut sammumaan, imi se akun tyhjäksi. Akun tyhjenemisen jälkeen radio taas toimi niin hienosti, että vasta kolmannen kerran jälkeen suostuivat sen huollossa vaihtamaan uuteen.
Näiden vikojen lisäksi takuuna korjattiin kaikennäköistä pientä, natisevaa peiliä ja lievästi nykivää konetta, mutta vain pyynnöstä, vaikka ilmeisesti nämä löytyivät niin sanotuista korjauskampanjoista. Tämä on tietysti salaliittoteoriaa, mutta oman kokemuksen mukaan moottorin nykinän poistanut korjaus nosti polttoaineen kulutusta muutaman desin sadalla. No verottaja ei ikinä tullut perimään lisää autoveroa, vaikka normikulutuksesta lähdettiinkin poikkeamaan ensimmäisestä vuosihuollosta lähtien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viime vuosien aikana Hyundai on tehnyt paljon töitä ja investointeja valmistaakseen laadukkaita autoja"
Valitettavasti isohko osa työstä on taidettu tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta. Itsellä on lähinnä kokemusta saman konsernin Kia Ceedistä, jonka maallinen taival päättyi alle 200000 km ajettuna. Katsastusmies ei pitänyt öljyvuodosta, jonka aiheuttaja oli melkoisen lyhytikäiseksi jäänyt kampiakselin tiiviste. Ensimmäinen satsi koiranluita oli hyvin kevyttekoisia, seuraava satsi parani vähän, mutta nekin osoittautuivat lopulta varsin lyhytikäisiksi. Kytkin meni myös vaihtoon aika tuoreena, levy taisi olla kunnossa, mutta hydraulipaineet katosivat, joten kaikki osat uusittiin. Käsijarru ei olisi ikinä mennyt katsastuksesta läpi, ellei huoltoa olisi ollut ajoitettuna juuri ennen katsastusta. Ilmastointi ei pelannut enää viimeisenä kahtena vuotena, mutta sitä ei nyt erityisen lyhytikäiseksi voi silti haukkua, tuli kuitenkin 9 vuotta mittariin ennen kuin järjestelmästä alkoi paineet kovaa vauhtia kadota. Italialaisia tai ranskalaisia on yleensä sähkövioista moitittu, mutta Ceedissäkin näytti olevan monen moista sähkövikaa. Koko mittaristo meni aika-ajoin täysin mykäksi, eli kierroslukumittari ja nopeusmittari eivät liikahtaneet, eikä matkamittariin ei kertynyt kilometrejä. Välillä mittaristo oli pimeänä päivän, pisimmillään viikon. Toistuva anturivika vedenerottimessa pisti moottorin satunnaisesti vikatilaan, joku muu sähkövika taas sammutti moottorin kesken ajon, vuosien varrella useita kertoja. Alkuperäinen radio taas temppuili niin, että se ei suostunut sammumaan tai käynnistymään, jos se ei suostunut sammumaan, imi se akun tyhjäksi. Akun tyhjenemisen jälkeen radio taas toimi niin hienosti, että vasta kolmannen kerran jälkeen suostuivat sen huollossa vaihtamaan uuteen.
Näiden vikojen lisäksi takuuna korjattiin kaikennäköistä pientä, natisevaa peiliä ja lievästi nykivää konetta, mutta vain pyynnöstä, vaikka ilmeisesti nämä löytyivät niin sanotuista korjauskampanjoista. Tämä on tietysti salaliittoteoriaa, mutta oman kokemuksen mukaan moottorin nykinän poistanut korjaus nosti polttoaineen kulutusta muutaman desin sadalla. No verottaja ei ikinä tullut perimään lisää autoveroa, vaikka normikulutuksesta lähdettiinkin poikkeamaan ensimmäisestä vuosihuollosta lähtien.Hyundai onkin laadukkaampi.Aivan selvästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai onkin laadukkaampi.Aivan selvästi.
No katsastustilastot eivät suoraan anna tuke väitteelle 2013 KIA Optimoista hylättiin ensimmäisessä katsastuksessa 5,7%, i40:stä hylättiin 9,5%, Ceed 1,1% ja i30 2,2% pärjäsivät vähän paremmin, mutta molemmissa tapauksissa KIA oli ainakin "katsastuslaadultaan" parempi. Mutta KIA tai Hyundai ei varsinaisia katsastusmenestyjiä näytä olevan kumpikaan. https://yle.fi/uutiset/3-9422199
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No katsastustilastot eivät suoraan anna tuke väitteelle 2013 KIA Optimoista hylättiin ensimmäisessä katsastuksessa 5,7%, i40:stä hylättiin 9,5%, Ceed 1,1% ja i30 2,2% pärjäsivät vähän paremmin, mutta molemmissa tapauksissa KIA oli ainakin "katsastuslaadultaan" parempi. Mutta KIA tai Hyundai ei varsinaisia katsastusmenestyjiä näytä olevan kumpikaan. https://yle.fi/uutiset/3-9422199
Hyundai osti konkurssikypsän Kian 90 luvun lopulla. Hyundai alkoi Kiankin laatua parantamaan.Hyundai on Kian emoyhtiö tänäkin päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai osti konkurssikypsän Kian 90 luvun lopulla. Hyundai alkoi Kiankin laatua parantamaan.Hyundai on Kian emoyhtiö tänäkin päivänä.
Tuo kai oli tuossa ylempänä kirjoitetussa tiedossa. Optima ja i40 ovat pitkälti sama auto, samoin Cee'd ja i30, erikoista sen sijaan on se, että molemmissa hylkäysprosentti on Hyundai merkkisenä merkittävästi suurempi.
Kia ja Hyundai ovat siinä mielessä erikoinen automerkkipari, että härveleissä ei ole juuri mitään eroa, pienien ulkonäköerojen lisäksi. Laatuvaikutelma on aivan samaa tasoa, ei ikään kuin Audi - Volkkari tai Volkkari - Skoda, enemmän niin kuin Skoda - Seat, mutta siinäkin Volkkarikonsernin parissa on vähintään merkittävä ero autojen olemuksessa ja kohderyhmässä, vaikka molemmat ikään kuin halpissarjaa ovatkin. Tuntuu järjettömältä haaskata rahaa tekemällä samasta autosta aina kaksi eri koripelleillä ja koristeosilla olevaa versiota, jotka myydään lähes identtiseen hintaa ja joilla kosiskellaan täysin samaa kohderyhmää. Ehkä tämä on joku korealainen juttu jota en ymmärrä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kai oli tuossa ylempänä kirjoitetussa tiedossa. Optima ja i40 ovat pitkälti sama auto, samoin Cee'd ja i30, erikoista sen sijaan on se, että molemmissa hylkäysprosentti on Hyundai merkkisenä merkittävästi suurempi.
Kia ja Hyundai ovat siinä mielessä erikoinen automerkkipari, että härveleissä ei ole juuri mitään eroa, pienien ulkonäköerojen lisäksi. Laatuvaikutelma on aivan samaa tasoa, ei ikään kuin Audi - Volkkari tai Volkkari - Skoda, enemmän niin kuin Skoda - Seat, mutta siinäkin Volkkarikonsernin parissa on vähintään merkittävä ero autojen olemuksessa ja kohderyhmässä, vaikka molemmat ikään kuin halpissarjaa ovatkin. Tuntuu järjettömältä haaskata rahaa tekemällä samasta autosta aina kaksi eri koripelleillä ja koristeosilla olevaa versiota, jotka myydään lähes identtiseen hintaa ja joilla kosiskellaan täysin samaa kohderyhmää. Ehkä tämä on joku korealainen juttu jota en ymmärrä...Samaa itsekin ihmettelen. Miksi Kia ja Hyundai kilpailevat keskenään? Ovat likimain samoja tuotteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kai oli tuossa ylempänä kirjoitetussa tiedossa. Optima ja i40 ovat pitkälti sama auto, samoin Cee'd ja i30, erikoista sen sijaan on se, että molemmissa hylkäysprosentti on Hyundai merkkisenä merkittävästi suurempi.
Kia ja Hyundai ovat siinä mielessä erikoinen automerkkipari, että härveleissä ei ole juuri mitään eroa, pienien ulkonäköerojen lisäksi. Laatuvaikutelma on aivan samaa tasoa, ei ikään kuin Audi - Volkkari tai Volkkari - Skoda, enemmän niin kuin Skoda - Seat, mutta siinäkin Volkkarikonsernin parissa on vähintään merkittävä ero autojen olemuksessa ja kohderyhmässä, vaikka molemmat ikään kuin halpissarjaa ovatkin. Tuntuu järjettömältä haaskata rahaa tekemällä samasta autosta aina kaksi eri koripelleillä ja koristeosilla olevaa versiota, jotka myydään lähes identtiseen hintaa ja joilla kosiskellaan täysin samaa kohderyhmää. Ehkä tämä on joku korealainen juttu jota en ymmärrä...Eipä ne Audit. Bemarit sen parempia ole.Harhaluuloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ne Audit. Bemarit sen parempia ole.Harhaluuloa.
Audit ja Bemarit saattavat kosiskella samaa kohderyhmää keskenään, mutta se on luonnollista, koska kyseessä on kahden täysin eri firman tuotteista. Kohderyhmäkin on ihan eri kuin Kialla ja Hyundailla. Jos asiakas on valmis maksamaan 45000€ autosta, jonka kokoisen saa myös 22000€, eivät ne yleensä ole samassa valintakorissa. Paremmuus katsastustilastossa ei välttämättä ole se mitä siellä haetaan, vaan aisteilla havaittava laatu yksityiskohdissa, suorituskyky, ajo-ominaisuudet, hiljaisuus, design jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Audit ja Bemarit saattavat kosiskella samaa kohderyhmää keskenään, mutta se on luonnollista, koska kyseessä on kahden täysin eri firman tuotteista. Kohderyhmäkin on ihan eri kuin Kialla ja Hyundailla. Jos asiakas on valmis maksamaan 45000€ autosta, jonka kokoisen saa myös 22000€, eivät ne yleensä ole samassa valintakorissa. Paremmuus katsastustilastossa ei välttämättä ole se mitä siellä haetaan, vaan aisteilla havaittava laatu yksityiskohdissa, suorituskyky, ajo-ominaisuudet, hiljaisuus, design jne.
Audin jakopääongelmat. öljynsyönti jne. Logon takia jotkut ostavat. Pidän esim.Hyundai Sonataa erittäin laadukkaana autona.Hiljainen, hyvä ajaa, laadukas. Nämä kriteerit riittävät minulle.
- Anonyymi
Hyundain vakiovarusteiksi pitäisi laittaa kuulosuojaimet, on sen verran kamala sisämelu.
- Anonyymi
Aika näyttää mikä auto on kestävä, huonommat katoaa liikenteestä.
Vw konsernin vehkeistä IV Golffeillä ajetaan pitkään 20 v Uudemmat katoaa liikenteestä aiemmin. 3C passatit ruostuu , 5 koppaset golfit katoaa liikenteestä ruosteen ja monien eri moottorivikojen takia, kiitos bensaturbon.
Ehkä suurin riski on tuolle 4 koppaiselle on liian pitkäksi ajettu jakopäänhihnat kun ei viitsitä vaihdattaa laadukasta 100eur sarjaa ja pari sataa maksaa korjaamolle töihin. Täysin huippukuntoisiakin muuten menee harmittavasti purkuun. Vaikka olisi halpaa korjata kansi tai vaihtaa se. Varaosia on - Anonyymi
Ei näin pienessä maassa kuin Suomi osteta kuin Toyotaa tai Skodaa.
Mutta ei Hyundaista huonoa tee jos ihmiset ovat ennakkoluuloisia
" uutta " tulokasta kohtaan. Ne ennakkoluulot, voi voi.- Anonyymi
Tämä uusi tulokas tuli suomeen vuonna 1989 kun Hyundai Ponya alettiin maahantuoda Kor Motorsin toimesta. Nykyisellä maahantuojalla 2001 alkaen ja nykyisen maahantuojan historiikissa ovat kovin hiljaa siitä, että Hyundain taru Suomessa ei todellakaan alkanut siitä, kun maahantuontisopimus allekirjoitettiin 2000 . Eihän mikään muukaan merkki nollaa Suomessa oloaan maahantuojan vaihtuessa, vaikka välissä pari vuotta olisi ollut hiljaiseloakin.
Ehkä Hyundai Pony herätti aikoinaan sen verran myötähäpeää omistajiaan kohtaan, että ennakkoluuloja on vielä 30 vuotta myöhemminkin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä uusi tulokas tuli suomeen vuonna 1989 kun Hyundai Ponya alettiin maahantuoda Kor Motorsin toimesta. Nykyisellä maahantuojalla 2001 alkaen ja nykyisen maahantuojan historiikissa ovat kovin hiljaa siitä, että Hyundain taru Suomessa ei todellakaan alkanut siitä, kun maahantuontisopimus allekirjoitettiin 2000 . Eihän mikään muukaan merkki nollaa Suomessa oloaan maahantuojan vaihtuessa, vaikka välissä pari vuotta olisi ollut hiljaiseloakin.
Ehkä Hyundai Pony herätti aikoinaan sen verran myötähäpeää omistajiaan kohtaan, että ennakkoluuloja on vielä 30 vuotta myöhemminkin?Hyundai Poneja oli paljon postin jakeluautoina. Oli niitä myös Tiepalvelunkin käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai Poneja oli paljon postin jakeluautoina. Oli niitä myös Tiepalvelunkin käytössä.
TM ajoi Ponylla vuosina 90-91,100 000 km.
Kilometrimäärä taitettiin 9.11-1990-20.3-1991
välisenä aikana.Ponylla ajettiin läpi euroopan
aina Italian Roomaan asti.Matkaan lähdettiin 28.12 Takaisin kotiin 10.1-91.
Toinen osio ajettiin Ruotsin kautta Belgiaan,
Ranskaan ja sieltä Lontooseen ja Skotlantiin.
Takaisin Saksaan sieltä Suomeen.Yht 100 000km.
TM toteaa että Pony selvisi esim.alpeilla hyvin.
Lehti kirjoittaa että Pony selvisi Euro-
pan moottoritiet ja pienet polut ihan mukavasti.
Auto toimi satatonnia hyvin,lehti toteaa.
Tavarat ja ihmiset mahtuivat sovitellen sopivasti
mukaan.
Sama Pony jatkoi matkaansa tiepalvelun käyttöön.
"Tiepalvelun Ponyn kilometrimittari täyttymässä
jo toiseen kertaan" kerrotaan vanhemmassa Hyundai
esitteessä 90 luvun alkupuolelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM ajoi Ponylla vuosina 90-91,100 000 km.
Kilometrimäärä taitettiin 9.11-1990-20.3-1991
välisenä aikana.Ponylla ajettiin läpi euroopan
aina Italian Roomaan asti.Matkaan lähdettiin 28.12 Takaisin kotiin 10.1-91.
Toinen osio ajettiin Ruotsin kautta Belgiaan,
Ranskaan ja sieltä Lontooseen ja Skotlantiin.
Takaisin Saksaan sieltä Suomeen.Yht 100 000km.
TM toteaa että Pony selvisi esim.alpeilla hyvin.
Lehti kirjoittaa että Pony selvisi Euro-
pan moottoritiet ja pienet polut ihan mukavasti.
Auto toimi satatonnia hyvin,lehti toteaa.
Tavarat ja ihmiset mahtuivat sovitellen sopivasti
mukaan.
Sama Pony jatkoi matkaansa tiepalvelun käyttöön.
"Tiepalvelun Ponyn kilometrimittari täyttymässä
jo toiseen kertaan" kerrotaan vanhemmassa Hyundai
esitteessä 90 luvun alkupuolelta.Lisäys:
Toinen osio ajettiin siis 22.2 ja päättyi 13.3-91
Eurooppaa jälleen kierettiin.
Lähde Tekniikan maailma 10/91
- Anonyymi
Jos tuo Poni oli noin upea auto, niin miksi nykyinen maahantuoja ei puhu ponin ajoista mitään historiikissaan?
- Anonyymi
Jaaha.Tuhannen taalan kysymys. Hyundai Pony, Accent, Elantra taitaa olla myös tuntemattomia nykyiselle maahantuojalle. Nyt markkinoidaan ymmärrettävästi vain uusia malleja.
Tämä Pony kuin muutkin aikalaisensa olivat Mitsubishin tekniikalla varustettuja.Tässä Pony video
https://www.youtube.com/watch?v=z7UmNV-DxfE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha.Tuhannen taalan kysymys. Hyundai Pony, Accent, Elantra taitaa olla myös tuntemattomia nykyiselle maahantuojalle. Nyt markkinoidaan ymmärrettävästi vain uusia malleja.
Tämä Pony kuin muutkin aikalaisensa olivat Mitsubishin tekniikalla varustettuja.Tässä Pony video
https://www.youtube.com/watch?v=z7UmNV-DxfEKanadassa ei häpeillä Hyundain historiaa, taitaa olla vain Suomen Hyundai maahantuojan kummallisuus.
- Anonyymi
Maahantuoja on vaihtunut Ponyn ajoilta.
Hyundai Pony 1,5L sijoittui Tekniikan Maailman 13/1991 13 pikkuauton vertailussa viimeiseksi (13./13). Hintansa puolesta Pony sopi pikkuautojen luokkaan, mutta heikkoja arvosanoja tuli ajo-ominaisuuksista (6/10), käsiteltävyydestä (5/10) ja mukavuudesta (5/10). Sisätilat ovat kuitenkin isot, pikkuautojen luokassa kympin arvoiset (10/10). Teho 53 kW.
Kiitosta etuvetoinen Pony sai jarruista, ohjauksesta (tarkka ja tunnokas, mutta pysäköitäessä raskas) ja ajettavuudesta (johdonmukainen kaarreajossa). Pony oli kuitenkin äänekäs ja myös kulutuksesta tuli moite. Moottorin ääni on karkea.
Mitsubishi omisti 15% Hyundaista
Nykyisten Hyundai autojen kanssa Ponylla ei käytännössäole mitään tekemistä.
- Anonyymi
hyundait ja kiat ei vakuuta. 2020 tehty auto tuntuu heppoiselta verrattuna 20 vuotta vanhempaan saman luokan saksalaiseen.
- Anonyymi
Hyundai Equus, Hyundai Genesis Hyundai Palisade esim.mitä ei tuoda Suomeen ovat premium
tasoa. Niitä ei Suomen kaduilla näe mutta ovat erittäin korkeatasoisia autoja.
https://www.genesis.com/us/en/2019/genesis-g90.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai Equus, Hyundai Genesis Hyundai Palisade esim.mitä ei tuoda Suomeen ovat premium
tasoa. Niitä ei Suomen kaduilla näe mutta ovat erittäin korkeatasoisia autoja.
https://www.genesis.com/us/en/2019/genesis-g90.htmlHyundai Grandeur-malli on sentään tuotu jopa Saksanmaalle, mutta ei Suomeen asti.
- Anonyymi
Ehkä näitä aasialaisia pitäisi verrata vain keskenään? Kia ja Hyny menivät Toyotan ohi jo vuosia sitten laadussa ja tekniikassa. Saa nähdä mihin suuntaan Nissan lopulta menee Rellun yhteistyössä, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä näitä aasialaisia pitäisi verrata vain keskenään? Kia ja Hyny menivät Toyotan ohi jo vuosia sitten laadussa ja tekniikassa. Saa nähdä mihin suuntaan Nissan lopulta menee Rellun yhteistyössä, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan.
Varsinkin Kian muotoilu-osasto on tehnyt erittäin hyvää työtä jo monia vuosia. Ei merkkiäkään poukkoilevasta typeryyksistä jotka ovat täynnä merkityksettömiä yksityiskohtia jotka eivät muodosta mitään kokonaisuutta. Linjakasta toimintaa. Hyvä Kia.
- Anonyymi
"Ehkä näitä aasialaisia pitäisi verrata vain keskenään? Kia ja Hyny menivät Toyotan ohi jo vuosia sitten laadussa ja tekniikassa. Saa nähdä mihin suuntaan Nissan lopulta menee Rellun yhteistyössä, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan".
Aika hyvin vedät, nimittäin vahvan kilpailijan, monessa jopa voittajaehdokkaan poislaittamisen, eli Toyotan, niin saavat euroautot kisailla keskenään, jolloin niistäkin joku saa joskus kuuluisan voittopokaalin, nythän euroautovalmistaja Saksan suunnalta johtaa lähinnä huijaus ja valehtelu-osiossa.
Faktahan on että Toyota porskuttaa huipulla edelleen, vaikka joskus joku ohi meneekin, niinhän se on arvonnassakin. Toisilla onnistaa jokin tuote tiettynä vuonna kun Toyota tekee laatua vuosikymmenistä toiseen pystyen luomaan jatkuvasti kadehdittavan innostavia autoja kopioitavaksi.
Vertailu kuin vertailu on Toyota ollut vaakakupin toisessa päässä aina se esikuva mihin verrataan, harvemmin muut japsit kun laadusta, kestävyydestä ja luotettavuudesta puhutaan.
Euroautoista on Mb ja vaakakupin toiseen päähän vaikkapa Ford.
Saisihan aloittajan mukaisesti nuo vähemmän houkuttelevat autot toki paremman mahdollisuuden, mikäli japsit eivät kisaisi samassa sarjassa.
Onhan se karua luettavaa kun lähes puolta halvempi luokassaan päihittää kalliit Saksalaiset eri testeissä. Vertauskelppoinen varsinkin jos autot varustettaisiin samoilla varusteilla keskenään. Toyotassa kun moni varuste jo vakiona.- Anonyymi
Ei ne Saksalaiset sen parempia ole kuin Aasialaiset. Alkaan oleen se premium enää korvien välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne Saksalaiset sen parempia ole kuin Aasialaiset. Alkaan oleen se premium enää korvien välissä.
Niinpä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818