Miksi minusta ei pidetä?

Anonyymi

Toisinaan minusta tuntuu, että minua suorastaan vihataan. En ymmärrä mikä on syy. Olen tavallinen ihminen omine omalaatuisuuksineni.

Minua kohdellaan kuin olisin heikkolahjainen. Ei kai ujous voi olla syy moiseen?

Mitä syitä teillä on olla vihainen jollekulle tuntemattomalle? En todellakaan tunne paljon ihmisiä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko että sinua vihataan, jos olet ujo saatat vain kuvitella niin. Itse olen myös ujon puoleinen tapaus enkä töissä esimerkiksi turhia lörpötä. Kummastelen itse töissä halveksuvia katseita pääosin miehiltä ja mietin, että teenkö jotain väärin vai miksi tuollaiset katseet. (Voi olla että kuvittelen päässäni vaan kaiken, oon tällänen ihme haaveilija muutenkin)

      Olen siis 25v mies, en edes osaa päätellä olenko ruma vai olenko jotenkin hemulin näköinen ja siksi virnuilevat. Onhan mulla toi pien etureppu mutta niin on myös suurimmalla osalla näillä "ivaajilla". Naispuoliset työntekijät taas hymyilevät eivätkä katso mitenkään ivailevasti tms.

      Mutta tuohon sinun kysymykseesi niin vihainen kuitenkaan en osaisi olla kenellekään tuntemattomalle. Kyllä se sitten on henkilön omassa päässä vika jos toista vihaisia ilman syyttä ja varsinkin tuntematonta. Onhan ihmisillä huonoja päiviä niin saattavat mulkaista ajatuksissaan kohti vihaisesti, mutta tuskin sillä mitään tarkottavat. Mutta joo vaikuttaa tuo ujous myös omaan ajattelutapaan miten asioihin suhtautuu ja ihmiset kyllä huomaavat ujouden ja jotkut suhtautuvat siihen väärällä tavalla jos itse ovat enemmän ulospäinsuuntautuneita...

      Ja niin itsellänikin on vain 2 kunnon ystävää sitten sukulaiset mutta ei se väärin ole :) Naistakaan ei vielä mutta eiköhän se sitten joskus <3 iske.

      Jaksamisia sulle, epäilen että sua kukaan vihaa. Olet vain tosi kaunis/komea niin ovat vaan kateellisia :)

    • Anonyymi

      Kirjoitit itse jo vastauksen itsellesi.

      Jos näytät ja vaikutat siltä, ettet usko muiden pitävän sinusta? Ja jos et usko heidän arvostavan sinua, tuskin arvostat kovasti heitä? Vihollisasetelma varmasti näkyy jollakin tavalla non-verbaalisessa käytöksessäsi jollei muuten. Kun he huomaavat, ettet pidä heistä, eivät hekään arvosta sinua.

      Harva ihminen pystyy todella arvostamaan ihmistä, jonka mielestä vaikutat itse olevan arvoton. Se olisi tavallaan itsemurha. Kun ihminen pitää sinusta, niin hän tuntuu yllättävän järkevältä ja kivalta. Hän näkee sinut positiivisesti ja oikein.

      Toki joskus sitä voi jumittua ihmiseen, jolta ei saa arvostusta. Harvoin kuitenkaan pidemmän päälle. Tuo jämähtäminen lienee usein seurausta siitä, että yrittää muuttaa tarinan kulun, ei pääse yli siitä, että tämä meni nyt näin.

      On täysin mahdotonta, että ihmiset yleisesti vihaisivat sinua. Joitain ihmisiä ehkä vihattaisiin hyvin laajalti, jos olisimme aina täysin tietoisia luurangoista heidän kaapissaan. Näin ei taida koskaan olla.

      Yritä siis unohtaa tuo ennakkoasenteesi muiden vihamielisyydestä. Mitä pidempään jatkat muiden negatiivisen suhtautumisen päättelyä, sitä vaikeampaa siitä on luopua. Kaikki eivät tule sinusta pitämään, mutta yhä harvempi on sitä mieltä, jos jollain tavalla ilmaiset pitäväsi heistä.

      Muista silti, ettet lähde kostamaan, jos joku esimerkiksi liioittelevasti karttaa sinua. Se on häneltä silkkaa tyhmyyttä, ja moni manipuloija tekee niin ihmiselle, jota se satuttaa, kun kerrankin on mahdollisuus laittaa vahinko kiertämään. Kaikki ovat nimittäin kokeneet tuon. Meissä jokaisessa on se ihmisen irvikuva. Voit vaikka tällöin vain kysyä, onko kaikki ok. Näin viestität toiselle, että olet enemmän huolissasi hänen voinnistaan kuin omista tunteistasi.

    • Anonyymi

      Tuskin sentään olet sellainen ihminen, jonka vihaamiseen kaikki käyttäisivät voimavarojaan. Luultavasti olet vähämerkityksinen ihminen, jonka läsnäoloa tai puuttumista ei juurikaan edes huomaa. Ei sellaista vihata!

      • Anonyymi

        Kyllä mielestäni jonkun ihmisen sanominen vähämerkityksiseksi on varsin loukkaavaa tuota ihmistä kohtaan, ikäänkuin piilovihaa.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mielestäni jonkun ihmisen sanominen vähämerkityksiseksi on varsin loukkaavaa tuota ihmistä kohtaan, ikäänkuin piilovihaa.

        "poiuytfdfghj"

        mutta minusta ei pidetä auttavissa puhelimissa, ehkä siksi että avoimesti tai salaten koen keskustelut tyhmiksi. aiemmin sain siitä oireita kun en ilmaissut tuota tunnettani kohtelliaisuuteni vuoksi ääneen. Nyt en voi heistä niin pahoin jos soitan ja kovaan ääneen valitan keskusteluja tyhmiksi. Vointini kohenee noin ajatelllen.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta minusta ei pidetä auttavissa puhelimissa, ehkä siksi että avoimesti tai salaten koen keskustelut tyhmiksi. aiemmin sain siitä oireita kun en ilmaissut tuota tunnettani kohtelliaisuuteni vuoksi ääneen. Nyt en voi heistä niin pahoin jos soitan ja kovaan ääneen valitan keskusteluja tyhmiksi. Vointini kohenee noin ajatelllen.

        "poiuytfghj"

        Ja muutenkin ei ihmiset oikein edes ilmaise pitämistä toisistaan. Joskus kun teen sitä minua pidetään tosi outona.

        "poiuytfghj"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe