Sisaruksen pitämä kuri

Anonyymi

Nyt korona aikana on tullut meillä sellainen tilanne eteen että vanhempi sisarus (20v) on päivät pitkät kotona nuoremman 13v veljensä kanssa ja vahtii poikaa ja kattoo että koulu tulee tehtyä. Vanhemmat on duunissa ja välillä työn luonteen takia toinen vanhemmista on poissa päiviä ja toinen on vuorotyössä eli saattaa tulla vasta myöhään kotiin.

No minä olen se pikkuveli. Ja Isoveli uhkas just et jollen tottele ja tee omaaa osaani ni se antaa remmiä mulle. Se jäi mietityttää mua. Pitääköhän haastaa sitä vai mites

31

3275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Remmin antaminen on kyseenalaista teholtaan. Pajunvitsa on luotettavampi säännöllisesti käytettynä

      • Anonyymi

        Remmi ei suinkaan osu siihen mihin on tarkoitettu, eikä siitä voi koskaan olla varma kuinka lujaa se sattuu. Vitsa on paljon helpompi käyttää. Vaikka piiskattava vikuroisi kuinka, niin maaliin osuu. Pienikin räpsiminen tuntuu ja häpeä vaikuttaa vielä enemmän. Vieläkin hävettää, että on saanut vitsaa pylly paljaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remmi ei suinkaan osu siihen mihin on tarkoitettu, eikä siitä voi koskaan olla varma kuinka lujaa se sattuu. Vitsa on paljon helpompi käyttää. Vaikka piiskattava vikuroisi kuinka, niin maaliin osuu. Pienikin räpsiminen tuntuu ja häpeä vaikuttaa vielä enemmän. Vieläkin hävettää, että on saanut vitsaa pylly paljaana.

        Sisaruskuri oli aikoinaan hyvin yleistä. Uima- tai marjareissuille nimettiin vanhin, ts vastuuhenkilö, jolla oli ryhmässään kuritusoikeus. Hän oli useimmiten tyttö, ja ryhmässä saattoi olla häntä vanhempia, jo varttuneita poikia. Kuritusoikeus koski heitäkin. Tästä olisi monta tarinaa, ne kuitenkin häipyvät pian, joten eipä tämän enempää hyödytä kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remmi ei suinkaan osu siihen mihin on tarkoitettu, eikä siitä voi koskaan olla varma kuinka lujaa se sattuu. Vitsa on paljon helpompi käyttää. Vaikka piiskattava vikuroisi kuinka, niin maaliin osuu. Pienikin räpsiminen tuntuu ja häpeä vaikuttaa vielä enemmän. Vieläkin hävettää, että on saanut vitsaa pylly paljaana.

        Tuosta on valitettavasti kokemusta, sillä viimeiset kuritukset mitkä vanhemmilta sain nuorena, tulivat juurikin vitsalla. Metsästä piti hakea metrinen pihjalanoksa, jolla takapuoli lyötiin täyteen punaisia viiruja. Aika elävästi on jäänyt mieleen hetket, kun jännittyneenä odottaa seuraavaa iskua, kunnes piiska viuhahtaa ilmassa ja napsahtaa kovaa takapuolen iholle. Inhosin yli kaiken vitsan terävää nipistävää kipua, ja varmaan juuri siksi vanhemmat suosivat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisaruskuri oli aikoinaan hyvin yleistä. Uima- tai marjareissuille nimettiin vanhin, ts vastuuhenkilö, jolla oli ryhmässään kuritusoikeus. Hän oli useimmiten tyttö, ja ryhmässä saattoi olla häntä vanhempia, jo varttuneita poikia. Kuritusoikeus koski heitäkin. Tästä olisi monta tarinaa, ne kuitenkin häipyvät pian, joten eipä tämän enempää hyödytä kirjoittaa

        Tytöt olivat vahvakätisiä, kokeneita lypsäjiä. Kun sellainen huitaisi tuoreella pajunvitsalla paljaalle takmuksille vaikkapa vain viisi kertaa, tiesi totisesti vitsaa maistaneensa.


    • Anonyymi

      Muistan, kun isosisko, joka on minua huomattavasti vanhempi sai ohjeita äiditä, kun olivat lähdössä muutamaksi päiväksi matkoille. Jos olen "tuhma enkä tottele" minulle pitää antaa piiskaa. Ja kun siskoni kyseli että mitän hän sitä nyt sitten antaa, niin housut alas ja paljaalle takamukselle koivunrisulla vaikka väkisin. Kuuntelin salaa keskustelua ja se oli sitten kaiken aikaa mielessä, vaikka en sitten piiskaa saanutkaan.

      • Anonyymi

        Minä olen saanut useasti piiskaa vanhemmalta veljeltä. Pointti ei ollut kivussa, vaan siinä häpeässä, kun veli pystyi antamaan piiskaa paljaalle pyllylle ja nöyryytti minua sillä tavalla.


      • Anonyymi

        Käyn vielä lukiota ja asun äitini kanssa. Viinaa käytän harvoin, enkä tupakoi. Joku aika sitten tuli kokeiltua vahvempia aineita ja joku oli vienyt tietoa äidilleni joka hyppi suunnilleen seinille sen takia. Lähisukulainen on poliisi ja häneen äiti turvautui.

        Poliisi otti minut puhutteluun. Normaalit varoitukset huumeiden vaaroista. Ei mitään uutta, kunnes sukulaismies ilmoitti laittavansa minut seurantaan. Tarvittaessa tehdään vaikka huumetesti ja jos se on positiivinen, niin hän hakee pajuraipan, ottaa minulta housut alas ja piiskaa kunnolla.

        Ilmoitin, että tuollainen ei kuulu poliisin toimenkuvaan. Hän sanoi, että ei hän piiskaa minua viran puolesta vaan yksityishenkilönä. Ilmoitin, että siinä tapauksessa minä voin pistää vastaan, koska hän ei ole silloin poliisina.
        - Saat sinä pistää vastaan niin paljon kuin haluat, mutta jos huumeisiin sekaannut, niin minä annan sulle kunnolla vitsaa.

        Monia kysymyksiä tuo meidän kohtaaminen herätti. Esim. mitä hän on kertonut asiasta äitille. Voiko poliisi lakata olemasta jos hän pukeutuu siviilivaatteisiin. Syyllistynkö poliisin vastustamiseen, jos en anna hänen piiskata itseäni? Lisäksi epäilen, että hän joka tapauksessa aikoo minut piiskata, vaikka en sekaantuisikaan huumeisiin. Kuinka kauan tuo vanha huumekokeiluni näkyy testeissä, voiko hän käyttää sitä tekosyynä selkäsaunaan?


    • Anonyymi

      Olin varmaan 15 v kun nahisteltiin 1,5 vuotta vanhemman veljen kanssa tehtävien tasapuolisesta jaosta. Veli kimpaantui ja uhkasi piiskata minut. Minua tuollainen mahtailu suututti kunnolla ja jäkätin entistä enemmän. Veli lisäsi vettä myllyyn uhkaamalla, että jollen ole hiljaa, niin hän antaa koivuvitsasta paljaalle niin että tuntuu.

      Niinhän siinä kävi, että veli vitsan haki ja kävi tosissaan minun kimppuuni. Lopputulon oli täysi yllätys minulle, veli voitti 3-0. Minä makasin hänen polvillaan mahallani pyrstö paljaana ja hän räpsi vitsalla ihan kunnolla. Sattui ihan oikeasti, mutta karkuun en päässyt vaikka kuinka kiemurtelin. Kuritus ei loppunut ennen kuin minä lupasin käyttäytyä kunnolla, mikä tarkoittaa, että tein niin kuin veli määräsi.

      Minua hävetti ihan hirveästi, sillä minulta pääsi parku veljen käsittelyssä. Hän suhtautui puoli huumorilla asiaan ja on minua joskus aikuisenakin härnännyt tällä tapahtumalla. Eli tuollainen piiskaaminen on vaikuttanut ainakin minun elämääni tähän päivään asti jollakin tavalla negatiivisesti. Veli lienee omaan osuuteensa tyytyväinen. Kaiken kaikkiaan me kuitenkin tullaan keskenämme toimeen ihan kohtalaisesti.

    • Anonyymi

      Oon nyt jo 18 v poika ja mulla kävi pari kesää sitte nolo tilanne kun olin silloin 16v ja olin lapsenvahtina silloin 10 v pikkuveljelle ja se kävi hermoille kun olis ollu menemistä kavereidenkin kanssa ja veli ärsytti tahallaan mua välillä. En muista että veli olis saanu koskaan selkään tms. Joskus varmaan kevyen tukistuksen tms. Mä olen muistaakseni saanu monta vuotta sitten ala asteella risua kevyesti ja kans joskus tukkapöllyä mut vanhemmat on yleensä aina hoitanu puhumalla ja muilla tavoilla jos on tehny jotain kiellettyä. Uhkailtu on kyl joskus selkäsaunalla mut en ottanu niitä oikeen tosissaan koskaan.

      Meillä vanhemmat hoiti kurinpidon ja komentamisen ja mun olis pitäny sanoo niille jos veli ei tottele mut mul meni sen kans hermo ja nappasin sitä tukasta vähän kiinni ja läpsin muutaman kerran hanurille. Vanhemmat tuli kotiin ja se meni kertoon niille siitä ja sen seurauksena vanhemmat otti sairaanmoiset raivarit mulle ja jouduin myöntämään että tein silleen ja haukuin samalla vanhemmat yms. fiksua. Sen seurauksena faija nappas meikän syliin ja repi housut alas ja anto remmiä paljaalle peelle pikkuveljenkin nähden. Mitään kaunaa ei siitä jääny ja ollaan kaikki hyvissä väleissä mut oli se nolo tilanne vääntää siinä itkua. Se on ainoa kerta kun muistan varmasti että olisin saanu selkään ja se oli kyl elämäni selkäsauna samalla.

    • Anonyymi

      Meillä vanhin veli sai piiskata nuorempaa väkeä, jos pystyi kurittamaan paljaalle pyllylle niin kuin vanhemmat sen tekivät. Jos veli onnistui piiskaamaan, niin se oli niin nolo juttu, ettei siitä kerrottu aina edes vanhemmille. Ja piiskaa sai niin vanhaksi kuin isä tai vanhin veli pystyi piiskaamaan.

      Jos piiskaus ei onnistunut, kahina tulkittiin tappeluksi ja kumpikin osapuoli oli syyllisiä ja joutuivat selvittämään asian huoltajan kanssa.

    • Anonyymi

      Minä jouduin lapsena vanhemman veljen kanssa kahdestaan pelloille ja metsään töihin. Tietenkin murkkunuorta laiskatti moinen raataminen jossain metsäniityllä sääskien ruokana. Tilannetta korjattiin sillä, että veli piiskasi minut, enkä minä tietenkään kehdannut siitä kotona mitään sanoa. Muutaman kerran tuo piiskaus tapahtui noilla ulkopalstoilla ja minä nuolin haavani.

      Kerran kun oltiin polttopuita pilkkomassa liiterillä niin veli uhkasi piiskata minut. Mutta ei sitä mitään tullut, ehkä minä paransin hieman työtahtia. Illalla tuvassa veli sanoi: "Nyt me voidaan kokeilla, että onnistuuko noin ison pajan piiskaaminen." Isä ja äiti luulivat, että kyseessä on leikkisä voimankoitos.

      Veli hairaisi minua vyötäröltä ja nosti ilmaan, sitten muutama askel ja hän jysähti penkille istumaan, minä mahallani hänen sylissää. Enkä minä siitä mihinkään päässyt, enkä edes kerennyt kunnolla yrittämään, kun pakaroilleni mäjähti kymmenkunta iskua ja homma oli ohi.
      - Eikös siinä käynyt niin kuin minä päivällä sanoin, ilmoitti veli.

      Vanhemmat luulivat että me olimme kisailtu leikkimielellä. Veli ja minä tiedettiin, että minut oli piiskattu ihan julkisesti. Saman tyylisiä temppuja hän on esittänyt aina silloin tällöin. Minä en kehtaa sanoa mitään ja muut eivät ymmärrä mitä heidän silmiensä edessä tapahtuu. Jos olemme kahden, veli piiskaa kunnolla remmillä tai risulla. Tätä on tapahtunut vielä aikuisenakin. Mutta nyt tuo hyväkuntoinen maalaistalon isäntä on veltostunut toimenkuvan täysin muututtua ja olen onnistunut välttämään pahimmat ylilyönnit.

      Uskoisin syyn näihin tapahtumiin olevan siinä, että veli liian nuorena pääsi minut piiskaamaan. Myöhemmin hän ei osannut asettua minun osaani, enkä minä kehdannut häntä valistaa asiassa.

      • Anonyymi

        Murkkupojan piiskaaminen on helppo homma. Sen todisti 1,5 vuota vanhempi veljeni, joka on kahdesti piiskannut minut. Sain koivuvitsaa ihan paljaalle.


    • Anonyymi

      Ap tässä se sitten tapahtui eilen. Oltiin oltu kahestaan jo viikon ja olin ollut melko laiska tekee kotitöitä.
      Veli lopulta kimpaantui ja en oikein mitään mahtanu ku sain selkääni. Ja se on ihan varma etten kehtaa kellekkään mennä sanoo.
      Ikävää ku polttelu ei tunnu menevän pois.

      • Anonyymi

        Tee oma osuutesi
        Tietenkin suuttuu jos joutuu tekemaan oman etta sinun osasi.
        Sinun vanhemmat paattavat minks osan korotusta sinun kuuluu tehda. Kerro heille etta se on vain ehdotus ja teet osuutesi jos huvittaa
        Sitten kun se on talon tapa niin veljesi ei myoskaan tee mitaan. Saat kasvaa miehesi talossa jossa aiti on perheen piika


    • Anonyymi

      Sisarukset tappelee.
      Tee niinkuin kasketaan
      Ei veljellasi ole lapsia tai vastuuta sinusta. Vanhempasi oval jattaneet sinun hoidon (heidan tehtavan) hanelle ja se ei ole reilua.ja hanelle ei riita karsivallisyys
      Jos sinun aiti sanoi etta tee laksyt niin mita se tarkoittaa?

    • Anonyymi

      Muistan kyllä kurin, jota isosisko piti meille nuoremmille, kun vanhemmat olivat poissa kotoa. Molemmat tekivät vuorotyötä ja aina silloin tällöin oli tilanteita, että me lapset olimme kotona keskenämme. Meille sanottiin, että isosiskoa piti totella ja hänelle taas sanottiin, että jos emme tottele, meitä saa ja pitää rangaista.
      Meitä oli siis kaikenkaikkiaan neljä lasta. Vanhin sisko oli kuudentoista, kun hän sai kuritusoikeuden. Minä olin tuolloin toiseksi nuorin, seitsemän vanha.
      Meillä oli tiukka kotikuri. Me saimme piiskaa vanhemmiltamme, mutta sisko ei meitä koskaan ruumillisesti kurittanut. Sensijaan olohuoneen nurkkaan kyllä helposti siskon käskystä joutui. Ja kyllä sinne mentiin, jos käskettiin. Ei vastaan sanottu.
      Kiroilu oli ankarasti kiellettyä. Minultakin isosisko pesi suun saippualla rumien puheiden takia.

    • Anonyymi

      Isoveli aikoi minut piiskata, minä tietenkin tappelin vastaan hullun lailla. Sitten yhtäkkiä mua ei enää huvittanut tapella vastaan, ajattelin että kun veli huomaa minun lopettaneen vastarinnan niin hänkin lopettaa. Vaan eipä lopettanutkaan, kun sai minut kunnolla nakitettua, niin sitten piiskaa perään.

      Olen varmasti sata kertaa saanut kuulla siitä, kun hän minut piiskasi. Ja uusinnallakin on uhkailtu.

    • Anonyymi

      Olin kait jotain 13 ikäinen, kun olin kokeillut kaljan juomista, ja olin vähän huppelissa, kun suunnistin kotia kohti. Oli valoisa kesäyö ja pihalla olivat vanhemmat siskoni vastassa, toinen oli 17 vuotta minua vanhempi ja toinen 13 vuotta vanhempi. Piiskat oli valmiiksi kädessä kummallakin ja heti kävi selväksi mistä on kyse. Siitä vaan pää toisen kainaloon ja toinen otti housut alas ja piiska viuhui. Olin juonut kaljaa ja rakko oli täynnä joten siinä kävi niin, että se tyhjeni siinä samalla. Sain myös aikamoisen suusanallisen läksytyksen ja sen muistan vieläkin.

    • Anonyymi

      Olin melkoinen jukuri murkussa, en totellut ketään, en varsinkaan neljä vuotta vanhempaa veljeä. Joka silloin tällöin käytti minun kasvatuksessani nyrkkiään tai vyötään. Kumpikaan niistä ei kovastikaan sattunut. Lopulta hän keksi sellaisen häpeärangaistuksen, että minun oli pakko ruveta tottelemaan. Hän antoi minulle koivupiiskaa ihan aikuisen oikeasti.

      Olin jotain 13-14 vuotta vanha, kun veli haki ensimmäisen piiskan minua varten. Ajatus, että saisin risua paljaalle takapuolelle hävetti valtavasti. Sillä tavalla kuritettiin pikkukakaroita, ei melkein aikuisia jätkiä. Olimme tietenkin vitsan käytöstä eri mieltä ja lopputulos ratkaistiin ankarassa nujakassa, jonka veli voitti. Sain risua paljaalle, niin että parku pääsi. Eikä se jäänyt ainoaksi kerraksi.

      Nykyisin olen niin kiltti poika, että kukaan ei usko, millainen riiviö olin nuorena. Sellainen harmi minulle on jäänyt veljen kasvatuksesta, että en ole oikein kotona miesporukassa, oikeastaan minä pelkään heitä vielä aikuisenakin. Veljeni on edelleen arvaamaton, saattaa nostaa minut seinälle ilman mitään syytä. Jouluna se oli muka varma, että pukki tuo minulle piiskat. Minä hölmönä kysymään, että häntäkö minä niillä piiskaan.
      "Katotaan huomenna valoisalla, jos pukki on pudottanut ne pihamaalle." tumasi veli ja puristi minua kunnolla olkavarresta.
      Huomasin olevani vaitonainen koko aattoillan ja verotin reippaasti veljen pulloa.

    • Anonyymi

      Äiti velvoitti vanhemman veljen vahtimaan, etten minä tupakoi. Veli itse tupakoi jopa kotona kaikkien nähden. Jos hän yllätti minut savuttelemassa, niin sain häneltä kunnolla risua. Tällaisilla eväillä menin peruskoulun läpi, enkä oppinut tupakoimaan. En polta vieläkään. Ilman veljen ankaria toimenpiteitä varmaan tupakoisin nyt.

    • Anonyymi

      Meillä isommat lapset piiskattiin kesäisin saunan takana penkillä. Me pienemmät kurkittiin nurkan takana. Meitä ei piiskattu, mutta joskus uhattiin viedä penkille. Leikittiin siskon kanssa siellä saunan takana, toinen makasi penkillä takapuoli paljaana ja toinen piiskasi, ja sitten vaihdettiin. Ihmeteltiin, että miten sillä risulla voi oikeasti lyödä, kun ihan pikkuinen ripsutuskin sattuu.

    • Anonyymi

      Olen saanut veljeltäni ainakin neljä kertaa salaa selkäsaunan. Nyt on tilanne sellainen, että kohta varmaan taas saan koivunrieskaa perseelleni kunnolla.

      Kaipa se aiheesta tulee, mutta kyllä tarttis veli itse vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Ennottais selkään keltään vaan ilmoittaisin teon rikoksena


      • Anonyymi

        Lienee aikuinen olet jo etkä 5 vuotias lapsi jolla on huomattavasti vanhempi veli? Vai ehkä henkiseltä, älylliseltä ja emotionaaliselta kehitysasteeltasi olet jossain oudossa välimaastossa, et aikuinen etkä ihan kakarakaan, vaan kehityksesi osalta raakilevaiheessaa? Jutut nimittäin viittaavat siihen että olet jämähtänyt johonkin lapsuuden tilanteeseen josta on muodostu ut sulle fetissi?


    • Anonyymi

      Olin 14-vuotias, kun veli huomasi, että hän pystyy minut piiskaamaan. Sitä lajia sainkin sitten usein. Arvelen, että veli nautti minun kurittamisestani ihan seksuaalisesti. Hän on roteva ja määräilevä, ainakin jos minuun vertaa. Nyt ei enää viime vuosina ole minua piiskannut, mutta on tehnyt selväksi, että tarvittaessa se kyllä vieläkin onnistuu. Minun pitäisi olla rohkeampi ja näyttää sille, että turhaan rehvastelee.

      • Anonyymi

        Ja taas nämä piiskaamisjutut alkavat. Jollain on pakkomielle kirjoittaa joka ainoaan aiheeseen liittyen välittömästi näitä piiskaamis- juttujaan. Sitä varten on seksi- osio, sinne vaan kehittämään perhe- piiskausjuttija loputtomiin, tilaa löytyyy. Ei ole paperin riittäävyydestä kyse , tilaa on vaikka tuhansille piiskaus- jorinoille.
        Toinen lempiaihe ja pakkomielteisyys liittyy isä- tytär- äiti- poika- seksijorinoille, loputtomiin sitä samaa möyrimistä ..kunhan nyt oikea foorumi löytyisi ja siitä foorumista pidetään kiinni eikä levittäydytä ihan joka paikkaan..jorisemaan..se vaikuttaisi nimittäin siltä, että on aika pakkomielteisestä touhusta kyse..


    • Anonyymi

      suosittelen omanosan suorittamista, se ei ole liikaa vaadittu.

      • Anonyymi

        Jeeee


    • Anonyymi

      Minut on monesti piiskattu ja aina koivuvitsalla. Ja kaikki varmasti arvaa millainen minusta on tullut.

    • Anonyymi

      Isosisko valvoi läksyjen lukua, ja kun en osannut kuulustelussa mitään, antoi piiskaa. Tätä tapahtui usein.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe