Hautausmaille on ilmestynyt kukkapesiä. En ole pitkään aikaan käynyt kävelemässä, joten voi olla että niitä on ollut jo monta vuotta.
Tarkoitan sellaisia muovisia, usein mustia, altaita, jotka kaivetaan siihen paikalle mihin kukkaistutus tulee.
Näiden altaiden reunat jäävät näkyviin, mikä on omaa silmääni kovasti häiritsevää. Kuin lasten kylpyamme olisi kaivettu multaan ja jätetty se osittain näkyviin.
Mitäs tuumitte tästä?
Kukkapesä haudalle
9
3737
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko jo poikaset ?
- Anonyymi
Laitoin omaiseni haudalle kukat kukkapesään. Ei sitä tarvi jättää korkealle, itse upotin ihan maan tasalle. Siisti ja helppo ja siinä on syvennys pohjalla niin, että jää pieni vesivarasto. Olen koenut hyväksi vaihtoehdoksi.
- Anonyymi
Oii surullista
- Anonyymi
Mitäkö tuumin?
No, onhan asiassa kaksi puolta. Ulkonäkö ja käytännöllisyys.
Moni hautuumaa on tehty hiekkamaalle. Siinähän käy istutuksille niin, että tahtoo se multakin häipyä sateilla ja kastellessa sinne hiekan sisään. Mutta varsinkin vesi ei siinä pysy. Saisi olla kaiken aikaa kastelukannun kanssa heilumassa, varsinkin helteillä. Siihen se allas varmaan auttaa.
Ehkäpä jotkin pääsevät käymään harvemmin haudalla.- Anonyymi
Voiko kukkapesän jättää talveksi haudalle suojaamatta?
- Anonyymi
Se on erittäin käytännöllinen ja kätevä, pitää vain laittaa se riittävän syvälle. Reunakasveilla saa häivytettyä reunat. Itse en jaksa arvostella toisten hautoja ja kukkajuttuja. Kullakin oma surunsa ja tapansa.
- Anonyymi
Monenlaisia näkee...kunnioitetaan toisten hautoja eikä arvostella...
Reunan saa peittoon kasveilla. Kun laittaa riittävän syvälle, reunat häipyy - Anonyymi
Onhan noita kukkapesiä nähty aiemminkin. Usein niissä pesivät voikukat ja vyöruusut.
- Anonyymi
Minua ei haittaa yhtään jos siitä kukkapesästä näkyy reunat. On siisti ja kätevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783