nopeesti apua...

ongelma.....

oliko jollakin tietoo? Olisin ostamassa pentua joll ei ole sukutaulua. Koiralla on chippi ja rokotukset kunnossa omistajan mukaan. Miten tämä chippi näkyy ja minkälainen todistus on omistajalla siitä?Kuinka voi tarkistaa että koira ei ole varastettu? Kiitollinen nopeasta vastauksesta joltakin tietävältä.

14

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savannah

      Chippi tarkoittaa kai mikro sirua? Voihan koiran käyttää eläinlääkärissä tarkastuksella... Siellä on laite jolla löytyy jos sellainen on...

      (älkää nyt vimmastuko vaikka vastasin tähän :) )

      • vimmastu

        en ole edes nähnyt koiraa vielä. Halusin tietää onko omistajalla jonkun näköinen todistus, numero tästä chipistä?


      • hauva2
        vimmastu kirjoitti:

        en ole edes nähnyt koiraa vielä. Halusin tietää onko omistajalla jonkun näköinen todistus, numero tästä chipistä?

        Omistajalla pitäisi olla todistus mikrosirusta, ellei ole sitä kadottanut. Eläinlääkäri voi lukea sirun, ja kennelliitosta saa sirun numeron avulla tiedot omistajasta. Mikrosiruhan ei näy koirasta mitenkään, joskin sen voi normaalisti tuntea koskemalla koiran kaulaa. Yleensä siru siis laitetaan niskan taikka kaulan alueelle.


      • just tohon
        hauva2 kirjoitti:

        Omistajalla pitäisi olla todistus mikrosirusta, ellei ole sitä kadottanut. Eläinlääkäri voi lukea sirun, ja kennelliitosta saa sirun numeron avulla tiedot omistajasta. Mikrosiruhan ei näy koirasta mitenkään, joskin sen voi normaalisti tuntea koskemalla koiran kaulaa. Yleensä siru siis laitetaan niskan taikka kaulan alueelle.

        halusin vahvistusta.. että omistajalla pitäisi olla todistus siitä ja jos ei ole niin voisi vaikka epäillä että koira voisi olla varastattu. KIITOS.


      • Sadi
        hauva2 kirjoitti:

        Omistajalla pitäisi olla todistus mikrosirusta, ellei ole sitä kadottanut. Eläinlääkäri voi lukea sirun, ja kennelliitosta saa sirun numeron avulla tiedot omistajasta. Mikrosiruhan ei näy koirasta mitenkään, joskin sen voi normaalisti tuntea koskemalla koiran kaulaa. Yleensä siru siis laitetaan niskan taikka kaulan alueelle.

        Jotkut eläinlääkärit laittavat mikrosirun niskaan ns. lihasten sekaan. Tämä ehkäisee sen ettei siru ala myöhemmin vaeltaa ihon alla (sitäkin tapahtuu). Jos siru on syvemmällä, niin silloin se ei tunnu sormin kokeiltaessa.

        Paras vaihtoehto tosiaan on käyttää koira eläinlääkärissä ja taskistaa onko koiralla tosiaan mikrosiru vai ei.


    • yksiselitteinen jätä ostamatta, tai vaadi omistajalta selvitys miksei sukutauluja ole. Mikro sirusta huolimatta koira voi olla "varastettu". Jätetty maksamatta osamaksu eriä alkuperäiselle kasvattajalle, ja itse tämä myyjä kun on koiran saanut, niin rokotusten yhteydessä helppo laitattaa mikrosiru alkuperäiseltä kasvattajalta saadulla TM merkinnällä.

      • Eli tämä koiranmyyjä varmasti tietää miltä kasvattajalta koira on. Jos ei tiedä tai ei muista, niin jotain hämärää on. Jos hän kertoo kasvattajan niin kannattaa kasvattajalta kysäistä, että miten asian kanssa on. Yleensäkin kasvattajat ovat mielissään, jos tietävät missä heidän pentunsa liikkuvat.


      • ricksu
        riina00 kirjoitti:

        Eli tämä koiranmyyjä varmasti tietää miltä kasvattajalta koira on. Jos ei tiedä tai ei muista, niin jotain hämärää on. Jos hän kertoo kasvattajan niin kannattaa kasvattajalta kysäistä, että miten asian kanssa on. Yleensäkin kasvattajat ovat mielissään, jos tietävät missä heidän pentunsa liikkuvat.

        Minkähän rotuisesta pennusta on kysymys?
        Tiedän tapauksen pennusta joka jätettiin maksamatta kasvattajalle.Se on sirutettu ja paperit on kasvattajalla.Ostajaan ei saada yhteyttä ja koiran olinpaikasta ei ole mitään tietoa.Vastaa pikaisesti täällä tai sähköpostiini.kiitos!


      • mistä koirasta
        ricksu kirjoitti:

        Minkähän rotuisesta pennusta on kysymys?
        Tiedän tapauksen pennusta joka jätettiin maksamatta kasvattajalle.Se on sirutettu ja paperit on kasvattajalla.Ostajaan ei saada yhteyttä ja koiran olinpaikasta ei ole mitään tietoa.Vastaa pikaisesti täällä tai sähköpostiini.kiitos!

        on kysymys?
        "myin" kerran Belgianpaimenkoira groenendaelin
        ihmisille, mutta en ole tänäpäivänäkään saanut rahoja!
        Koira on sirutettu mutta paperit ja omistaja todistus on vielä minulla. Ollaan menossa oikeuteen!
        Mutta luulen että ihmiset ovat jo lopettaneet tai myyneet koiran!
        Vastaathan pikaisesti!


      • kun tuli puheeksi
        mistä koirasta kirjoitti:

        on kysymys?
        "myin" kerran Belgianpaimenkoira groenendaelin
        ihmisille, mutta en ole tänäpäivänäkään saanut rahoja!
        Koira on sirutettu mutta paperit ja omistaja todistus on vielä minulla. Ollaan menossa oikeuteen!
        Mutta luulen että ihmiset ovat jo lopettaneet tai myyneet koiran!
        Vastaathan pikaisesti!

        Tietääkö kukaan Belgianpaimenkoira Groenendaelia
        Kiuruvesi/Kalliokylä suunnasta?
        Saako näin paljon ilmaista tällä palstalla? Jos ei niin poistakaa tämä viesti.


      • pennusta
        ricksu kirjoitti:

        Minkähän rotuisesta pennusta on kysymys?
        Tiedän tapauksen pennusta joka jätettiin maksamatta kasvattajalle.Se on sirutettu ja paperit on kasvattajalla.Ostajaan ei saada yhteyttä ja koiran olinpaikasta ei ole mitään tietoa.Vastaa pikaisesti täällä tai sähköpostiini.kiitos!

        pentu on myytävänä köpenhaminassa. itse asun ruotsissa.


    • voi hyvinkin olla

      epärehellinen myyjä.
      Sinuna jättäisin kaupat tekemättä, älä ainakaan tee kauppoja, ennenkuin olet nähnyt koiran paperit ja muut dokumentit.

      Aika epävarmalta vaikuttaa.

    • kiitos kaikille

      En aio pentua ostaa. Omistaja ei enää vastannut kysymyksiini, mutta laittoi uuden ilmoituksen.
      En todellakaan aio ostaa varastettua koiraa vaikka kuinka halvalla saisin. (no koira olis maksanut 9000 kr.)

      • ricksu

        Jotain hämärää pennun kaupustelussa sitten selvästikin on.Hyvä,että olet päättänyt jättää ostamatta kyseisen pennun!Oli sitten vähän pienemmästä rodusta kyse,jonka pentua etsiskelin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      229
      1913
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      83
      1173
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      998
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      984
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      699
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      671
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      647
    Aihe