Sampo Fortum Wärtsilä

Anonyymi

Jos menee tällaisilla osakkeilla niin onko liian kova riski? Ajattelin noin 10000 euroa hajauttaa.

23

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Voisit varmaan ottaa, mutta sinulle ei myydä.

• Anonyymi

Mikä mahtoi ajaa juuri näiden kolmen valintaan?

• Anonyymi

Aika pieni riski, hyviä yhtiöitä. Riski liittyy lähinnä siihen, maksaako liikaa. Mikään näistä ei mielestäni ole kallis, Wärtsilä on suorastaan halpa.

• Anonyymi

Mahtavaa "musta tuntuu"-analyysiä. Kunnon bulleromeininkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa "musta tuntuu"-analyysiä. Kunnon bulleromeininkiä.

Parempaa kuin sinulla, ethän ole analysoinut ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempaa kuin sinulla, ethän ole analysoinut ollenkaan.

Älä hänestä välitä, hän on muita parempi ja tietää kaikesta kaiken, siksi hänen ei tarvitse perustella mitään.

• Anonyymi

Wärtsilä halventui tänään -6,18 % mutta hinnassa on ilmaa vielä vaikka kuinka paljon. Target 4 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wärtsilä halventui tänään -6,18 % mutta hinnassa on ilmaa vielä vaikka kuinka paljon. Target 4 euroa.

Saisiko tälle targetillesi perustelut? Aika kova targetti, jos meinaa yli kolmasosan alemmalla arvolla saada.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisiko tälle targetillesi perustelut? Aika kova targetti, jos meinaa yli kolmasosan alemmalla arvolla saada.

Jos wärtsilän tulos jatkaa laskuaan samaa tahtia kuin tähänkin asti, sen tulos tulee olemaan vuoden päästä samaa luokkaa kuin 3 euron kerhossa olevat osakkeiden tulokset tällä hetkellä.

Mitään merkkejä paremmasta ei ole tiedossa joten oletettavaa on että lasku jatkuu.

Kun wärtsilän osake on viimeisen vuoden aikana kadottanut -52% arvosta niin miksi tuo kehitys katkeaisi juuri nyt kun ei mitään tietoa paremmasta ole ilmassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos wärtsilän tulos jatkaa laskuaan samaa tahtia kuin tähänkin asti, sen tulos tulee olemaan vuoden päästä samaa luokkaa kuin 3 euron kerhossa olevat osakkeiden tulokset tällä hetkellä.

Mitään merkkejä paremmasta ei ole tiedossa joten oletettavaa on että lasku jatkuu.

Kun wärtsilän osake on viimeisen vuoden aikana kadottanut -52% arvosta niin miksi tuo kehitys katkeaisi juuri nyt kun ei mitään tietoa paremmasta ole ilmassa?

Riippuu sijoitushorisontista.

Kyllä maailmassa väkiluku kasvaa ja samoin energian tarve ja jo olemassa olevat jutut tuottaa rahaa tukisopimuksilla ja huolloilla.

Wärtsilää ei hinnoitella mitä näkyy tässä vuoden aikana vaan vaikka 5v kuluttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu sijoitushorisontista.

Kyllä maailmassa väkiluku kasvaa ja samoin energian tarve ja jo olemassa olevat jutut tuottaa rahaa tukisopimuksilla ja huolloilla.

Wärtsilää ei hinnoitella mitä näkyy tässä vuoden aikana vaan vaikka 5v kuluttua.

Aika onnenpyörää pelaat jos noin ajattelet.

• Anonyymi

Eri toimialat. Hyvä idis.
      Ovat kaikki tosin minun salkussani ja olleet pitkään. Kaikkia kolmea olen myös lisännyt.
      Suomen pörssilistan jalokiviä.
      MUTTA kerron vain oman näkemykseni. Minulla on myös kymmenien muiden yhtiöiden osakkeita.
      Perussalkussa tulisi olla 12-15 yhtiötä. Tai sitten halpaa indeksiä. Näin pääsee hyvin alkuun.

10 000 menee mukavasti näihin firmoihin ja sitten voi mennä vaikka kalaan tai kävelylle. Se on juuri sijoiusten idea että voi tehdä jotain muuta.
      Onnea matkaan!
      Ei kannata kuunnella/lukea kaikkia höpötyksiä Ne ovat Sinun rahojasi. Moni tämänkin palstan lukijoista ei edes ikinä näe tuollaista summaa.
      Kaikkea roskaa Sinulle tuputetaan jotkut jopa maksua vastaan - ja sitten on myös näitä "vedättäjiä". Älä välitä!

• Anonyymi

"Kaikkia kolmea olen myös lisännyt. Suomen pörssilistan jalokiviä."

Tähän olisi ehkä hyvä laittaa hieman perusteluja. Itse en pysty, ainakaan nykyhetkellä, näkemään mainittuja yrityksiä ns. jalokivinä.

"Perussalkussa tulisi olla 12-15 yhtiötä. Tai sitten halpaa indeksiä. Näin pääsee hyvin alkuun."

Miksi pitää olla noin montaa yhtiötä? Eikö järkevämpää ole ostaa kolmea parhaiten tuottavaa ja saada indeksiä parempaa tuottoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikkia kolmea olen myös lisännyt. Suomen pörssilistan jalokiviä."

Tähän olisi ehkä hyvä laittaa hieman perusteluja. Itse en pysty, ainakaan nykyhetkellä, näkemään mainittuja yrityksiä ns. jalokivinä.

"Perussalkussa tulisi olla 12-15 yhtiötä. Tai sitten halpaa indeksiä. Näin pääsee hyvin alkuun."

Miksi pitää olla noin montaa yhtiötä? Eikö järkevämpää ole ostaa kolmea parhaiten tuottavaa ja saada indeksiä parempaa tuottoa?

Tämä on mielipiteeni, hoidan salkkuani ja Sinä omaasi. Osta ja pidä strategia minulla.
        Minä mitään indekseistä tiedä! Jätän ne itseäni viisaammille!

12-15 on hyvä hajautus. MUTTA tässäkin samaa osaketta täytyy ostaa useampia kertoja koska en tiedä milloin on oikea aika (ainostaan täällä se tunnutaan tietävän, mikä on tietenkin teille/heille onnekasta;)

Suurimmat omistutukseni nyt:

Investor (sekä A ja B)
        Latour
        Lundbergföretagen-ryhmä (Lundbergs, Holmen, Hufvudstaden, Industrivärden..)
        Bure...

Suomessa kokeilen tätä, että yritän pitää mahdollsimman kompaktina. Itse asiassa noin 10 kappaletta yhtiöitä.

Jokainen taaplaa tyylillään... minä myös jotenkin rämmin täällä osakeviidakoissa, mutta Suomi24 auttaa... (huumoria)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on mielipiteeni, hoidan salkkuani ja Sinä omaasi. Osta ja pidä strategia minulla.
        Minä mitään indekseistä tiedä! Jätän ne itseäni viisaammille!

12-15 on hyvä hajautus. MUTTA tässäkin samaa osaketta täytyy ostaa useampia kertoja koska en tiedä milloin on oikea aika (ainostaan täällä se tunnutaan tietävän, mikä on tietenkin teille/heille onnekasta;)

Suurimmat omistutukseni nyt:

Investor (sekä A ja B)
        Latour
        Lundbergföretagen-ryhmä (Lundbergs, Holmen, Hufvudstaden, Industrivärden..)
        Bure...

Suomessa kokeilen tätä, että yritän pitää mahdollsimman kompaktina. Itse asiassa noin 10 kappaletta yhtiöitä.

Jokainen taaplaa tyylillään... minä myös jotenkin rämmin täällä osakeviidakoissa, mutta Suomi24 auttaa... (huumoria)

"Tämä on mielipiteeni, hoidan salkkuani ja Sinä omaasi. Osta ja pidä strategia minulla.
        Minä mitään indekseistä tiedä! Jätän ne itseäni viisaammille!"

Tämä selvä. Mutta jos ei osaa eikä ymmärrä niin kannattaako silloin alkaa muita neuvomaan?

"12-15 on hyvä hajautus. MUTTA tässäkin samaa osaketta täytyy ostaa useampia kertoja koska en tiedä milloin on oikea aika (ainostaan täällä se tunnutaan tietävän, mikä on tietenkin teille/heille onnekasta;)"

Kovinkaan isoa hajautusta ei tarvi jos tietää mitä tekee.

Ajoitus onkin haastavampi homma, itse olen selvittänyt asiaa tutustumalla kaikenlaisiin menneiden aikojen tapahtumiin ja siitä huolimatta asia on haasteellinen, ainakin itselleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä on mielipiteeni, hoidan salkkuani ja Sinä omaasi. Osta ja pidä strategia minulla.
        Minä mitään indekseistä tiedä! Jätän ne itseäni viisaammille!"

Tämä selvä. Mutta jos ei osaa eikä ymmärrä niin kannattaako silloin alkaa muita neuvomaan?

"12-15 on hyvä hajautus. MUTTA tässäkin samaa osaketta täytyy ostaa useampia kertoja koska en tiedä milloin on oikea aika (ainostaan täällä se tunnutaan tietävän, mikä on tietenkin teille/heille onnekasta;)"

Kovinkaan isoa hajautusta ei tarvi jos tietää mitä tekee.

Ajoitus onkin haastavampi homma, itse olen selvittänyt asiaa tutustumalla kaikenlaisiin menneiden aikojen tapahtumiin ja siitä huolimatta asia on haasteellinen, ainakin itselleni.

Kaikesta sun touhusta kyllä huomaakin, että yhdenkin firman tilanteen hahmottaminen on sulle hidasta ja haasteellista. Sulle sopii parhaiten sellainen yhden osakkeen salkku, jossa on yksi Outokummun osake. Ihmettelet sitä sitten huuli pyöreänä joka päivä ja luet jotain vanhoja sanomalehtiä 1970-luvulta ymmärtääksesi paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikesta sun touhusta kyllä huomaakin, että yhdenkin firman tilanteen hahmottaminen on sulle hidasta ja haasteellista. Sulle sopii parhaiten sellainen yhden osakkeen salkku, jossa on yksi Outokummun osake. Ihmettelet sitä sitten huuli pyöreänä joka päivä ja luet jotain vanhoja sanomalehtiä 1970-luvulta ymmärtääksesi paremmin.

"Kaikesta sun touhusta kyllä huomaakin, että yhdenkin firman tilanteen hahmottaminen on sulle hidasta ja haasteellista."

Mistä touhusta? En ole paljastanut touhuistani mitään.

Ja ei minulle yhden firman hahmottaminen ole mitenkään haasteellista, mutta satsaan kuitenkin kolmeen osakkeeseen.

"Sulle sopii parhaiten sellainen yhden osakkeen salkku, jossa on yksi Outokummun osake. Ihmettelet sitä sitten huuli pyöreänä joka päivä ja luet jotain vanhoja sanomalehtiä 1970-luvulta ymmärtääksesi paremmin."

Onpas siinä ihmisellä paha olla.

Jos ärsyttää noin paljon ettei ymmärrä asioita niin eihän se minun vikani ole jos et ymmärrä asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fantatista että tiedät noin paljon!
        Onnittelut loistavasta pörssistrategiasta ja onnea eteenpäin! Onneahan Sinä et tarvitse, koska olet niin taitava!
        Suosittelen että kirjoitat kirjan. Se sopii hyvin Lindstrmin, Saarion ja muiden sijoitusoppaiden joukkon!
        Kerro sitten tällä palstalla, kun se on valmis.
        Olen pahoillani mutta minulla ei ole Outokumpua, mutta pieni tappiollinen määrä SSAB:ta kun tulin sinne sisään Rautaruukin kautta. Minulla on myös omistus SSAB:ssa, koska omistan SSAB:ta epäsuoraan omistamalla Indstrivärdenin A- ja B-osakkeita. Ei muuten tule nyt ainakaan kevällä osinkoja Indusra, ehkä syksyllä?
        - Vanhoja sanomalhetiä luen mielelläni, nythän niitä voi tehdä jopa verkonkin kautta. Kaiken huippu oli, kun wappuviikolla löysin esiäitini kuolinilmotuksen vuodelta 1916. Jotenjkin on ihmeellinen sattuma että otit sekä Outon (legendaarisen Jussi Mäkisen isän johtaman firman) esille! Samoin nämä vanhat lehdet! Melkeinpä ajattelet että tiedät kuka olen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet myös aivan oikeassa että yhdenkin pörssinoteeratun yrityksen totaalinen tilanteen hahmottaminen on minulle vaikeaa, mutta yritän epätoivoisesti rämpiä beurse-suossa.
        Perusteluksi voin sanoa (yrittää sanoa) sen että näitä omistuksiahan on mulla niin monta, kai noin 40 kappaletta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet myös aivan oikeassa että yhdenkin pörssinoteeratun yrityksen totaalinen tilanteen hahmottaminen on minulle vaikeaa, mutta yritän epätoivoisesti rämpiä beurse-suossa.
        Perusteluksi voin sanoa (yrittää sanoa) sen että näitä omistuksiahan on mulla niin monta, kai noin 40 kappaletta.

Noniin, selväksi tuli, eikun onnea matkaan ja kaikkea hyvää sinnekin suuntaan.

• Anonyymi

Minä ottaisin tuohon vielä Stockmannin mukaan.

• Anonyymi

No, oletkos ottanut? - Tuskin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe