Puolari ja itseladatut

Anonyymi

Kertokaa kokemuksia itseladatuista paukuista, toimivuudesta puolarissa. Jos joku kiusasi, mikä?

5

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika paljon tietenkin riippuu puolarin toimintatavasta ym. rakenteesta sekä yrittääkö ladata vähän erikoisempaa. Itse olen saanut kaasupeleissä kaikki toimimaan. Lataus on sen verran rajua, että jos haluaa pelata varman pälle, niin luodit kannattaa niipata.

      • Anonyymi

        Omia kokemuksia, kahdesta kivääristä, merkkejä en viitsi mainita, aseet on sen verran yksilöitä. 1. "perushirvikivääri" kaikki toimii, kunhan lataukset lähellä "taulukkomaksimia", lippaat kolmelta eri valmistajalta, aina pelittää. 2. "targetpesäinenMSR", toimi suurimmalla osalla tehdaspatruunoita, itseladatuilla ei, vaikka mitä olisi tehnyt : samalla aseella ammutut hylsyt, täys-supistettuna, fmj. luodit, etc. patruuna pesittyi toisinaan, useimmin ei, jos pesittyi ja tuli "klikki", armoton hakkaaminen, että sai lukon auki... Olisi varmaan ollut tarkka, jos olisi voinut ampua edes 5 ptr ilman häiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia kokemuksia, kahdesta kivääristä, merkkejä en viitsi mainita, aseet on sen verran yksilöitä. 1. "perushirvikivääri" kaikki toimii, kunhan lataukset lähellä "taulukkomaksimia", lippaat kolmelta eri valmistajalta, aina pelittää. 2. "targetpesäinenMSR", toimi suurimmalla osalla tehdaspatruunoita, itseladatuilla ei, vaikka mitä olisi tehnyt : samalla aseella ammutut hylsyt, täys-supistettuna, fmj. luodit, etc. patruuna pesittyi toisinaan, useimmin ei, jos pesittyi ja tuli "klikki", armoton hakkaaminen, että sai lukon auki... Olisi varmaan ollut tarkka, jos olisi voinut ampua edes 5 ptr ilman häiriöitä.

        Arska on huono rokkaamaan kevyillä latauksilla. Pultti ei käy riittävän takana ja tulee liian hitaasti eteen, jolloin patruuna karkaa lippaan huulilta eikä pesity. Mikä sitten aiheutti sulla klikin ja sen vaikean poiston täytyy hylsyssä ellei ase ole rikki. Veikkaisin, ettei paukku mahtunut pesään eikä lukko sulkeutunut kunnolla. Mulla on toiminut fallit, 62 valmetit, armalitet ym. Subu latauksia on joutunut vähän enemmän hakemaan luodin painon kanssa, jotta on saanut häiriöittä toimimaan. Arskan koneisto vaatii sisäänammuntaa, jotta kuluu vähän ja rokkaa sen jälkeen paremmin. Mulla on ollut yksi pitkä arska joka ei kevyillä luodeilla ladannut kunnolla kun se vähänkin likaantui muutaman patruunan jälkeen. Ei lähtenyt toimimaan tuhannen jälkeen. Bufferia painoitettiin ja eri jousia kokeiltiin mutta ongelma katosi vasta luistin vaihdolla. Omassa luistissa ei ollut mitään näkyvää vikaa ja kun sen laittoin karbiinimittaiseen, niin se toimi ihan ok muutaman vuoden ja alkoi sitten oireilemaan samoin kuin aikaisemmin eli ei käynyt riittävän takan. Vanha luisti ja lukko mäkeen ja taas rokkasi. Todennäköisesti kaasut karkasi jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arska on huono rokkaamaan kevyillä latauksilla. Pultti ei käy riittävän takana ja tulee liian hitaasti eteen, jolloin patruuna karkaa lippaan huulilta eikä pesity. Mikä sitten aiheutti sulla klikin ja sen vaikean poiston täytyy hylsyssä ellei ase ole rikki. Veikkaisin, ettei paukku mahtunut pesään eikä lukko sulkeutunut kunnolla. Mulla on toiminut fallit, 62 valmetit, armalitet ym. Subu latauksia on joutunut vähän enemmän hakemaan luodin painon kanssa, jotta on saanut häiriöittä toimimaan. Arskan koneisto vaatii sisäänammuntaa, jotta kuluu vähän ja rokkaa sen jälkeen paremmin. Mulla on ollut yksi pitkä arska joka ei kevyillä luodeilla ladannut kunnolla kun se vähänkin likaantui muutaman patruunan jälkeen. Ei lähtenyt toimimaan tuhannen jälkeen. Bufferia painoitettiin ja eri jousia kokeiltiin mutta ongelma katosi vasta luistin vaihdolla. Omassa luistissa ei ollut mitään näkyvää vikaa ja kun sen laittoin karbiinimittaiseen, niin se toimi ihan ok muutaman vuoden ja alkoi sitten oireilemaan samoin kuin aikaisemmin eli ei käynyt riittävän takan. Vanha luisti ja lukko mäkeen ja taas rokkasi. Todennäköisesti kaasut karkasi jostain.

        Jep, liian tiukka patruunapesä oli syynä (enimmäkseen), MSR kävi maahantuojalla, kertoivat kaiken olevan kunnossa ja tiptop, huomauttaessani uudelleen : Olisi kiva jos itselataava kivääri toimisi kuten pitääkin.. Vastaus oli luokkaa "Meidän patruunoilla toimi, ei sen tarvitsekaan toimia halpis paukuilla tai itseladatuilla.." Varmaan seppä olisi sen kuntouttanutkin, itse olisin tietenkin joutunut sen maksamaan, kun takuu olikin vain "takuu".


    • Anonyymi

      Oletan, että puolari tarkoittaa kivääriä ja kaliiberi suurempi kuin .22LR

      Olen ladannut omat patruunani jo pitkään kivääreihin ja joukossa 30-06 itselataava.
      Itselläni ei ole kaasuportin säätöä joten ase on suunniteltu lähelle patruunan taulukkoarvoja.
      Mokasin siinä kun nostin tehoja liikaa. En hölmöyttäni kiinnittänyt huomiota siihen, että hylsyn ulosheiton pituus joka on tehdaslatauksella n. 1 metri olikin sitten 1,5 tai lähes 2m seisten ampuessa. Ei mitään ylipainemerkkejä hylsyissä ja mittarilla katsoen sekä Quick Loadin laskelmat kertoivat, että mennään ylärajaa hipoen. Ei tuntemusta rekyylin kasvusta koska aseessa äänenvaimennin.
      Tämä kuitenkin oli aseen lukolle jo liikaa. Lataus rupesi kangertelemaan. Vein aseen sepälle ja purin loput patruunat. Seppä hioi ja puunasi lukon, nyt livääri pelittää taas.
      Browning otti kaasuportin säädön juuri tämän takia käyttöön vissiin Bar II versiosta alkaen.

      Itselataavaan ladatessa on säädettävä kaasuportti latauksen mukaan tai sitten ladattava taulukon oletusarvojen tasalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe