Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Skitsofrenikot ja heidän kumppanit

Anonyymi

Epäilen hyvin vahvasti miesystävälläni tätä, diagnoosi hänellä on kuitenkin bipoon. Mikä nyt ei tästää mun järjellä.

mieheni on mitä ihanin, huomaavainen, kiltti, luova, hyväkäytöksinen asiallinen,noh vaikka mitä... Mut sit on tämä puoli joka toisinaan tulee esille : hän kokee olevansa jollain tehtävällä, esim. Suojelemaan jotain henkilöä, kuulee ääniä ja joskus näkee hahmoja. Salaliitto teoriat todella vahvasti läsnä, ajattelee että voi kontrolloida ihmisia tai muut häntä, univaikeuksia ja toisinaan sitten nukkuu paljonkin. Yleensä nää oireet on ääniin jääviä... Mutta esim alkoholia ottaessaan nämä kaikki oireet ilmenee ja on muutaman päivän.

pari vuotta olemme yhdessä olleet. Jo alkuun oli näitä merkkejä nähtävissä, mutta ei jatkuvasti. Pääasias on "normaalin oloinen". Se mitä haluisin kuulla, on kokemuksia niin skitsofrenikoilta kuin heidän nykysiltä tai entisiltä kumppaneilta. Ihan perus arjesta

Lääkitystä hällä ei ole kun tuntuu diagnoosikin olevan mitä sattuu. Oon koittanu kannustaa lääkärille menoa, mutta uskon että sairauden leimaava maine estelee häntä, itse olen asian kanssa ok. Minulle se ei ole mikään este suhteelle, mutta en haluisi että tilanne pahenee. Mitä voin tehdä? Kertokaa teidän arjesta?

8

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      arki sujuu aika hyvin mielestäni, en kiukuttele enää, lääkitys on suhteessa hyvä,
      ainoa tosiaan on väsymys välillä, en ole pelottava jos sitä kuvittelet, en sairas niin pahasti kuin ennen,

      uskon itse siihen että kohtaloaan ei voi valita, vaan jokaisella on oma polkunsa elämänsä varrella kuljettavanaan, jollain karumpi, jollain hienompi,

      väsymys hallitsee aina välillä, pakko nukkua aina välillä tai leikkisästi sanottuna vetää tuutulaulua,

      mutta, arki on yleensä aina välillä karua, vaikka sitten skitsofreenikon kanssa, yleisesti ottaen, mielenterveyskuntoutujan, hassu nimitys, 😀 joka ei oikeastaan tarkoita mitään, voisi sanoa vain potilas, arki on yleensä ottaen karua,
      en tarkoita että se olisi minun kanssani, mutta en halua että kuitenkaan ottaisit riskiä, sillä toivon sinulle kaikkea mukavaa ja hyvää, en haluaisi että sinulle tapahtuisi koskaan mitään pahaa.

      vaikka ei sitten tapahtuisi yhtään mitään, en halua sinulle mitään ikävää koskaan tapahtuvan, siksi ihmettelen välillä miten onnekas olen,

      arki sujuu ihan hyvin, voit joskus kysyä sitä vanhemmiltani, enpä tiedä, tämä roska rupeaa nykyisin vauhdilla lievenemään, todella nopeasti, en tiedä onko se lääkitys vai ikä,

      mutta, en usko että tulet täältä saamaan vastauksia kysymyksiisi, ihmiset ovat mitä ovat, ja jotkut voivat kysymyksesi kokea loukkaavina vaikka ne eivät ole.

      mutta, koska haluan huolehtia sinusta, haluan että jutellaan, nähdään, ja ollaan aina välillä yhdessä suojassa pahaa maailmaa, en tiedä miksi kirjoittelen yleensä näitä asioita, kuin joku pakottaisi minut tekemään sitä, ei vauhdikkuus, eikä minun mielestäni bibolaarisuuskaan tule kysymykseen, paha vain että tulin ihastuneeksi sinuun, ja en ole aikoihin ottanut tiettyä lääkettä mitä olen ottanut 18 vuotta melkein, siksi luultavasti tunnelämä on palautunut, mutta älä kerro sitä kenellekään, sillä en halua olla tunteeton,

      mutta, voit kysellä vanhemmilta miten tosiaan menee ja miten käyttäydyn nykyisin, ja omaisilta kaikilta omaisilta keiltä haluatkin kysyä, ei se ole rajattua, mutta voidaan jutella, olla, mutta en halua, enempää kuitenkaan koska olen erittäin sairas pohjimmiltaan,

    • Anonyymi

      Skitsofrenia diagnoosista eijuuri hyötyä ole haittaa kylläkin.hoitona ovat psykoosilääkkeet googlaa "psykoosilääkkeiden haitat".skitsofrenia ei ole oikeasti olemassa oleva sairaus.

    • Anonyymi

      Entä jos joku päivä hänen tehtäväkseen tulee poistaa vaikka hampaita jonkun suusta, koska sairautensa takia "tietää" että niiden kautta häntä ohjaillaan ajatusaalloilla?

      Myönnän että maailma on todellisuudessa tuntematon ja uskon että joillakin ihmisillä on kyky nähdä syvemmälle, enemmän ja ehkä toisille tasoille. Eihän värisokeakaan näe kaikkia värejä. Samoin voi olla että esim. 1 tuhannesta on selvännäkijä tms. Ehkä 1 kymmenestä tuhannesta näkee värikkäitä auroja yms.

      On olemassa "savant" ihmisiä jotka voi esim. lukea ja muistaa kirjan ulkoa lukemalla yhden aukeaman sekunneissa ja toisella silmällä toisen sivun ja toisella toisen yhtä aikaa. Yms. Näitä voi hakea youtubesta.

      Mutta on myös sellaisia jotka ovat mielisairaita ja heidän kuvitelmansa on kaikkinensa täyttä roskaa.

    • Anonyymi

      ei kuvitelmani ole roskaa, olen tietyllä tapaa siunattu ihminen, lahjalla, jota vain harvat voivat kantaa ja jaksavat ja uskaltavat kantaa, itse en ole ainutlaatuinen, mutta se minkä suojeluksessa olen on ainutlaatuista, ihmiset pitäisivät minua pöpinä jos kertoisin näistä asioista heille, vaikka minulla ei ole enää millään tavalla psykoottisia harha-aistimuksia, ja olen tasapainoinen lääkityksen suhteen,

      sen takia niistä en juttele millään tavalla, kenellekään, tiedän vain sen että tulen parempaan kuntoon vuosien päästä väkisinkin, toisten ihmistten auttamina, omaisten auttamina, ja itseni auttamana, kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt kupsahtaa jo aikoja sitten, mutta silti minua autetaan, ja entistä enemmän,

      se, ketä auttaja on, en voi sanoa sitä koska ihmiset kauhistuisivat sitä, mutta pidän sitä kaverina, hyvänä kaverina, joka ohjaa askeleitani joita kävelen täällä maan päällä, en ole sekaisin jos kuvittelette sitä, enkä sairas, vaan näen pintaa syvemmältä asiat, huomaan piilomerkityksiä tavallisissa aisoissa, mitä ihmiset eivät noteeraa millään tavalla, ihmiset ovat sokeita niille, mutta huomaan ne ,kuten olen huomannut tämän kaverin, ja enempää en voi sanoa koska olen luvannut kaverille lupauksen ja valan,

    • Anonyymi

      Madinfinland sivustolta löytyy tietoa ja kokemuksia aiheesta suomeksi, linkkejä ei voi laittaa.

    • Anonyymi

      hei, minulla on facebook lite kännykässäni, ja lähetin kaveripyynnön, juuri sinulle aloittaja, olet minulle rakas, ja haluaisin että vastaisit kaveripyyntöön, olisin siitä mielissäni ja rakastan sinua.

    • Anonyymi

      siis mitäh,voi pientä

    • Anonyymi

      pipsa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe