Pari viikkoa sitten alkoi 2013 1,6 automaatti reistailla oudosti.
Käynnistyy hyvin, mutta vaihteen kun laittaa silmään, sammuu. Samaa tekee vielä ensimmäisissä risteyksissä, mutta >5 km:n ajon jälkeen ei viasta enää tietoakaan.
Huomasin, että kierrokset on vähän jännät, kylmäkäynnistyksen (siis esim aamulla töihin lähteissä) jälkeen heiluvat melkein parissa tonnissa ja laskeminen alle tonniin kestää minuutti tolkulla. Huomasin myös, että aina, kun kierrokset putoavat sinne alle tonniin vaihteen ollessa silmässä, auto sammuu, tai todella vahvasti meinaa sammua. Jos pystyy antamaan kaasua reilummin, pysyy käynnissä.
Vaihdelaatikkovikaa on veikkailtu yhden mekaanikon toimesta ja löysin itsekin keskustelun, jossa lähes samoilla oireilla on loota mennyt vaihtoon. En aio kuitenkaan viedä autoa ainakaan toistaiseksi merkkiliikkeen ihmeteltäväksi, vaan laitan suoraan laatikon korjaukseen, jos niikseen tulee. Öljyt vaihdatin jo, mutta siitä ei siis olllut apua. Vikakoodia ei anna.
Voisiko ongelma kuitenkin olla jossain muualla, kuin laatikossa? Mitään sen kummampia ääniä ei kuulu, paitsi ehkä lievää ulinaa ajaessa, mikä tietysti viittaa sinne laatikon laakereihin.
Qashqai-käynnistymisongelma
Anonyymi
2
140
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkista takarenkaiden maadoitus, tyyppivikana näissä.
- Anonyymi
Tyhmäkäynti sekoilee vain, miten mahtaa olla toteuttu tuos mallis, venttillillä vai moottorin lämpötila anturilla???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066