Voiko OIKEASTI laihtua syömällä maha täyteen hiilarittomalla?

Anonyymi

Siis nyt kyllä tökkii usko siihen, että vähähiilarisella paino putoaisi. Jos syön oikeasti siis niin paljon kuin haluan, mutta alle 10g päivässä hiilareita niin pitäisikö painon pudota?

Esim. päivän ruokavaliosta:

Aamupala: Paketti pekonia, 4 kananmunaa, paketti raejuustoa, musta kahvi (HH 2g)

Lounas: Kaksi kanankoipea, juustoa pannulla paistettuna, vettä

Päivällinen: Kanafilettä voissa paistettuna, joukossa kermaa ja pippuria. Lisukkeena halloumijuusto grillattuna ja n. 200g parsakaalta. (HH 7g)

Iltapala: 2 kananmunaa voissa paistettuna, kinkkuohutleikettä paketti ja paketti pekonia

Minun laskujeni mukaan tästä pitäisi tulla hiilareita alle 10g. Olen laskenut nuo moneen kertaan sekä punninnut parsakaalin, etten varmana vahingossa syö kasviksista liikaa hiilareita. Mietin, onko tuossa liikaa proteiinia, minkä vuoksi tää ei toimi? Eli pitäisikö lisätä rasvaa, jotta protskun suhteellinen osuus vähenisi aterioilla. Jos pudotan edelleen hiilareita, niin se rajaa kyllä kerman käytön poissa ruoiasta, joka jo vaikuttaa mun makutottumuksiin niin paljon, että vaikeuttaa tässä pysymistä. Muuten tämän noudattaminen on helppoa kuin heinän teko!

Tämä on kyllä aivan taivaallisen ihana ruokavalio, kun näitä karppiruokia saa nauttia. En ole ikinä pitänyt erityisemmin leivästä ja perunasta, joten noudattaminen on kyllä helppoa. Rakastan myös juustoja! Sen sijaan, että tekisin voileivän leikkaan leipäsiivun paksuisen juustosiivun ja syön sen. Joskus laitan päälle vähän pippuria tai yrttejä, mutta niistä yrteistä en ole hiilareita kyllä laskenut, kun eivät kait ne itsessään edes paina grammaa.

120

1810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri käväisin Antti Heikkilän blogissa, missä silmiini osui ihan sen minkä olen itsekin huomannut. Ketoruokavalio ei hyödytä 25% väestöstä, koska ketoruokavalio tehoaa insuliiniresistanssiin, mutta jos ei sitä ole niin hyöty on niin ja näin. Ehkä silloin kannattaa noudattaa jotain hyväkarppausta, eli karsii vaan vahingolliset aineet ruokavaliostaan tai sitten jollain vähärasvaisella ruokavaliolla, jos ylikiloja on ja jos vaan jaksaa.

      Itse luulin että minulla on insuliiniresistenssi, muttei sitten olekaan.

      • Antti Heikkilä tunnetusti puhuu höpöjä. Insuliiniresistenssiin auttaa laihdutus ja laihtumiseen se, että saa vähemmän energiaa kun kuluttaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti Heikkilä tunnetusti puhuu höpöjä. Insuliiniresistenssiin auttaa laihdutus ja laihtumiseen se, että saa vähemmän energiaa kun kuluttaa.

        No näinhän se on, ja itse huomasin, että runsasrasvaisella ruokavaliolla tulee syötyä todella vähemmän joten varmaan se energiansaanti on todella pienempää ja -> laihtuu.

        Antti Heikkilä on tosi hieno ihminen, vaikkakin käyttää aika kansanomaista kieltä, mutta suoraan puhujia täällä kuunnellaan. Heikkilä on myöskin komein yli 70-vuotias mies kenet olen nähnyt. Näyttää 20 vuotta nuoremmalta ja on pilkettä silmässä kun ton ikäiset on yleensä jo aika lailla heikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän se on, ja itse huomasin, että runsasrasvaisella ruokavaliolla tulee syötyä todella vähemmän joten varmaan se energiansaanti on todella pienempää ja -> laihtuu.

        Antti Heikkilä on tosi hieno ihminen, vaikkakin käyttää aika kansanomaista kieltä, mutta suoraan puhujia täällä kuunnellaan. Heikkilä on myöskin komein yli 70-vuotias mies kenet olen nähnyt. Näyttää 20 vuotta nuoremmalta ja on pilkettä silmässä kun ton ikäiset on yleensä jo aika lailla heikkoja.

        Puhuu ihan turhaan höpöjä ja perustelee huonosti karppausta jne..

        Hiilihydraattien laadullla on todellakin merkitystä mutta jos sattumalta joku söisi 60E% hiilihydraattia ja tiputtaa sen 10E% niin ravinnon energiamäärä tippuu puoleen.

        Itse ns. hyväkarppaan eli keskityn hiilihydraatin laatuun niinkään sitä rajoittamatta mutta on äärimmäisen vaikeaa syödä 60E% hyviä hiilihydraatteja (täysjyvää, palkokasveja, hedelmiä ja kasviksia).

        Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Puhuu ihan turhaan höpöjä ja perustelee huonosti karppausta jne..

        Hiilihydraattien laadullla on todellakin merkitystä mutta jos sattumalta joku söisi 60E% hiilihydraattia ja tiputtaa sen 10E% niin ravinnon energiamäärä tippuu puoleen.

        Itse ns. hyväkarppaan eli keskityn hiilihydraatin laatuun niinkään sitä rajoittamatta mutta on äärimmäisen vaikeaa syödä 60E% hyviä hiilihydraatteja (täysjyvää, palkokasveja, hedelmiä ja kasviksia).

        Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita.

        "Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita."

        Miten siis on oman hienoutesi laita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita."

        Miten siis on oman hienoutesi laita?

        Katsooko omasta peilistäsi hieno ihminen?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Puhuu ihan turhaan höpöjä ja perustelee huonosti karppausta jne..

        Hiilihydraattien laadullla on todellakin merkitystä mutta jos sattumalta joku söisi 60E% hiilihydraattia ja tiputtaa sen 10E% niin ravinnon energiamäärä tippuu puoleen.

        Itse ns. hyväkarppaan eli keskityn hiilihydraatin laatuun niinkään sitä rajoittamatta mutta on äärimmäisen vaikeaa syödä 60E% hyviä hiilihydraatteja (täysjyvää, palkokasveja, hedelmiä ja kasviksia).

        Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita.

        "Hienot ihmiset eivät yleensä solvaa muita."

        No ei sua kukaan ole hienona varmasti pitänytkään 🤭


    • Anonyymi

      Laske myöskin päivittäin saamasi kalorit, ei pelkästään hiilarit. Jos kaloreita kertyy liikaa niin laihtumista on turha odotella.

      • Anonyymi

        Juu, olen minäkin ne joskus laskenut. Mutta mulle on sanottu, ettei niistä tarvitse välittää, jos hiilarit pitää vain matalalla. Sehän nyt tämän dieetin idea just on, että voin joka päivä herkutella ja olla kylläinen.

        Rasvaa pitää syödä, koska rasva polttaa rasvaa. Ylimääräinen rasva ei imeydy eikä kerry vyötärölle jos on hiilarit matalalla. Hiilarit taas lihottaa, koska juurikin reagoivat insuliinin kanssa, minkä vuoksi muuttuvat rasvaksi vyötäröllä. Kuulemani mukaan aika paljon fitness-urheilussa käytetään juuri vähähiilarista ruokavaliota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen minäkin ne joskus laskenut. Mutta mulle on sanottu, ettei niistä tarvitse välittää, jos hiilarit pitää vain matalalla. Sehän nyt tämän dieetin idea just on, että voin joka päivä herkutella ja olla kylläinen.

        Rasvaa pitää syödä, koska rasva polttaa rasvaa. Ylimääräinen rasva ei imeydy eikä kerry vyötärölle jos on hiilarit matalalla. Hiilarit taas lihottaa, koska juurikin reagoivat insuliinin kanssa, minkä vuoksi muuttuvat rasvaksi vyötäröllä. Kuulemani mukaan aika paljon fitness-urheilussa käytetään juuri vähähiilarista ruokavaliota.

        Kehonrakentajat ja fitness-urheilijat syövät yleensä todella vähärasvaisesti. Ihmisen perusinsuliinin tuotanto kyllä varastoi kaiken rasvan jota ravinnossa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen minäkin ne joskus laskenut. Mutta mulle on sanottu, ettei niistä tarvitse välittää, jos hiilarit pitää vain matalalla. Sehän nyt tämän dieetin idea just on, että voin joka päivä herkutella ja olla kylläinen.

        Rasvaa pitää syödä, koska rasva polttaa rasvaa. Ylimääräinen rasva ei imeydy eikä kerry vyötärölle jos on hiilarit matalalla. Hiilarit taas lihottaa, koska juurikin reagoivat insuliinin kanssa, minkä vuoksi muuttuvat rasvaksi vyötäröllä. Kuulemani mukaan aika paljon fitness-urheilussa käytetään juuri vähähiilarista ruokavaliota.

        Sulle on puhuttu paksaa, ei tarvitse uskoa kaikkea mitä kerrotaan. '
        Tuo insuliinijuttu on pelkkää huuhaata.
        Proteiini- ja rasvapitoinen ruoka voi lisätä insuliinin eritystä yhtä paljon kuin hiilihydraattipitoinen.
        Esimerkiksi 240 kcal annos naudanlihaa tai juustoa lisää insuliinineritystä enemmän kuin 240 kcal annos valkoista pastaa tai aamiaispuuroa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kehonrakentajat ja fitness-urheilijat syövät yleensä todella vähärasvaisesti. Ihmisen perusinsuliinin tuotanto kyllä varastoi kaiken rasvan jota ravinnossa on.

        "Kehonrakentajat ja fitness-urheilijat syövät yleensä todella vähärasvaisesti."

        Sanoohan se järkikin, että he kuluttavat kaiken mitä vaan ikinä syövät ja tarvitsevat hiilihydraatteja ja proteiinia pääasiassa. Toista on keski-ikäinen, normaalisti tai vähän liikkuva ihminen. Ruokavalio pitää tosiaan suunnitella kulutuksen ja aktiviteetin mukaan eikä minkään kehonrakentajan tai urheilijan ruokavaliosta pidä kenenkään tavallisen pällin ottaa mallia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kehonrakentajat ja fitness-urheilijat syövät yleensä todella vähärasvaisesti."

        Sanoohan se järkikin, että he kuluttavat kaiken mitä vaan ikinä syövät ja tarvitsevat hiilihydraatteja ja proteiinia pääasiassa. Toista on keski-ikäinen, normaalisti tai vähän liikkuva ihminen. Ruokavalio pitää tosiaan suunnitella kulutuksen ja aktiviteetin mukaan eikä minkään kehonrakentajan tai urheilijan ruokavaliosta pidä kenenkään tavallisen pällin ottaa mallia.

        Kunhan saa riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia (aivot ym. kuluttavat sitä noin 150 g päivässä) niin loppuenergian voi ottaa mistä haluaa. Laihduttajalle on edullisinta vähentää sekä rasvaa (kova rasva pois) että hiilihydraattia (höttöhiilihydraatit pois).


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kunhan saa riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia (aivot ym. kuluttavat sitä noin 150 g päivässä) niin loppuenergian voi ottaa mistä haluaa. Laihduttajalle on edullisinta vähentää sekä rasvaa (kova rasva pois) että hiilihydraattia (höttöhiilihydraatit pois).

        Mulla kävi mielessä, että jos et itse harrasta vhh:ta tai sen muunnelmia, niin miksi sinua kiinnostaa tämä ruokavalio? Sullahan ei ole siis mitään omaa kokemusta asiasta, joka on mielestäni kuitenkin arvokkainta infoa.

        Luin Heikkilän blogista ja muualta netistä kuinka hirveän paljon on ihmisiä, jotka on päässeet lääkkeistä jne eroon kokonaan ihan vaan vaihtamalla ruokansa vähähiilihydraattiseksi.

        Luulisin että jokainen ihminen haluaa olla terve, tai niin terve kuin mahdollista ja jos kokee että ruoan vaihtaminen itselle sopivaksi on tervehdyttänyt ihmisen niin ei kai siinä sitten mikään hyviä neuvoja antaneen ihmisen mustamaalaaminen vaikuta. Onko sinun tehtäväsi siis mustamaalata täällä ihmisiä? Ymmärrän kritiikin ja sitä pitää harrastaa, mutta jonkun ihmisen leimaaminen on kyllä silkkaa pahantahtoisuutta ja alkaa miettiä sitä ihmistä, miksi joku sellaista tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kävi mielessä, että jos et itse harrasta vhh:ta tai sen muunnelmia, niin miksi sinua kiinnostaa tämä ruokavalio? Sullahan ei ole siis mitään omaa kokemusta asiasta, joka on mielestäni kuitenkin arvokkainta infoa.

        Luin Heikkilän blogista ja muualta netistä kuinka hirveän paljon on ihmisiä, jotka on päässeet lääkkeistä jne eroon kokonaan ihan vaan vaihtamalla ruokansa vähähiilihydraattiseksi.

        Luulisin että jokainen ihminen haluaa olla terve, tai niin terve kuin mahdollista ja jos kokee että ruoan vaihtaminen itselle sopivaksi on tervehdyttänyt ihmisen niin ei kai siinä sitten mikään hyviä neuvoja antaneen ihmisen mustamaalaaminen vaikuta. Onko sinun tehtäväsi siis mustamaalata täällä ihmisiä? Ymmärrän kritiikin ja sitä pitää harrastaa, mutta jonkun ihmisen leimaaminen on kyllä silkkaa pahantahtoisuutta ja alkaa miettiä sitä ihmistä, miksi joku sellaista tekee.

        Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti.

        Heikkilän teksteissä ei ole juurikaan mitään asiaa eikä hänen dieettinsä paranna ketään, laihtuminen sen tekee.

        Lue huolellisesti vaikka tämä 'Antti Heikkilä ja loputtomat asiavirheet'. Pidätkö Heikkilää edelleen hyvänä guruna laihduttajille luettuasi sen? Minusta Heikkilä on tehnyt eniten hallaa karppaukselle Suomessa. En tiedä kuinka paljon ihmisiä kuolee seurattuaan hänen ohjeitaan mutta varmasti paljon.

        Minä lähinnä paljastelen erilaista huuhaata.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti.

        Heikkilän teksteissä ei ole juurikaan mitään asiaa eikä hänen dieettinsä paranna ketään, laihtuminen sen tekee.

        Lue huolellisesti vaikka tämä 'Antti Heikkilä ja loputtomat asiavirheet'. Pidätkö Heikkilää edelleen hyvänä guruna laihduttajille luettuasi sen? Minusta Heikkilä on tehnyt eniten hallaa karppaukselle Suomessa. En tiedä kuinka paljon ihmisiä kuolee seurattuaan hänen ohjeitaan mutta varmasti paljon.

        Minä lähinnä paljastelen erilaista huuhaata.

        "Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti."

        Mutta tietääkseni Heikkilänkään diettiin (jota kyllä Heikkilä ei ole itse keksinyt sitäkään) ei kuulu kaljan juominen joten ei se ole ihme, jos ei ole onnistunut. Sehän on hiilari pahimmasta päästä.

        En kyllä lähtisi mitätöimään niiden ihmisten kiitollisuutta, ihmettelyä hyvästä olosta ja palautetta mitä saa lukea. Väärin tervehtyneet? :) Kyllä ihmiset osaa itse erottaa, kuka on hyvällä asialla ja kuka ei.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti.

        Heikkilän teksteissä ei ole juurikaan mitään asiaa eikä hänen dieettinsä paranna ketään, laihtuminen sen tekee.

        Lue huolellisesti vaikka tämä 'Antti Heikkilä ja loputtomat asiavirheet'. Pidätkö Heikkilää edelleen hyvänä guruna laihduttajille luettuasi sen? Minusta Heikkilä on tehnyt eniten hallaa karppaukselle Suomessa. En tiedä kuinka paljon ihmisiä kuolee seurattuaan hänen ohjeitaan mutta varmasti paljon.

        Minä lähinnä paljastelen erilaista huuhaata.

        Muistan kun 10 v sitten Heikkilä saarnasi D-vitamiinin tärkeydestä ja liian alhaisista D-vitamiinisuosituksista. Ns. "asiantuntijat" oli sitä mieltä että Heikkilä puhuu huuhaata ja D-vitamiini on hengenvaarallista. Nyt kaikki suosittelee D-vitamiinilisää ja D-vitamiinin tärkeys tuli esille, ja sitä mitataakin jo ihmisiltä. Vanhuksille määrätään D3:a. Heikkilä tarttui tärkeään asiaan. Olihan ulkomailla ollut suositukset tosi paljon korkeammat kuin -Suomessa, missä ei selvästikään viralliselta taholta haluta ihmisten jostain syystä voivan hyvin tai ei hyväksytä, että joku jota mollataan onkin oikeassa.

        Minä uskoin Heikkilää jo silloin kun ekaa kertaa juuri 10 vuotta sitten luin niitä juttujaan ja aloin syömään hänen suosituksensa mukaan D3:a. Sen jälkeen en ole sairastanut mitään tulehdustautia, vaikka sitä ennen olin pari kolme kertaa vuodessa poskiontelo- keuhkoputkentulehduksissa jne. Olen säästänyt yhteiskunnan varoja aikamoisen läjän kun olen pysynyt työkunnossa. Mitattiin viimeksi kaikki veriarvot, jotka on loistavia, samoin D-vitamiini oli viitearvojen yläpäässä.

        Luulen, että joitakin tahoja raivostuttaa kun Heikkilä on oikeasti pelastanut ihmisiä. Kateus, se kateus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun 10 v sitten Heikkilä saarnasi D-vitamiinin tärkeydestä ja liian alhaisista D-vitamiinisuosituksista. Ns. "asiantuntijat" oli sitä mieltä että Heikkilä puhuu huuhaata ja D-vitamiini on hengenvaarallista. Nyt kaikki suosittelee D-vitamiinilisää ja D-vitamiinin tärkeys tuli esille, ja sitä mitataakin jo ihmisiltä. Vanhuksille määrätään D3:a. Heikkilä tarttui tärkeään asiaan. Olihan ulkomailla ollut suositukset tosi paljon korkeammat kuin -Suomessa, missä ei selvästikään viralliselta taholta haluta ihmisten jostain syystä voivan hyvin tai ei hyväksytä, että joku jota mollataan onkin oikeassa.

        Minä uskoin Heikkilää jo silloin kun ekaa kertaa juuri 10 vuotta sitten luin niitä juttujaan ja aloin syömään hänen suosituksensa mukaan D3:a. Sen jälkeen en ole sairastanut mitään tulehdustautia, vaikka sitä ennen olin pari kolme kertaa vuodessa poskiontelo- keuhkoputkentulehduksissa jne. Olen säästänyt yhteiskunnan varoja aikamoisen läjän kun olen pysynyt työkunnossa. Mitattiin viimeksi kaikki veriarvot, jotka on loistavia, samoin D-vitamiini oli viitearvojen yläpäässä.

        Luulen, että joitakin tahoja raivostuttaa kun Heikkilä on oikeasti pelastanut ihmisiä. Kateus, se kateus.

        Kyllä sitä D-vitamiinia suositeltiin virallisella tahollakin. Eli Suomessa on ollut salaliitto ihmisten sairastuttamiseksi?

        Sen sijaan löytyy näyttöä runsaasti eläinrasvaa ja lihaa sisältävän dieetin vaarallisuudesta, syöpä- ja sydäntautikuolleisuus yli 20% suurempaa kuin keskimäärin niitä syövillä karppaajilla.

        Et syö siis muita rasvoja kuin oliiviöljyä, kookosöljyä ja eläinrasvoja, hiilihydraattia menee korkeintaan 60 g päivässä, et syö palkokasveja ja juureksia etkä hedelmiä? LDL-kolesterolisi on alle 3 mmol/l?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti."

        Mutta tietääkseni Heikkilänkään diettiin (jota kyllä Heikkilä ei ole itse keksinyt sitäkään) ei kuulu kaljan juominen joten ei se ole ihme, jos ei ole onnistunut. Sehän on hiilari pahimmasta päästä.

        En kyllä lähtisi mitätöimään niiden ihmisten kiitollisuutta, ihmettelyä hyvästä olosta ja palautetta mitä saa lukea. Väärin tervehtyneet? :) Kyllä ihmiset osaa itse erottaa, kuka on hyvällä asialla ja kuka ei.

        En juonut tuolloin olutta. Hiilihydraatit alle 60 g päivässä jne..

        Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin ja otetaan esille vain positiiviset kokemukset. Puokin on ns. kirsikanpoimintaa.

        Heikkilä nyt on vain Heikkilän asialla. Hän on eri mieltä kuin asiantuntijat eikä pysty perustelemaan mielipiteitään. Lue se Valtsun lista ihan kunnolla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti.

        Heikkilän teksteissä ei ole juurikaan mitään asiaa eikä hänen dieettinsä paranna ketään, laihtuminen sen tekee.

        Lue huolellisesti vaikka tämä 'Antti Heikkilä ja loputtomat asiavirheet'. Pidätkö Heikkilää edelleen hyvänä guruna laihduttajille luettuasi sen? Minusta Heikkilä on tehnyt eniten hallaa karppaukselle Suomessa. En tiedä kuinka paljon ihmisiä kuolee seurattuaan hänen ohjeitaan mutta varmasti paljon.

        Minä lähinnä paljastelen erilaista huuhaata.

        Luulen että jokainen avun saanut ja hoikistunut ihminen on kiitollinen sille joka ymmärsi ehdottaa vähähiilihydraattista ruokavaliota joka on niin monet vaivat vienyt. Sitähän sanotaan että karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

        Siinä ei paljon happamat kommentit vaikuta. Jokainen tietää kyllä kuka on mitäkin. Mustamaalaaminen kääntyy aina mustamaalaajan tappioksi ja kertoo hänestä itsestään, ei muista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että jokainen avun saanut ja hoikistunut ihminen on kiitollinen sille joka ymmärsi ehdottaa vähähiilihydraattista ruokavaliota joka on niin monet vaivat vienyt. Sitähän sanotaan että karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

        Siinä ei paljon happamat kommentit vaikuta. Jokainen tietää kyllä kuka on mitäkin. Mustamaalaaminen kääntyy aina mustamaalaajan tappioksi ja kertoo hänestä itsestään, ei muista.

        Onko siis mustamaalausta sanoa "Heikkilän mukaan maitoon lisätään D2-vitamiinia mutta hän on väärässä koska lain (ja Valion) mukaan maitoon lisätään D3-vitamiinia"? Virheitä kun on satoja niin kyse ei ole tietokirjailijasta.

        Entäs tämä "Lisäksi Fogelholm tykkää piereskellä"?

        Heikkilä ei ole muuten pystynyt oikaisemaan yhtään noista hänen virheistään vaan rupeaa solvaamaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juonut tuolloin olutta. Hiilihydraatit alle 60 g päivässä jne..

        Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin ja otetaan esille vain positiiviset kokemukset. Puokin on ns. kirsikanpoimintaa.

        Heikkilä nyt on vain Heikkilän asialla. Hän on eri mieltä kuin asiantuntijat eikä pysty perustelemaan mielipiteitään. Lue se Valtsun lista ihan kunnolla.

        "Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin"

        Sori mut kommentoin tätä.

        Mitä sinua esimerkiksi lohduttaa esim se että keskimäärin kansa on onnellista jos itse olet onneton? Eikä hoitojakaan suunnitella jo kun keskiarvon lukemien mukaan vaan yksilöllisesti.

        Vähähiilarinen tai GI ruokavalio on jo joka puolella maailmaa ihan tutkitusti paras esim diabeteksen hoidossa ja estämisessä. Sitä pitää vaan noudattaa eikä keksiä mitään syntipukkeja sille että itse vaan ei halua luopua kaljasta ja mieluummin sitten piikittää insuliinia. Valinta se vaan on, oma ihan. Eikä toisen ihmisen tai Vhh:n syytä.

        Toisille oma terveys on tärkeämpi kuin toiselle ja onneksi jokainen voi toistaiseksi joko pilata terveytensä tai hoitaa sitä ihan vapaan tahdon mukaan ja valita ruokavalionsa. Ja voida hyvin tai huonosti.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Onko siis mustamaalausta sanoa "Heikkilän mukaan maitoon lisätään D2-vitamiinia mutta hän on väärässä koska lain (ja Valion) mukaan maitoon lisätään D3-vitamiinia"? Virheitä kun on satoja niin kyse ei ole tietokirjailijasta.

        Entäs tämä "Lisäksi Fogelholm tykkää piereskellä"?

        Heikkilä ei ole muuten pystynyt oikaisemaan yhtään noista hänen virheistään vaan rupeaa solvaamaan.

        Aiheuttaa se leivän syönti piereskelyä 😁 ruisleivän ainakin, on ihan itekin koettua, joten oli pakko jättää leipä ja viljat ja suolistoni toimii aivan mahtavasti. Heikkilä puhuu ihan kuin äijät raksalla suoraan ja siksi varmaan niin suuren suosion saanutkin, ei hienostele eikä kiertele. 😂. Ainakin oma ukko tykkäsi että onpa siinä huumorintajuinen lääkäri. Ja kun kerran Heikkilä pelasti hänen henkensä niin vaikea on täs lähteä parjaamaan hengenpelastajaa. Mitä enemmän Heikkilää parjataan sitä enemmän hän saa gloriaa, tukijoita ja puolustajia varsinkin niistä ketkä on saaneet apua. Ainahan ihmiskunnassa edelläkävijät saa kateellisten kurat niskaansa kun näyttävät oikeaa suuntaa ja seuraava sukupolvi pysyttää jo patsaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin"

        Sori mut kommentoin tätä.

        Mitä sinua esimerkiksi lohduttaa esim se että keskimäärin kansa on onnellista jos itse olet onneton? Eikä hoitojakaan suunnitella jo kun keskiarvon lukemien mukaan vaan yksilöllisesti.

        Vähähiilarinen tai GI ruokavalio on jo joka puolella maailmaa ihan tutkitusti paras esim diabeteksen hoidossa ja estämisessä. Sitä pitää vaan noudattaa eikä keksiä mitään syntipukkeja sille että itse vaan ei halua luopua kaljasta ja mieluummin sitten piikittää insuliinia. Valinta se vaan on, oma ihan. Eikä toisen ihmisen tai Vhh:n syytä.

        Toisille oma terveys on tärkeämpi kuin toiselle ja onneksi jokainen voi toistaiseksi joko pilata terveytensä tai hoitaa sitä ihan vapaan tahdon mukaan ja valita ruokavalionsa. Ja voida hyvin tai huonosti.

        Vähähiilihydraattista dieettiä eläinrasvoilla ei suositella missään diabeetikoille. Ruotsin diabeetikoiden ravitsemussuosituksissa suositellaan perinteistä vähärasvaista diabetesruokavaliota, matalan glykeemisen indeksin ruokavaliota, Välimeren ruokavaliota ja maltillista karppausta (täysjyvää, palkokasveja, kasviöljyjä, vaaleaa lihaa ym.). LCHF-dieetistä todetaan, että se lisää kuolleisuutta sydäntauteihin ja syöpiin yli 20%.

        ADA toteaa että yksikään dieetti ei ole osoittautunut muita paremmaksi diabeteksen hoidossa.

        Kakkostyypin diabeteksen ongelmana on insuliiniresistenssi ja sitä aiheuttaa lihavuus ja liikkumattomuus eikä ravinnon hiilihydraatti.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juonut tuolloin olutta. Hiilihydraatit alle 60 g päivässä jne..

        Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin ja otetaan esille vain positiiviset kokemukset. Puokin on ns. kirsikanpoimintaa.

        Heikkilä nyt on vain Heikkilän asialla. Hän on eri mieltä kuin asiantuntijat eikä pysty perustelemaan mielipiteitään. Lue se Valtsun lista ihan kunnolla.

        "En juonut tuolloin olutta. Hiilihydraatit alle 60 g päivässä jne."

        Miksi aloit juomaan? Ehkä ne hiilarit olis pitäny olla alle 20 niin olis tullut tulosta? Mutta jos tykkää oluesta, ei se onnistu. Olut on mielessä koko ajan.

        Alkoholistit kuten myös muut riippuvuusongelmaiset, ruokariippuvaiset ja narkkarit on kovia selittämään juomistaan ja muun ajan ovat kuivahumalassa kun ei ole kännissä eli odottavat vaan sitä hetkeä kun saavat korkata viikonloppuna pullon tai olutlavan. Viikko menee ehkä töissä joten kuten vieroitusoireissa ja tehdään läheisten elämä helvetiksi, on lyhyt pinna ja saadaan hirveitä raivokohtauksia pienestäkin. Jotkut on kännissä koko vapaa-ajan eikä mitään muuta ehdi harrastaa.

        Noihin saa apua jos vain hakee. Heikkilän Antti on kirjoittanut kirjan myös riippuvuuksista, joskus parikymmentä vuotta sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiheuttaa se leivän syönti piereskelyä 😁 ruisleivän ainakin, on ihan itekin koettua, joten oli pakko jättää leipä ja viljat ja suolistoni toimii aivan mahtavasti. Heikkilä puhuu ihan kuin äijät raksalla suoraan ja siksi varmaan niin suuren suosion saanutkin, ei hienostele eikä kiertele. 😂. Ainakin oma ukko tykkäsi että onpa siinä huumorintajuinen lääkäri. Ja kun kerran Heikkilä pelasti hänen henkensä niin vaikea on täs lähteä parjaamaan hengenpelastajaa. Mitä enemmän Heikkilää parjataan sitä enemmän hän saa gloriaa, tukijoita ja puolustajia varsinkin niistä ketkä on saaneet apua. Ainahan ihmiskunnassa edelläkävijät saa kateellisten kurat niskaansa kun näyttävät oikeaa suuntaa ja seuraava sukupolvi pysyttää jo patsaita.

        No Heikkilä solvaa kaikkia jotka ovat eri mieltä kun hän. Yritti vetää Knuutin käräjillekin kunnianloukkauksesta kun hän oli teilannut Heikkilän 'Lääkkeetön elämä'.

        Heikkilän solvauksia ovat esimerkiksi
        "
        "Schwab valehtelee, pelottelee ja kiukuttelee jalkaa polkien kuin pieni lapsi."
        "Professori Fogelholm sokerin lisäksi tykkää piereskelystä"
        "Uusitupa ei tunne edes fysiologian alkeita."
        "Pekka Puska oli juoksupoika verrattuna tämän maan todellisiin kummisetiin, joille on tyypillistä kasvottomuus."
        "Mikael Fogelholm on fanaattinen leivän puolustaja ja täysin sokea viljojen haitoille. Hänhän on agronomi ja lähellä ruokateollisuutta."
        "Ursula Schwab nousee Mikael Fogelholm rinnalle yhä laajenevaan valelääkärien kastiin. He esiintyvät kuin lääkärit olematta itse sitä."
        "Uutena viisaana mm. ravintokeskusteluun on ilmaantunut turkulaisproffa Juhani Knuuti, joka yrittää vakuuttaa ihmiset pitkällä meriittilistallaan. Hän on tarkastellut koko uraansa ajan maailmaa avaimen reiän läpi, niin kapea-alainen Juhani Knuuti kokemukseltaan on."
        "
        Viimeaikoina kielenkäyttö on koventunut ja Heikkilä väittää joutuneensa ajojahdin kohteeksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No Heikkilä solvaa kaikkia jotka ovat eri mieltä kun hän. Yritti vetää Knuutin käräjillekin kunnianloukkauksesta kun hän oli teilannut Heikkilän 'Lääkkeetön elämä'.

        Heikkilän solvauksia ovat esimerkiksi
        "
        "Schwab valehtelee, pelottelee ja kiukuttelee jalkaa polkien kuin pieni lapsi."
        "Professori Fogelholm sokerin lisäksi tykkää piereskelystä"
        "Uusitupa ei tunne edes fysiologian alkeita."
        "Pekka Puska oli juoksupoika verrattuna tämän maan todellisiin kummisetiin, joille on tyypillistä kasvottomuus."
        "Mikael Fogelholm on fanaattinen leivän puolustaja ja täysin sokea viljojen haitoille. Hänhän on agronomi ja lähellä ruokateollisuutta."
        "Ursula Schwab nousee Mikael Fogelholm rinnalle yhä laajenevaan valelääkärien kastiin. He esiintyvät kuin lääkärit olematta itse sitä."
        "Uutena viisaana mm. ravintokeskusteluun on ilmaantunut turkulaisproffa Juhani Knuuti, joka yrittää vakuuttaa ihmiset pitkällä meriittilistallaan. Hän on tarkastellut koko uraansa ajan maailmaa avaimen reiän läpi, niin kapea-alainen Juhani Knuuti kokemukseltaan on."
        "
        Viimeaikoina kielenkäyttö on koventunut ja Heikkilä väittää joutuneensa ajojahdin kohteeksi.

        Nuohan on ihan totuuksia. Jotkut ei tietenkään tykkää kun joku puhuu totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun 10 v sitten Heikkilä saarnasi D-vitamiinin tärkeydestä ja liian alhaisista D-vitamiinisuosituksista. Ns. "asiantuntijat" oli sitä mieltä että Heikkilä puhuu huuhaata ja D-vitamiini on hengenvaarallista. Nyt kaikki suosittelee D-vitamiinilisää ja D-vitamiinin tärkeys tuli esille, ja sitä mitataakin jo ihmisiltä. Vanhuksille määrätään D3:a. Heikkilä tarttui tärkeään asiaan. Olihan ulkomailla ollut suositukset tosi paljon korkeammat kuin -Suomessa, missä ei selvästikään viralliselta taholta haluta ihmisten jostain syystä voivan hyvin tai ei hyväksytä, että joku jota mollataan onkin oikeassa.

        Minä uskoin Heikkilää jo silloin kun ekaa kertaa juuri 10 vuotta sitten luin niitä juttujaan ja aloin syömään hänen suosituksensa mukaan D3:a. Sen jälkeen en ole sairastanut mitään tulehdustautia, vaikka sitä ennen olin pari kolme kertaa vuodessa poskiontelo- keuhkoputkentulehduksissa jne. Olen säästänyt yhteiskunnan varoja aikamoisen läjän kun olen pysynyt työkunnossa. Mitattiin viimeksi kaikki veriarvot, jotka on loistavia, samoin D-vitamiini oli viitearvojen yläpäässä.

        Luulen, että joitakin tahoja raivostuttaa kun Heikkilä on oikeasti pelastanut ihmisiä. Kateus, se kateus.

        "Muistan kun 10 v sitten Heikkilä saarnasi D-vitamiinin tärkeydestä ja liian alhaisista D-vitamiinisuosituksista. Ns. "asiantuntijat" oli sitä mieltä että Heikkilä puhuu huuhaata ja D-vitamiini on hengenvaarallista. Nyt kaikki suosittelee D-vitamiinilisää ja D-vitamiinin tärkeys tuli esille, ja sitä mitataakin jo ihmisiltä. Vanhuksille määrätään D3:a. Heikkilä tarttui tärkeään asiaan."

        Mäkin muistan kuinka Heikkilää vastaan hyökättiin näitten sydäntohtoreitten taholta jotka määräsi statiineja. Löytyy niistä juttua ja on tallennettuna Heikkilän blogiinkin. Itse aloin syödä myös purkista deetä, ja monet täälläkin väitti että se on vaarallista. 😂 Kuitenkin itekin olen terveempi nyt kuin kaksikymppisenä. Hassua miten kaikki kääntyy, nyt ihan perusterveydenhuollossa määrätään sitä purkkideetä. Ja tutkitaan tasot, ihan kuin Heikkilä kehotti. Yksityiselläkin saa jo edullisesti näitä yhden pitoisuuden mittauksia. Vaikka varoiteltiin yliannoksista niin eipä taida olla ketään joka liikaa olisi saanut.

        Heikkilän kieli on sellaista puhuttelee tavallisia ihmisiä ja varsinkin miehiä, jotka just tarvii sitä ravistelua. Ei monet miehet kuuntele kaunopuhujia. En allekirjoita kaikkia hänen juttujaan ja tapaa puhua mutta ravitsemuksessa hän on osoittanut olevansa oikeassa. Niin moni kiittää. Minusta sisältö ratkaisee enemmän kuin muoto ja ihmiset haluaa kuulla totuuden. Eihän meistä kukaan ole täydellinen ja osaa olla aina korrekti. Varsinkin kun joutuu silmittömän ajajahdin kohteeksi kun puhuu terveyden puolesta. Ei ihme että lääketeollisuus hermostuu, miten sitten heidän rahojen ja ylellisen elämän käy kun ihmiset pysyy terveenä eikä enää ylläpidä heitä?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyllä sitä D-vitamiinia suositeltiin virallisella tahollakin. Eli Suomessa on ollut salaliitto ihmisten sairastuttamiseksi?

        Sen sijaan löytyy näyttöä runsaasti eläinrasvaa ja lihaa sisältävän dieetin vaarallisuudesta, syöpä- ja sydäntautikuolleisuus yli 20% suurempaa kuin keskimäärin niitä syövillä karppaajilla.

        Et syö siis muita rasvoja kuin oliiviöljyä, kookosöljyä ja eläinrasvoja, hiilihydraattia menee korkeintaan 60 g päivässä, et syö palkokasveja ja juureksia etkä hedelmiä? LDL-kolesterolisi on alle 3 mmol/l?

        "Kyllä sitä D-vitamiinia suositeltiin virallisella tahollakin."

        Joo suositus oli jotain 7mikrogrammaa 😂😂😂 Varoiteltiin näitten tiettyjen taholta kuinka enempi suorastaan tappaa.

        Heikkilä sanoi sillon että 7 on naurettavan vähän ja sillä estyy korkeintaan riisitauti.

        Itse olen syönyt jo 11 vuotta 50 mikrogrammaa per päivä. Joskus menee ylikin. Oikein yliopistollisen sairaalan erikoislääkärin toimesta mittautettiin ja lukema on hyvällä tasolla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En juonut tuolloin olutta. Hiilihydraatit alle 60 g päivässä jne..

        Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin ja otetaan esille vain positiiviset kokemukset. Puokin on ns. kirsikanpoimintaa.

        Heikkilä nyt on vain Heikkilän asialla. Hän on eri mieltä kuin asiantuntijat eikä pysty perustelemaan mielipiteitään. Lue se Valtsun lista ihan kunnolla.

        "En juonut tuolloin olutta."

        Mistä oluen himo sitten yhtäkkiä tuli? Olen sitä mieltä että se himo on vaan sitä kun verensokerit poukkoilee ees taas ja hiilarihimo yrittää vakauttaa sitä alhaista glukoosia. Olut on pahin moka ja vahinko mitä diabeetikko itselleen voi tehdä. Miksi syödä ja juoda niin että on pakko korjata tilanne insuliinilla? En ymmärrä. Sama asiahan se oluenhimo on kuin kuin karkinhimo, sipsinhimo, pullanhimo. = sokeri = nopea hiilari. Sillä erotuksella vaan että oluen mallas on vielä pahempaa kuin sokerituotteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En juonut tuolloin olutta."

        Mistä oluen himo sitten yhtäkkiä tuli? Olen sitä mieltä että se himo on vaan sitä kun verensokerit poukkoilee ees taas ja hiilarihimo yrittää vakauttaa sitä alhaista glukoosia. Olut on pahin moka ja vahinko mitä diabeetikko itselleen voi tehdä. Miksi syödä ja juoda niin että on pakko korjata tilanne insuliinilla? En ymmärrä. Sama asiahan se oluenhimo on kuin kuin karkinhimo, sipsinhimo, pullanhimo. = sokeri = nopea hiilari. Sillä erotuksella vaan että oluen mallas on vielä pahempaa kuin sokerituotteet.

        Mistä olut tähän keskusteluun tuli? Vai onko se aina mielessäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun vedotaan yksittäisiin ihmisiin niin unohdetaan se, kuinka dieetti vaikuttaa ihmisiin keskimäärin"

        Sori mut kommentoin tätä.

        Mitä sinua esimerkiksi lohduttaa esim se että keskimäärin kansa on onnellista jos itse olet onneton? Eikä hoitojakaan suunnitella jo kun keskiarvon lukemien mukaan vaan yksilöllisesti.

        Vähähiilarinen tai GI ruokavalio on jo joka puolella maailmaa ihan tutkitusti paras esim diabeteksen hoidossa ja estämisessä. Sitä pitää vaan noudattaa eikä keksiä mitään syntipukkeja sille että itse vaan ei halua luopua kaljasta ja mieluummin sitten piikittää insuliinia. Valinta se vaan on, oma ihan. Eikä toisen ihmisen tai Vhh:n syytä.

        Toisille oma terveys on tärkeämpi kuin toiselle ja onneksi jokainen voi toistaiseksi joko pilata terveytensä tai hoitaa sitä ihan vapaan tahdon mukaan ja valita ruokavalionsa. Ja voida hyvin tai huonosti.

        Insuliinin piikittäminen ei ole vain valinta siitä pistääkö vai ei, vaan myös valinta siitä, elääkö vai ei. Kaikki diabetekset (edes d2) eivät ole samanlaisia, vaikka eräs palstan "avustaja" niin väittääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En juonut tuolloin olutta."

        Mistä oluen himo sitten yhtäkkiä tuli? Olen sitä mieltä että se himo on vaan sitä kun verensokerit poukkoilee ees taas ja hiilarihimo yrittää vakauttaa sitä alhaista glukoosia. Olut on pahin moka ja vahinko mitä diabeetikko itselleen voi tehdä. Miksi syödä ja juoda niin että on pakko korjata tilanne insuliinilla? En ymmärrä. Sama asiahan se oluenhimo on kuin kuin karkinhimo, sipsinhimo, pullanhimo. = sokeri = nopea hiilari. Sillä erotuksella vaan että oluen mallas on vielä pahempaa kuin sokerituotteet.

        "Sama asiahan se oluenhimo on kuin kuin karkinhimo, sipsinhimo, pullanhimo. = sokeri = nopea hiilari"

        Jos kyseessä olisi sokerin himo niin himoilija tietenkin mussuttaisi sokeria sokerina, joko hienoa sokeria tai palasokeria.

        Karkeissa, sipseissä, pullissa on paljon öljyä/rasvaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti.

        Heikkilän teksteissä ei ole juurikaan mitään asiaa eikä hänen dieettinsä paranna ketään, laihtuminen sen tekee.

        Lue huolellisesti vaikka tämä 'Antti Heikkilä ja loputtomat asiavirheet'. Pidätkö Heikkilää edelleen hyvänä guruna laihduttajille luettuasi sen? Minusta Heikkilä on tehnyt eniten hallaa karppaukselle Suomessa. En tiedä kuinka paljon ihmisiä kuolee seurattuaan hänen ohjeitaan mutta varmasti paljon.

        Minä lähinnä paljastelen erilaista huuhaata.

        "Minä hyväkarppaan eli syön matalan glygeemisen indeksin hiilihydraatteta. Kokeilin Heikkilän dieettiäkin mutta en laihtunut. Sen sijaan kolesteroliarvot huonenivat reilusti."


        Hyväkarppauksen periaatteiden mukaan olut on pahinta myrkkyä. Miten olet saanu mahtumaan sen hyvä karppaukseen niin korkean glykeemisen arvon ja kuorman juoman? Ei se leipänä mene kun on mallasta joka yhtä paha kuin glukoosi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vähähiilihydraattista dieettiä eläinrasvoilla ei suositella missään diabeetikoille. Ruotsin diabeetikoiden ravitsemussuosituksissa suositellaan perinteistä vähärasvaista diabetesruokavaliota, matalan glykeemisen indeksin ruokavaliota, Välimeren ruokavaliota ja maltillista karppausta (täysjyvää, palkokasveja, kasviöljyjä, vaaleaa lihaa ym.). LCHF-dieetistä todetaan, että se lisää kuolleisuutta sydäntauteihin ja syöpiin yli 20%.

        ADA toteaa että yksikään dieetti ei ole osoittautunut muita paremmaksi diabeteksen hoidossa.

        Kakkostyypin diabeteksen ongelmana on insuliiniresistenssi ja sitä aiheuttaa lihavuus ja liikkumattomuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        Väärin meni. Pitkäaikainen runsas hiilihydraattien syönti aiheuttaa ensin insuliiniresistenssin ja siitä aiheutuu lihavuus kun maksa on rasvoittunut ja aterian jälkeen ei tule kylläiseksi millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen minäkin ne joskus laskenut. Mutta mulle on sanottu, ettei niistä tarvitse välittää, jos hiilarit pitää vain matalalla. Sehän nyt tämän dieetin idea just on, että voin joka päivä herkutella ja olla kylläinen.

        Rasvaa pitää syödä, koska rasva polttaa rasvaa. Ylimääräinen rasva ei imeydy eikä kerry vyötärölle jos on hiilarit matalalla. Hiilarit taas lihottaa, koska juurikin reagoivat insuliinin kanssa, minkä vuoksi muuttuvat rasvaksi vyötäröllä. Kuulemani mukaan aika paljon fitness-urheilussa käytetään juuri vähähiilarista ruokavaliota.

        Kyllä rasva imeytyy ja kertyy vyötärölle vaikka hiilarit olisivatkin matalalla. Ei rasvalle muuta säilytyspaikkaa ole.
        Aina kun ravinto sisältää enemmän energiaa, kuin solut tarvitsevat toimintaansa, ylimäärä jää elimistöön ja muuttuu rasvaksi. Siksi ei ole väliä, syökö liikakalorit rasvana, hiilihydraatteina vai proteiineina.
        Rasvahapot siirtyvät suoraan rasvakudokseen, kun taas ylimääräiset hiilihydraatit ja proteiinit maksa muuttaa rasvahapoiksi, jotka veri kuljettaa talteen rasvasoluihin.

        Energiatalous pyörii luonnollisesti myös toisin päin. Kun energiatase näyttää miinusta eli elimistö saa ravinnosta energiaa vähemmän kuin tarvitsee, vaje pitää täyttää jostain. Rasvakudos on ainoa paikka, josta energiaa on saatavissa runsaasti, joten siitä rasvahappoja mobilisoidaan solujen voimanlähteeksi. Silloin rasva palaa.


    • Anonyymi

      Aloitus taisi olla vaan provo.

    • Anonyymi

      Kyllä! Taatusti! Ei tarvitse laskea mitään kun varmistaa, ettei työnnä kitaansa mitään hiilaripitoista grammaakaan.
      Tarttee kyllä tietää missä niitä saattaa piillä. Vain kaloja, lihoja, kananmunia eikä tarvitse nähdä nälkää, ei laskea kaloreja eikä punnita ruoka-aineitaan.

      Muutama tuttavai sortui ajatteluun, "ettei tämän vertainen voi merkitä". Mutta kun se merkitsee.

      • Anonyymi

        Meinaatko, että se 200g kukkakaali ja tyyliin desi kermaa nostaa tosiaan niin paljon hiilareita? Nyt menee kyllä yksipuoliseksi.. En mä osaa sitten tehdä muuta ku pelkkää pekonia, pihvejä ja kananmunia. Hyviä nekin on, mutta kanasta on joskus kiva tehdä kerma-voikastike tai laittaa yrttejä voihin, jotta saa jotain makuja. Oon kyllä ottanut myös pari kertaa viikossa monivitamiinitabletin, kun kasviksia oon syönyt jo nyt niin olemattomasti, ettei tulisi hiilareita. Kait sitä pihviä nyt saa edes maustaa yrttivoilla tai valkosipuliöljyllä? :O

        Musta tuntuu, että mun päivittäinen ruokavalio muuttui just aikalailla haastavammaksi kuin olin kuvitellut..

        -ap-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että se 200g kukkakaali ja tyyliin desi kermaa nostaa tosiaan niin paljon hiilareita? Nyt menee kyllä yksipuoliseksi.. En mä osaa sitten tehdä muuta ku pelkkää pekonia, pihvejä ja kananmunia. Hyviä nekin on, mutta kanasta on joskus kiva tehdä kerma-voikastike tai laittaa yrttejä voihin, jotta saa jotain makuja. Oon kyllä ottanut myös pari kertaa viikossa monivitamiinitabletin, kun kasviksia oon syönyt jo nyt niin olemattomasti, ettei tulisi hiilareita. Kait sitä pihviä nyt saa edes maustaa yrttivoilla tai valkosipuliöljyllä? :O

        Musta tuntuu, että mun päivittäinen ruokavalio muuttui just aikalailla haastavammaksi kuin olin kuvitellut..

        -ap-

        En syönyt mitään vihanneksia. En tietenkään mitään juureksia enkä hedelmiä enkä myöskään kaaleja vaikka ne ovat suurelta osin vettä. Tuore kurkku rajallisessa määrin olisi ollut mahdollinen mutta senkin suhteen pidin ehdottoman linjan.
        Maidossa ja kermassa on laktoosia, maitosokeria enkä niidenkään suhteen ryhtynyt laskemaan mitään. Kun ei, niin ei.
        Käytin mausteita ja yrttejä sekä paistamiseen voita tavalliseen tapaan. Sian kanssa olisin kaivannut sinappia mutta kun niissäkin on vaihtelevat määrät sokeria. Joku ajattelee, etteihän nyt sen vertainen metkitse mitään mutta säilytin laskemattoman linjan Siis ei!

        Nuukana tyyppinä aloitin syömällä usein silakkaa joka oli halpaa. Savustettuna, halstrattuna, voissa paistettuna ja fileitä sitruunamehu / öljy marinoituna.
        Kahden viikon jälkeen olin täysin tympääntynyt ko. kalaan ja se tunne säilyi useamman vuoden.
        Kirjolohen kanssa kävi hieman samalla tavalla. Savusiikaa sai siedettävään hintaan ja se kananmunien kanssa se säilyi listalla koko ajan. Järvikalat olivat kalliita enkä itse kalastanut.
        Ihme kyllä mutta kananmmuniin en kyllästynyt.
        Keitettyjen munien lisäksi eräs muoto oli jauhelihamunakas.

        16kg:n loppupuolella kaipasin todellakin ruisleipää, perunaa, tavallisia lihapullia ( korppujauho ) ja tietenkin hedelmiä sekä tomaattia yms. tavallista safkaa.
        Oluen himo oli eräs lopettamispäätöksen vauhdittaja. Olin kokeillut yhtä keppanaa mutta liuskat vaalenivat.
        Tavoitteessa pysymisen eräs motiivi oli se, että loppuvaiheen tympääntyminen olisi mennyt hukkaan jos en olisi pysynyt kuurin jälkeisen suunnitelmani puitteissa.
        Eräs yksityiskohta oli sekin, että sanoin vaimolleni, että syöttää koulusta palaavat penskamme ennen minun kotiutumistani.

        Tämä tapa sopi minulle koska en halunnut laskea enkä punnita safkojani. Selvä 0-linja oli helppo toteuttaa mutta lopulta alkoi lyödä leuoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että se 200g kukkakaali ja tyyliin desi kermaa nostaa tosiaan niin paljon hiilareita? Nyt menee kyllä yksipuoliseksi.. En mä osaa sitten tehdä muuta ku pelkkää pekonia, pihvejä ja kananmunia. Hyviä nekin on, mutta kanasta on joskus kiva tehdä kerma-voikastike tai laittaa yrttejä voihin, jotta saa jotain makuja. Oon kyllä ottanut myös pari kertaa viikossa monivitamiinitabletin, kun kasviksia oon syönyt jo nyt niin olemattomasti, ettei tulisi hiilareita. Kait sitä pihviä nyt saa edes maustaa yrttivoilla tai valkosipuliöljyllä? :O

        Musta tuntuu, että mun päivittäinen ruokavalio muuttui just aikalailla haastavammaksi kuin olin kuvitellut..

        -ap-

        Helppoahan tuo on. Syö voita kuten Jimmy Moore. Halpaakin tuo on. Nesteminalitettavasti Jimmy on lihonut 150-kiloiseksi kuurillaan. LDL-kolesteroli on 8.5 mmol/l.


      • Anonyymi

        Älä kerro satuja, emme jaksa kuunnella, kaikki vanha rasittaa, tahdon uudempaa...


    • Anonyymi

      Ota huomioon etää SUOMI24 kaatiksella ei siedetä asiallisia kirjoituksia vaan pelkkiä luuloja joita esim. hpv levittää

      • Anonyymi

        Yritä joskus tehdä asiallinen kirjoitus, haukkumatta muita. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen eikä mielipiteen tarvitse olla yhtenevä sinun luulojesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä joskus tehdä asiallinen kirjoitus, haukkumatta muita. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen eikä mielipiteen tarvitse olla yhtenevä sinun luulojesi kanssa.

        "Kaikilla on oikeus mielipiteeseen"

        Ei siltä näytä. Kaatopaikalta katoaa jopa tunnustettujen tutkijoiden mielipiteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikilla on oikeus mielipiteeseen"

        Ei siltä näytä. Kaatopaikalta katoaa jopa tunnustettujen tutkijoiden mielipiteet.

        Luuletko, että he kirjoittelevat tänne? Muualta kopioidut viesti saakin poistaa.


      • Anonyymi

        "Luuletko, että he kirjoittelevat tänne? Muualta kopioidut viesti saakin poistaa."

        Senkö vuoksi et ole ikinä oppinut mitään koska kaikki oppikirjat ovat kopioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko, että he kirjoittelevat tänne? Muualta kopioidut viesti saakin poistaa."

        Senkö vuoksi et ole ikinä oppinut mitään koska kaikki oppikirjat ovat kopioita?

        Yritä joskus tehdä asiallinen kirjoitus, haukkumatta muita.


    • Anonyymi

      "Tämä on kyllä aivan taivaallisen ihana ruokavalio, kun näitä karppiruokia saa nauttia."

      Eikö joku tasapaino olis parempi? Tuommoinen ruokavalio ei hirveen ihanalta näytä. Oletko suolan määrää laskenut? Epäilen provoksi koska vihannekset vieläpä runsaassa määrin kuuluu kyllä karppaukseen kiinteästi oli karppaukseen laji mikä hyvänsä. Niillä korvataan tärkkelys niin niitä pitää syödä runsaasti. Se mikä on hyvä on se kuinka vähän ihminen tarvii kun karppaa. Uskomattoman vähän. Eli syö paljon vähemmän kuin ennen kun aterian koostumus on erilainen. Tulee nopeasti kylläiseksi.

      • Anonyymi

        "Eikö joku tasapaino olis parempi? "

        Mikä tasapaino???


      • Anonyymi

        "vihannekset vieläpä runsaassa määrin kuuluu kyllä karppaukseen kiinteästi oli karppaukseen laji mikä hyvänsä. Niillä korvataan tärkkelys niin niitä pitää syödä runsaasti. "

        Mutta kun niillä ei korvata tärkkelystä. Päinvastoin, tärkkelystä (hiilihydraatteja) pyritään kaikin keinoin välttämään. Siksi syödään vain maan päällä kasvaneita vihreitä kasvinosia joissa hiilihydraatteja on alle 2 g /100g.


      • Anonyymi

        "Eli syö paljon vähemmän kuin ennen kun aterian koostumus on erilainen. Tulee nopeasti kylläiseksi."

        Siinä koko karppaamalla laihtumisen salaisuus - Syödään vähemmän kuin ennen.
        Lautasmallilla laihduttaminen toimii päinvastoin. Syödään enemmän, mutta vähäkalorisempia ruokia.


    • Anonyymi

      "syömällä maha täyteen"

      Jos esimerkiksi syö mahan täyteen (ylensyö) mitä tahansa kerran kuussa, eikä sitten kuukauden muina päivänä syö lainkaan, niin varmasti laihtuu.

      Jos alinomaan ylensyö mitä tahansa niin lihoaa.

      Jos syö vasta sitten kun on nälän tunnetta ("vatsa" kurnii) mahansa aina täyteen mitä tahansa, niin saattaa olla että ei lihoa, mutta ei laihdukaan. Tämä tilanne on vaikea ylläpitää sillä aterioiden väli on hyvin pitkä, silloin suuri osa aterian energiasta muuttuu läskiksi, ja sitten paljon ennen seuraavaa ateriaa elimistö alkaa kiukuttelemaan (tarjoilee erilaisia muita nälän tuntemuksia) kun se joutuu luopumaan läskistä.

      Laihtua voi syömällä mitä tahansa, kunhan syö vähemmän energiaa kuin oma kokonaisenergiankulutus on. Laihtumista tapahtuu vain silloin kun on selviä tai vahvoja nälän tuntemuksia.

      Jos ihminen ei saa hiilihydraattia dietaarisesti niin elimistö valmistaa sitä (glukoosia) niin rasvasta kuin proteiineistakin, sen minkä tarvitsee (gluconeogenesis).

      Tämä "saa syödä niin paljon kun haluaa" -höpötys on pelkää helppoheikkien ja personaaligainereiden asiakashankintaa, mitä enemmän on lihavia ja mitä usempi epäonnistuu laihdutuksesta sen herkullisempi markkinatilanne helppoheikeille on.

      • Anonyymi

        "Laihtua voi syömällä mitä tahansa, kunhan syö vähemmän energiaa kuin oma kokonaisenergiankulutus on."


        Mutta terveyden pysyminen on vähän eri juttu. Laihduttihan porukat toisia keskitysleirilläkin tehokkaasti mutta miten mahtaa olla terveyden laita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Laihtua voi syömällä mitä tahansa, kunhan syö vähemmän energiaa kuin oma kokonaisenergiankulutus on."


        Mutta terveyden pysyminen on vähän eri juttu. Laihduttihan porukat toisia keskitysleirilläkin tehokkaasti mutta miten mahtaa olla terveyden laita.

        Kun asiantuntijat rankkaavat dieettejä niin kärkisijoilla on yleensä DASH ja Välimeren dieetti. Häntäpäästä löytyy sitten Dukan ja ketokarppaus. 'Best Diets 2020'.


    • dieteillä ei voi laihtua. vain elämäntapa-muutoksella voi laihtua

      • Anonyymi

        Sellainen toitotus, vaihteeksi taas kerran.

        Minä olen laihtunut dietillä yli 40 kg. BMI tänään 17.65 (7 vrk:n keskiarvo).

        Dietti on elämäntapamuutos.

        Onnistunutta diettiä seuraava painonhallinta on toinen elämäntapamuutos.


      • Laihdutusdieetillä voi laihtua mutta jos palaa vanhaan niin lihoo kyllä takaisin. Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä, b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle tms. ja c) lihoa takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen toitotus, vaihteeksi taas kerran.

        Minä olen laihtunut dietillä yli 40 kg. BMI tänään 17.65 (7 vrk:n keskiarvo).

        Dietti on elämäntapamuutos.

        Onnistunutta diettiä seuraava painonhallinta on toinen elämäntapamuutos.

        dietti ei ole mikään elämäntapamuutos


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laihdutusdieetillä voi laihtua mutta jos palaa vanhaan niin lihoo kyllä takaisin. Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä, b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle tms. ja c) lihoa takaisin.

        Höh, jos vain jatkaa laihdutusdietillä muutettua elämäntapaansa sen jälkeenkin kun muutetun elämäntavan tavoite on saavutettu, niin siinä käy kalpaten ennen aikojaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höh, jos vain jatkaa laihdutusdietillä muutettua elämäntapaansa sen jälkeenkin kun muutetun elämäntavan tavoite on saavutettu, niin siinä käy kalpaten ennen aikojaan.

        Riippuu dieetistä. Jollain 1600 kcal dieetillä kyllä pärjää. Ihmisen energiankulutus laskee kun laihtuu.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        dietti ei ole mikään elämäntapamuutos

        Dieetti on suoraan käännettynä kyllä ruokavalio, mutta se on puhekielessä saanut merkityksen laihdutuskuuri. Ja laihdutuskuuri ei tosiaan ole elämäntapamuutos. Semmosena muuten kaikki toitottaa nykyään laihdutuskuuria, ja kuitenkin käy että varmaan 95% niistä elämäntapamuutoksista olikin oikeasti laihdutuskuureja, koska entiseen systeemiin palaa joko saatuaan tuloksia tai sitten koska ei viitsi enää kärvistellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dieetti on suoraan käännettynä kyllä ruokavalio, mutta se on puhekielessä saanut merkityksen laihdutuskuuri. Ja laihdutuskuuri ei tosiaan ole elämäntapamuutos. Semmosena muuten kaikki toitottaa nykyään laihdutuskuuria, ja kuitenkin käy että varmaan 95% niistä elämäntapamuutoksista olikin oikeasti laihdutuskuureja, koska entiseen systeemiin palaa joko saatuaan tuloksia tai sitten koska ei viitsi enää kärvistellä.

        thats my point


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Riippuu dieetistä. Jollain 1600 kcal dieetillä kyllä pärjää. Ihmisen energiankulutus laskee kun laihtuu.

        Laihdutusdietti _laihduttaa_, jos jatkaa laihtumista niin kuolee ennen aikojaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laihdutusdieetillä voi laihtua mutta jos palaa vanhaan niin lihoo kyllä takaisin. Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä, b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle tms. ja c) lihoa takaisin.

        hpv

        tarkoita kai:

        Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä (jos nääntymällä niin mahdottomuus) , b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle ts. lihoa takaisin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Riippuu dieetistä. Jollain 1600 kcal dieetillä kyllä pärjää. Ihmisen energiankulutus laskee kun laihtuu.

        "Riippuu dieetistä. Jollain 1600 kcal dieetillä kyllä pärjää. Ihmisen energiankulutus laskee kun laihtuu."

        Ja näkö paranee kun vaihtaa hatun pipoon??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hpv

        tarkoita kai:

        Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä (jos nääntymällä niin mahdottomuus) , b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle ts. lihoa takaisin.

        hpv

        tarkoita kai:

        Vaihtoehtoja tuollaisen jälkeen on siis a) jatkaa sitä laihdutusdieettiä (jos nääntymällä niin mahdottomuus) , b) siirtyä sen jälkeen suositusruokavaliolle ts. lihoa takaisin.


    • Anonyymi

      Ja nyt kaikki änkyrävaarit yrittävät sanattomasti inttää, että ei olisi sellaista elämäntapaa kuin painonhallinta. Painonhallinta elämäntapa on laihdutuselämäntapamuutosta seuraava, sen jälkeen tuleva, muutos elämäntapaan.

      Ihan lapsetkin ymmärtävät, että jos toistaa jonkin hölmöyden niin siitä aiheutuu aivan samat ongelmat kuin edellisellä kerralla häölmöillessä. Eli laihdutuselämäntavan jälkeen ei voi palata samaan ahmimiselämäntapaan josta siirtyi laihdutuselämäntapaan, ilman että lihoaa samanlaiseksi möykyksi takaisin jollainen oli ennen kuin aloitti laihdutuselämäntavan.

      Mistä mahtaa johtua se, että painonhallintaelämäntapa on niin kamala peikko änkyrävaareille?

      • Anonyymi

        "Ihan lapsetkin ymmärtävät, "

        Miksi et sinä siten???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan lapsetkin ymmärtävät, "

        Miksi et sinä siten???

        Toki olen ymmärtänyt. Ensimmäisen kerran, kauan sitten, laihdutin noin 20 kg vaikka olinkin täysin helppoheikkien kynsissä.

        Sitten, sattuneesta syystä, päätin lopettaa painonhallinnan. Lihouduin noin viidessä vuodessa lähes 40 kg.

        Sitten, toisesta syystä joka ei sattunut, sain ihan luvattoman paljon motivaatiota laihduttaa uudelleen, tulos oli yli 40 kg rasvakato. Se on pitänyt nyt kohta kaksi vuotta. Toiseksi merkittävin syy yli 40 kg laitumiselleni oli siinä, että tajusin hylätä helppoheikkien valheet ja toitotukset ja sen sijaan aloin opiskelemaan ravintotietoutta. Kaikkein merkittävin syy oli motivaaatio itsessään, kaikkine finesseinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen ymmärtänyt. Ensimmäisen kerran, kauan sitten, laihdutin noin 20 kg vaikka olinkin täysin helppoheikkien kynsissä.

        Sitten, sattuneesta syystä, päätin lopettaa painonhallinnan. Lihouduin noin viidessä vuodessa lähes 40 kg.

        Sitten, toisesta syystä joka ei sattunut, sain ihan luvattoman paljon motivaatiota laihduttaa uudelleen, tulos oli yli 40 kg rasvakato. Se on pitänyt nyt kohta kaksi vuotta. Toiseksi merkittävin syy yli 40 kg laitumiselleni oli siinä, että tajusin hylätä helppoheikkien valheet ja toitotukset ja sen sijaan aloin opiskelemaan ravintotietoutta. Kaikkein merkittävin syy oli motivaaatio itsessään, kaikkine finesseinään.

        "sen sijaan aloin opiskelemaan ravintotietoutta. "

        kerro lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen ymmärtänyt. Ensimmäisen kerran, kauan sitten, laihdutin noin 20 kg vaikka olinkin täysin helppoheikkien kynsissä.

        Sitten, sattuneesta syystä, päätin lopettaa painonhallinnan. Lihouduin noin viidessä vuodessa lähes 40 kg.

        Sitten, toisesta syystä joka ei sattunut, sain ihan luvattoman paljon motivaatiota laihduttaa uudelleen, tulos oli yli 40 kg rasvakato. Se on pitänyt nyt kohta kaksi vuotta. Toiseksi merkittävin syy yli 40 kg laitumiselleni oli siinä, että tajusin hylätä helppoheikkien valheet ja toitotukset ja sen sijaan aloin opiskelemaan ravintotietoutta. Kaikkein merkittävin syy oli motivaaatio itsessään, kaikkine finesseinään.

        Jos on vuoden dieetillä, kyllä minä kutsuisin sitä myös elämäntapamuutokseksi. Se vain niin sisäistyy, että kyllä siinä jotain tottumuksia pakosta muuttuu.

        Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois ja sitten syödään loppu viikko kaksin käsin ei ole elämäntapamuutos. Jos dieetti sisältää ateriarytmin ja tietyn tavan koostaa aterioita, kyllä ihminen vain kuukaudessa tai parissa aika hyvin sen sisäistää. Kalorien laskija ei enää tartte keittiövaakaa vaan arvioi silmämääräisesti sopivan aterian. ,Karppaaja syö vain silloin kun on nälkä, puolipaastoaja ei edes aamulla mieti aamupalaa vaan kiskasee kupin kahvia ja nauttii lisäajasta kun ei tartte kokata jne. Yhtälailla kaikki laihtuvat, kun vain löytävät mukavan dieetin ja pari kuukautta sitä noudattavat. Vaikea kuvitella että parin kuukauden jälkeen tietyllä kellonlyömällä palaa vanhaan ihan täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vuoden dieetillä, kyllä minä kutsuisin sitä myös elämäntapamuutokseksi. Se vain niin sisäistyy, että kyllä siinä jotain tottumuksia pakosta muuttuu.

        Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois ja sitten syödään loppu viikko kaksin käsin ei ole elämäntapamuutos. Jos dieetti sisältää ateriarytmin ja tietyn tavan koostaa aterioita, kyllä ihminen vain kuukaudessa tai parissa aika hyvin sen sisäistää. Kalorien laskija ei enää tartte keittiövaakaa vaan arvioi silmämääräisesti sopivan aterian. ,Karppaaja syö vain silloin kun on nälkä, puolipaastoaja ei edes aamulla mieti aamupalaa vaan kiskasee kupin kahvia ja nauttii lisäajasta kun ei tartte kokata jne. Yhtälailla kaikki laihtuvat, kun vain löytävät mukavan dieetin ja pari kuukautta sitä noudattavat. Vaikea kuvitella että parin kuukauden jälkeen tietyllä kellonlyömällä palaa vanhaan ihan täysin.

        Kuinka niin yksinkertainen käsite kuin "elämäntavan muutos" voi olla joillekkin epäselvä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vuoden dieetillä, kyllä minä kutsuisin sitä myös elämäntapamuutokseksi. Se vain niin sisäistyy, että kyllä siinä jotain tottumuksia pakosta muuttuu.

        Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois ja sitten syödään loppu viikko kaksin käsin ei ole elämäntapamuutos. Jos dieetti sisältää ateriarytmin ja tietyn tavan koostaa aterioita, kyllä ihminen vain kuukaudessa tai parissa aika hyvin sen sisäistää. Kalorien laskija ei enää tartte keittiövaakaa vaan arvioi silmämääräisesti sopivan aterian. ,Karppaaja syö vain silloin kun on nälkä, puolipaastoaja ei edes aamulla mieti aamupalaa vaan kiskasee kupin kahvia ja nauttii lisäajasta kun ei tartte kokata jne. Yhtälailla kaikki laihtuvat, kun vain löytävät mukavan dieetin ja pari kuukautta sitä noudattavat. Vaikea kuvitella että parin kuukauden jälkeen tietyllä kellonlyömällä palaa vanhaan ihan täysin.

        "Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois"

        Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois"

        Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää.

        "Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää."'

        Kaksi kilogrammaa lähtee yhdellä vessakäynnilläkin. Saati että menee viikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää."'

        Kaksi kilogrammaa lähtee yhdellä vessakäynnilläkin. Saati että menee viikkoja.

        2kg tapauksessa tyhjeneminen tapahtuu molemmista päistä!

        Laihtuminen? Epäilen monenkin tuijottavan vaakalukemaan. Jos se tapahtuu aina samaan aikaan, samassa tilanteessa ottaen huomioon syömiset, juomiset ja vessareisut niin silloin niitä voi verrata keskenään.

        Painijat ovat kovia poikia laihduttamaan. Eräs tuttavani pudotti vaakalukemaa vuorokaudessa 7kg. Heti punnituksen jälkeen alkoi tankkaus mutta kunto ei vastannut näännytystä edeltävää tasoa mutta olipa kuitenkin "laihtunut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää."'

        Kaksi kilogrammaa lähtee yhdellä vessakäynnilläkin. Saati että menee viikkoja.

        On se käsittämätöntä että tuosta täytyy aina näsäviisastella.

        Laituminen on yhtä kuin läskikato.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2kg tapauksessa tyhjeneminen tapahtuu molemmista päistä!

        Laihtuminen? Epäilen monenkin tuijottavan vaakalukemaan. Jos se tapahtuu aina samaan aikaan, samassa tilanteessa ottaen huomioon syömiset, juomiset ja vessareisut niin silloin niitä voi verrata keskenään.

        Painijat ovat kovia poikia laihduttamaan. Eräs tuttavani pudotti vaakalukemaa vuorokaudessa 7kg. Heti punnituksen jälkeen alkoi tankkaus mutta kunto ei vastannut näännytystä edeltävää tasoa mutta olipa kuitenkin "laihtunut".

        "Jos se tapahtuu aina samaan aikaan, samassa tilanteessa ottaen huomioon syömiset, juomiset ja vessareisut niin silloin niitä voi verrata keskenään."

        Ei silloinkaan, vaan on pidettävä painopäiväkirjaa, mitattava paino aamutoimien jälkeen mutta ennen aamiaiasta ja sitten tarkasteltava 7 vrk:n liukuvaa keskiarvoa.

        Esimerkiksi, minulla on 349 viimeisen vuorokauden aikana paino-ero aamusta seuravaan aamuun on vaihdellut välillä -2.70 kg ... 2.30 kg, painoeron itseisarvon keskiarvo on ollut 0.51 kg ja sen standarihajonta 0.45 kg. Eli huonoimmassa tapauksessa kahden mittauskerran lunnollinen vaihtelu voi olla minulla jopa 5 kg aamusta seuravaan aamuun, ja tyypillisesti 0.51 kg.

        Mutta kun tarkastelen 7 vrk:n liukuvan keskiarvon mukaan, niin paino-ero aamusta seuravaan aamuun onkin vaihdellut välillä -0.46 kg ... 0.41 kg, painoeron itseisarvon keskiarvo on ollut 0.51 kg ja sen standarihajonta 0.45 kg. Eli huonoimmassa tapauksessa kahden mittauskerran lunnollinen vaihtelu voi olla minulla 0.87 kg aamusta seuravaan aamuun, ja tyypillisesti 0.51 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2kg tapauksessa tyhjeneminen tapahtuu molemmista päistä!

        Laihtuminen? Epäilen monenkin tuijottavan vaakalukemaan. Jos se tapahtuu aina samaan aikaan, samassa tilanteessa ottaen huomioon syömiset, juomiset ja vessareisut niin silloin niitä voi verrata keskenään.

        Painijat ovat kovia poikia laihduttamaan. Eräs tuttavani pudotti vaakalukemaa vuorokaudessa 7kg. Heti punnituksen jälkeen alkoi tankkaus mutta kunto ei vastannut näännytystä edeltävää tasoa mutta olipa kuitenkin "laihtunut".

        Niin eiks olis jotenkin järkevämpää vaa'an sijaan tuijottaa vaikka mittanauhaa kun paino tuppaa laskemaan ja nousemaan ihan päivänkin aikana? Jos kiloja ei tahdo mennä mutta mittanauhan lukema vaan pieneenee mahan kohdalta niin eikös se ole tärkeempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eiks olis jotenkin järkevämpää vaa'an sijaan tuijottaa vaikka mittanauhaa kun paino tuppaa laskemaan ja nousemaan ihan päivänkin aikana? Jos kiloja ei tahdo mennä mutta mittanauhan lukema vaan pieneenee mahan kohdalta niin eikös se ole tärkeempi.

        Painon mittaaminen on helppo ja nopea toimenpide eikä siihen tarvita apua. Mittanauhan kanssa on otettava monta mittausta ja esimerkiksi hauiksen kohdalta on vaikea itse mitata etenkin "väärällä" kädellä.

        Yksinomaan vyötärönmitta ei kerro kuin hyvin pienesta osasta laihtumista. Vyötärölihavuudessa ylipaino kertyy tavallista enemmän keskivartaloon, vatsaontelon sisään, suolten ja sisäelinten väliin, sekä maksan sisälle. Tätä rasvaa/läskiä kutsutaan sisälmysrasvaksi eli viskeraaliseksi rasvaksi. Lihavuutta eli läskiä eli rasvakudosta on ylipainoisella ihmisessä todella paljon muallakin, useampaa lajia, ja laihdutettaessa kaikki läski eivät häviä samassa tahdissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vuoden dieetillä, kyllä minä kutsuisin sitä myös elämäntapamuutokseksi. Se vain niin sisäistyy, että kyllä siinä jotain tottumuksia pakosta muuttuu.

        Ehkä joku kolmen päivän "kuuri", jossa saadaan kaksi kiloa pois ja sitten syödään loppu viikko kaksin käsin ei ole elämäntapamuutos. Jos dieetti sisältää ateriarytmin ja tietyn tavan koostaa aterioita, kyllä ihminen vain kuukaudessa tai parissa aika hyvin sen sisäistää. Kalorien laskija ei enää tartte keittiövaakaa vaan arvioi silmämääräisesti sopivan aterian. ,Karppaaja syö vain silloin kun on nälkä, puolipaastoaja ei edes aamulla mieti aamupalaa vaan kiskasee kupin kahvia ja nauttii lisäajasta kun ei tartte kokata jne. Yhtälailla kaikki laihtuvat, kun vain löytävät mukavan dieetin ja pari kuukautta sitä noudattavat. Vaikea kuvitella että parin kuukauden jälkeen tietyllä kellonlyömällä palaa vanhaan ihan täysin.

        Vuoden dietti on vain vuoden dietti, elämäntapamuutos on pysyvä olotila. Esimerkiksi sellainen, että syödään päivittäin 500 kcal vähemmän kuin alkutilanteessa. Se vastaa n. 15 kg:n laihtumisen jälkeistä kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se käsittämätöntä että tuosta täytyy aina näsäviisastella.

        Laituminen on yhtä kuin läskikato.

        Laituminen -> laihtuminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää."'

        Kaksi kilogrammaa lähtee yhdellä vessakäynnilläkin. Saati että menee viikkoja.

        Nyt tuli iso jytky!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden dietti on vain vuoden dietti, elämäntapamuutos on pysyvä olotila. Esimerkiksi sellainen, että syödään päivittäin 500 kcal vähemmän kuin alkutilanteessa. Se vastaa n. 15 kg:n laihtumisen jälkeistä kulutusta.

        No eikö elämän kestävä dieetti ole yhtä lailla dieetti. Ei mikään elämäntapamuutos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö elämän kestävä dieetti ole yhtä lailla dieetti. Ei mikään elämäntapamuutos

        Vuoden kestävä dietti loppuu vuoden kuluttua, tai kun saavutetaan haluttu paino mutta elämäntapamuutos senkun vaan jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö elämän kestävä dieetti ole yhtä lailla dieetti. Ei mikään elämäntapamuutos

        Elämäntapamuutokseen liittyy muutakin kuin ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahden kilogramman laihduttaminen ottaa siinä kolme viikkoa, ei kolme päivää."'

        Kaksi kilogrammaa lähtee yhdellä vessakäynnilläkin. Saati että menee viikkoja.

        Nyt tuli iso jytky!!! Ihminen tuottaa keskimäärin 550 litraa virtsaa ja 51 kiloa ulostetta vuodessa. Ei siitä yhdellä käynnillä kovin paljoa kerry.


    • Anonyymi

      Kyllä voi syömällä itsensä kylläiseksi silloim KUN ON NÄLKÄ.

      Sekasotkut VHH:n kohdalla (esim.THL) ei toimi.

      • Anonyymi

        sekasotku esim ABC toimii kyllä

        possupaisti muusilla ruokiksella ja kahvi päälle KUN ON NÄLKÄ

        työmies tarvii energiansa eikä mitään piipittäjien ruohoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sekasotku esim ABC toimii kyllä

        possupaisti muusilla ruokiksella ja kahvi päälle KUN ON NÄLKÄ

        työmies tarvii energiansa eikä mitään piipittäjien ruohoja

        "Kun on nälkä" on hyvin laaja käsite. "Syödä itsensä kylläiseksi" on hyvin laaja käsite.

        Järkevä on ruokailla, hyvin hitaasti, sen verran että nälän tuntemukset poistuvat. Ei kylläiseksi, eikä ähkyyn.

        Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä.

        Järkevä aterian energiamäärä on sellainen jonka aterioija kuluttaa alle kuudessa tunnissa, tai enintään alle kahdeksassa tunnissa. Niillämain on se hetki jolloin elimistö päättää alkaa muuntamaan ylimääräisen energian läskiksi. Ja sitten, elimistö ei luovu läskistä ennenkun se on kiusannut aterioijaa mitä moninaisimmilla nälän tuntemuksilla. Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on nälkä" on hyvin laaja käsite. "Syödä itsensä kylläiseksi" on hyvin laaja käsite.

        Järkevä on ruokailla, hyvin hitaasti, sen verran että nälän tuntemukset poistuvat. Ei kylläiseksi, eikä ähkyyn.

        Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä.

        Järkevä aterian energiamäärä on sellainen jonka aterioija kuluttaa alle kuudessa tunnissa, tai enintään alle kahdeksassa tunnissa. Niillämain on se hetki jolloin elimistö päättää alkaa muuntamaan ylimääräisen energian läskiksi. Ja sitten, elimistö ei luovu läskistä ennenkun se on kiusannut aterioijaa mitä moninaisimmilla nälän tuntemuksilla. Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista.

        Ihanko itte keksit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on nälkä" on hyvin laaja käsite. "Syödä itsensä kylläiseksi" on hyvin laaja käsite.

        Järkevä on ruokailla, hyvin hitaasti, sen verran että nälän tuntemukset poistuvat. Ei kylläiseksi, eikä ähkyyn.

        Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä.

        Järkevä aterian energiamäärä on sellainen jonka aterioija kuluttaa alle kuudessa tunnissa, tai enintään alle kahdeksassa tunnissa. Niillämain on se hetki jolloin elimistö päättää alkaa muuntamaan ylimääräisen energian läskiksi. Ja sitten, elimistö ei luovu läskistä ennenkun se on kiusannut aterioijaa mitä moninaisimmilla nälän tuntemuksilla. Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista.

        "Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä."

        Siis mitä muuta et ymmärtänyt???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on nälkä" on hyvin laaja käsite. "Syödä itsensä kylläiseksi" on hyvin laaja käsite.

        Järkevä on ruokailla, hyvin hitaasti, sen verran että nälän tuntemukset poistuvat. Ei kylläiseksi, eikä ähkyyn.

        Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä.

        Järkevä aterian energiamäärä on sellainen jonka aterioija kuluttaa alle kuudessa tunnissa, tai enintään alle kahdeksassa tunnissa. Niillämain on se hetki jolloin elimistö päättää alkaa muuntamaan ylimääräisen energian läskiksi. Ja sitten, elimistö ei luovu läskistä ennenkun se on kiusannut aterioijaa mitä moninaisimmilla nälän tuntemuksilla. Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista.

        "Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista."

        Ja mitä tekemistä kurnimisella on nälän kanssa?? Koeta hakea jotain muuta kuin luuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista."

        Ja mitä tekemistä kurnimisella on nälän kanssa?? Koeta hakea jotain muuta kuin luuloja.

        Syö kerran viikossa niin täyteen kun itsensä jaksaa ja ähkyyn. Vaikka joka maanantai klo 20. Muina päivinä vettä, suolaa ja vitamiinitabletti. Paino putoaa romahtaen.

        Itse testasin, kylläkin vain viikon. 10 kiloa lähti, sen jälkeen vielä muutamia kiloja lisää palattuani vanhaan ruokavalioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö kerran viikossa niin täyteen kun itsensä jaksaa ja ähkyyn. Vaikka joka maanantai klo 20. Muina päivinä vettä, suolaa ja vitamiinitabletti. Paino putoaa romahtaen.

        Itse testasin, kylläkin vain viikon. 10 kiloa lähti, sen jälkeen vielä muutamia kiloja lisää palattuani vanhaan ruokavalioon.

        Älä huolehdi, kyllä ne loputkin kilot palaavat jos palasit vanhaan ruokavalioon. Vanhalla ruokavaliolla ne kilot olivat tulleetkin alunperinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on nälkä" on hyvin laaja käsite. "Syödä itsensä kylläiseksi" on hyvin laaja käsite.

        Järkevä on ruokailla, hyvin hitaasti, sen verran että nälän tuntemukset poistuvat. Ei kylläiseksi, eikä ähkyyn.

        Siis, jos "kylläiseksi syöminen" tarkoittaa "viittä vaille ähky" niin se on ylensyöntiä.

        Järkevä aterian energiamäärä on sellainen jonka aterioija kuluttaa alle kuudessa tunnissa, tai enintään alle kahdeksassa tunnissa. Niillämain on se hetki jolloin elimistö päättää alkaa muuntamaan ylimääräisen energian läskiksi. Ja sitten, elimistö ei luovu läskistä ennenkun se on kiusannut aterioijaa mitä moninaisimmilla nälän tuntemuksilla. Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista.

        " Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista."

        Onnistuuhan toi kun kotona makoilet soffalla, mutta kun meitä on töissäkäyviäkin ihmisiä jotka tekee fyysistä työtä ja meille on annettu tauot jolloin pitäisi syödä.

        Silloin pitää vetää vaan varmuuden vuoksi reippaasti sitä energiaa ettei se lopu kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Järkevyys edellyttää, että ruokailee vasta sitten kun rehellisesti on nälän tuntemuksia, kuten "vatsan" kurnimista."

        Onnistuuhan toi kun kotona makoilet soffalla, mutta kun meitä on töissäkäyviäkin ihmisiä jotka tekee fyysistä työtä ja meille on annettu tauot jolloin pitäisi syödä.

        Silloin pitää vetää vaan varmuuden vuoksi reippaasti sitä energiaa ettei se lopu kesken.

        Tietenkin on töitä jossa pienimuotoinenkaan "kokkaaminen" ei ole mahdollista.

        Henkilö jolla on vararavintoa vielä jäljellä ei voi joutua tilanteeseen että energia loppuisi kesken, se vararavinto hyllyy henkilön mukana kaikkialle. Se on eri asia jos ilmenee tarvetta "räjähtävälle" energialle, sitä varten minulla on nyt varmuuden vuoksi pieni purnukka (60g) panimosokeria eli rypälesokeria aina kädenulottuvilla taannoin oli tavallista pöytäsokeria paloina. Mutta harvemmin on eteeni tullut sellasista ähellystä että heikotaisi energian puutteen takia vaikka vararavinto on aika lailla minimissä, BMI = 17.78.

        Olen nyt painonhallinnassa. Usein otan kotona valmiiksi tehdyn lounaan mukaan, kuskaan pienessä kylmäkassiss,a ja siitä kahvion jäkeen. Mutta minulla on myös hätävarasatsit duunissa. Munia, sillisäilykettä, makrillisäilykettä, sardiinisäilykettä, tomaattisoossisäilykettä, hapankorppua, yrttejä, mausteita (teen muuten tse valkosipulijauheen, on kuin toiselta planeetalta kaupallisiin verrattuna). Munia menee aina vähän rokeen mutta se on pieni kustannus kun ostaa sellaisen paketin jossa parasta ennen päivä on noin kuukauden päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sekasotku esim ABC toimii kyllä

        possupaisti muusilla ruokiksella ja kahvi päälle KUN ON NÄLKÄ

        työmies tarvii energiansa eikä mitään piipittäjien ruohoja

        Tiedän useamman paperikuskin, jotka syövät vain muutaman voileivän ruokatauolla. Iso ateria väsyttää niin paljon, että ei jaksa ajaa autoa aterian jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on töitä jossa pienimuotoinenkaan "kokkaaminen" ei ole mahdollista.

        Henkilö jolla on vararavintoa vielä jäljellä ei voi joutua tilanteeseen että energia loppuisi kesken, se vararavinto hyllyy henkilön mukana kaikkialle. Se on eri asia jos ilmenee tarvetta "räjähtävälle" energialle, sitä varten minulla on nyt varmuuden vuoksi pieni purnukka (60g) panimosokeria eli rypälesokeria aina kädenulottuvilla taannoin oli tavallista pöytäsokeria paloina. Mutta harvemmin on eteeni tullut sellasista ähellystä että heikotaisi energian puutteen takia vaikka vararavinto on aika lailla minimissä, BMI = 17.78.

        Olen nyt painonhallinnassa. Usein otan kotona valmiiksi tehdyn lounaan mukaan, kuskaan pienessä kylmäkassiss,a ja siitä kahvion jäkeen. Mutta minulla on myös hätävarasatsit duunissa. Munia, sillisäilykettä, makrillisäilykettä, sardiinisäilykettä, tomaattisoossisäilykettä, hapankorppua, yrttejä, mausteita (teen muuten tse valkosipulijauheen, on kuin toiselta planeetalta kaupallisiin verrattuna). Munia menee aina vähän rokeen mutta se on pieni kustannus kun ostaa sellaisen paketin jossa parasta ennen päivä on noin kuukauden päässä.

        Tervetuloa Miesten töihin niin sulla jää noi piiperrykset yhdessä päivässä.


    • Anonyymi

      Elimistöltä menee 2-6 viikkoa ennen kuin se oppii käyttämään rasvaa kunnolla sokerin sijaan. 10g hiilareita on liian vähän. Ihan hyvin voi syödä 50g päivässä. Pitää myös muistaa, että kuidut vähennetään hiilihydraattien määrästä. Eli voit syödä 70g hiilihydraatteja, jos niissä on 20g kuituja. Sinun ruokavaliossa on liian vähän kaliumia ja magnesiumia. Ketodieetissä pitää syödä aina iso kulhollinen salaattia, jotta saa tarvitsemat vitamiinit ja mineraalit. Lisäksi salaatti tuo emäksisyyttä ruokavalion. Ketodieetti lisää jonkun verran elimistön happamuutta. Kannattaa jättää välipalat pois ja syödä 2-3 isompaa ateriaa.

    • Anonyymi

      Kyllä laihtuu! Älä laske hiilareita. Syö ja juo vain sellaista josta TAKUUVARMASTI tiedät, ettei siinä ole GRAMMAAKAAN hiilaria. Siis EHDOTTOMASTI!

      Minulla ja vaimollani liuskat alkoivat värjääntymään toisena päivänä ja olivat oimakkaan ruskeita kolmantena. Ekaviikolla poistui enemmän nestettä ja sen jälkeen paino tippui 1,5kf - 2kg / viikko.
      Vaimolta lähti eniten pakaroista.

    • Anonyymi

      ite kyllä olen pitänyt vähähilarisella myös kaloreista kiinni. Minulla oli niin paha ahmimishäiriö 30v sitten että en ole koskaan uskaltanut syödä paljoa, kun ketolla opin syömään vähän.

      laihdutin kauan, noin 600 kalorilla ja 50 g hilareilla. Nyt on kaloreita 1200-1600 ja hilareita 10-100 g. 50 g tuntuu parhaimmalta. Aion olla loppuelämäni ketolla, eihän sitä ehkä enää paljoa ole, kun ikää on 80 .

    • Anonyymi

      Pidä huolta näiden saannista, jos pihtaat ruokavalion kanssa

      Kivennäisaineet ovat tärkeitä. Ne tukevat niin sydänten toimintaa, auttavat hormonien muodostuksessa ja vahvistavat luustoa ja kudoksia. Kivennäisaineet ovat alkuaineita. Tämä tarkoittaa, että ihmiskeho ei niitä pysty itse tuottamaan, vaan ne täytyy saada tavalla tai toisella ravinnosta. Parhaiten tämä tarpeen täyttää monipuolisella ja terveellisellä ruokavaliolla. Jos jostain syystä monipuolisen ruokavalion ylläpitäminen tuottaa vaikeuksia, voi puutetta korvata laadukkailla ravintolisätuotteilla.

      Alla on lista tärkeimmästä kivennäisaineesta ja niiden merkityksestä keholle.

      Kalsium

      Sen lisäksi, että kalsium on hyvin tärkeä luustolle, se auttaa myös verenpaineen ja kolesterolin säätelyssä sekä sydämen hyvinvoinnin ylläpitämisessä. Kalsium tehostaa myös maidontuotantoa raskauden aikana ja jälkeen. Kalsiumia saa hyvin maitotuotteiden lisäksi muun muassa parsakaalin, lehtikaalin ja kiinankaalin kaltaisista virheistä kasviksista, joistain kaloista ja levistä sekä viikunoista.

      Magnesium

      Magnesium on osa monessa kehon kannalta oleellisissa entsyymipohjaisissa reaktioissa. Se edistää myös munuaisten, sydämen ja aivojen terveyttä. Magnesiumin lähteitä ovat mm. täysjyvät, pavut, vihreät kasvikset, pähkinät, soijapavut, vilja ja siemenet.

      Fosfori

      Fosfori on välttämätön vahvojen luiden ja hampaiden ylläpitämiselle. Se auttaa myös soluja toimimaan normaalisti energiantuotossa. Hyviä lähteitä ovat sienet, liha, siipikarja ja niiden munat, pähkinät ja maitotuotteet.

      Rauta

      Raudan päätehtävä on punasolujen muodostumisessa ja hapen välityksessä. Lisäksi se säätelee kasvua ja tukee immuunijärjestelmää. Hyviä raudan lähteitä ovat liha, maksa, ravunliha, pavut, herneet, pähkinät, siemenet sekä aprikoosit.

      Sinkki

      Sinkki on antioksidantti, joka on elintärkeä vastustuskyvylle ja haavojen parantumiselle. Se tukee seksuaalista kehitystä ja lisääntymiskykyä, silmien hyvinvointia ja maksan toimintaa. Erilaiset pavut, sienet, kurpitsat ja niiden siemenet, merenelävät, kananmunat, värikkäät vihannekset ja hedelmät sekä täysjyvä ovat hyviä sinkin lähteitä.

      Natrium

      Natrium on tärkeä kehon kosteustasapainon ja näin veren määrän sekä verenpaineen säätelyssä. Lisäksi natrium on hyödyllinen ruoansulatuksen kannalta. Merisuola, levät, ohra, kookos, porkkana, aprikoosit, viikunat ja rusinat ovat natriumin hyviä lähteitä.

      Seleeni

      Antioksidantti, joka on tärkeä kehon vastustuskyvyn ja kilpirauhasen toiminnan kannalta. Se myös suojelee soluja erilaisilta vahingoilta. Seleeniä saa mm. lihasta, merenelävistä, maitotuotteista, hiivasta, voista, seesaminsiemenistä ja valkosipulista.

      Kalium

      Kalium on tärkeä nestetasapainon ja verenpaineen säätelyssä sekä hermosolujen toiminnassa. Sitä tarvitaan myös mm. lihasten rakentumiseen ja munuaisten toiminnassa. Kaliumin parhaita lähteitä ovat perunat, tomaatit, avokadot, sitrukset, banaanit, rasvainen kala, siipikarja, pinaatti ja selleri.

      Jodi

      Jodin päätehtävä on kilpirauhashormonien tuotannossa, mutta tukee myös terveen ihon, hiusten ja kynsien rakentumista. Jodin parhaat lähteet ovat tuore kala ja äyriäiset, levä, jodisuola, pinaatti, nauriin vihreä osa ja kesäkurpitsa.

      Mangaani

      Mangaani on tärkeä osatekijä vastustuskyvyn ylläpidossa ja B1-vitamiinin muodostuksessa. Se edistää mm. aivojen, hermojen ja lihasten yhteistoimintaa. Mangaanin lähteitä ovat avokado, mustikat, ananas, levä, vihreä tee, munat, punajuuri ja vehnä.

      • Anonyymi

        Natriumin tarve
        Ruokasuolasta, natriumkloridista, 40 % on natriumia. Natriumia tarvitaan mm. elimistön nestetasapainon säätelyyn sekä lihasten ja hermoston toimintaan.
        Natriumin tarve on kuitenkin niin vähäinen, että sitä saa helposti riittävästi, vaikka ei käyttäisi lainkaan suolaa. Monet elintarvikkeet sisältävät luontaisesti natriumia (mm. maitovalmisteet, liha ja kala).

        Natriumin liikasaannin haitat
        Suolan sisältämän natriumin haitalliset vaikutukset elimistössämme ovat yleisesti tunnettuja. Liika suola sitoo kehoon nestettä ja aiheuttaa turvotusta. Se rasittaa sydäntä, verisuonia ja munuaisia ja on erityisen haitallinen aivoterveydelle. (ruokavirasto.fi)


    • Anonyymi

      Ei toimi ketolaihdutus ilman kalorirajoituksia.

      • Anonyymi

        Mielellään kuulisin lisää plussakaloreilla laihduttavista ketoilijoista. Itse en ainakaan tule kylläiseksi rasvaisesta lihasta, juustosta ja pähkinöistä. Niitä voisi syödä kilokaupalla. Tulee oikein himo. Mutta näiden mukaan laihtuisin silti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielellään kuulisin lisää plussakaloreilla laihduttavista ketoilijoista. Itse en ainakaan tule kylläiseksi rasvaisesta lihasta, juustosta ja pähkinöistä. Niitä voisi syödä kilokaupalla. Tulee oikein himo. Mutta näiden mukaan laihtuisin silti?

        Jätä pähkinät pois! Niissä on rutkasti hiilareita.
        Juusto on maitojaloste joten siinä saattaa olla maitosokeria joten jätin senkin pois.
        Miksi ihmiset vouhottavat rasvaisen syomisestä tarkoituksella?
        Kun syö eri kaloja sekä eri elukoiden lihaa niin rasvaa tulee ilman sen tarkoituksellista ahmimista.
        Kaloja savustettuina ja eri tavoin kypsennettyinä.
        Lihoja. Broileria, sian eri osia. Lehmää en raaskinut ostaa.
        Kananmunat olivat halpoja.
        Kun vastoin "laihisaikojen" tapojani aloitin päivän savusiialla ja sokerittomalla kahvilla.
        Päivällä paistettuja kananmunia ja siikaa.
        ltapäivällä paistettu kylmä kyljys.
        Pääateria uunissa paistetun broilerin puolikas.
        Iltapalaksi paistettu kyljys tai kaksi.
        Siinä yksi pelkistetty menu.
        Ainakaan minua ei päässyt nälkä yllättämään ja koska ketoset jylläsivät ja paino laski niin en katsonut kalorien laskemista tai syötävien punnitsemista tarpeelliseksi.

        Usein ihmiset eivät tajua missä kaikessa on hiilareita tai/ja ajattelevat, ettei tämän vertainen vaikuta mitään mutta kun vaikuttaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätä pähkinät pois! Niissä on rutkasti hiilareita.
        Juusto on maitojaloste joten siinä saattaa olla maitosokeria joten jätin senkin pois.
        Miksi ihmiset vouhottavat rasvaisen syomisestä tarkoituksella?
        Kun syö eri kaloja sekä eri elukoiden lihaa niin rasvaa tulee ilman sen tarkoituksellista ahmimista.
        Kaloja savustettuina ja eri tavoin kypsennettyinä.
        Lihoja. Broileria, sian eri osia. Lehmää en raaskinut ostaa.
        Kananmunat olivat halpoja.
        Kun vastoin "laihisaikojen" tapojani aloitin päivän savusiialla ja sokerittomalla kahvilla.
        Päivällä paistettuja kananmunia ja siikaa.
        ltapäivällä paistettu kylmä kyljys.
        Pääateria uunissa paistetun broilerin puolikas.
        Iltapalaksi paistettu kyljys tai kaksi.
        Siinä yksi pelkistetty menu.
        Ainakaan minua ei päässyt nälkä yllättämään ja koska ketoset jylläsivät ja paino laski niin en katsonut kalorien laskemista tai syötävien punnitsemista tarpeelliseksi.

        Usein ihmiset eivät tajua missä kaikessa on hiilareita tai/ja ajattelevat, ettei tämän vertainen vaikuta mitään mutta kun vaikuttaa!

        Kovissa juustoissa ei ole juurikaan hiilihydraattia, Finelin mukaan 0% emmentalissa.

        Ei noissa ruuissasi ole tuhottomasti energiaa. 1000 kcal paistettua broileria on 500 g.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kovissa juustoissa ei ole juurikaan hiilihydraattia, Finelin mukaan 0% emmentalissa.

        Ei noissa ruuissasi ole tuhottomasti energiaa. 1000 kcal paistettua broileria on 500 g.

        Kuten mainitsin niin en laskenut kaloreja vaan söin sen verran ja silloin kuin mieleni teki.
        Rasvattomissa lihoissa ja kaloissa ei niiden protsku hirveästi nosta energiasisältöä.
        Koskee myös sianlihan rasvatonta osaa.
        Rasvaiset kalat ovat oma juttunsa mutta ensin kyllästyin silakkaan eri muodoissaan, Sitten kaverini savustamon kirjolohet kokivat saman kohtalon. En kokonaan syrjäyttänyt noita mutta niiden osuus väheni.
        En syönyt tietoisesti rasvaa mutta raat kalat ja porsaan kyljykset paistoin voissa.
        Kanan muniin en kyllästynyt ja järvikalamme, muikku, ahven, kuha ovat kalliita.

        Juuston välttely oli tunneperäistä 0-linjan varmistelua.


    • Anonyymi

      Totesin tehon kuten myös eukkoni ja yksi kaverini.
      Luettelosi on muuten hyvä mutta minä jätin pois juustot.
      Kaloja, eri elukoiden lihoja, eri tavoin valmistettuina mutta tietenkään ilman leivitystä
      En käyttänyt edes sinappia enkä ketsuppia niiden hiilareiden ja jopa vähien sokerien vuoksi.
      Vesiliukoiset vitamiinit purkeista kuten myös hivenaineet.
      Suolen toiminnan jatkumiseksi apteekista hyytelöityvää granulaattia täytteeksi.
      6 viikkoa ja 16kg pois.
      Vaimolla oli lyhyempi kuuri ja rasvat lähtivät pakaroista ja rinnoista. Lopetti lyhyeeseen.
      Kaverini pudotti toistakymmentä kiloa mutta kyllästyi kun kossu kraanaveden kera nautittuna vain lamautti. Kokeilin kerran samalla seurauksella.

      Olin ennalta suunnitellut luurin jälkeisen elämäntavan ja olen pitänyt siitä kiinni nyt muutama kymmenen vuotta. Syön normaalia sekaravintoa mutta sokeripitoiset hötöt ovat harvinaisia.
      Eräs etu tuossa 0-linjassa on ketosin voimakkuuden seuranta ketosliuskoilla.
      Kun värjääntyy ruskeaksi niin läskiä lähtee.
      Hengitys haisee asetyleenille.

      Muutama tuttavani kokeili ja tulos sortui asenteeseen ettei "sen vertanen voi merkitä mitään". Mutta kun se merkitsee.
      Sekaruokaan palaaminen vei pain päivän totutteluajan ja kolestrolini kohosi mutta tulihan se taas viitealueelle.

      Kalorifanaatikot eivät tätä ymmärrä.

      Lapsemme katselivat äimänkäkinä nähdessään aikaisemmin iltasyömistä vältelleen isukin paistavan illalla klo 20:n tienoissa itselleen kyljyksiä.
      Silakoihin kyllästyin nopeasti. Sitten tökkäsivät kaverini savustamon kirjolohet.
      Kyllä noitakin vielä söi mutta halpa aloitus kostautui. Järvikalat olivat hyviä mutta kalliita. Kananmunat halpoja.

      Ehdoto 0-linja! Ei grammaakaan hiilaria. Ensimmäisellä viikolla vakanäyttö muuttui 96kg > 91kg mutta se oli suurelta osin nestettä. Sai seisoa losottamassa vähän väliä.
      Sitten se asettui 2kg - 3kg/viikko tasoon.
      Lopullinen tulos oli 80kg. Välivuosina treenasin lihasmassaa mutta nyt, 40 vuotta myöhemmin muskelikato on pudottanut painon tuohon 80 kiloon.

    • Anonyymi

      Ei varmasti laihdu hiilarittomalla, jos syö niin paljon kuin jaksaa.

      • Anonyymi

        Kyllä varmasti laihduin kun söin niin paljon kuin mieli teki ja silloin kuin mieli teki.
        Jälleen kerran: Ehtona ketoprosessin toiminta jota seurasin päivitäin liuskoilla!
        Skeptikot ovat kalorinikkareita jotka eivät ymmärrä ko. prosessia ja jotkut kokeilleet ja epäonnistuneet eivät ole uskoneet 0-linjan ehdottomuuteen tai eivät ymmärrä missä kaikessa on hiilareita ml. sokeria!
        Minulla liuskat alkoivat värjääntymään kolmantena päivänä.

        0-linja? Syö vain sitä mistä VARMASTI TIETÄÄ TÄYSIN HIILARIVAPAAKSI!
        Minulle se merkitsi vain eri lihoja ilman mitään pinnoitetta kuten myös kaloissa sekä kananmunia. EI MITÄÄN MUUTA! Ei tippaakaan eikä muruakaan.
        Joutavana vain vettä ja kahvia sekä teetä ilman mitään makeutusta. Ei edes keinosellaisia.
        Sama kielto koski myös ns. sokerittomia virvoitusjumia. Sokerittomuudesta huolimatta, ainakin joissakin on jonkin verran hiilareita joten en maistanut tippaakaan.

        Kuuri ei sovi "eihän tämä tämänvertainen" henkiöille eikä niille jotka eivät pelaa varman päälle.
        Toistan. Kun liuskat värjääntyvät voimakkaasti niin ihraa lähtee!
        Oma, eukon ja yhden kaverin kokemukset.


    • Anonyymi

      en oo asiantuntija mut itte syön kaikkea eli hiilareita, protskua ja muita ja oon fundeerannut sen myös siten että se mikä soppii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Kai jos ihan pilkuntarkaksi pittää ruveta tai tekkee ruoan syönnistä tiedettä niin pitäs mennä lääkärille selvittämänä asia missä selvitetään millainen ruokavalio sopii ittelle parhaiuten eli terveyslääkäri se kai on se joka sen tietää parhaiten.

      Itte oon sekasyöjä. Muun muassa syön ja juon näitä seuraavia; hernekeitto, vesi(2 litraa päivässä ja voi mennä välillä yli 2 litraa), rasvaton maito(siitä saa paljon kalsiumia ja proteiinia), ruisleipä, sydänleipä eli sydänleivällä tarkoitan leipää joka on merkitty sydämen kuvalla, perunat, tumma makarooni, naudanjauheliha(mieluiten vähärasvaisin), kana(suosin ainoastaan vain marinoimattomia kanoja koska marinadeissa voi olla paljon sokeria ja rasvaa mikä rasva voi nostaa kolesteroliarvoja korkialle piliviin!), kala(kokeilen useita eri kalalajeja kuten esim lohi , seiti ja silakka sekä hauki mutta norjanlohta en mielellän syö kitaani), lähdevesi, hiilihapotettu kivennäisvesi(etenkin kuumina kesähelepäivinä hyvä juoma koska siitä saa natriumia kun helle vie kehosta pois suoloja), verilätyt puolukkahillon kera, maksa, papu, pähkinät(en ihan joka kuukausi niitä popsi), inkivääri, pakurijauhe, maissi, porkkana, paprika, sipuli, leivän päälle vähän pieni sipaisu flooramargariinia, kalkkunaleike, gapachokeitto(espanjalainen mausteinen keitto), banaani, appelsiini, jäävuorisalaatti, lehtisalaatti, keräkaali, kukkakaali, parsakaali, jauheliha(en turhan usein syö sitä nykyään), puolukka, mustikka, punaviinimarja, alkoholiton olut(en kovin usein mut sopii esim hyväksi palautusjuomaksi kovan treenin päätteeksi), mustaviinimarja, lakka, kauralese, kaurahiutale, omena, rusina(ei liikaa kannata malttia sen kanssa!), mantelirouhe(malttia myös tämän kanssa!), sopiva määrä päivän aikana suolaa(ei liikaa eikä liian vähän sillä ihminen tarvii myös suoloja), sokeri(ei liikaa mut niukasti sil ihminen tarvii myös hieman sokeria), rasvaa(tarvii ihminen rasvoja, mut ei liikaa), kauramuro, mysli(mieluiten vähäsokerinen mysli mut aika haaste löytää vähäsokerisia myslejä ), kaurajuoma, kaurapuuro, erikoisjälkiruokani johon tulee vettä, rasvatonta maitoa, rasvatonta maitorahkaa, lakkaa, punaviinimarjaa, kauralesettä, kardemummaa, kanelia, ruisjauhoja, korppujauhoja, soseutettua omenaa(sokeriton) ja inkiväärtä ja tähän jälkiruokaan en laita sokeria ollenkaan ja oma tekemä kuusenhavu ja koivunlehtijuoma(keitän vedessä koivunlehdet ja kuusenhavut kaksi tai kolme kertaa jotta varmasti bakteerit lähtee pois) enkä laita seokseen sokeria ja nesteenä käytän vettä ja erikoisjuomani johon tulee vettä, inkivääriä, mustapippuria, kardemummaa, pakurijauhetta, hyppysellinen hiivaa ja kuusenhavua(pitää keittää 2 kertaa vähintään vedessä) , siemennäkkäri, moniviljasämpylä. Herkkuja en syö juuri ollenkaan. 2-3 kertaa syön pizzaa yhden vuoden aikana. 3 jäätelöä syön yhden vuoden aikana. Hampurilaisia yhden vuoden aikana ei mene yhtäkään ellei yksi kappaleen verran. muita herkkuruokia koitan välttää mahdollisimman paljon syömästä. Joskus sallin toki mut kaikki pizzat, hampurilaiset, jäätelöt ja sipsit sekä suklaat on jääneet todella minimiin. Salmiakkikarkkia tulee syötyä yhden kerran kahden viikon aikana. Sen oon sallinut itselleni.

      • Anonyymi

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen

        Ihan hyvä kirjoitus, oli asiantuntija tai ei. Mitä nämä vittuilijat sitten ovat? Asiantuntijoita vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen

        Voin kyllä päteäkin sinulle jos haluat sillä mun menetelmällä miten minä syön olen pysynyt normaalipainoisena, lihakset ovat pysyneet hyvin sekä ei ole heikotusta ja kaikki arvot ovat kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen

        Voisi siis sanua että olen terve fyysisesti kun ruokavalio on kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen

        Yhdessä välissä paino kohosi 106 kiloon kun lopetin urheilun (harrastin ihan kilpatasolla urheilua) niin 2-3 vuoden aikana paino nousi 35 kiloa ylöspäin, mutta sitten tein kovan remontin/viilauksen . En lähtenyt äkkipainonpudotushommaan mukaan vaan pikkuhiljaa rauhallisesti painoa pudottaen. Se on toiminut minulle hyvin ja painoa on nykyään huomattavan paljon vähemmän kuin tuo 106 kiloa. En ole enää lihava vaan normaalipainoinen. Vatsan seudulta on lähtenyt eniten ihraa pois ja jaloistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en oo asiantuntija"

        Et todellakaan mutta kiitos kun olet rehellinen

        Oma syöntitapani on se, että useita kertoja päivässä ja pienet annoskoot paitsi että silloin pittää annoskokoja suurentaa jos harrastaa liikuntaa ja etenkin jos liikunta on raskasta niin silloin pitää syödä tuhdimmin.


    • Anonyymi

      Kyllä laihdut mikäli sinulla on YLIPAINOA.

      Bonuksena pysyy veransokerisi tasaisena tervellisellä tasolla.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe