Käyntihäiriö Avensis T27

Tervehdys. Olisiko täällä sellaista asiantuntemusta, jota Toyotan merkkikorjaamoilla ei ole. Autoni on Avensis T27 Sedan - 2009. Kone on 1,8 Bensa.
Autolla ajettu nyt 130000 km. Kaikki huollot teetetty merkkihuollossa. Viisi vuotta sitten alkoi ongelma, joka jatkuu edelleen, vaikka sitä on yritetty korjata. Kesken ajon auto alkaa kuin käymään kolmella sylinterillä ja veto tietenkin heikkenee. Vikavalot syttyvät mittaristoon. Jos ja kun jatkan ajoa siitä huolimatta niin yhtä äkkiä se on taas normaali. Saattaa olla sitä puoli vuotta, kunnes taas sama ruljanssi. Huollossa diaknostiikka näytti, että nelos sylinterin puola olisi rikki ja se vaihdettiin. Ei mennyt kauaakaan kun vika uusiutui. Taas diaknostiikka näytti, että nelos sylinterin puola olisi rikki. Olin jo yhteydessä maahantuojaankin, jos sieltä olisi saanut jotain kättä pidempää, mutta se oli turha toivo. Suhtautuvat vaan välinpitämättömästi, koska kyseessä kuitenkin vanha kosla. Pyysivät viemään taas huoltoon ja puolan vaihtoon. Koska autoilu näinä aikoina on muutenkin kallista ainakin tällaiselle karanteeni ikäiselle vaarille, niin ei enään viitsisi leikkiä moisen kanssa. Kaikki vinkit ja samanlaiset kokemukset otetaan kiitollisena vastaan. Tampereella asun, jos se vaikka selittää ongelman:)

6

103

    Vastaukset

    • Onko sytytystulpat vaihdettu ?

      • Moro. Kyllä tulpat on vaihdettu huolto ohjelman mukaan. En sitten tiedä pitäisikö useammin vaihtaa, mutta ihmetystä herättää silti, että kyseessä aina sama nelos sylinteri. Eihän se kovin kallis kokeilu olisi vaikka vaihtaisikin. Ja välillä auto toimii pitkiäkin aikoja moitteettomasti.
        Kiitos sinulle vinkistä. Lisää vaan tulemaan niin eiköhän se joskus selviä.


      • mattiveli kirjoitti:

        Moro. Kyllä tulpat on vaihdettu huolto ohjelman mukaan. En sitten tiedä pitäisikö useammin vaihtaa, mutta ihmetystä herättää silti, että kyseessä aina sama nelos sylinteri. Eihän se kovin kallis kokeilu olisi vaikka vaihtaisikin. Ja välillä auto toimii pitkiäkin aikoja moitteettomasti.
        Kiitos sinulle vinkistä. Lisää vaan tulemaan niin eiköhän se joskus selviä.

        Moi. Jokohan ongelma on ratkennut? Mulla sama ongelma 1. sylinterissä. Tulpat ja puola vaihdettu, vika palasi muutaman ajon jälkeen. Aveni sen verran vanha ja paljon ajettu, ettei isoja remontteja kannata tehdä, mutta olisi kiva tietää josko olisikin pikkuvika.


    • mulla ilmotti vikaa 5. sylinterissä eikä koko kipossa ole kuin 4 joista täysin toimioi 3.
      auto on vm 2011

    • Se on Toyotan versio sylinterien lepuutuksesta. Vaatii vielä hiemen säätöä.

    • Vähän kuulostaisi siltä, että polttoainesuurin takertelee. Itse kokeilisin vaihtaa polttoainesuuttimia esim. nelosen suutin ykköseen, josko se vika siirtyisi toiseen sylinteriin.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisahan sen aloitti - pettämisen

      Tässä se nähtiin. Maisa petti Jaria JO viikko kihlajaisten jälkeen. Ai ai mikä tytsy. https://www.is.fi/ralli/art-2000006654320.html Ota ja lue totuus
      233
      5462
    2. Opettaja koulutus uusittava välittömästi. Ei vastaa tätä päivää.

      Kun näiden kiusaamisten ja tunnilla häiriköinti tapausten määrä näyttää vain lisääntyvän ja pahentuvan on opettajakoulutusta pakko muuttaa. Kolme asi
      Maailman menoa
      548
      4056
    3. Linnan juhlat on peruttu!

      Ne järjestetään toisella tavalla: https://yle.fi/uutiset/3-11568594
      Maailman menoa
      380
      1709