Tervehdys. Olisiko täällä sellaista asiantuntemusta, jota Toyotan merkkikorjaamoilla ei ole. Autoni on Avensis T27 Sedan - 2009. Kone on 1,8 Bensa.
Autolla ajettu nyt 130000 km. Kaikki huollot teetetty merkkihuollossa. Viisi vuotta sitten alkoi ongelma, joka jatkuu edelleen, vaikka sitä on yritetty korjata. Kesken ajon auto alkaa kuin käymään kolmella sylinterillä ja veto tietenkin heikkenee. Vikavalot syttyvät mittaristoon. Jos ja kun jatkan ajoa siitä huolimatta niin yhtä äkkiä se on taas normaali. Saattaa olla sitä puoli vuotta, kunnes taas sama ruljanssi. Huollossa diaknostiikka näytti, että nelos sylinterin puola olisi rikki ja se vaihdettiin. Ei mennyt kauaakaan kun vika uusiutui. Taas diaknostiikka näytti, että nelos sylinterin puola olisi rikki. Olin jo yhteydessä maahantuojaankin, jos sieltä olisi saanut jotain kättä pidempää, mutta se oli turha toivo. Suhtautuvat vaan välinpitämättömästi, koska kyseessä kuitenkin vanha kosla. Pyysivät viemään taas huoltoon ja puolan vaihtoon. Koska autoilu näinä aikoina on muutenkin kallista ainakin tällaiselle karanteeni ikäiselle vaarille, niin ei enään viitsisi leikkiä moisen kanssa. Kaikki vinkit ja samanlaiset kokemukset otetaan kiitollisena vastaan. Tampereella asun, jos se vaikka selittää ongelman:)
Käyntihäiriö Avensis T27
21
6000
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sytytystulpat vaihdettu ?
Moro. Kyllä tulpat on vaihdettu huolto ohjelman mukaan. En sitten tiedä pitäisikö useammin vaihtaa, mutta ihmetystä herättää silti, että kyseessä aina sama nelos sylinteri. Eihän se kovin kallis kokeilu olisi vaikka vaihtaisikin. Ja välillä auto toimii pitkiäkin aikoja moitteettomasti.
Kiitos sinulle vinkistä. Lisää vaan tulemaan niin eiköhän se joskus selviä.- Anonyymi
mattiveli kirjoitti:
Moro. Kyllä tulpat on vaihdettu huolto ohjelman mukaan. En sitten tiedä pitäisikö useammin vaihtaa, mutta ihmetystä herättää silti, että kyseessä aina sama nelos sylinteri. Eihän se kovin kallis kokeilu olisi vaikka vaihtaisikin. Ja välillä auto toimii pitkiäkin aikoja moitteettomasti.
Kiitos sinulle vinkistä. Lisää vaan tulemaan niin eiköhän se joskus selviä.Moi. Jokohan ongelma on ratkennut? Mulla sama ongelma 1. sylinterissä. Tulpat ja puola vaihdettu, vika palasi muutaman ajon jälkeen. Aveni sen verran vanha ja paljon ajettu, ettei isoja remontteja kannata tehdä, mutta olisi kiva tietää josko olisikin pikkuvika.
- Anonyymi
mulla ilmotti vikaa 5. sylinterissä eikä koko kipossa ole kuin 4 joista täysin toimioi 3.
auto on vm 2011 - Anonyymi
Se on Toyotan versio sylinterien lepuutuksesta. Vaatii vielä hiemen säätöä.
- Anonyymi
Vähän kuulostaisi siltä, että polttoainesuurin takertelee. Itse kokeilisin vaihtaa polttoainesuuttimia esim. nelosen suutin ykköseen, josko se vika siirtyisi toiseen sylinteriin.
Hei taas. Vielä jauhan tuosta samasta ongelmasta. Vika toistui taas aika usein ja vein auton toyota merkkikorjaamoon. Mylläsivät koko päivän. Olivat vaihtaneet johtosarjan ja laittaneet uuden laturin. Arvelivat, että noilla menee vaiva ohitse. Jotain muutakin oli tehty, koska tuntui, että ala vääntö oli parantunut huomattavasti ja auto oli muutenkin ihan ripeän oloinen. Olin hyvilläni ajellessa, koska ajattelin, että nyt se varmaan tuli lopullisesti kuntoon. Onnea kesti kaksi viikkoa ja taas syttyi kaikki mahdolliset valot tauluun. Mitään käyntihäiriötä en huomannut ja matkakin jatkui ihan normaalisti. Valotkin sammuivat kun muutaman kerran käynnistelin autoa.
Sen jälkeen auto on toiminut erittäin hyvin, mutta se vikahan on silti päällä niin kauan kun sen taas poistatan järjestelmästä. Mutta ajattelin sitten, että antaa olla. En sitä enään vie mihinkää koppuloitavaksi. Paitsi ennen katsastusta vikatiedot on nollattava. Että tällasta tällä kertaa.- Anonyymi
Mullon häiriö päässä!
- Anonyymi
Ei hätää, niin on melkein kaikilla itäauton ostajilla.
Siihen nyt en ota kantaa, kumpi oli ensin, häiriö päässä vai itäauton hankinta.
- Anonyymi
Hae palstan yläosan suurennuslasi-hakutoiminnalla sanoilla Avensis vikavalot. Hakutuloksissa on viidentenä em. keskusteluketju. Oma vastaukseni on kahdentenakymmenentenä ketjussa nimimerkillä Ave09. Yksi mahdollinen syy auton oireisiin on tuo venttiilien sähkömekaanisen säätimen vikaantuminen.
- Anonyymi
Moottori vaihtoon.
Pytty rikki, leikannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori vaihtoon.
Pytty rikki, leikannut.Niin, kilometrit alkaa tosiaan olla täynnä. Ei näitä ajettavaksi ole tarkoitettu.
- Anonyymi
mattiveli kirjoitti:
Kiitos. Samanlaiset oireet olivat. Valistan huoltoa seuraavalla käynnillä.
Jos ajat vika valo päällä moottori toimii ns. Perus asetuksilla eikä tee hienosäätöjä.
Elikkä help modella.
Pensaa kuluu enemmän mutta jos toimii niin vikaa sillon moottorin ohjauksessa.
Mulla aikana omasta meni yksi tulppa pimerksi ja poltti kansipahvi n.
UUSI tiiviste ja tehot taas tuli takas oli muuten saman ikäinen ja ssmt kilsst Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat vika valo päällä moottori toimii ns. Perus asetuksilla eikä tee hienosäätöjä.
Elikkä help modella.
Pensaa kuluu enemmän mutta jos toimii niin vikaa sillon moottorin ohjauksessa.
Mulla aikana omasta meni yksi tulppa pimerksi ja poltti kansipahvi n.
UUSI tiiviste ja tehot taas tuli takas oli muuten saman ikäinen ja ssmt kilsstKiitos sinulle. Saattaa tuo ohjaus yksikkö sitten joskus oikutella. Kyllä se on itselläkin käynyt mielessä, mutta huollossa eivät uskoneet siihen.
- Anonyymi
Mulla 2009 1.8 toyota avensiksee vaihdettu kolme puolaa viidenvuodenaikan. Saasnähä millo neljäs pitää vaihtaa.
- Anonyymi
Itse olisin vaihtanut heti kaikki neljä, mutta tuohan tuollainen jännitystä elämään. Jos joutuu lähtemään johonkin mihin on sovittu aikataulu, niin puolan hajoaminen sopivassa kohdassa saa aikaan mukavasti verenpaineen nousua.
Kun laadukas puola tuohon autoon maksaa 25,47 € / kpl niin ei tuo kustannuksenakaan ole mikään mahdoton.
- Anonyymi
Toyota merkkiliikkeen puola makso yli 100€ tunnin työ ja vikakoodin luku. Toisen Kerra ko vein paikalliseen autokorjaamoon ni kaik toi makso yhteensä 110€
- Anonyymi
Merkkiliikkeessä on merkkiliikkeen hinnat.
Puolan hinta nelinkertainen, työtunti maksanee 100 euron paikkeilla, minimilaskutus tunti, vaikka työssä menisi 15 minuuttia ja vikakoodien lukukin varmasti 60 euroa.
Laatupuola maksaa tarvikkeena tosiaan noin 25 euroa / kpl, vaihtamisessa menee 10 minuuttia: 1 pultti auki, puola pois, uusi tilalle ja pultin paikalleen laittaminen. Vikakoodit saa luetettu motomaatissa noin 10 eurolla.
- Anonyymi
Kyselen tyhmänä Aven 2009 1.6 bens. sylinteri järjestystä. Onko 1. sylinteri hihnapyörä laskettuna eka ?
- Anonyymi
Itse oisin lähteny tonkimaan tuota ongelmaa, sieltä mistä kyseiseen puolaan tulee se virta. Ja oisin testatessa vaihtanu, puolien paikkaa, niin ois nähnyt onko puola rikki ja siirtyykö ongelma seuraavaan sylinteriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926